Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 2287Β_2018 | 434.2 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του ν. 1269/1982 (Α΄ 89), «Για την κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης «περί προλήψεως της ρυπάνσεως της θαλάσσης από πλοία» του 1973 και του Πρωτοκόλλου του 1978» που αναφέρεται σ’ αυτή τη Σύμβαση», όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 3104/2003 (Α΄ 28).
β) Του π.δ. 14/2011 «Αποδοχή τροποποιήσεων στο Παράρτημα VI του Πρωτοκόλλου του 1997 το οποίο τροποποιεί τη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο του 1997 που σχετίζεται με αυτή (Αναθεωρημένο Παράρτημα VI της Δ.Σ. MARPOL 73/78)» (Α’ 29) με το οποίο κυρώθηκε η απόφαση MEPC. 176 (58) της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
γ) Του ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α’ 35), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
δ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
ε) Της υπ’ αριθμ. 531.4-3/2013/3052/01.08.2013 απόφασης των Υπουργών Εξωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ναυτιλίας και Αιγαίου «Μεταβίβαση αρμοδιότητος έκδοσης αποφάσεων στους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας κ αι Αιγαίου» (Β’ 1957).
στ) Του άρθρου 25 παρ. 4. (β) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α’ 26).
ζ) Του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας
και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 114). η) του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 210).
θ) Της υπ’ αριθμ. 2901.01/18056/2018/08-03-2018 απόφασης «Αποδοχή παραίτησης Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και διορισμός νέου» (ΥΟΔΔ 126/08.03.2018).
2. Την απόφαση MEPC.286(71) της 7ης Ιουλίου 2017 της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) «Τροποποιήσεις στο Παράρτημα του Πρωτοκόλλου 1997 το οποίο τροποποίησε την Διεθνή Σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία, 1973, όπως αυτή τροποποιήθηκε με το Πρωτόκολλο του 1978 - Τροποποιήσεις στο Παράρτημα VΙ της Δ.Σ. MARPOL (Καθορισμός της Βαλτικής Θάλασσας και της Βόρειας Θάλασσας ως Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ) – (Πληροφορίες που πρέπει να συμπεριληφθούν στο δελτίο παράδοσης καυσίμου)».
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Γίνονται αποδεκτές οι τροποποιήσεις του Παραρτήματος VΙ της Δ.Σ. MARPOL, όπως αναφέρονται στην απόφαση MEPC.286(71) της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ.
2. Το κείμενο της αποφάσεως της παραγράφου 1 σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην ελληνική γλώσσα, παρατίθεται κατωτέρω.
3. Σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου της ως άνω αποφάσεως, υπερισχύει το αγγλικό.
1. Στην παράγραφο 5.1 μετά τις λέξεις «σε περιοχή ελέγχου εκπομπών που έχει χαρακτηριστεί ως περιοχή ελέγχου ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ σύμφωνα με την παράγραφο 6 του παρόντος κανονισμού» εισάγονται οι λέξεις «(περιοχή ελέγχου εκπομπών οξειδίων του αζώτου Βαθμίδας ΙΙΙ)».
2. Το υφιστάμενο κείμενο της παραγράφου 5.1.2 αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:
.2 αυτό το πλοίο είναι κατασκευασμένο την ή μετά την:
.1 1 Ιανουαρίου 2016 και λειτουργεί στην περιοχή ελέγχου εκπομπών της Βόρειας Αμερικής ή στην περιοχή ελέγχου εκπομπών της Καραϊβικής Θάλασσας των Ηνωμένων Πολιτειών.
.2 1 Ιανουαρίου 2021 και λειτουργεί στην περιοχή ελέγχου εκπομπών της Βαλτικής Θάλασσας ή στην περιοχή ελέγχου εκπομπών της Βόρειας Θάλασσας.
3. Μεταξύ των παραγράφων 5.1.2 και 5.1.3 η λέξη «όταν» διαγράφεται.
4. Στην παράγραφο 5.1.3 οι λέξεις «ως περιοχή ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ σύμφωνα με την παράγραφο 6 του παρόντος κανονισμού» αντικαθίστανται από «ως περιοχή ελέγχου εκπομπών NOx Βαθμίδας ΙΙΙ».
5. Στην παράγραφο 5.2.3 η λέξη «σύμβαση» αντικαθίσταται με «Σύμβαση» και η έκφραση «24 μ» αντικαθίσταται με «24 μέτρων».
6. Προστίθενται νέες παράγραφοι 5.4 και 5.5, ως ακολούθως:
«5.4 Εκπομπές οξειδίων του αζώτου από ναυτικές μηχανές πετρελαίου (diesel) που υπόκεινται στην παράγραφο 5.1 αυτού του κανονισμού που λαμβάνουν χώρα αμέσως μετά την κατασκευή και τις θαλάσσιες δοκιμές ενός νεότευκτου πλοίου, ή πριν και μετά την μετατροπή, επισκευή, και/ή συντήρηση του πλοίου, ή συντήρηση ή επισκευή μιας μηχανής Βαθμίδας ΙΙ ή μιας μηχανής διπλού καυσίμου όταν το πλοίο απαιτείται να μην έχει αέριο καύσιμο ή φορτίο αερίου λόγω των απαιτήσεων ασφαλείας, για τις οποίες πραγματοποιούνται δραστηριότητες σε ναυπηγείο ή άλλες επισκευαστικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε περιοχή ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ απαλλάσσονται προσωρινά εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
.1 η μηχανή πληροί τα όρια εκπομπής ΝΟx βαθμίδας ΙΙ,
και
.2 το πλοίο ταξιδεύει κατευθείαν προς ή από το ναυπηγείο ή άλλη επισκευαστική εγκατάσταση, χωρίς να φορτώνει ή ξεφορτώνει φορτίο κατά τη διάρκεια της απαλλαγής, και ακολουθεί τυχόν πρόσθετες ειδικές απαιτήσεις ως προς την πορεία του που υποδεικνύονται από το Κράτος λιμένα στο οποίο βρίσκεται το ναυπηγείο ή άλλη επισκευαστική εγκατάσταση, εάν υπάρχουν.
5.5 Η απαλλαγή που περιγράφεται στην παράγραφο 5.4 αυτού του κανονισμού εφαρμόζεται μόνο για την ακόλουθη περίοδο:
.1 για ένα νεότευκτο πλοίο, η περίοδος αρχίζει τη στιγμή που το πλοίο παραδίδεται από το ναυπηγείο, περιλαμβανομένων των θαλάσσιων δοκιμών, και λήγει τη στιγμή που το πλοίο εξέρχεται απευθείας από περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ ή, όσο αφορά πλοίο που έχει μηχανή διπλού καυσίμου, το πλοίο εξέρχεται απευθείας από περιοχή/περιοχές ελέγχου ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ ή εισέρχεται απευθείας στην πλησιέστερη εγκατάσταση ανεφοδιασμού με αέριο καύσιμο κατάλληλη για πλοίο που βρίσκεται
σε περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx βαθμίδας ΙΙΙ,
.2 για πλοίο με μηχανή Βαθμίδας ΙΙ υπό μετασκευή, συντήρηση ή επισκευή, η περίοδος αρχίζει τη στιγμή που το πλοίο εισέρχεται σε περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ και εισέρχεται απευθείας σε ναυπηγείο ή άλλη επισκευαστική εγκατάσταση, και λήγει τη στιγμή που το πλοίο παραδίδεται από το ναυπηγείο ή άλλη επισκευαστική εγκατάσταση και εξέρχεται απευθείας από περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ αφού έχει πραγματοποιήσει θαλάσσιες δοκιμές, εάν απαιτούνται, ή
.3 για πλοίο με μηχανή διπλού καυσίμου υπό μετασκευή, συντήρηση ή επισκευή, όταν το πλοίο απαιτείται να μην έχει αέριο καύσιμο ή αέριο φορτίο λόγω των απαιτήσεων ασφαλείας, η περίοδος αρχίζει τη στιγμή που μπαίνει σε περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ ή όταν απαερώνεται σε περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ και κατευθύνεται απευθείας σε ναυπηγείο ή άλλη επισκευαστική εγκατάσταση, και λήγει την στιγμή που το πλοίο παραδίδεται από ναυπηγείο ή άλλη εγκατάσταση επισκευής και εξέρχεται απευθείας από περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ ή κατευθύνεται απευθείας προς την πλησιέστερη εγκατάσταση ανεφοδιασμού με αέριο καύσιμο κατάλληλο για το πλοίο που βρίσκεται σε περιοχή/περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx Βαθμίδας ΙΙΙ.»
7. Το υφιστάμενο κείμενο της παραγράφου 6 αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:
«6 Για τους σκοπούς αυτού του κανονισμού, μια περιοχή ελέγχου εκπομπών ΝΟx θα είναι οποιαδήποτε θαλάσσια περιοχή, περιλαμβανομένων των περιοχών λιμένων, που ορίζονται από τον Οργανισμό σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες που παρατίθενται στο προσάρτημα ΙΙΙ αυτού του Παραρτήματος. Οι περιοχές ελέγχου εκπομπών ΝΟx είναι:
.1 η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βόρειας Αμερικής, που σημαίνει την περιοχή που περιγράφεται από τις συντεταγμένες που παρέχονται στο προσάρτημα VII αυτού του Παραρτήματος,
.2 η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Καραϊβικής θάλασσας των Ηνωμένων Πολιτειών, που σημαίνει την περιοχή που περιγράφεται από τις συντεταγμένες που παρέχονται στο προσάρτημα VII αυτού του Παραρτήματος,
.3 η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βαλτικής Θάλασσας, όπως ορίζεται στον κανονισμό 1.11.2 του Παραρτήματος Ι της παρούσας Σύμβασης, και
.4 η περιοχή ελέγχου εκπομπών της Βόρειας Θάλασσας, όπως ορίζεται στον κανονισμό 1.14.6 του Παραρτήματος V της παρούσας Σύμβασης.»
Προσάρτημα V Πληροφορίες που πρέπει να συμπεριληφθούν στο δελτίο παράδοσης καυσίμου (κανονισμός 18.5).
8. Τα στοιχεία που αναφέρονται στο Προσάρτημα αριθμούνται από 1 έως 9.
9. Στο στοιχείο 7, το κόμμα μετά την έκφραση «15° C» διαγράφεται και η έκφραση «kg/m3» αντικαθίσταται με «(kg/m3)».
10. Το στοιχείο 9 αντικαθίσταται με τα ακόλουθα:
«Μια δήλωση υπογεγραμμένη και επικυρωμένη από τον αντιπρόσωπο του προμηθευτή καυσίμου πετρελαίου ότι το καύσιμο είναι σε συμμόρφωση με τον κανονισμό 18.3 αυτού του Παραρτήματος και ότι η περιεκτικότητα σε θείο του παρεχόμενου καυσίμου δεν υπερβαίνει:
- την οριακή τιμή του κανονισμού 14.1 αυτού του Παραρτήματος,
- την οριακή τιμή του κανονισμού 14.4 αυτού του Παραρτήματος, ή
- την καθορισμένη από τον αγοραστή οριακή τιμή των (% m/m), όπως συμπληρώθηκε από τον αντιπρόσωπο του προμηθευτή του καυσίμου πετρελαίου και επί τη βάσει της ειδοποίησης του αγοραστή ότι το καύσιμο πετρέλαιο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί:
.1 σε συνδυασμό με ισοδύναμα μέσα συμμόρφωσης σύμφωνα με τον κανονισμό 4 αυτού του Παραρτήματος, ή
.2 υπόκειται σε μια σχετική απαλλαγή για πλοίο που διενεργεί δοκιμές για τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου και έρευνες τεχνολογίας ελέγχου σύμφωνα με τον κανονισμό 3.2 αυτού του Παραρτήματος.
Η δήλωση ολοκληρώνεται από τον αντιπρόσωπο του προμηθευτή του καυσίμου πετρελαίου συμπληρώνοντας όπου απαιτείται το πλαίσιο/τα πλαίσια με σταυρό (x).»
Η ισχύ της παρούσας απόφασης αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2019.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 22 Μαΐου 2018
Οι Γενικοί Γραμματείς των Υπουργείων
Εξωτερικών ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ |
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΤΕΜΠΟΝΕΡΑΣ |
The social partners body for health and safety at work