Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 3856Β_2019 | 183.58 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του ν. 1269/1982 (Α' 89), «Για την κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης «περί προλήψεως της ρυπάνσεως της θαλάσσης από πλοία» του 1973 και του Πρωτοκόλλου του 1978» που αναφέρεται σ' αυτή τη Σύμβαση», όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 3104/2003 (Α' 28).
β) Του ν.3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α' 35), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
γ) Του ν.4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α' 102).
δ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98).
ε) Του π.δ. 14/2011 «Αποδοχή τροποποιήσεων στο Παράρτημα VI του Πρωτοκόλλου του 1997 το οποίο τροποποιεί τη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο του 1997 που σχετίζεται με αυτή (Αναθεωρημένο Παράρτημα VI της Δ.Σ. MARPOL 73/78)» (Α΄29) με το οποίο κυρώθηκε η απόφαση ΜΕPC. 176 (58) της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
στ) Του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α' 114).
ζ) Του άρθρου 25 παρ. 4. (β) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α' 26).
η) Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121).
θ) Του άρθρου 15 του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123).
ι) Της αριθμ.: 531.4-3/2013/3052/1-8-2013 απόφασης των Υπουργών Εξωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ναυτιλίας και Αιγαίου «Μεταβίβαση αρμοδιότητος έκδοσης αποφάσεων στους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Β' 1957).
ια) Της αριθμ. Π7Δ29β-49091/27-8-2019 «Τοποθέτηση Θεμιστοκλή Δεμίρη του Θεοδώρου στη θέση του Υπηρεσιακού Γενικού του Υπουργείου Εξωτερικών» (ΥΟΔΔ 645).
2. Την απόφαση MEPC.305(73) της 26ης Οκτωβρίου 2018 της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) «Τροποποιήσεις στο Παράρτημα του Πρωτοκόλλου 1997 που τροποποιεί την Διεθνή Σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε με το Πρωτόκολλο του 1978 σχετικά με αυτή - Τροποποιήσεις στο Παράρτημα VI της Δ.Σ. MARPOL (Απαγόρευση της μεταφοράς μη συμμορφούμενων καυσίμων για σκοπούς καύσης, πρόωσης ή λειτουργίας επί του πλοίου)».
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Γίνονται αποδεκτές οι τροποποιήσεις του Παραρτήματος VI της Δ.Σ. MARPOL, όπως αναφέρονται στην απόφαση MEPC.305(73) της Επιτροπής Προστασίας θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ.
2. Το κείμενο της αποφάσεως της παραγράφου 1 σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην ελληνική γλώσσα, παρατίθεται κατωτέρω.
3. Σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου της ως άνω αποφάσεως, υπερισχύει το αγγλικό.
Γενικές Απαιτήσεις
1. Η παράγραφος 1 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
"1 Η περιεκτικότητα σε θείο του καυσίμου που χρησιμοποιείται ή μεταφέρεται για χρήση στο πλοίο δεν πρέπει να υπερβαίνει το 0,50% m/m."
Απαιτήσεις εντός των περιοχών ελέγχου εκπομπών
2. Η παράγραφος 3 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
"3 Για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ως περιοχή ελέγχου εκπομπών νοείται κάθε θαλάσσια περιοχή, συμπεριλαμβανομένης οποιασδήποτε περιοχής λιμένα, που έχει οριστεί από τον Οργανισμό σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες που καθορίζονται στο προσάρτημα III του παρόντος Παραρτήματος. Οι περιοχές ελέγχου εκπομπών σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό είναι:
1. η περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας όπως ορίζεται στον κανονισμό 1.11.2 του Παραρτήματος Ι της παρούσας Σύμβασης,
2. η περιοχή της Βόρειας Θάλασσας όπως ορίζεται στον κανονισμό 1.14.6 του Παραρτήματος V της παρούσας Σύμβασης,
3. η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βόρειας Αμερικής, ήτοι η περιοχή που περιγράφεται από τις συντεταγμένες που παρέχονται στο προσάρτημα VII του παρόντος παραρτήματος και
4. η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών στην Καραϊβική Θάλασσα των Ηνωμένων Πολιτειών, ήτοι η περιοχή που περιγράφεται από τις συντεταγμένες που παρέχονται στο προσάρτημα VII του παρόντος Παραρτήματος."
3. Η παράγραφος 4 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
"4 Όταν ένα πλοίο επιχειρεί εντός μιας περιοχής ελέγχου εκπομπών, η περιεκτικότητα σε θείο του καυσίμου που χρησιμοποιείται στο πλοίο αυτό δεν πρέπει να υπερβαίνει το 0,10% m/m."
4. Ο υπότιτλος "Διάταξη Αναθεώρησης" και οι παράγραφοι 8, 9 και 10 διαγράφονται.
Συμπλήρωμα του Διεθνούς Πιστοποιητικού Πρόληψης της Ρύπανσης του Αέρα (Πιστοποιητικό ΙΑΡΡ).
5. Οι παράγραφοι 2.3.1 και 2.3.2 αντικαθίστανται από τα ακόλουθα και προστίθεται μια νέα παράγραφος 2.3.3 ως ακολούθως:
"2.3.1 Όταν το πλοίο επιχειρεί εκτός μιας περιοχής ελέγχου εκπομπών η οποία ορίζεται στον κανονισμό 14.3, το πλοίο χρησιμοποιεί:
1. καύσιμο πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο όπως τεκμηριώνεται από τα δελτία παράδοσης καυσίμου που δεν υπερβαίνει την οριακή τιμή 0,50% m/m, ή/και.....
2. μια ισοδύναμη εγκεκριμένη ρύθμιση σύμφωνα με τον Κανονισμό 4.1 όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2.6 η οποία, όσον αφορά τις μειώσεις εκπομπών SOx, είναι τουλάχιστον εξίσου αποτελεσματική όσο η χρήση καύσιμου πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θείο 0,50%
m/m............
2.3.2 Όταν το πλοίο επιχειρεί εντός μιας περιοχής ελέγχου εκπομπών η οποία ορίζεται στον κανονισμό 14.3, το πλοίο χρησιμοποιεί:
1. καύσιμο πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο όπως τεκμηριώνεται από τα δελτία παράδοσης καυσίμου που δεν υπερβαίνει την οριακή τιμή 0,10% m/m, ή/και ........
2. μια ισοδύναμη εγκεκριμένη ρύθμιση σύμφωνα με τον Κανονισμό 4.1 όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2.6 η οποία, όσον αφορά τις μειώσεις εκπομπών SOx, είναι τουλάχιστον εξίσου αποτελεσματική όσο η χρήση καύσιμου πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θείο 0,10%
m/m..........................................
2.3.3 Για πλοία χωρίς ισοδύναμη ρύθμιση συμμόρφωσης εγκεκριμένη σύμφωνα με τον κανονισμό 4.1 όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2.6, η περιεκτικότητα σε θείο του καυσίμου που μεταφέρεται για χρήση στο πλοίο δεν πρέπει να υπερβαίνει το 0.50% m/m, όπως τεκμηριώνεται από τα δελτία παράδοσης καυσίμου.............. "
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει την 1η Μαρτίου 2020.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 14 Οκτωβρίου 2019
Ο Υπηρεσιακός Γενικός Γραμματέας
του Υπουργείου Εξωτερικών
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΔΕΜΙΡΗΣ
Ο Υπουργός
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
The social partners body for health and safety at work