Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 3069Β_2023 | 244.68 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) του ν. 1045/1980 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως “περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση 1974” και περί άλλων τινών διατάξεων» (Α’ 95),
β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α’ 102),
γ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
δ) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 26),
ε) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),
στ) του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005, (Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ’ αρ. 2811.8/30650/2023/25-04-2023 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:
1. Κυρώνονται οι τροποποιήσεις, που υιοθετήθηκαν την 10η Νοεμβρίου 2022 με την υπό στοιχεία MSC.521(106) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα, 1974, η οποία κυρώθηκε με τον ν. 1045/1980.
2. Το κείμενο της υπό στοιχεία MSC.521(106)/10.11.2022 απόφασης παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων που κυρώνονται με την παρούσα απόφαση, κατισχύει το αγγλικό κείμενο.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την 1η Ιουλίου 2024.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 8 Μαΐου 2023
Ο Υπουργός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
Για τον σκοπό του παρόντος κεφαλαίου:
1 Βιομηχανικό προσωπικό (IP) νοούνται όλα τα άτομα που μεταφέρονται ή ενδιαιτούνται στο πλοίο για σκοπούς υπεράκτιων βιομηχανικών δραστηριοτήτων που εκτελούν άλλα πλοία ή/και υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
2 Κώδικας IP νοείται ο Διεθνής Κώδικας Ασφάλειας για Πλοία που Μεταφέρουν Βιομηχανικό Προσωπικό, όπως υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας με την Απόφαση MSC.527(106), όπως έχει τροποποιηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι οι τροποποιήσεις αυτές έχουν υιοθετηθεί, έχουν τεθεί σε ισχύ και εφαρμόζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης σχετικά με τις διαδικασίες τροποποίησης που εφαρμόζονται στο παράρτημα εκτός του κεφαλαίου I.
3 Υπεράκτιες βιομηχανικές δραστηριότητες νοούνται η κατασκευή, η συντήρηση, ο παροπλισμός, η λειτουργία ή τεχνική εξυπηρέτηση υπεράκτιων εγκαταστάσεων που σχετίζονται, αλλά δεν περιορίζονται, στην εξερεύνηση και εκμετάλλευση πόρων από τους τομείς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή υδρογονανθράκων, υδατοκαλλιέργειας, εξόρυξης ωκεανών ή παρόμοιες δραστηριότητες.
4 Κώδικας HSC νοείται ο Διεθνής Κώδικας Ασφάλειας για Ταχύπλοα Σκάφη, 2000, που υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας με την Απόφαση MSC.97(73), όπως έχει τροποποιηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι οι τροποποιήσεις αυτές έχουν υιοθετηθεί, έχουν τεθεί σε ισχύ και εφαρμόζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης σχετικά με τις διαδικασίες τροποποίησης που ισχύουν στο παράρτημα εκτός του κεφαλαίου Ι.
1 Οπουδήποτε στον Κώδικα IP γίνεται αναφορά σε απαιτήσεις επιβατηγού πλοίου, οι αντίστοιχες απαιτήσεις του φορτηγού πλοίου θεωρείται ότι πρέπει να πληρούνται.
2 Για τους σκοπούς του παρόντος κεφαλαίου, το βιομηχανικό προσωπικό δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ούτε να θεωρείται ως επιβάτες.
3 Οπουδήποτε σε αυτό το κεφάλαιο ή στον Κώδικα IP, ο αριθμός του βιομηχανικού προσωπικού εμφανίζεται ως παράμετρος, αυτός θα είναι ο συνολικός αριθμός του βιομηχανικού προσωπικού, του ειδικού προσωπικού1 και των επιβατών που μεταφέρονται από το πλοίο, όπου ο αριθμός των επιβατών δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 12.
4 Παρά τις διατάξεις του ανωτέρω κανονισμού 2.1, για τα ταχύπλοα σκάφη στα οποία εφαρμόζεται το κεφάλαιο X και παρά τις διατάξεις των κεφαλαίων 2 έως 12 και 18 του Κώδικα HSC, ένα πλοίο που είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις αυτού του κεφαλαίου και του κώδικα IP θα θεωρείται ότι έχει συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις των κεφαλαίων 2 έως 12 και 18 του Κώδικα HSC.
1 Ανατρέξτε στον Κώδικα Ασφάλειας για Πλοία Ειδικού Σκοπού, 2008.
1 Εκτός εάν ρητά ορίζεται διαφορετικά, το παρόν κεφάλαιο εφαρμόζεται σε φορτηγά πλοία και ταχύπλοα φορτηγά σκάφη, ολικής χωρητικότητας 500 GT και άνω, που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιουλίου 2024 τα οποία μεταφέρουν περισσότερα από 12 άτομα βιομηχανικό προσωπικό.
2 Φορτηγά πλοία κατασκευασμένα πριν την 1η Ιουλίου 2024, εξουσιοδοτημένα από την Αρχή να μεταφέρουν περισσότερα από 12 άτομα βιομηχανικό προσωπικό σύμφωνα με τις συστάσεις που έχει αναπτύξει ο Οργανισμός, θα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς III/1, III/2 (εκτός από την παράγραφο 2.1.7), IV/7 και IV/8 του Κώδικα IP, μέχρι την πρώτη ενδιάμεση ή ανανεωτική επιθεώρηση, όποια από τις δύο διενεργηθεί πρώτη, μετά την 1η Ιουλίου 2024.
3 Ταχύπλοα φορτηγά σκάφη κατασκευασμένα πριν την 1η Ιουλίου 2024, εξουσιοδοτημένα από την Αρχή να μεταφέρουν περισσότερα από 12 άτομα βιομηχανικό προσωπικό σύμφωνα με τις συστάσεις που έχει αναπτύξει ο Οργανισμός2 θα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς III/1, III/2 (εκτός από την παράγραφο 2.1.7), V/7 και V/8 του Κώδικα IP μέχρι την τρίτη περιοδική ή ανανεωτική επιθεώρηση, όποια από τις δύο διενεργηθεί πρώτη, μετά την 1η Ιουλίου 2024.
4 Φορτηγά πλοία και ταχύπλοα φορτηγά σκάφη, ανεξάρτητα από την ημερομηνία κατασκευής, τα οποία πριν από την 1η Ιουλίου 2024 δεν έχουν εξουσιοδοτηθεί από την Αρχή να μεταφέρουν περισσότερα από 12 άτομα βιομηχανικό προσωπικό με βάση τις συστάσεις που έχει αναπτύξει ο Οργανισμός2 θα συμμορφώνονται και θα πιστοποιούνται σύμφωνα με αυτό το κεφάλαιο και τον Κώδικα IP πριν από τη μεταφορά στο πλοίο περισσότερων από 12 ατόμων βιομηχανικού προσωπικού.
5 Για τους σκοπούς αυτού του κεφαλαίου, η έκφραση κατασκευασμένα αναφέρεται στην περιγραφή που δίνεται στους κανονισμούς:
.1 II-2/1.1.2.1, όπως συμπληρώθηκε από τον κανονισμό II-2/1.1.3 για τα φορτηγά πλοία. και
.2 X/1.4, όπως συμπληρώθηκε από τον κανονισμό Χ/1.5 για τα ταχύπλοα φορτηγά σκάφη.
2 Ανατρέξτε στις προσωρινές συστάσεις για την ασφαλή μεταφορά περισσότερων από 12 άτομα βιομηχανικού προσωπικού σε πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες (απόφαση MSC.418(97)).
1. Οι κανονισμοί για τα φορτηγά πλοία που αναφέρονται στα άλλα κεφάλαια της παρούσας Σύμβασης εφαρμόζονται στα πλοία που περιγράφονται στον ανωτέρω κανονισμό 3.1, εκτός εάν τροποποιήθηκαν από το παρόν κεφάλαιο.
2. Ανεξάρτητα από τις διατάξεις του ανωτέρω κανονισμού 4.1, για τα ταχύπλοα σκάφη στα οποία εφαρμόζεται ο Κώδικας HSC, εφαρμόζονται οι κανονισμοί για τα φορτηγά σκάφη αυτού του Κώδικα, εκτός εάν τροποποιήθηκαν από το παρόν κεφάλαιο.
1 Πλοία και ταχύπλοα σκάφη στα οποία εφαρμόζεται το παρόν κεφάλαιο θα:
.1 πιστοποιούνται ως φορτηγά πλοία ή ταχύπλοα φορτηγά σκάφη σύμφωνα με το κεφάλαιο I ή το κεφάλαιο VIII ή το κεφάλαιο X, κατά περίπτωση,
.2 πληρούν τις απαιτήσεις του Κώδικα IP, και
.3 επιπλέον των απαιτήσεων των κανονισμών I/8, I/9 και I/10 ή των τμημάτων 1.5 έως 1.9 του Κώδικα HSC, όπως ισχύει, θα επιθεωρούνται και θα πιστοποιούνται, όπως προβλέπεται στον Κώδικα IP.
2 Πλοία και ταχύπλοα σκάφη στα οποία εφαρμόζεται το παρόν κεφάλαιο, που διαθέτουν πιστοποιητικό που έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ανωτέρω κανονισμού 5.1, θα υπόκεινται στον έλεγχο που ορίζεται στον κανονισμό I/19 ή XI-1/4 και στον 1.10 του Κώδικα HSC, όπως ισχύει. Για τον σκοπό αυτό, τα πιστοποιητικά αυτά θα αντιμετωπίζονται ως πιστοποιητικά που εκδόθηκαν σύμφωνα με τον κανονισμό Ι/12 ή Ι/13.’’
The social partners body for health and safety at work