Τροποποιήθηκε από:
Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 78Α_1976 | 217.25 KB |
1. Εις τας μεταφορικάς ταινίας, τους προωθητάς δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, τα τύμπανα κινήσεως, επιστροφής και τανύσεως ως και αι τροχαλίαι των αλύσεων δέον όπως καλύπτωνται ούτως ώστε να μην είναι δυνατή η προσέγγισις εργαζομένων εις τας θέσεις συντυλίξεως.
2. Εις τους αρθρωτούς προωθητάς, αι πλευρικώς δημιουργούμεναι εις τα σημεία αναστροφής των πλακών, στοιχείων, φορέων, ή αλύσεων, θέσεις συνθλίψεως ή κοπής, δέον όπως είναι κεκαλυμμέναι.
3. Εις μεταφορικάς ταινίας, αίτινες χρησιμοποιούνται διά συνεχή προώθησιν ή διαλογήν υλικού δέον όπως, τα φέροντα βάρος κύλιστρα καλύπτωνται καταλλήλως, προς την πλευράν της εργασίας.
4. Εις τους προωθητάς δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, δέον όπως αι τροχιαί διά κυλίστρων (ραουλόδρομοι) καλύπτωνται, εφ' όσον αύται είναι προσιταί διά της χειρός εκ των θέσεων εργασίας.
5. Εις τους προωθητάς δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, εις το κάλυμμα της διαδρομής διά κυλίστρων επιτρέπεται ν' αφήνωνται ελεύθερα μόνον, τα σημεία λιπάνσεως.
6. Εις μεταφορικάς ταινίας υλικού χύδην, το οποίον ρυπαίνει ή προσκολλάται, δέον όπως τοποθετήται μηχανισμός, ο οποίος να καθιστά ακίνδυνον τον καθορισμόν της εσωτερικής πλευράς της ταινίας ή του τυμπάνου. Ο μηχανισμός ούτος δέον να είναι ούτω κατασκευασμένος ώστε το αποσπώμενον υλικόν μη πίπτη επί του επιστρέφοντος τμήματος της ταινίας.
7. Εις μεταφορικάς ταινίας των οποίων η κάτω πλευρά είναι πλήρως κεκαλυμμένη, δέον όπως τοποθετούνται κεκλιμένοι απαγωγείς επί του υφισταμένου καλύμματος και προ του κατωτέρου τυμπάνου αναστροφής, οι οποίοι να απομακρύνουν προς τα έξω το πίπτον επ' αυτών μεταφερόμενον υλικόν.
8. Ο μηχανισμός διακοπής λειτουργίας μεταφορικών ταινιών και προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, δέον όπως είναι ευκόλως προσιτός.
9. Εις τα σημεία προσαγωγής και απαγωγής μεταφορικών ταινιών και προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, οι οποίοι προορίζονται διά διακίνησιν τεμαχίων (δέματα, κιβώτια κλπ.), δέον όπως υφίστανται μηχανισμοί διακοπής λειτουργίας.
10. Εις μεταφορικάς ταινίας και προωθητάς δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, οι οποίοι έχουν μέγα μήκος ή δεν ελέγχονται οπτικώς, δέον όπως υφίστανται επαρκείς μηχανισμοί διακοπής της λειτουργίας.
11. Αι θέσεις λιπάνσεως των μεταφορικών ταινιών και προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων δέον όπως διακρίνωνται ευχερώς (π.χ. διά ιδιαιτέρου χρωματισμού), η δε προσέγγισις και χρήσις τούτων δέον να είναι ακίνδυνος.
12. Εάν εις μονίμους εγκαταστάσεις μεταφορικών ταινιών ή προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων υφίσταται κίνδυνος τραυματισμού ατόμων από πίπτοντα υλικά, δέον όπως λαμβάνωνται τα κατάλληλα προστατευτικά μέτρα.
13. Επί των μονίμων μεταφορικών ταινιών και προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων δέον όπως υπάρχουν, όπου απαιτείται, ασφαλείς διαβάσεις ή υποδοχείς τυχόν πιπτόντων μεταφερομένων αντικειμένων.
14. Αι κινηταί μεταφορικαί ταινίαι και προωθηταί δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων δέον να είναι κατασκευασμένοι ούτως, ώστε να ίστανται σταθερώς.
15. Εις κινητάς μεταφορικάς ταινίας και προωθητάς δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων μετά ρυθμιζομένου ύψους (κλίσεως) μεταφοράς, επιτρέπεται η διά καταλλήλου σχοινίου ανάρτησις, μόνον εφ' όσον υφίσταται σύστημα ασφαλείας μη δυνάμενον να αφαιρεθή.
1. Απαγορεύεται η μεταφορά προσώπων διά των μεταφορικών ταινιών και προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων ως και η επ' αυτών ανάβασις και η υπέρβασις τούτων κατά την διάρκειαν της λειτουργίας των.
Η απαγόρευσις δεν ισχύει προκειμένου περί προωθητών, οίτινες είναι ειδικώς κατασκευασμένοι διά την μεταφοράν προσώπων.
2. Μεταφορικαί ταινίαι και προωθηταί δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων των οποίων είναι δυνατή η αλλαγή θέσεως, σταθεροποιούνται εις εκάστην θέσιν λειτουργίας. Εάν τα εν λόγω μηχανήματα είναι κινητά, ασφαλίζονται έναντι κυλίσεως ή πτώσεως.
3. Κατά την μετακίνησιν φορητών μεταφορικών ταινιών και προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων δέον όπως εξασφαλίζηται η ευστάθεια, από πτώσιν ή κύλισιν. Η μετακίνησις δέον να εκτελείται μόνον εφ' όσον οι ανωτέρω μεταφορείς ευρίσκωνται εις την κατωτέραν δυνατήν θέσιν.
4. Φορηταί μεταφορικαί ταινίαι και προωθηταί δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων δέον προ της μεταφοράς των, περιστροφής των ή εργασιών συντηρήσεώς των, να τίθενται εκτός λειτουργίας. Προκειμένου περί ηλεκτροκινήτων ο κινητήρ τίθεται εκτός κυκλώματος και ο ρευματολήπτης αφαιρείται εκ του δικτύου.
5. Κατά την μεταφοράν, διακίνησιν ή περιστροφήν μεταφορικής ταινίας ή προωθητού δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, απαγορεύεται όπως ευρίσκωνται ή αναρτώνται επ' αυτών, πρόσωπα έτι και ως αντίβαρον.
6. Εάν το τμήμα φορτώσεως μεταφορικής ταινίας ή προωθητού δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων δεν αφαιρήται, δέον όπως η κεφαλή των μηχανημάτων τούτων σύρεται προς τα κάτω διά σχοινίων ή αλύσεων.
Εις την περίπτωσιν ταύτην απαγορεύεται η παραμονή προσώπων κάτωθεν του μηχανήματος.
1. Αι θέσεις περιτυλίξεως προσαγωγής των συρματοσχοινίων, αλύσεων ή ιμάντων ανοικτών αναβατορίων διά κάδων δέον όπως είναι κεκαλυμμέναι, ούτως ώστε να προλαμβάνηται κίνδυνος τραυματισμού.
2. Η διαδρομή ανοικτών αναβατορίων διά κάδων εις περιοχάς κυκλοφορίας προσώπων καλύπτεται είτε πανταχόθεν, είτε εις απόστασιν χειρός.
3. Αναβατόρια διά κάδων ικανότητος ανυψώσεως άνω των 5 μέτρωκατασκευάζονται ούτως, ώστε να αποκλείεται ακουσία ανάστροφος κίνησις.
4. Εάν υφίσταται κίνδυνος συνεπεία πτώσεως υλικού εξ αναβατορίων διά κάδων, λαμβάνονται κατάλληλα προστατευτικά μέτρα.
5. Αι θέσεις φορτώσεως υλικών των μονίμων αναβατορίων διά κάδων, δέον όπως είναι ούτω κατασκευασμέναι ώστε να αποκλείηται η επαφή προσώπων μετά των κάδων ή των μέσων έλξεως αυτών.
6. Τα ανοίγματα εκκενώσεως κλειστών αναβατορίων διά κάδων εις μύλους (ανυψωτήρες μύλων), διευθετούνται καταλλήλως, ώστε το υλικόν να πίπτη κατά την εκκένωσιν προς τα κάτω και να είναι δυνατή η ακίνδυνος αποκατάστασις επί τυχόν εμφράξεως.
7. Ανοίγματα (ως π.χ. οπαί ελέγχου εις κλειστά αναβατόρια διά κάδων), εντός των οποίων υφίσταται δυνατότης εισόδου χειρός δέον όπως είναι ησφαλισμένα διά καλυμμάτων. Τα καλύμματα δέον όπως ανοίγουν μόνον δι' ειδικού εργαλείου ή κλείθρου φυλασσομένου παρ' εντεταλμένου προσώπου.
8. Εμφράξεις ή ανωμαλίαι αναβατορίων διά κάδων αίρονται ή αποκαθίστανται, εφ' όσον προηγουμένως το όλον σύστημα ακινητοποιηθή και ληφθούν μέτρα προς αποτροπήν θέσεως αυτού εις επαναλειτουργίαν εκ λάθους ή υπό μη ενδεδειγμένου προσώπου.
1. Eις προωθητάς κυκλικής τροχιάς δέον όπως, αι θέσεις συντυλίξεως των αλύσεων μεταφοράς εις τους τροχούς κινήσεως και αναστροφής, έστω και εάν ευρίσκωνται εκτός της περιοχής εργασίας και κυκλοφορίας, καλύπτωνται κατά τρόπον αποκλείοντα ατύχημα.
2. Προωθηταί κυκλικής τροχιάς εκτεινόμενοι άνωθεν διαδρόμων ή θέσεων εργασίας, δέον όπως φέρωσι κάτωθεν αυτών καταλλήλους υποδοχείς, εφ' όσον υφίσταται κίνδυνος τραυματισμού εκ τυχόν πίπτοντος υλικού.
3. Εις προωθητάς κυκλικής τροχιάς, αι τροχιαί κυλίσεως καλύπτονται μέχρις ύψους 2,20μ. Προκειμένου περί προωθητών κυκλικής μονής τροχιάς αρκούν αποξέσται της τροχιάς.
4 Εις προωθητάς κυκλικής τροχιάς αι αναρτώμεναι αιώραι και το σύστημα συγκροτήσεων αυτών δέον όπως είναι συνδεδεμέναι μεταξύ των ως και μετά του οργάνου έλξεως, κατά τρόπον ώστε να μη δύνανται να λυθούν αφ' εαυτών.
5. Εις προσπελασίμους θέσεις, δέον όπως μεταξύ των αναρτήρων των προωθητών κυκλικής τροχιάς και σταθερών αντικειμένων, ως π.χ. τοίχων και στύλων, μέχρι ύψους δύο μέτρων τηρήται απόστασις 0.50 του μέτρου, εφ' όσον υφίσταται κίνδυνος συνθλίψεως.
6. Η μεταφορά προσώπων επί προωθητών (μεταφορέων) κυκλικής τροχιάς απαγορεύεται.
1. Εις πνευματικούς προωθητάς, οι περιστροφικοί τροφοδόται εισόδου και εξόδου (εκτοξευταί) δέον όπως έχουν τα στόμια διαμορφωμένα διά προστατευτικών σωλήνων ικανού μήκους ή άλλων μέσων κατά τρόπον ώστε να μην καθίσταται δυνατή η επαφή μετά των κινουμένων στοιχείων. Το κάλυμμα των χειροθυρίδων των περιστροφικών τροφοδοτών δέον να είναι συνδεδεμένον υποχρεωτικώς μετά του μηχανισμού κινήσεως αυτών, κατά τρόπον ώστε ο προωθητής να δύναται να τεθή εις λειτουργίαν μόνον εφ' όσον τούτο είναι κλειστόν.
2. Εις τους πνευματικούς προωθητάς δέον όπως αι οπαί πληρώσεως των σωλήνων ευρίσκωνται εις τοιαύτην θέσιν ή ασφαλίζωνται ούτως, ώστε ουδείς να δύναται να έλθη εις επαφήν μετά των επικινδύνων θέσεων.
3. Κύλινδροι παρατηρήσεως πνευματικών προωθητών, εντός των οποίων κινείται μεταφερόμενον υλικόν το οποίον δύναται να σχηματίση εκρηκτικά μίγματα κόνεως-αέρος, κατασκευάζονται εξ ηλεκτρικώς αγωγίμου υλικού ή γεφυρούνται προς απαγωγήν ηλεκτροστατικών φορτίων.
4. Οι τηλεσκοπικοί σωλήνες πνευματικών προωθητών είναι διατεταγμένοι ούτως, ώστε η ανάπτυξις τούτων διά καταλλήλου σχοινίου έλξεως να ακολουθή υποχρεωτικώς προκαθωρισμένην σειράν.
5. Οι πνευματικοί προωθηταί, κατά την διάρκειαν λειτουργίας, καθορίζονται μόνον διά πεπιεσμένου αέρος. Κατά την τοποθέτησιν του ευκάμπτου σωλήνος καταβάλλεται προσοχή, ώστε το στόμιον τούτου να μη δύναται να παρασυρθή υπό του περιστροφικού τροφοδότου.
Πνευματικοί προωθηταί αποξέονται μόνον όταν η εγκατάστασις έχη προηγουμένως τεθή εκτός λειτουργίας και έχουν ληφθή μέτρα προς αποτροπήν θέσεως αυτής εις λειτουργίας εκ λάθους ή υπό μη ενδεδειγμένου προσώπου. Προς τούτο δέον να αναρτώνται προειδοποιητικαί πινακίδες.
1. Εάν προωθηταί μετά κυλίστρων (ραούλων) λειτουργούν ομού μετά μεταφορικών ταινιών ή προωθητών δι' αρθρωτών στοιχείων ή δι' αλύσεων, δέον όπως τα σημεία συναντήσεως (υπερβάσεις) είναι διατεταγμένα ούτως ώστε να μη δημιουργώνται θέσεις συνθλίψεως.
2. Εφ' όσον είναι αναγκαίον, οι προωθηταί μετά κυλίστρων δέον να διαθέτουν υπερβάσεις ή διαβάσεις (κάλυμμα μετά γιγγλύμων).
Αι διαβάσεις δέον να ανυψώνται προς την πλευράν του αφικνουμένου υπό μεταφοράν υλικού και να είναι μεταθεταί.
3. Προωθηταί διά κυλίστρων εγκατεστημένοι υψηλότερον του εδάφους, κάτωθεν των οποίων κυκλοφορούν ή παραμένουν πρόσωπα, δέον να φέρουν οδηγούς προφυλακτήρας, οι οποίοι εμποδίζουν την πτώσιν των μεταφερομένων υλικών.
Κατασκευή και εξοπλισμός
1.Οι προωθηταί σάκκων δέον να είναι πλήρως και σταθερώς κεκαλυμμένοι κατά την πλευράν επιστροφής, ως και πλευρικώς.
Η τροχιά του φορέως των σάκκων δέον όπως προστατεύηται εις τας θέσεις τροφοδοσίας προς αποφυγήν ατυχήματος.
Εάν υφίσταται κίνδυνος ατυχήματος εκπίπτοντος υλικού, λαμβάνονται τα προσήκοντα προστατευτικά μέτρα.
2. Εις τους προωθητάς μετά μηχανισμού απορρίψεως των σάκκων, ο χώρος μεταξύ του μοχλού αρπάγης και του απορρίπτου, δέον να είναι τοσούτον ευρύς, ώστε να αποφεύγηται τραυματισμός του βραχίονος του εργαζομένου.
3. Οι προωθηταί σάκκων δέον να είναι ούτω κατασκευασμένοι, ώστε η εκφόρτωσις να είναι αδύνατος διά της σήραγγος και να γίνεται μόνον εις θέσιν εξόδου.
4. Το επί του δαπέδου άνοιγμα διόδου προωθητών σάκκων, ασφαλίζεται διά καλυμμάτων (κλαπέτων) άτινα κλείουσιν αυτομάτως.
5. Εάν εις προωθητάς σάκκων, οι σάκκοι απορρίπτωνται εις το άνω σημείον καμπής (θέσις αλλαγής πορείας) και προς την πλευράν επιστροφής, δέον η άνω ακμή του ολισθητήρος των σάκκων να ευρίσκεται εις απόστασιν τουλάχιστον 2,50 μέτρων υπέρ την θέσιν χειρισμού ή, διά πλευρικής καλύψεως, να καθίσταται αδύνατος η επαφή μετά των επικινδύνων θέσεων.
6. Οι προωθηταί σάκκων είναι κατασκευασμένοι ούτως, ωστε να αποκλείηται ακουσία ανάστροφος λειτουργία των.
7. Οι προωθηταί σάκκων δέον όπως διαθέτουν εις έκαστην θέσιν τροφοδοσίας και κενώσεως μηχανισμόν αποσυμπλέξεως της κινήσεως.
Εις εκάστην θέσιν φορτώσεως διά χειρός, δέον όπως υπάρχη μηχανισμός προειδοποιήσεως πληροφορών υποχρεωτικώς περί της θέσεως της εγκαταστάσεως εις λειτουργίαν.
8. Η ταχύτης των προωθητών σάκκων απαγορεύεται να υπερβαίνη τα 0,35 μέτρα ανά δευτερόλεπτον.
9. Αι θέσεις λιπάνσεως δέον όπως διακρίνωνται ευκόλως (π.χ. διά χρωματισμού) και η εις ταύτας προσπέλασις ως και η χρησιμοποίησις τούτων, δέον όπως είναι ακίνδυνοι.
Λειτουργία (χειρισμός και θέσις εις λειτουργίαν)
1. Ο χειρισμός των προωθητών σάκκων επιτρέπεται μόνον εις εντεταλμένα προς τούτο πρόσωπα.
2. Η διά των προωθητών σάκκων μεταφορά προσώπων, ως και η ανάβασις επί ολισθητήρων απορρίψεως των σάκκων κατά την διάρκειαν της κινήσεως τούτων απαγορεύονται.
3. Ανωμαλίαι εις προωθητάς σάκκων αίρονται εφ' όσον η εγκατάστασις έχει προηγουμένως τεθή εκτός λειτουργίας και έχουν ληφθή τα προς αποφυγήν θέσεως αυτών εις επαναλειτουργίαν εκ λάθους ή κατά μη ενδεδειγμένον τρόπον μέτρα.
10. Εις εκάστην θέσιν τροφοδοτήσεως των προωθητών σάκκων τοποθετείται πινακίς αναγράφουσα «ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ».
1. Οι τροχοί κινήσεως και αλλαγής πορείας των δι' αιωρών προωθητών και των προωθητών κλειστής τροχιάς, δέον όπως είναι κεκαλυμμένοι εις τα εφαπτόμενα σημεία προσαγωγής των αλύσεων.
2. Οι προωθηταί δι' αιωρών διερχόμενοι άνωθεν διαδρόμων κυκλοφορίας ή θέσεων εργασίας φέρουν υποχρεωτικώς υποδοχείς, εφ' όσον υφίσταται κίνδυνος ατυχήματος εκπτώσεως μεταφερομένου υλικού.
3. Αι οπαί δαπέδων διά προωθητάς δι' αιωρών, εξαιρέσει των θέσεων τροφοδοσίας (φορτώσεως) αυτών, προστατεύονται περιφερειακώς.
Οι προωθηταί δι' αιωρών και προωθηταί κλειστής τροχιάς εξηναγκασμένης διαδρομής, δέον όπως είναι κεκαλυμμένοι εις απόστασιν χειρός, εξαιρουμένων των θέσεων τροφοδοσίας.
Εις τας θέσεις τροφοδοσίας προωθητών δι' αιωρών και προωθητών κλειστής τροχιάς παρέχεται αναλόγως του επιδιωκομένου σκοπού και αντίστοιχος προστασία (π.χ. προφυλακτήρ εις ύψος στήθους ή περιθώριον προστασίας ποδών).
4. Οι προωθηταί δι' αιωρών και προωθηταί κλειστής τροχιάς κατασκευάζονται ούτως, ώστε να αποκλείεται ακουσία ανάστροφος λειτουργία αυτών.
5. Εις προωθητάς δι' αιωρών και προωθητάς κλειστής τροχιάς, των οποίων οι φορείς κινούνται εις οδηγούς, δέον όπως κατά το δυνατόν αποφεύγωνται θέσεις φορτώσεως και εκφορτώσεως εις τους κάδους, καθόδου.
6. Οι προωθηταί αιωρών και κλειστής τροχιάς δέον όπως διαθέτωσι εις εκάστην θέσιν τροφοδοσίας μηχανισμόν διακοπής λειτουργίας των.
Aπασαι αι θέσεις φορτώσεως δέον όπως συνδέωνται μεταξύ των διά συστήματος σημάτων (π.χ. κώδωνος ή σωλήνος ομιλίας), εφ' όσον δεν είναι εφικτή η άμεσος συνεννόησις.
Εις κλάδους καθόδους και εις θέσεις φορτοεκφορτώσεως εις ας η εργασία γίνεται διά της χειρός, δέον όπως υπάρχη διακόπτης ανάγκης δυνάμενος να χρησιμοποιηθή καθ' όλον το πλάτος της θυρίδος φορτοεκφορτώσεως (τροφοδοσίας). Το αυτό ισχύει καιδιά θυρίδας φορτώσεως εις κλάδον ανόδου, εφ' όσον υφίσταται κίνδυνος συνθλίψεως μεταξύ του άνω ορίου της θυρίδος και των φερόντων στοιχείων ή του υπό φόρτωσιν υλικού.
7. Εις εκάστην θέσιν τροφοδοσίας προωθητών δι' αιωρών και τοιούτων κλειστής τροχιάς δέον όπως υφίσταται πινακίς αναγράφουσα: «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΠΙΚΥΨΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗΝ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΩΝ».
1. Η μεταφορά προσώπων διά προωθητών δι' αιωρών και τοιούτων κλειστής τροχιάς, απαγορεύεται.
Επίσης απαγορεύεται η επίκυψις εις την τροχιάν κινήσεως των ανωτέρω προωθητών.
2. Ανωμαλίαι εις προωθητάς δι' αιωρών και διά κλειστής τροχιάς επιτρέπεται να αίρωνται μόνον, εφ' όσον η εγκατάστασις έχει προηγουμένως τεθή εκτός λειτουργίας και έχουν ληφθή μέτρα προς αποτροπήν ακουσίας ή εκ λάθους θέσεως ταύτης εις λειτουργίαν.
7. Εις εκάστην θέσιν τροφοδοσίας προωθητών δι' αιωρών και τοιούτων κλειστής τροχιάς δέον όπως υφίσταται πινακίς αναγράφουσα: «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΠΙΚΥΨΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗΝ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΩΝ».
1. Οι προωθηταί δι' ατέρμονος κοχλίου παντός είδους δέον όπως καλύπτωνται σταθερώς έναντι επαφής.
2. Οπαί πληρώσεως, κενώσεως και παρατηρήσεως είναι διατεταγμέναι ή διαμορφούμεναι ούτως, ώστε να μην είναι δυνατή η επαφή προσώπων μετά του κινουμένου ατέρμονος κοχλίου.
3. Εμφράξεις και βλάβαι προωθητών δι' ατέρμονος κοχλίου επιτρέπεται να αίρωνται μόνον, εφ' όσον η εγκατάστασις τεθή προηγουμένως εκτός λειτουργίας και έχουν ληφθή άπαντα τα μέτρα προς αποτροπήν ακουσίας ή εκ λάθους θέσεως ταύτης εις επαναλειτουργίαν.
1. Αι διά κυλίστρων (ραούλων) τροχιαί των δονητικών προωθητών είναι κεκαλυμμέναι εις σημεία προσιτά διά της χειρός.
2. Επιμήκεις προωθηταί δέον όπως διαθέτωσι ικανόν αριθμόν συστημάτων ακινητοποιήσεως ή εγκαταστάσεις σημάτων κινδύνων, αίτινες να καταλήγουν εις την κεντρικήν θέσιν χειρισμού.
3. Εφ' όσον απαιτείται, οι δονητικοί προωθηταί, διαθέτουν ασφαλείς διαβάσεις άνωθεν αυτών ή υποδοχείς κάτωθεν αυτών.
Έννοια
Οι προωθηταί διά σχοινίων, είναι συνεχείς προωθηταί συνιστάμενοι εκ δύο ατερμόνων και παραλλήλως κινουμένων σχοινίων μεταξύ ζεύγους κινητηρίων τροχαλιών και τοιούτων τανύσεως, προς διακίνησιν φορτίων.
Κατασκευή και εξοπλισμός
1. Αι θέσεις επαφής των συρματοσχοίνων εις τους τροχούς αναστροφής πορείας και εις τα κύλιστρα πιέσεως των προωθητών, δέον όπως είναι κεκαλυμμέναι. Η κάλυψις της θέσεως εισόδου (επαφής) του σχοινίου εις τας τροχαλίας του εδράνου τανύσεως, δέον όπως εξασφαλίζηται δι' εκάστην θέσιν των τροχών τανύσεως.
2. Εις το πέρας του προωθητήρος διά σχοινίου δέον όπως υπάρχη προ του εδράνου τανύσεως, αναστολεύς (προκρουστήρ) σταθερώς συνδεδεμένος μετ' αυτού, προς συγκράτησιν μη παραληφθεισών σανίδων ή παρομοίων αντικειμένων.
3. Εις αμφοτέρας τας πλευράς του προωθητού διά σχοινίων αφίεται ελεύθερος διάδρομος πλάτους τουλάχιστον 1μ.
4. Εφ' όσον απαιτείται, εις τους προωθητάς διά σχοινίων δέον όπως υφίστανται ασφαλείς υπερβάσεις.
Λειτουργία (χειρισμός και θέσις εις κίνησιν)
1. Οι προωθηταί διά σχοινίων μετά εδράνου τανύσεως μεταβλητής θέσεως (π.χ. εις συμπιεστήριον τύρφης) επιτρέπεται, μετά την αλλαγήν θέσεως του εδράνου τανύσεως, να τίθενται εκ νέου εις λειτουργίαν, μόνον εφ' όσον η ετοιμότης λειτουργίας δοθή δι' οπτικού σήματος εκ της θέσεως του εδράνου τανύσεως.
2. Η διέλευσις άνωθεν των προωθητών επιτρέπεται μόνον εις προς τούτο καθωρισμένας θέσεις.
Εις εργασίας επί μεταφορικών κλπ. ταινιών ως και προωθητών κατά τα ανωτέρω, εις ας δύνανται να προξενηθώσιν εγκαύματα εις τους εργαζομένους ή να παραχθή κονιορτός κλπ. δυνάμενος να προκαλέση βλάβας εις τους οφθαλμούς, δέρμα κλπ. ή υφίσταται περίπτωσις τραυματισμού της κεφαλής δέον όπως παρέχωνται τα κατά περίπτωσιν κατάλληλα ενδύματα, προστατευτικά μέσα των οφθαλμών ως και τοιαύτα της κεφαλής.
Ουδείς τοποθετείται ως χειριστής των περί ων το παρόν, μεταφορικών ταινιών και προωθητών εν γένει άνευ προηγουμένως ιατρικής και ψυχοτεχνικής εξετάσεως προς διαπίστωσιν της προς τούτο καταλληλότητός του.
Προκειμένου περί επιχειρήσεων ή εκμεταλλεύσεων εις ας λειτουργούν μεταφορικαί ταινίαι ή προωθηταί εν γένει, περί ων το παρόν, ο εργοδότης υποχρεούται:
α) να μεριμνά διά την ανάρτησιν εις καταλλήλους θέσεις πινακίδων, πέραν των εν τω παρόντι ειδικώς αναφερομένων, αι οποίαι εις απλήν γλώσσαν θα προειδοποιούν τους απασχολουμένους περί των ενδεχομένων κινδύνων.
β) να μεριμνά όπως άπασαι αι προειδοποιητικαί πινακίδες ανανεούνται από καιρού εις καιρόν, κατά την σύνθεσιν και εμφάνισιν αυτών,
γ) να τηρή βιβλίον- ημερολόγιον εις το οποίον θα καταγράφωνται τα υποδεικνυόμενα υπό των αρμοδίων εποπτικών οργάνων προληπτικά μέτρα υγιεινής και ασφαλείας, ως και ο έλεγχος της πραγματοποιήσεως τούτων.
Πάσα παράβασις των διατάξεων του παρόντος τιμωρείται κατά τας διατάξεις του άρθρου 3 του Νόμου ΓπΛΔ/1911 «περί υγιεινής και ασφαλείας των εργατών» ως αύται εκωδικοποιήθησαν υπό του Β.Δ/τος της 25.8/5.9.1920 «περί κωδικοποιήσεως των περί υγιεινής και ασφαλείας των εργατών διατάξεων» και ετροποποιήθησαν υπό των διατάξεων του εδαφ. Β' του άρθρου 1 του Νόμου 2943/1922 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως εργατικών τινών νόμων».
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.