Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 4654Β_2018 | 364.99 KB |
1. Κυρώνεται η τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (ΠΑΑΖΕΘ – SOLAS ’74), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21.05.2010 από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) με την απόφαση MSC.291 (87)/21.05.2010 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
2. Το κείμενο της Απόφασης MSC.291(87)/21.05.2010, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην Αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α΄» και «ΜΕΡΟΣ Β΄», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με την απόφαση αυτή, κατισχύει το αγγλικό.
1 Ο ακόλουθος νέος κανονισμός 3-11 προστίθεται μετά τον υπάρχοντα 3-10:
«Κανονισμός 3-11
Αντιδιαβρωτική προστασία δεξαμενών φορτίου πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου
1. Η παράγραφος 3 εφαρμόζεται στα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου όπως ορίζονται στον κανονισμό 1 του παραρτήματος Ι της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε από το σχετικό πρωτόκολλο του 1978, με νεκρό βάρος 5.000 τόνων και άνω:
.1 για τις οποίες η σύμβαση ναυπήγησης λαμβάνει χώρα την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2013 , ή
.2 ελλείψει συμβάσεως ναυπήγησης, των οποίων οι τρόπιδες έχουν τεθεί ή βρίσκονται σε παρόμοιο στάδιο ναυπήγησης την ή μετά την 1η Ιουλίου 2013, ή
.3 η παράδοση των οποίων έγινε την 1η Ιανουαρίου 2016 ή αργότερα.
2. Η παράγραφος 3 δεν εφαρμόζεται στα πλοία συνδυασμένων μεταφορών ή στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων όπως ορίζονται στον κανονισμό 1 των παραρτημάτων Ι και ΙΙ αντιστοίχως της Διεθνούς Σύμβασης του 1973 για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, όπως τροποποιήθηκε από το σχετικό πρωτόκολλο του 1978. Για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων, περιλαμβάνουν επίσης τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων που έχουν πιστοποιηθεί για τη μεταφορά πετρελαίου.
3. Όλες οι δεξαμενές πετρελαίου των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου πρέπει να είναι:
.1 κατά τη ναυπήγηση του πλοίου σύμφωνα με το πρότυπο επιδόσεων των προστατευτικών επικαλύψεων για τις δεξαμενές πετρελαίου των δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, όπως υιοθετήθηκαν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας με την απόφαση MSC.288 (87), όπως μπορούν να τροποποιηθούν από τον Οργανισμό, υπό τον όρο ότι τέτοιες τροποποιήσεις υιοθετούνται και τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης σχετικά με τις διαδικασίες τροποποίησης που εφαρμόζονται στο παράρτημα, εκτός του κεφαλαίου Ι,
.2 προστατευμένες από εναλλακτικά μέσα αντιδιαβρωτικής προστασίας ή από τη χρήση υλικών αντοχής στη διάβρωση για τη διατήρηση της απαιτούμενης δομικής ακεραιότητας για 25 χρόνια σύμφωνα με το πρότυπο επιδόσεων για εναλλακτικά μέσα αντιδιαβρωτικής προστασίας δεξαμενών πετρελαίου των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου όπως εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας με την απόφαση MSC.289 (87), όπως μπορεί να τροποποιηθεί από τον Οργανισμό, υπό τον όρο ότι τέτοιες τροποποιήσεις υιοθετούνται και τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης σχετικά με τις διαδικασίες τροποποίησης που εφαρμόζονται στο Παράρτημα, κεφάλαιο Ι.
4. Η Αρχή μπορεί να εξαιρέσει ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου από τις απαιτήσεις της παραγράφου 3 προκειμένου να επιτρέψει τη χρήση νέων πρωτότυπων εναλλακτικών λύσεων στο σύστημα επικάλυψης που καθορίζονται στην παράγραφο 3.1 για τις δοκιμές, εφόσον υπόκεινται σε κατάλληλους ελέγχους, τακτική αξιολόγηση και αναγνώριση της ανάγκης άμεσης επανορθωτικής ενέργειας, εάν το σύστημα αποτύχει ή φαίνεται ότι αποτυγχάνει. Η εξαίρεση αυτή καταγράφεται σε πιστοποιητικό απαλλαγής.
5. Η Αρχή δύναται να εξαιρέσει ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου από τις απαιτήσεις της παραγράφου 3 εάν το πλοίο είναι ναυπηγημένο για αποκλειστική μεταφορά φορτίων και των λειτουργιών χειρισμού πλοίου και φορτίου που δεν προκαλούν διάβρωση. Η εξαίρεση αυτή και οι όροι για τους οποίους αυτή χορηγείται, καταχωρούνται σε ένα πιστοποιητικό απαλλαγής.
2. Στην παράγραφο 2.2, στην υποπαράγραφο .4, διαγράφεται η λέξη "και". στην υποπαράγραφο .5 προστίθεται η λέξη "και" στο τέλος, και, προστίθεται η ακόλουθη νέα υποπαράγραφος .6 μετά την υπάρχουσα υποπαράγραφο .5:
".6 κανονισμός 4.5.7.1."
3 Η υπάρχουσα παράγραφος 5.7 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
"5.7 Μέτρηση και ανίχνευση αερίων
5.7.1 Φορητή συσκευή
Τα δεξαμενόπλοια πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ένα τουλάχιστον φορητό όργανο μέτρησης οξυγόνου και ένα για τη μέτρηση συγκεντρώσεων εύφλεκτων αερίων, μαζί με ένα επαρκές σύνολο ανταλλακτικών. Πρέπει να προβλέπονται κατάλληλα μέσα για τη βαθμονόμηση των οργάνων αυτών.
5.7.2 Ρυθμίσεις για τη μέτρηση αερίων σε χώρους διπλού κύτους και χώρους διπλού πυθμένα.
5.7.2.1 Πρέπει να παρέχονται κατάλληλα φορητά όργανα για τη μέτρηση συγκεντρώσεων οξυγόνου και εύφλεκτων αερίων σε χώρους διπλού κύτους και χώρους διπλού πυθμένα. Κατά την επιλογή αυτών των οργάνων, δίδεται η δέουσα προσοχή στη χρήση τους σε συνδυασμό με τα συστήματα σταθερής δειγματοληψίας αερίων που αναφέρονται στην παράγραφο 5.7.2.2.
5.7.2.2 Όταν η ατμόσφαιρα σε χώρους διπλού κύτους δεν μπορεί να μετρηθεί αξιόπιστα με τη χρήση εύκαμπτων μανικών δειγματοληψίας αερίων, οι χώροι αυτοί πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με μόνιμες γραμμές δειγματοληψίας αερίων. Η διαμόρφωση των γραμμών δειγματοληψίας αερίων προσαρμόζεται στο σχεδιασμό των εν λόγω χώρων.
5.7.2.3 Τα υλικά κατασκευής και οι διαστάσεις των γραμμών δειγματοληψίας αερίων είναι τέτοια ώστε να αποφεύγεται ο περιορισμός (της ροής). Όταν χρησιμοποιούνται πλαστικά υλικά, πρέπει αυτά να είναι ηλεκτρικά αγώγιμα.
5.7.3 Διατάξεις για σταθερά συστήματα ανίχνευσης αερίων υδρογονανθράκων σε χώρους πετρελαιοφόρων διπλού κύτους και διπλού πυθμένα.
5.7.3.1 Εκτός από τις απαιτήσεις των παραγράφων 5.7.1 και 5.7.2, τα πετρελαιοφόρα νεκρού βάρους 20.000 τόνων και άνω, που έχουν κατασκευαστεί την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2012, πρέπει να διαθέτουν σταθερό σύστημα ανίχνευσης αερίων υδρογονανθράκων σε συμμόρφωση με τον Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας για τη μέτρηση των συγκεντρώσεων αερίων υδρογονανθράκων σε όλες τις δεξαμενές έρματος και τους κενούς χώρους διπλού κύτους και διπλού πυθμένα δίπλα στις δεξαμενές φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της πρωραίας δεξαμενής και οποιωνδήποτε άλλων δεξαμενών και χώρων κάτω από το κατάστρωμα στεγανών δίπλα στις δεξαμενές φορτίου.
5.7.3.2 Τα πετρελαιοφόρα που διαθέτουν σταθερά λειτουργικά συστήματα αδρανοποίησης για τους χώρους αυτούς, δεν χρειάζεται να είναι εφοδιασμένα με σταθερό εξοπλισμό ανίχνευσης αερίων υδρογονανθράκων.
5.7.3.3 Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, τα αντλιοστάσια φορτίου που υπόκεινται στις διατάξεις της παραγράφου 5.10 δεν χρειάζεται να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της παρούσας παραγράφου.».
Η ισχύς της παρούσης απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
The social partners body for health and safety at work