Υ.Α. 611.22/14/ 3013/2014 (ΦΕΚ 3199/Β` 27.11.2014)
| Attachment | Size |
|---|---|
| ΦΕΚ 3199Β_2014 | 1.16 MB |
1. Τις διατάξεις:
α) της παραγράφου 1 του άρθρου 3 σε συνδυασμό με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν. 4033/2011 «Προσαρμογή στις διατάξεις της Οδηγίας 2009/18/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 για τον καθορισμό των θεμελιωδών αρχών που διέπουν τη διερεύνηση των ατυχημάτων στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και για την τροποποίηση της Οδηγίας 1999/35/ΕΚ του Συμβουλίου και της Οδηγίας 2002/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου − Ενσωμάτωση ρυθμίσεων, μέτρα εφαρμογής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 264), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
β) του Κεφαλαίου Ι του Μέρους Γ του Κανονισμού 21, του Παραρτήματος του ν.1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως «Περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση 1974 και περί άλλων τινών διατάξεων» (Α΄ 95).
γ) του άρθρου 23 του α.ν. 391/1968 «Περί Κυρώσεως της Διεθνούς Συμβάσεως περί γραμμών φορτώσεως 1966» (Α΄ 125).
δ) του άρθρου 12 του ν. 1269/1982 «Για την κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης περί προλήψεως της ρυπάνσεως της θαλάσσης από πλοία, 1973 και του Πρωτοκόλλου του 1978» (A΄ 89).
ε) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει
στ) της παραγράφου 3α του άρθρου 20 του Π.δ.103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α΄ 170)
ζ) του άρθρου 5 του Π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Π.δ. 94/2012 (Α΄ 149) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.δ. 98/2012 (Α΄ 160).
η) του Π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 153)
θ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Γίνεται αποδεκτή η Απόφαση ΜSC.255 (84) της 16ης Μαΐου 2008 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφαλείας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την υιοθέτηση του Κώδικα Διεθνών Προτύπων και Συνιστώμενων Πρακτικών για τη Διερεύνηση Ασφάλειας σε ένα Ναυτικό Ατύχημα ή ένα Ναυτικό Συμβάν (Κώδικας Διερεύνησης Ατυχημάτων), όπως αυτή περιγράφεται στο ΜΕΡΟΣ Α και ΜΕΡΟΣ Β της παρούσης, καθώς και ο εν λόγω Κώδικας, όπως αυτός περιγράφεται στο ΜΕΡΟΣ Γ.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΈΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ το άρθρο 28 (β) της Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που αφορά τη λειτουργία της Επιτροπής,
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΝΤΑΣ με ανησυχία ότι, παρά τις καλύτερες προσπάθειες του Οργανισμού, συνεχίζουν να συμβαίνουν ατυχήματα και περιστατικά που καταλήγουν σε απώλεια ζωής, απώλεια πλοίων και ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος,
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ ότι η ασφάλεια των ναυτικών και των επιβατών και η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος μπορεί να βελτιωθεί με έγκαιρες και ακριβείς αναφορές που προσδιορίζουν τις συνθήκες και τα αίτια των ατυχημάτων και των περιστατικών,
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΝΤΑΣ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ τη σημασία της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας που έγινε στο Μοντέγκο Μπέυ στις 10 Οκτωβρίου του 1982 και του εθιμικού διεθνούς δικαίου της θάλασσας,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ τις ευθύνες των κρατών – σημαίας υπό τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα, 1974 (Κανονισμός Ι/21) (εφεξής αναφερόμενη ως «Σύμβαση»), της Διεθνούς Σύμβασης για τις Γραμμές Φόρτωσης 1966 (άρθρο 23) και της Διεθνούς Σύμβασης για την πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, 1973 (άρθρο 12), να διεξάγουν διερευνήσεις ατυχημάτων και να εφοδιάζουν τον Οργανισμό με σχετικά πορίσματα,
ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ την ανάγκη να διασφαλιστεί ότι όλα τα πολύ σοβαρά ναυτικά ατυχήματα διερευνώνται,
ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΟΨΗ τις Κατευθυντήριες Οδηγίες για τη δίκαιη μεταχείριση των ναυτικών σε περίπτωση ενός ναυτικού ατυχήματος (Απόφαση Α. 987(24),
ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι η διερεύνηση και η κατάλληλη ανάλυση των ναυτικών ατυχημάτων και συμβάντων μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη επίγνωση της αιτιώδους συνάφειας πρόκλησης των ατυχημάτων και να καταλήξει σε θεραπευτικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης εκπαίδευσης, για τον σκοπό της βελτίωσης της ασφάλειας στη θάλασσα και της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος,
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ την ανάγκη για έναν κώδικα ο οποίος θα παρέχει, στο μέτρο που το εθνικό δίκαιο το επιτρέπει, μια προτυποποιημένη προσέγγιση στην διερεύνηση των ναυτικών ατυχημάτων και συμβάντων με σκοπό την πρόληψη των ναυτικών ατυχημάτων και συμβάντων στο μέλλον,
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ τον διεθνή χαρακτήρα της ναυτιλίας και της ανάγκης για συνεργασία ανάμεσα στις Κυβερνήσεις οι οποίες έχουν ουσιώδες ενδιαφέρον για ένα ναυτικό ατύχημα ή ένα συμβάν για τον σκοπό του καθορισμού των περιστάσεων και των αιτιών επί αυτού,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ την Απόφαση MSC.257 (84) με την οποία υιοθετήθηκαν τροποποιήσεις στο κεφάλαιο ΧΙ−1 της Συνθήκης ώστε να γίνει το μέρος Ι και ΙΙ του Κώδικα Διεθνών Προτύπων και Συνιστώμενων Πρακτικών, για τη Διερεύνηση Ασφαλείας σε ένα Ναυτικό Ατύχημα ή ένα Ναυτικό Συμβάν υποχρεωτικά υπό τη Σύμβαση, έχοντας υπ’ όψη: Στην ογδοηκοστή τέταρτη σύνοδο, το κείμενο του προτεινόμενου Κώδικα Διερεύνησης Ατυχημάτων,
1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ τον Κώδικα Διεθνών Προτύπων και Συνιστώμενων Πρακτικών για τη Διερεύνηση Ασφάλειας σε ένα Ναυτικό Ατύχημα ή ένα Ναυτικό Συμβάν (Κώδικας Διερεύνησης Ατυχημάτων), όπως καθορίζεται στο Παράρτημα της παρούσης Απόφασης.
2. ΚΑΛΕΙ τις συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση να αποδεχθούν ότι ο Κώδικας θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2010 μέχρι να ισχύσουν και οι τροποποιήσεις στον Κανονισμό ΧΙ−1/6 της Συνθήκης.
3. ΖΗΤΑ από τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα του παρόντος ψηφίσματος και του κειμένου του Κώδικα που βρίσκεται στο Παράρτημα σε όλες τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις της Σύμβασης.
4. ΖΗΤΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ από τον γενικό Γραμματέα του Οργανισμού να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσης Απόφασης και του κειμένου του Κώδικα που βρίσκεται στο Παράρτημα σε όλα τα Μέλη του Οργανισμού που δεν αποτελούν Συμβαλλόμενα Μέρη της Σύμβασης.
(Ακολουθούν κείμενα στα αγγλικά , βλέπε pdf)
