Η διάνοιξη δρόμων συνοδεύει τον άνθρωπο από τότε που άρχισε ν' αναπτύσσει πολιτισμό. οι δρόμοι ήταν αναγκαίοι για να ενώνουν τους ανθρώπους, να διευρύνουν το εμπόριο, την οικονομική και πολιτιστική τους ανάπτυξη. Ταυτόχρον, χρησιμοποιήθηκαν για πολεμικές συγκρούσεις. Ήταν πάντα προσαρμοσμένοι στα μέσα μεταφοράς κάθε εποχής.
Τα τελευταία 10 χρόνια στην Ελλάδα κατασκευάστηκαν -και συνεχίζουν ακόμη να κατασκευάζονται- νέοι μεγάλοι οδικοί άξονες ή διευρύνονται ήδη υπάρχοντες. Οι επενδύσεις αυτές θα έχουν περαιτέρω θετικά αποτελέσματα εφόσον οδηγήσουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Μεταξύ των άλλων έργων οδοποιίας που κατασκευάστηκαν στη χώρα μας τελευταία, είναι η Εγνατία και η Αττική οδός, μήκους 670 και 65 χιλιομέτρων, αντίστοιχα. Τόσο σ' αυτά όσο και σε μικρότερα έργα εργάστηκαν χιλιάδες άνθρωποι. Μερικές δεκάδες από αυτούς έχασαν τη ζωή τους ενώ πολλοί άλλοι ασθένησαν εξαιτίας της εργασίας τους.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία αποτύπωσης των συνθηκών εργασίας σε έργα οδοποιίας. Για την κάλυψη του κενού αυτού θεωρήσαμε χρέος μας να συμπεριλάβουμε τα έργα οδοποιίας στις κλαδικές μελέτες που υλοποίησε το ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε. την περίοδο 2003-2004, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος "Ανταγωνιστικότητα" (Ε.Π.Α.Ν.), Μέτρο: 1.1. "Βιομηχανικές, Τεχνολογικές και Επιχειρηματικές Υποδομές", Δράση: 1.1.5. "Ενίσχυση της υποδομής του ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.", Πράξη 1.1.5.2. "Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και διάδοσής τους στον τομέα της υγείας και ασφάλειας στην εργασία.".
Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής διερευνήθηκαν ειδικά θέματα ασφάλειας αλλά και σχετικοί με τον κλάδο βλαπτικοί παράγοντες. Η μελέτη φιλοδοξεί να προτείνει μια μεθοδολογία εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου προσαρμοσμένη σε έργα οδοποιίας καθώς και μέτρα αποτελεσματικής πρόληψης.
Βασίλης Μακρόπουλος
Πρόεδρος ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.
Καθ. Εθνικής Σχολής Δημόσιας υγείας
Attachment | Size |
---|---|
Το πλήρες κείμενο σε μορφή pdf | 5.54 MB |
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.