Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 105Α_1980 | 131.59 KB |
1. Η άνοδος και κάθοδος αυτοκινήτων εις υπογείους ή υπεργείους αιθούσας σταθµούς, δύναται να διενεργείται είτε δια κεκλιµένων ανόδων – καθόδων (Ramps, ράµπες), είτε δι’ ανελκυστήρων ηλεκτρικών ή υδραυλικών ή και δι’ άλλων αναλόγων µηχανικών µέσων. Εις πολυωρόφους σταθµούς µεγάλου µεγέθους, εφ’ όσον η άνοδος και κάθοδος των αυτοκινήτων διενεργείται δι’ ανελκυστήρων, τοποθετούνται τουλάχιστον δύο τοιούτοι.
2. ∆ια σταθµούς µεγάλου µεγέθους προβλέπεται χώρος αναµονής, ο οποίος υπολογίζεται βάσει της χωρητικότητος του σταθµού, του τρόπου επικοινωνίας µεταξύ των ορόφων (ράµπες ή µηχανικά µέσα), του τρόπου λειτουργίας τους, του τρόπου µετακινήσεως των οχηµάτων (αυτοεξυπηρέτησις ή στάθµευσις υπό υπαλλήλων του σταθµού), του συστήµατος πληρωµής και διεκπεραιώσεως (έκδοσις δελτίων και πληρωµή δι’ αυτοµάτου µηχανήµατος ή δι’ υπαλλήλου εις την είσοδον ή έξοδον), του ρυθµού αφίξεως και αναχωρήσεως των οχηµάτων (βραχυπρόθεσµος ή µακροπρόθεσµος στάθµευσις) και γενικώτερα των κυκλοφοριακών δεδοµένων του σταθµού.
3. ∆ια την περίπτωσιν κατά την οποία η στάθµευσις διενεργείται υπό των ιδίων των πελατών του σταθµού (αυτοεξυπηρέτησις) ο απαιτούµενος χώρος αναµονής υπολογίζεται βάσει του προσηρτηµένου εις το παρόν διαγράµµατος, χρησιµοποιουµένων των κατωτέρω τιµών.
α) Μέσος ωριαίος ρυθµός αφίξεως οχηµάτων:
- Σταθµοί εξυπηρετήσεως βιοµηχανίας και παραγωγής 1,2 του αριθµού των θέσεων στάθµευσης
- Λοιποί σταθµοί εξυπηρετήσεως γραφείων και υπηρεσιών, επισκεπτών κέντρου πόλεως και χώρων αθλητικών εγκαταστάσεων, εκθέσεων, αιθουσών θεαµάτων και λοιπών παρεµφερών χρήσεων. 0,7 του αριθµού των θέσεων σταθµεύσεως
β) Μέση απόδοσις των εγκαταστάσεων διεκπεραιώσεως κατά την είσοδον:
- Ελευθέρα είσοδος 600 οχήµατα/ώρα κατά λωρίδα
- Αυτόµατος έκδοσις δελτίου σταθµεύσεως ή αυτόµατο άνοιγµα δρυφάκτου µετά την ρίψιν κέρµατος. 400 οχήµατα/ώρα κατά λωρίδα
γ) Επιφάνειαν χώρου αναµονής ανά θέσιν 15 τ.µ.
4. ∆ια την περίπτωσιν Σταθµών της προηγουµένης παραγράφου µε αριθµόν θέσεων σταθµεύσεων κάτω των 200 αυτοκινήτων, ο χώρος αναµονής ορίζεται εις δύο θέσεις σταθµεύσεως τουλάχιστον.
5. ∆ια την περίπτωσιν χώρων σταθµεύσεως όπου η άνοδος και κάθοδος των αυτοκινήτων διενεργείται δια µηχανικών µέσων ή δι’ υπαλλήλων του σταθµού και δια σταθµούς µεγάλου µεγέθους ωφελίµου επιφανείας µέχρι 1500 τ.µ. υφίσταται εν ισογείω χώρος αναµονής αυτοκινήτων ωφελίµου επιφανείας 50 τ.µ. τουλάχιστον. Εις σταθµούς ωφελίµου επιφανείας µεγαλυτέρας των 1500 τ.µ. ο χώρος αναµονής προσαυξάνεται κατά 5 τ.µ. ανά 200 τ.µ. ωφελίµου επιφανείας.
6. Εις τους πολυωρόφους σταθµούς ωφελίµου επιφανείας άνω των 6.000 τ.µ. εφ’ όσον η επικοινωνία του ισογείου µετά των λοιπών ορόφων (υπεργείων ή υπογείων) συντελείται δι’ ανελκυστήρων, επιβάλλεται επιπροσθέτως και η κατασκευή κεκλιµένου επιπέδου ελαχίστου πλάτους µετά του πεζοδροµίου 3,50 µ. δια την εξυπηρέτησιν όλων των ορόφων του σταθµού εν ώρα εκτάκτου ανάγκης».
1. Πάσα χρήσις πυρός εντός του χώρου του Σταθµού αυτοκινήτων απαγορεύεται.
2. Η εντός σταθµών αυτοκινήτων, κειµένων εντός κατωκηµένων περιοχών, εγκατάστασις και λειτουργία πάσης φύσεως συνεργείου επισκευής αυτοκινήτων, εν οις και ηλεκτρολογικών εργαστηρίων απαγορεύεται. Ωσαύτως απαγορεύεται η εντός σταθµών φόρτωσις συσσωρευτών.
3. Εις καταλλήλους εν τω σταθµώ θέσεις τοποθετούνται αυτόµατοι φορητοί πυροσβεστήρες, καταλλήλου κατασβεστικού υλικού δια κατασβέσεις πυρκαϊών προκαλουµένων εις αυτοκίνητα, αναλόγου βάρους γοµώσεως και αριθµού, ώστε έκαστος εξ αυτών να αντιστοιχή σε 50 τ.µ. ωφελίµου επιφανείας του Σταθµού.
4. Εις καταλλήλους εν τω σταθµώ θέσεις και εις άπαντας τους ορόφους τοποθετώνται κάδοι πληρούµενοι δι’ άµµου και συνοδευόµενοι δι’ αναλόγου αριθµού πτύων και σκαπανών.
5. Εντός εκάστου Σταθµού τοποθετείται δίκτυον διανοµής ύδατος υπό πίεσιν συνδεδεµένον µετά αναλόγου αριθµού κρουνών παροχής ύδατος διαστάσεων ίσων προς τας τοιαύτας των υπό των οικείων πυρσβεστικών Αρχών χρησιµοποιουµένων στοιχείων πυροσβέσεως.
Οι θέσεις τοποθετήσεως των κρουνών τούτων και των προβλεποµένων υπό της παραγράφου 3 του παρόοντος πυροσβεστήρων, ως και οι διατοµές του δικτύου διανοµής ύδατος υπό πίεσιν καθορίζονται υπό της οικείας πυροσβεστικής Αρχής, ήτις έχει και την ευθύνην της παρακολουθήσεως της καλής λειτουργίας των µέσων πρυσαφαλείας του σταθµού.
6. Εις πολυωρόφους σταθµούς αυτοκινήτων µέσου και µεγάλου µεγέθους είναι υποχρεωτική η τοποθέτησις δύο τροχηλάτων πυροσβεστήρων κατασβεστικού υλικού ως εν παραγράφω 3 του παρόντος και βάρους γοµώσεως καθοριζοµένου, αναλόγως του κατασβεστικού υλικού, υπό της οικείας πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
7. Εις εµφανείς εν τω σταθµών θέσεις υπάρχουν ανηρτηµέναι πινακίδες φέρουσαι τους αριθµούς τηλεφώνου της πυροσβεστικής Υπηρεσίας και τους σταθµούς Α΄ Βοηθείων.
8. Η ηλεκτρική εγκατάστασις των σταθµών, ως και των εις αυτούς υπαγοµένων πλυντηρίων – λιπαντηρίων, είναι εξ ολοκλήρου στεγανή σύµφωνα δε πάντως προς τους εν ισχύι κανονισµούς του Κράτους. Στοιχεία της ηλεκτρικής εγκαταστάσεως εν γένει εις τα οποία δύνανται να προκληθούν σπινθήρες (πίνακες διανοµής, ασφάλειαι, διακόπται κ.λπ. εφ’ όσον ταύτα δεν είναι στεγανά) δεν τοποθετούνται, εις χώρον σταθµεύσεως και εν γένει εις χώρους επικινδύνους εις ανάφλεξιν λόγω υπάρξεως ευφλέκτων αερίων ή άλλων ευφλέκτων υλών.
9. Εις σταθµούς µέσου και µεγάλου µεγέθους:
α) Εν αµέσω γειτνιάσει προς Νοσοκοµείον ή Κλινικήν και
β) Κάτωθι πολυκατοικιών, ξενοδοχείων και πολυωρόφων κτιρίων χρησιµοποιουµένων ως γραφείων ή βιοτεχνικών εργαστηρίων, εκτός των λοιπών ως ανωτέρω µέτρων πυρασφαλείας εγκαθίσταται σύστηµα αυτοµάτου ανιχνεύσεως εστίας πυρός εν τω σταθµώ ως και τοιούτον καταιονισµού ύδατος υπό πίεσιν επί της οροφής απασών των αιθουσών σταθµεύσεως, και καθ’ ό τµήµα αύται ευρίσκονται κάτωθι των ανωτέρω αναφεροµένων κτισµάτων (περίπτωσις β΄), προς άµεσον καταστολήν πυρκαϊάς.
Εις τας ανωτέρω περιπτώσεις κατά τας οποίας είναι υποχρεωτική η εγκατάστασις συστήµατος καταιονισµού ύδατος τούτο δύναται να αντικατασταθή µε άλλο σύστηµα το οποίον να λειτουργή µε έτερο κατασβεστικό υλικό αναγνωρισµένο διεθνώς και κατάλληλο δια τοιούτου είδους εφαρµογές.
Η καταλληλότης των συστηµάτων αυτοµάτου ανιχνεύσεως και κατασβέσεως θα ελέγχεται υπό της οικείας πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ήτις και θα θεωρεί τις σχετικές µελέτες πριν υποβληθούν εις τας αρµοδίας Υπηρεσίας Συγκοινωνιών κατ’ εφαρµογήν του άρθρου 23 παράγραφος 5 δια την χορήγηση της κατά νόµου αδείας ιδρύσεως του σταθµού.
10. Η τήρησις των ως άνω µέτρων ελέγχεται άπαξ του έτους υπό της Πυροσβεστικής υπηρεσίας µερίµνη των εκµεταλλευτών των σταθµών και προσκοµίζεται υπ’ αυτών εις την αρµοδίαν δια την χορήγησιν της αδείας λειτουργίας Υπηρεσίαν βεβαίωσις ότι τα µέτρα πυρασφαλείας έχουν καλώς και συµφώνως προς τους όρους του παρόντος, άλλως δεν χορηγείται η άδεια λειτουργίας του σταθµού ή αφαιρείται προσωρινώς η άδεια λειτουργίας αυτού εφ’ όσον πρόκειται περί λειτουργούντος σταθµού αυτοκινήτων.
11. Οι σταθµοί αυτοκινήτων οι οποίοι έτυχον αδείας ιδρύσεως ή λειτουργίας προ της ισχύος του 455/76 Πρ. ∆ιατάγµατος πρέπει να προσαρµοσθούν σύµφωνα µε τις διατάξεις της παραγράφου 9 του παρόντος µέχρι την 31 ∆εκεµβρίου 1981. Εν εναντία περιπτώσει θα ανακαλείται η άδεια λειτουργίας του σταθµού».
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.