Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 4044Β_2019 | 437.87 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Σύμβασης Περί Ασφαλείας της Ανθρωπινής Ζωής εν θαλασσή 1974 και περί άλλων τινών διατάξεων» (ΦΕΚ 95 Α΄), ως αυτή ισχύει,
β) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 121 Α΄),
γ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το αριθμ. 2811.8/67935/ 2019/19-09-2019 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:
1. Κυρώνεται η τροποποίηση, που υιοθετήθηκε την 5η Δεκεμβρίου 2000 με την αριθμ. MSC.102 (73) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), του Διεθνούς Κώδικα για την κατασκευή και τον εξοπλισμό πλοίων, που μεταφέρουν επικίνδυνα χημικά χύμα, ο οποίος κυρώθηκε με το π.δ. 126/1987 (ΦΕΚ 70 Α΄), ως ισχύει.
2. Το κείμενο της αριθμ. MSC.102 (73)/5-12-2000 απόφασης, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα, ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα. 3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων που κυρώνονται με την παρούσα απόφαση, κατισχύει το αγγλικό κείμενο.
5.7 Εύκαμπτοι Σωλήνες φορτίου σκάφους 1 Η υφιστάμενη παράγραφο 5.7.3 αντικαθίσταται από το ακόλουθο: «5.7.3 Για τους εύκαμπτους σωλήνες φορτίου που έχουν εγκατασταθεί επί των πλοίων από την 1η Ιουλίου 2002, κάθε νέος τύπος εύκαμπτου σωλήνα φόρτωσης, πλήρης με εξαρτήματα σύνδεσης, θα πρέπει να δοκιμάζεται σε πρωτότυπη μορφή σε κανονική θερμοκρασία περιβάλλοντος με 200 κύκλους πίεσης από το μηδέν έως τουλάχιστον το διπλάσιο από την καθορισμένη μέγιστη πίεση λειτουργίας. Στην συνέχεια διεξαγωγής αυτής της δοκιμής πίεσης κύκλου, η δοκιμή του πρωτότυπου θα πρέπει να επιδεικνύει πίεση διάρρηξης τουλάχιστον 5 φορές μεγαλύτερη από την καθορισμένη μέγιστη πίεση λειτουργίας σε ακραία θερμοκρασία λειτουργίας. Οι εύκαμπτοι σωλήνες που χρησιμοποιούνται για δοκιμές σε πρωτότυπα δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την υπηρεσία φορτίου. Στη συνέχεια, πριν τεθεί σε λειτουργία, κάθε νέο τμήμα σωλήνα φορτίου που κατασκευάζεται θα πρέπει να δοκιμάζεται υδροστατικά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος σε πίεση όχι μικρότερη από 1,5 φορές της καθορισμένης μέγιστης πίεσης λειτουργίας, αλλά όχι μεγαλύτερη από τα δύο πέμπτα της πίεσης διάρρηξής του. Ο εύκαμπτος σωλήνας θα πρέπει να έχει επισήμανση ή διαφορετικά να έχει ένδειξη με την ημερομηνία δοκιμής, την καθορισμένη μέγιστη πίεση λειτουργίας και, εάν χρησιμοποιείται για υπηρεσίες πέρα από τις υπηρεσίες θερμοκρασίας περιβάλλοντος, τη μέγιστη και ελάχιστη θερμοκρασία εξυπηρέτησής του, ανάλογα με την περίπτωση. Η καθορισμένη μέγιστη πίεση λειτουργίας δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 10 bar.».
2 Στην παρ. 8.1.1 η λέξη «Αυτό» αντικαθίσταται με τις λέξεις «Εκτός αν προβλέπεται ρητώς διαφορετικά, αυτό».
3 Η ακόλουθη νέα παράγραφος 8.1.6 προστίθεται μετά την υφιστάμενη παράγραφο 8.1.5: «8.1.6 Πλοία που είναι κατασκευασμένα στις ή μετά την 1η Ιουλίου 1986, αλλά πριν από την 1η Ιουλίου 2002 πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της παραγράφου 8.3.3 έως την ημέρα του πρώτου προγραμματισμένου δεξαμενισμού μετά την 1η Ιουλίου 2002, αλλά όχι αργότερα από την 1η Ιουλίου 2005. Εντούτοις, η Διοίκηση μπορεί να εγκρίνει ελάφρυνση της παραγράφου 8.3.3 για πλοία μικρότερα των 500 τόνων ολικής χωρητικότητας που ήταν κατασκευασμένα στις ή μετά την 1η Ιουλίου 1986 αλλά πριν από την 1η Ιουλίου 2002.».
4 Στην τελευταία πρόταση της υφιστάμενης παραγράφου 8.3.2, η αναφορά στο «8.3.5» αντικαθίσταται από την αναφορά στο «8.3.6».
5 Η ακόλουθη νέα παράγραφος 8.3.3 προστίθεται μετά την παράγραφο 8.3.2: «8.3.3 Σε πλοία κατασκευασμένα στην ή μετά την 1η Ιουλίου 2002, ελεγχόμενα συστήματα εξαερισμού δεξαμενών θα πρέπει να συνίστανται από ένα πρωτεύον και ένα βοηθητικό μέσο που να επιτρέπει την πλήρη ανακούφιση της ροής των ατμών για την αποφυγή υπερπίεσης ή υποπίεσης σε περίπτωση βλάβης ενός από τα μέσα. Εναλλακτικά, τα βοηθητικά μέσα μπορεί να αποτελούνται από αισθητήρες πίεσης προσαρμοσμένους σε κάθε δεξαμενή με ένα σύστημα παρακολούθησης στον χώρο ελέγχου φορτίου ή στη θέση από όπου οι λειτουργίες φορτίου διεξάγονται κανονικά. Τέτοιος εξοπλισμός παρακολούθησης πρέπει επίσης να παρέχει μια εγκατάσταση συναγερμού ο οποίος ενεργοποιείται με την ανίχνευση συνθηκών υπερπίεσης ή υποπίεσης μέσα σε μια δεξαμενή.».
6 Οι υφιστάμενες παράγραφοι 8.3.3 έως 8.3.7 αριθμούνται εκ νέου ως παράγραφοι 8.3.4 έως 8.3.8.
7 Στην τελευταία πρόταση της αριθμημένης εκ νέου παρ. 8.3.5 η αναφορά στο «8.3.3.1» αντικαθίσταται από την αναφορά στο «8.3.4.1»
8 Η υφιστάμενη παράγραφος 14.2.9 αντικαθίσταται από το ακόλουθο: «14.2.9 Το πλοίο πρέπει να έχει ιατρικό εξοπλισμό πρώτων βοηθειών, συμπεριλαμβανομένου εξοπλισμού ανάνηψης οξυγόνου και αντίδοτων για φορτία που πρόκειται να μεταφερθούν, σύμφωνα με τις οδηγίες που αναπτύσσονται από τον Οργανισμό».
9 Το υφιστάμενο κείμενο του Τμήματος 15.3 αντικαθίσταται από το ακόλουθο: «15.3 ΔΙΘΕΙΑΝΘΡΑΚΑ (ΔΙΣΟΥΛΦΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ) Ο Διθειάνθρακας μπορεί να μεταφέρεται είτε κάτω από ένα προστατευτικό ύδατος ή κάτω από ένα κατάλληλο προστατευτικό αδρανούς αερίου, όπως καθορίζεται στις ακόλουθες παραγράφους: Μεταφορά κάτω από προστατευτικού ύδατος
15.3.1 Πρέπει να προβλέπεται η διατήρηση ενός προστατευτικού ύδατος στη δεξαμενή φορτίου κατά τη διάρκεια φόρτωσης, εκφόρτωσης και διαμετακόμισης. Επιπροσθέτως, ένα κατάλληλο προστατευτικό αδρανές αέριο πρέπει να διατηρείται στον κενό χώρο κατά τη διαμετακόμιση.
15.3.2 Όλα τα ανοίγματα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της δεξαμενής, πάνω από το κατάστρωμα.
15.3.3 Οι έμφορτοι ίσαλοι γραμμές πρέπει να περατώνονται πλησίον του πυθμένα της δεξαμενής.
15.3.4 Ένα τυποποιημένο άνοιγμα κενού χώρου πρέπει να προβλέπεται για βυθομέτρηση έκτακτης ανάγκης.
15.3.5 Οι γραμμές άντλησης φορτίου και οι γραμμές εξαερισμού πρέπει να είναι ανεξάρτητες των γραμμών άντλησης και των γραμμών εξαερισμού που χρησιμοποιούν για άλλο φορτίο.
15.3.6 Οι αντλίες μπορεί να χρησιμοποιούνται για την εκφόρτωση φορτίου με την προϋπόθεση ότι είναι βαθιού τύπου ή υδραυλικά κινούμενου υποβρυχίου χώρου. Τα μέσα κίνησης μιας αντλίας βαθιού τύπου δεν πρέπει να παρουσιάζουν πηγή ανάφλεξης για το δισουλφίδιο του άνθρακα και δεν θα πρέπει να χρησιμοποιεί εξοπλισμό που μπορεί να υπερβεί τη θερμοκρασία των 80°C.
15.3.7 Εάν μια αντλία εκφόρτωσης φορτίου χρησιμοποιείται, πρέπει να εισάγεται μέσω ενός κυλινδρικού φρεατίου που εκτείνεται από την κορυφή της δεξαμενής σε ένα σημείο πλησίον του πυθμένα της δεξαμενής. Ένα προστατευτικό ύδατος πρέπει να δημιουργείται σε αυτό το φρεάτιο πριν τη μετακίνηση την προσπάθεια μετακίνησης της αντλίας εκτός και αν η δεξαμενή είναι πιστοποιημένη ως ελεύθερη αερίου.
15.3.8 Για την εκφόρτωση του φορτίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί νερό ή μετατόπιση αδρανούς αερίου, υπό την προϋπόθεση ότι το σύστημα φορτίου είναι σχεδιασμένο για την αναμενόμενη πίεση και θερμοκρασία.
15.3.9 Βαλβίδες εκτόνωσης ασφαλείας πρέπει να είναι κατασκευασμένες από ανοξείδωτο χάλυβα.
15.3.10 Εξαιτίας της χαμηλής θερμοκρασίας ανάφλεξης και των στενών διάκενων που απαιτούνται για την ανάσχεση διάδοσης της φλόγας, μόνο συστήματα φυσικής ασφάλειας και κυκλώματα πρέπει να επιτρέπονται στα επικίνδυνα μέρη που περιγράφονται στην 10.2.3. Μεταφορά υπό κατάλληλου προστατευτικού αδρανούς αερίου
15.3.11 Ο Διθειάνθρακας (Δισουλφίδιο του άνθρακα) πρέπει να μεταφέρεται σε ανεξάρτητες δεξαμενές με πίεση σχεδιασμού όχι λιγότερη από 0,6 bar.
15.3.12 Όλα τα ανοίγματα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της δεξαμενής, πάνω από το κατάστρωμα.
15.3.13 Τα παρεμβύσματα που χρησιμοποιούνται στο σύστημα συγκράτησης πρέπει να είναι από υλικό που δεν αντιδρά ή διαλύεται με το διθειάνθρακα (δισουλφίδιο του άνθρακα).
15.3.14 Οι αρθρωτοί σύνδεσμοι δεν πρέπει να επιτρέπονται στο σύστημα συγκράτησης φορτίου, συμπεριλαμβανόμενων των γραμμών ατμού.
15.3.15 Πριν από τη φόρτωση, η δεξαμενή (ες) πρέπει να είναι αδρανής με κατάλληλο αδρανές αέριο μέχρι το επίπεδο οξυγόνου να είναι 2% κατά όγκο ή λιγότερο. Πρέπει να προβλέπονται μέσα για να διατηρείται αυτόματα θετική πίεση στη δεξαμενή χρησιμοποιώντας αδρανές αέριο κατά τη διάρκεια φόρτωσης, μεταφοράς και εκφόρτωσης. Το σύστημα πρέπει να είναι ικανό να διατηρήσει αυτή τη θετική πίεση ανάμεσα σε 0,1 και 0,2 bar μέτρησης, και πρέπει να παρακολουθείται εξ αποστάσεως και να είναι εξοπλισμένο με συναγερμό για υπερπίεση και υποπίεση.
15.3.16 Οι χώροι κύτους που περιβάλλουν μια ανεξάρτητη δεξαμενή που μεταφέρει διθειάνθρακα (δισουλφίδιο του άνθρακα) πρέπει να είναι αδρανής με το κατάλληλο αδρανές αέριο μέχρι το επίπεδο του οξυγόνου να είναι 2% ή λιγότερο. Μέσα πρέπει να προβλέπονται για την παρακολούθηση και τη διατήρηση αυτής της κατάστασης καθόλη τη διάρκεια του πλου. Μέσα πρέπει επίσης να προβλέπονται για το δειγματισμό αυτών των χώρων για ατμούς από Διθειάνθρακα (Δισουλφίδιο του άνθρακα).
15.3.17 Ο Διθειάνθρακας (Δισουλφίδιο του άνθρακα) πρέπει να φορτώνεται, μεταφέρεται και εκφορτώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην λαμβάνει χώρα εξαερισμός στην ατμόσφαιρα Εάν ο ατμός του Διθειάνθρακα (Δισουλφίδιο του άνθρακα) επιστρέφει στην ξηρά κατά τη διάρκεια φόρτωσης ή στο πλοίο κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης, το σύστημα επιστροφής ατμού πρέπει να είναι ανεξάρτητο από όλα τα άλλα συστήματα συγκράτησης.
15.3.18 Ο Διθειάνθρακας (Δισουλφίδιο του άνθρακα) πρέπει να εκφορτώνεται μόνο με την χρήση βυθιζόμενης αντλίας βαθιού τύπου ή με κατάλληλη μετακίνηση αδρανούς αερίου. Οι βυθιζόμενες αντλίες βαθιού τύπου πρέπει να λειτουργούν με τρόπο ώστε να αποτρέπουν τη συσσώρευση θερμότητας στην αντλία. Η αντλία πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένη με αισθητήρα θερμοκρασίας στο κέλυφος της αντλίας με τηλεχειριζόμενες ενδείξεις και συναγερμό στον χώρο ελέγχου φορτίου. Ο συναγερμός πρέπει να ρυθμίζεται στους 80°C. Η αντλία πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένη με συσκευή αυτόματης διακοπής, εάν η πίεση της δεξαμενής πέφτει κάτω από την ατμοσφαιρική πίεση κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης.
15.3.19 Δεν πρέπει να επιτρέπεται να εισάγεται αέρας μέσα στη δεξαμενή φορτίου, στην αντλία ή στις ίσαλους γραμμές φορτίου ενώ ο Διθειάνθρακας (Δισουλφίδιο του άνθρακα) περιέχεται μέσα στο σύστημα.
15.3.20 Καμία άλλη εργασία χειρισμού φορτίου καθαρισμού δεξαμενής ή αποστράγγισης δεν πρέπει να πραγματοποιείται ταυτόχρονα με τη φόρτωση ή την εκφόρτωση του διθειάνθρακα (δισουλφιδίου του άνθρακα).
15.3.21 Ένα σύστημα ψεκασμού νερού επαρκούς χωρητικότητας πρέπει να παρέχεται για να καλύψει αποτελεσματικά την περιοχή που περιβάλλει την πολλαπλή φόρτωσης, τις εκτεθειμένες σωληνώσεις καταστρώματος που έχουν σχέση με τον χειρισμό του προϊόντος και τους θόλους των δεξαμενών. Η διάταξη των σωληνώσεων και των ακροφυσίων θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να δίνει ομοιόμορφο ρυθμό διανομής 10 Ι/m2/min. H χειροκίνητη εξ αποστάσεως λειτουργία πρέπει να διευθετείται έτσι ώστε η εξ αποστάσεως εκκίνηση των αντλιών που τροφοδοτούν το σύστημα ψεκασμού νερού, καθώς και η εξ αποστάσεως λειτουργία οποιωνδήποτε κανονικά κλεισμένων βαλβίδων στο σύστημα μπορεί να γίνεται από κατάλληλη θέση εκτός του χώρου φορτίου δίπλα στους χώρους καταλύματος και άμεσα προσβάσιμοι και λειτουργικοί σε περίπτωση πυρκαγιάς στις προστατευόμενες περιοχές. Το σύστημα ψεκασμού νερού θα πρέπει να είναι ικανό τόσο για τοπική όσο και για εξ αποστάσεως χειροκίνητη λειτουργία και η διάταξη θα πρέπει να διασφαλίζει ότι όλα τα υπερχειλισμένα φορτία ξεπλένονται. Επιπλέον, ένας εύκαμπτος σωλήνας νερού με πίεση στο ακροφύσιο όταν το επιτρέπει η ατμοσφαιρική θερμοκρασία πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένο για άμεση χρήση κατά τη διάρκεια εργασιών φόρτωσης και εκφόρτωσης.
15.3.22 Καμία δεξαμενή φορτίου δεν πρέπει να είναι γεμάτη με υγρό πλήρωσης άνω του 98% στην θερμοκρασία αναφοράς (R).
15.3.23 Ο μέγιστος όγκος (V) φορτίου προς φόρτωση σε μια δεξαμενή πρέπει να είναι:
Όπου:
V = όγκος δεξαμενής,
ρR = σχετική πυκνότητα φορτίου σε θερμοκρασία αναφοράς (R),
ρL = σχετική πυκνότητα φορτίου σε θερμοκρασία φόρτωσης,
R = θερμοκρασία αναφοράς, για παράδειγμα θερμοκρασία κατά την οποία η πίεση ατμού είναι αντίστοιχη με την καθορισμένη πίεση της βαλβίδας εκτόνωσης πίεσης.
15.3.24 Τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια κάλυψης δεξαμενής για κάθε δεξαμενή φορτίου πρέπει να επισημαίνονται για κάθε θερμοκρασία φόρτωσης που μπορεί να εφαρμόζεται και για την ισχύουσα μέγιστη θερμοκρασία αναφοράς, σε μια κατάσταση εγκεκριμένη από τη Διοίκηση. Αντίγραφο της κατάστασης πρέπει να τηρείται μόνιμα επί του πλοίου από τον πλοίαρχο.
15.3.25 Οι ζώνες σε ανοιχτό κατάστρωμα, η οι ημίκλειστοι χώροι ανοικτού καταστρώματος σε απόσταση 3 μέτρων από την έξοδο δεξαμενής, την έξοδο αερίου ή ατμού, τη φλάντζα σωλήνα φορτίου ή τη βαλβίδα φορτίου μιας δεξαμενής πιστοποιημένης για μεταφορά διθειάνθρακα, πρέπει να συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού που ορίζεται για τη μεταφορά δισουλφιδίου του άνθρακα στη στήλη «i», κεφάλαιο 17. Επίσης, εντός της καθορισμένης ζώνης, καμία άλλη πηγή θερμότητας, όπως σωληνώσεις ατμού με θερμοκρασίες επιφάνειας άνω των 80°C δεν πρέπει να επιτρέπεται.
15.3.26 Θα πρέπει να παρέχονται μέσα ώστε να παγιδεύουν και να κάνουν δειγματοληψία του φορτίου χωρίς να ανοίγεται η δεξαμενή ή να διαταράσσεται το θετικό κατάλληλο κάλυμμα αδρανούς αερίου.
15.3.27 Το προϊόν θα πρέπει να μεταφέρεται μόνο σύμφωνα με το σχέδιο διαχείρισης φορτίου που έχει εγκριθεί από την Αρχή. Τα σχέδια διαχείρισης φορτίου θα πρέπει να υποδεικνύουν ολόκληρο το σύστημα σωληνώσεων του φορτίου. Ένα φωτοαντίγραφο από το εγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης φορτίου θα πρέπει να είναι διαθέσιμο επί του πλοίου. Το Διεθνές Πιστοποιητικό Καταλληλότητας για τη μεταφορά επικίνδυνων χημικών χύμα θα πρέπει να εγκρίνεται έτσι ώστε να περιλαμβάνει αναφορά στο εγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης φορτίου».
10. Η υφιστάμενη παράγραφος 16.3.3 αντικαθίσταται από το ακόλουθο: «16.3.3 Οι αξιωματικοί θα πρέπει να εκπαιδεύονται σε διαδικασίες έκτακτης ανάγκης ώστε να ανταπεξέρχονται σε συνθήκες διαρροής, διαφυγής υγρού ή πυρκαγιάς στο φορτίο, βασισμένες σε κατευθυντήριες οδηγίες που αναπτύσσονται από τον Οργανισμό και ένας ικανός αριθμός τους θα πρέπει να καθοδηγείται και να εκπαιδεύεται σε βασικές πρώτες κινήσεις βοήθειας για το μεταφερόμενο φορτίο».
11. Στον κατάλογο των επιπρόσθετων επιχειρησιακών απαιτήσεων (παράγραφος 16.7), «8.3.6» προστίθεται υπό το «7.1.6.3».
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 25 Οκτωβρίου 2019
Ο Υπουργός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
The social partners body for health and safety at work