Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 164Α_2016 | 537.51 KB |
3 Οι ακόλουθες τρεις νέες παράγραφοι προστίθενται μετά την παράγραφο 2.5:
“2.6 Οχηματαγωγά πλοία που έχουν κατασκευασθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 2016, περιλαμβανομένων εκείνων που έχουν κατασκευασθεί πριν από την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να συμμορφώνονται με την παράγραφο 2.2 του κανονισμού 20-1, όπως υιοθετήθηκε με την Απόφαση MSC.365(93).
2.7 Δεξαμενόπλοια που έχουν κατασκευασθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 2016, περιλαμβανομένων εκείνων που έχουν κατασκευασθεί πριν από την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να συμμορφώνονται με τον κανονισμό 16.3.3 εκτός του 16.3.3.3.
2.8 Οι Κανονισμοί 4.5.5.1.1 και 4.5.5.1.3 εφαρμόζονται στα πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2002 αλλά πριν από την 1η Ιανουαρίου 2016, και ο κανονισμός 4.5.5.2.1 εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία κατασκευής πριν από την 1η Ιανουαρίου 2016.”
4. Οι ακόλουθες τρεις νέες παράγραφοι προστίθενται μετά την παράγραφο 53:
“54 Πυροφράκτης είναι, για το σκοπό εφαρμογής του κανονισμού 9.7 που υιοθετήθηκε με την Απόφαση MSC.365(93), όπως μπορεί να τροποποιηθεί, μια συσκευή που εγκαθίσταται σε έναν αγωγό αερισμού, που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, παραμένει ανοικτή επιτρέποντας τη ροή μέσα στον αγωγό, και είναι κλειστή κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς, εμποδίζοντας τη ροή μέσα στον αγωγό, για να περιορίσει τη διέλευση της φωτιάς. Κατά τη χρήση του παραπάνω ορισμού οι ακόλουθοι όροι μπορούν να συσχετισθούν:
.1 αυτόματος πυροφράκτης είναι ο πυροφράκτης που κλείνει ανεξάρτητα, όταν αυτός εκτίθεται σε παράγωγα της πυρκαγιάς˙
.2 χειροκίνητος πυροφράκτης είναι ο πυροφράκτης ο οποίος προορίζεται να ανοίγεται ή να κλείνεται από το πλήρωμα χειροκίνητα στο σημείο του ίδιου του πυροφράκτη˙ και
.3 τηλεχειριζόμενος πυροφράκτης είναι ο πυροφράκτης τον οποίο κλείνει το πλήρωμα μέσω χειριστηρίου το οποίο είναι τοποθετημένο σε απόσταση μακριά από τoν ελεγχόμενο πυροφράκτη.
55 Καπνοφράκτης είναι, για το σκοπό εφαρμογής του κανονισμού 9.7 που υιοθετήθηκε με την Απόφαση MSC.365(93), όπως μπορεί να τροποποιηθεί, μια συσκευή που εγκαθίσταται σε έναν αγωγό αερισμού, που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, παραμένει ανοικτή επιτρέποντας τη ροή μέσα στον αγωγό, και είναι κλειστή κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς, εμποδίζοντας τη ροή μέσα στον αγωγό, για να περιορίσει τη διέλευση της φωτιάς και θερμών αερίων. Ο καπνοφράκτης δεν αναμένεται να συμβάλλει στην ακεραιότητα ενός χωρίσματος βαθμονομημένης πυροπροστασίας που διαπερνάται από αγωγό αερισμού. Κατά τη χρήση του παραπάνω ορισμού οι ακόλουθοι όροι μπορούν να συσχετισθούν:
.1 αυτόματος καπνοφράκτης είναι ο καπνοφράκτης που κλείνει ανεξάρτητα, όταν αυτός εκτίθεται σε παράγωγα πυρκαγιάς ή θερμά αέρια˙
.2 χειροκίνητος καπνοφράκτης είναι ο καπνοφράκτης ο οποίος προορίζεται να ανοίγεται ή να κλείνεται από το πλήρωμα χειροκίνητα στο σημείο του ίδιου του καπνοφράκτη˙ και
.3 τηλεχειριζόμενος καπνοφράκτης είναι ο καπνοφράκτης ο οποίος κλείνεται από το πλήρωμα μέσω χειριστηρίου το οποίο είναι τοποθετημένο σε απόσταση μακριά από τoν ελεγχόμενο καπνοφράκτη.
56 Οχηματαγωγό πλοίο είναι το φορτηγό πλοίο με χώρους πολλαπλών καταστρωμάτων οχημάτων (RO-RO) σχεδιασμένων για τη μεταφορά κενών αυτοκινήτων και φορτηγών ως φορτίο.
5 Η παράγραφος 5.5 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
“5.5 Συστήματα αδρανούς αερίου
5.5.1 Εφαρμογή
5.5.1.1 Για δεξαμενόπλοια νεκρού βάρους 20000 τόνων και άνω, που έχουν κατασκευασθεί την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, η προστασία των δεξαμενών φορτίου πρέπει να επιτυγχάνεται με μόνιμο σύστημα αδρανούς αερίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφαλείας, όπως υιοθετήθηκε με την Απόφαση MSC.98(73), η Αρχή ωστόσο μπορεί να αποδεχθεί άλλα ισοδύναμα συστήματα ή διατάξεις, όπως περιγράφονται στην παράγραφο 5.5.4.
5.5.1.2 Για δεξαμενόπλοια νεκρού βάρους 8000 τόνων και άνω, που έχουν κατασκευασθεί την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, όταν μεταφέρουν φορτία που περιγράφονται στον κανονισμό 1.6.1 ή 1.6.2, η προστασία των δεξαμενών φορτίου πρέπει να επιτυγχάνεται με μόνιμο σύστημα αδρανούς αερίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφαλείας, η Αρχή ωστόσο μπορεί να αποδεχθεί άλλα ισοδύναμα συστήματα ή διατάξεις, όπως περιγράφονται στην παράγραφο 5.5.4.
5.5.1.3 Τα δεξαμενόπλοια που λειτουργούν με διαδικασία καθαρισμού των δεξαμενών φορτίου χρησιμοποιώντας πλύση με αργό πετρέλαιο πρέπει να εξοπλίζονται με σύστημα αδρανούς αερίου που συμμορφώνεται με τον Κώδικα Συστημάτων Πυρασφαλείας και με μόνιμα μηχανήματα πλύσης δεξαμενών. Ωστόσο, τα συστήματα αδρανούς αερίου που είναι εγκαταστημένα σε δεξαμενόπλοια κατασκευασμένα την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2002 αλλά πριν την 1η Ιανουαρίου 2016 συμμορφώνονται με τον Κώδικα Συστημάτων Πυρασφαλείας, όπως υιοθετήθηκε με την Απόφαση MSC.98(73).
5.5.1.4 Δεξαμενόπλοια που απαιτείται να είναι εξοπλισμένα με συστήματα αδρανούς αερίου πρέπει να συμμορφώνονται με τις ακόλουθες διατάξεις:
.1 οι χώροι διπλού κύτους πρέπει να εξοπλίζονται με κατάλληλες συνδέσεις για την παροχή αδρανούς αερίου˙
.2 όπου οι χώροι της γάστρας συνδέονται με ένα μόνιμα εγκαταστημένο σύστημα διανομής αδρανούς αερίου, πρέπει να παρέχονται μέσα ώστε να αποτρέπουν τους αέριους υδρογονάνθρακες που προέρχονται από τις δεξαμενές φορτίου από το να εισέρχονται στους χώρους διπλού κύτους μέσω του συστήματος˙ και
.3 όπου τέτοιοι χώροι δεν είναι μόνιμα συνδεδεμένοι με σύστημα διανομής αδρανούς αερίου, πρέπει να παρέχονται κατάλληλα μέσα που να επιτρέπουν τη σύνδεση με το δίκτυο αδρανούς αερίου.
5.5.2 Συστήματα αδρανούς αερίου χημικών δεξαμενοπλοίων και δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αερίου
5.5.2.1 Οι απαιτήσεις για συστήματα αδρανούς αερίου που περιλαμβάνονται στον Κώδικα Συστημάτων Πυρασφαλείας δεν χρειάζεται να εφαρμόζονται σε χημικά δεξαμενόπλοια κατασκευής πριν την 1η Ιανουαρίου 2016, περιλαμβανομένων εκείνων που έχουν κατασκευασθεί πριν την 1η Ιουλίου 2014, και όλα τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίων:
.1 όταν μεταφέρουν τα φορτία που περιγράφονται στον κανονισμό 1.6.1, υπό την προϋπόθεση ότι συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις για συστήματα αδρανούς αερίου επί χημικών δεξαμενόπλοιων που έχουν θεσπισθεί από την Αρχή, βάσει των κατευθυντηρίων οδηγιών που έχουν αναπτυχθεί από τον Οργανισμό*
˙ ή
.2 όταν μεταφέρουν εύφλεκτα φορτία πέραν από ακατέργαστο πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου, όπως τα φορτία εκείνα που παρατίθενται σε κατάλογο στα κεφάλαια 17 και 18 του Διεθνούς Κώδικα Μεταφοράς Χημικών Χύδην, υπό την προϋπόθεση ότι η χωρητικότητα των δεξαμενών που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τους δεν υπερβαίνει τα 3000 m3 και οι επιμέρους παροχές των ακροφυσίων των μηχανημάτων πλύσης των δεξαμενών δεν υπερβαίνουν τα 17,5 m3/ώρα και η συνολική συνδυασμένη απόδοση από τον αριθμό των εν χρήσει μηχανημάτων μέσα σε μία δεξαμενή φορτίου σε οποιαδήποτε στιγμή δεν υπερβαίνει τα 110 m3 /ώρα.
5.5.3 Γενικές απαιτήσεις για συστήματα αδρανούς αερίου
5.5.3.1 Το σύστημα αδρανούς αερίου πρέπει να είναι ικανό να αδρανοποιεί, εκκαθαρίζει και απελευθερώνει τις κενές δεξαμενές από αέρια και να διατηρεί την ατμόσφαιρα εντός των δεξαμενών φορτίου έχουσα την απαιτούμενη περιεκτικότητα σε οξυγόνο.
5.5.3.2 Δεξαμενόπλοια εξοπλισμένα με ένα σταθερό σύστημα αδρανούς αερίου πρέπει να εφοδιάζονται με κλειστό σύστημα μέτρησης στάθμης.
5.5.4 Απαιτήσεις για ισοδύναμα συστήματα
5.5.4.1 Η Αρχή δύναται, αφού έχει λάβει υπόψη τη διάταξη και τον εξοπλισμό του πλοίου, να αποδεχθεί άλλες σταθερές εγκαταστάσεις, σύμφωνα με τον κανονισμό Ι/5 και την παράγραφο 5.5.4.3.
5.5.4.2 Για δεξαμενόπλοια νεκρού βάρους 8000 τόνων και άνω αλλά μικρότερου των 20000 τόνων νεκρού βάρους που έχουν κατασκευασθεί την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 αντί των μονίμων εγκαταστάσεων που απαιτούνται από την παράγραφο 5.5.4.1, η Αρχή δύναται να αποδεχθεί άλλες ισοδύναμες διατάξεις ή μέσα προστασίας, σύμφωνα με τον κανονισμό Ι/5 και την παράγραφο 5.5.4.3.
* Γίνεται αναφορά στον Κανονισμό για συστήματα αδρανούς αερίου σε χημικά δεξαμενόπλοια, που υιοθετήθηκε από τον Οργανισμό με την Απόφαση Α.567(14), και Διορθ. 1.
5.5.4.3 Τα ισοδύναμα συστήματα ή διατάξεις πρέπει να:
.1 είναι ικανά να αποτρέπουν τις επικίνδυνες συγκεντρώσεις εκρηκτικών μιγμάτων σε άθικτες δεξαμενές φορτίου σε κανονική λειτουργία καθ' όλη τη διάρκεια ταξιδιού με έρμα και αναγκαίων εργασιών εντός των δεξαμενών˙ και
.2 είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο ανάφλεξης από την παραγωγή στατικού ηλεκτρισμού από το ίδιο το σύστημα.
6 Η παράγραφος 7 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
“7. Συστήματα αερισμού
(Η παρούσα παράγραφος εφαρμόζεται σε πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016)
7.1 Γενικά
7.1.1 Οι αγωγοί αερισμού, περιλαμβανομένων των επίτοιχων αγωγών μονού και διπλού τοιχώματος πρέπει να είναι από χάλυβα ή ισοδύναμο υλικό εκτός από τους εύκαμπτους φυσητήρες μικρού μήκους που δεν ξεπερνούν τα 600 mm, τα οποία χρησιμοποιούνται για να συνδέουν τους ανεμιστήρες με τους αγωγούς στα διαμερίσματα κλιματισμού. Εκτός αν ρητά προβλέπεται διαφορετικά στην παράγραφο 7.1.6, κάθε άλλο υλικό που χρησιμοποιείται στην κατασκευή αγωγών, περιλαμβανόμενης της μόνωσής τους, πρέπει επίσης να είναι άκαυστο.
Ωστόσο, οι αγωγοί μικρού μήκους που δεν υπερβαίνει γενικά τα 2 m και με ελεύθερη επιφάνεια διατομής** που δεν ξεπερνά τα 0,02 m2, δεν χρειάζεται να είναι από χάλυβα ή ισοδύναμο υλικό, υποκείμενοι στους παρακάτω όρους:
.1 οι αγωγοί πρέπει να είναι κατασκευασμένοι από άκαυστο υλικό, το οποίο μπορεί να επενδυθεί εσωτερικά ή εξωτερικά με μεμβράνες που έχουν χαρακτηριστικά χαμηλής εξάπλωσης φλόγας και, σε κάθε περίπτωση, θερμιδική αξία*** που δεν ξεπερνά τα 45 ΜJ/m2 του εμβαδού επιφανείας τους για το χρησιμοποιούμενο πάχος˙
.2 οι αγωγοί χρησιμοποιούνται μόνον στο τέλος της διάταξης αερισμού˙ και
.3 οι αγωγοί δεν είναι τοποθετημένοι σε απόσταση μικρότερη των 600 mm, η οποία μετράται κατά μήκος του αγωγού, από άνοιγμα σε χώρισμα κλάσης “Α” ή “Β”, περιλαμβανόμενης συνεχούς οροφής κλάσης “Β”.
7.1.2 Οι ακόλουθες διατάξεις πρέπει να δοκιμάζονται σύμφωνα με τον Κώδικα Πυριμάχων Δοκιμών:
.1 οι πυροφράκτες, περιλαμβανομένων των σχετιζόμενων μέσων λειτουργίας τους, υπό την αίρεση ότι η δοκιμή δεν απαιτείται για πυροφράκτες τοποθετημένους
(** Ο όρος ελεύθερη επιφάνεια διατομής σημαίνει, ακόμα και στην περίπτωση προ-μονωμένου αγωγού, την επιφάνεια που υπολογίζεται με βάση τις εσωτερικές διαστάσεις του ίδιου του αγωγού και όχι την μόνωση.
*** Γίνεται αναφορά στις συστάσεις που εκδόθηκαν από το Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης, συγκεκριμένα στη δημοσίευση ISO 1716:2002, Αντίδραση στις δοκιμές πυρκαγιάς για δομικά προϊόντα – Προσδιορισμός της θερμότητας καύσης.)
στο χαμηλότερο άκρο του αγωγού σε αγωγούς εξαερισμού για εστίες μαγειρείων, που πρέπει να είναι από χάλυβα και ικανοί ώστε να σταματούν το ρεύμα εντός του αγωγού˙ και
.2 διελεύσεις αγωγών μέσω χωρισμάτων κλάσης “Α”.
Ωστόσο, η δοκιμή δεν απαιτείται όπου χαλύβδινα περιβλήματα συνδέονται απευθείας με αγωγούς αερισμού μέσω συνδέσεων που έχουν καρφωθεί ή βιδωθεί ή μέσω συγκόλλησης.
7.1.3 Οι πυροφράκτες πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμοι. Εκεί όπου είναι τοποθετημένοι πίσω από οροφές ή επενδύσεις, αυτές οι οροφές και επενδύσεις πρέπει να διαθέτουν θυρίδα επιθεώρησης πάνω στην οποία να φέρουν σήμανση με τον αριθμό ταυτοποίησης του πυροφράκτη. Ο αριθμός ταυτοποίησης του πυροφράκτη πρέπει επίσης να αναγράφεται σε όσα τηλεχειριστήρια διατίθενται.
7.1.4 Οι αγωγοί αερισμού πρέπει να εφοδιάζονται με θυρίδες επιθεώρησης και καθαρισμού. Οι θυρίδες πρέπει να είναι τοποθετημένες κοντά στους πυροφράκτες.
7.1.5 Τα κύρια σημεία εισόδου και εξόδου των συστημάτων αερισμού θα πρέπει να είναι ικανά, ώστε να κλείνονται από την εξωτερική πλευρά των χώρων που αερίζονται. Τα μέσα κλεισίματος πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα καθώς επίσης να φέρουν μόνιμη σήμανση σε περίβλεπτο σημείο και πρέπει να υποδεικνύουν τη θέση λειτουργίας της συσκευής κλεισίματος.
7.1.6 Εύφλεκτα παρεμβύσματα σε στεγανοποιημένες με φλάντζες συνδέσεις αγωγών αερισμού δεν επιτρέπονται εντός 600 mm από ανοίγματα σε χωρίσματα κλάσης “Α” ή “Β” και σε αγωγούς που απαιτείται να είναι κατασκευής “Α” κλάσης.
7.1.7 Ανοίγματα αερισμού ή αγωγοί εξισορρόπησης του αέρα μεταξύ δύο κλειστών χώρων δεν πρέπει να διατίθενται παρά μόνον όπως αυτό είναι επιτρεπτό σύμφωνα με τις παραγράφους 4.1.2.1 και 4.2.3.
7.2 Διάταξη αγωγών
7.2.1 Τα συστήματα αερισμού για τους χώρους μηχανών κατηγορίας Α, τους χώρους οχημάτων, τους χώρους φορτοεκφόρτωσης (RO-RO), τα μαγειρεία, τους χώρους ειδικής κατηγορίας και τους χώρους φορτίου πρέπει, εν γένει, να χωρίζονται το ένα από το άλλο και από τα συστήματα αερισμού που εξυπηρετούν άλλους χώρους. Ωστόσο, τα συστήματα αερισμού των μαγειρείων σε φορτηγά πλοία ολικής χωρητικότητας μικρότερης από 4000 και σε επιβατηγά πλοία που δεν μεταφέρουν περισσότερους από 36 επιβάτες δεν είναι αναγκαίο να χωρίζονται πλήρως από άλλα συστήματα αερισμού, αλλά μπορούν να εξυπηρετούνται από χωριστούς αγωγούς από μονάδα αερισμού που εξυπηρετεί άλλους χώρους. Σε τέτοια περίπτωση, πρέπει να εγκαθίσταται αυτόματος πυροφράκτης στον αγωγό αερισμού των μαγειρείων κοντά στη μονάδα αερισμού.
7.2.2 Οι αγωγοί που παρέχονται για τον εξαερισμό των χώρων μηχανών κατηγορίας Α, των μαγειρείων, των χώρων οχημάτων, των χώρων φορτοεκφόρτωσης (RORO spaces) ή χώρων ειδικών κατηγοριών δεν πρέπει να διαπερνούν χώρους ενδιαίτησης, χώρους υπηρεσίας ή σταθμούς ελέγχου, εκτός εάν συμμορφώνονται με την παράγραφο 7.2.4.
7.2.3 Οι αγωγοί που παρέχονται για τον εξαερισμό των χώρων ενδιαίτησης, των χώρων υπηρεσίας ή των σταθμών ελέγχου δεν πρέπει να διέρχονται μέσα από χώρους μηχανών κατηγορίας Α, μαγειρεία, χώρους οχημάτων, χώρους φορτοεκφόρτωσης (RO-RO) ή χώρους ειδικής κατηγορίας, εκτός εάν συμμορφώνονται με την παράγραφο 7.2.4.
7.2.4 Όπως επιτρέπεται από τις παραγράφους 7.2.2 και 7.2.3 οι αγωγοί πρέπει είτε:
.1 να είναι κατασκευασμένοι από χάλυβα που έχει πάχος τουλάχιστον 3 mm για αγωγούς με ελεύθερη επιφάνεια διατομής μικρότερης από 0,075 m2, τουλάχιστον 4 mm για αγωγούς με ελεύθερη επιφάνεια διατομής μεταξύ 0,075 m2 και 0,45 m2, και τουλάχιστον 5 mm για αγωγούς με ελεύθερη επιφάνεια διατομής πάνω από 0,45 m2˙
.2 να έχουν κατάλληλη στήριξη και ενίσχυση˙
.3 να είναι εφοδιασμένοι με αυτόματους πυροφράκτες κοντά στην διέλευση από κατασκευαστικά όρια˙ και
.4 να είναι μονωμένοι σύμφωνα με το πρότυπο κλάσης “Α-60” από κατασκευαστικά όρια των χώρων που εξυπηρετούν μέχρι ενός σημείου τουλάχιστον 5 m πέρα απόέκαστο πυροφράκτη.
είτε
.1 να είναι κατασκευασμένοι από χάλυβα σύμφωνα με τις παραγράφους 7.2.4.1.1 και 7.2.4.1.2˙ και
.2 να είναι μονωμένοι σύμφωνα με το πρότυπο κλάσης “Α-60” για όλο το μήκος των χώρων που διαπερνούν, πλην της περίπτωσης αγωγών που διαπερνούν χώρους κατηγορίας (9) ή (10)όπως ορίζονται στις παραγράφους 2.2.3.2.2.
7.2.5 Για τους σκοπούς των παραγράφων 7.2.4.1.4 και 7.2.4.2.2, οι αγωγοί πρέπει να είναι μονωμένοι καθ’ όλη τη συνολική εξωτερική επιφάνεια διατομής τους. Οι αγωγοί που βρίσκονται έξω ή πλησίον του καθορισμένου χώρου και μοιράζονται μία ή περισσότερες επιφάνειες με αυτόν, θα πρέπει να θεωρούνται ότι διαπερνούν τον καθορισμένο χώρο και θα πρέπει να μονώνονται σε όλη την επιφάνεια που μοιράζονται με το χώρο για απόσταση 450 mm πέρα από τον αγωγό*.
7.2.6 Όπου αγωγός αερισμού είναι αναγκαίο να διαπερνά χώρισμα κύριας κατακόρυφης ζώνης, πρέπει να εγκαθίσταται αυτόματος πυροφράκτης, παρακείμενος στο χώρισμα. Ο πυροφράκτης πρέπει επίσης να είναι ικανός να κλείνει χειροκίνητα από κάθε πλευρά του
χωρίσματος. Η θέση χειρισμού πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμη και να φέρει σαφή σήμανση σε περίβλεπτο σημείο. Ο αγωγός ανάμεσα στο χώρισμα και τον πυροφράκτη πρέπει να είναι κατασκευασμένος από χάλυβα σύμφωνα με τις παραγράφους 7.2.4.1.1 και 7.2.4.1.2 και μονωμένος με τον ίδιο τουλάχιστον βαθμό πυροπροστασίας με το χώρισμα που διαπερνά. Ο πυροφράκτης πρέπει να είναι εγκαταστημένος τουλάχιστον στη μία πλευρά του χωρίσματος με εμφανή ένδειξη που να δείχνει τη λειτουργική του θέση.
(* Σχέδια τέτοιων διατάξεων περιλαμβάνονται στην Ενοποιημένες Ερμηνείες του κεφαλαίου ΙΙ-2 της Δ.Σ.SOLAS (MSC.1/Circ.1276).)
7.3 Λεπτομέρειες των πυροφρακτών και των διελεύσεων αγωγών
7.3.1 Οι αγωγοί που διαπερνούν χωρίσματα κλάσης “Α” πρέπει να ικανοποιούν τις ακόλουθες απαιτήσεις:
.1 όπου ένας λεπτός υπενδεδυμένος αγωγός με ελεύθερη επιφάνεια διατομής ίση με, ή λιγότερη από 0,02 m2 διαπερνά χωρίσματα κλάσης “Α”, το άνοιγμα πρέπει να είναι εφοδιασμένο με χαλύβδινο φύλλο που να έχει πάχος τουλάχιστον 3 mm και μήκος τουλάχιστον 200 mm, καταμερισμένο κατά προτίμηση σε 100 mm εκατέρωθεν της φρακτής ή, στην περίπτωση ενός καταστρώματος, κείμενο καθ’ ολοκληρία στη χαμηλότερη πλευρά των καταστρωμάτων που διαπερνώνται˙
.2 όπου αγωγοί αερισμού με ελεύθερη επιφάνεια διατομής που υπερβαίνει τα 0,02 m2, αλλά όχι περισσότερο από 0,075 m2, διαπερνούν χωρίσματα κλάσης “Α”, τα ανοίγματα πρέπει να επενδύονται με χαλύβδινα φύλλα. Οι αγωγοί και τα φύλλα πρέπει να έχουν πάχος τουλάχιστον 3 mm και μήκος τουλάχιστον 900 mm. Όταν διέρχονται μέσω φρακτών, αυτό το μήκος πρέπει να διαιρείται κατά προτίμηση στα 450 mm εκατέρωθεν της φρακτής. Αυτοί οι αγωγοί, ή τα φύλλα που επενδύουν τέτοιους αγωγούς, πρέπει να εφοδιάζονται με πυρίμαχη μόνωση. Η μόνωση πρέπει να έχει τουλάχιστον την ίδια ακεραιότητα έναντι πυρκαγιάς με το χώρισμα μέσω του οποίου διέρχεται ο αγωγός˙ και
.3 αυτόματοι πυροφράκτες πρέπει να τοποθετούνται σε όλους τους αγωγούς με ελεύθερη επιφάνεια διατομής που υπερβαίνει τα 0,075 m2 που διαπερνούν χωρίσματα κλάσης “Α”. Κάθε πυροφράκτης πρέπει να τοποθετείται πλησίον του χωρίσματος που διαπερνάται και ο αγωγός μεταξύ του πυροφράκτη και του χωρίσματος που διαπερνάται πρέπει να είναι κατασκευασμένος από χάλυβα σύμφωνα με τις παραγράφους 7.2.4.2.1 και 7.2.4.2.2. Ο πυροφράκτης πρέπει να λειτουργεί αυτόματα, αλλά πρέπει επίσης να μπορεί να κλείνει χειροκίνητα από αμφότερες τις πλευρές του χωρίσματος. Ο πυροφράκτης πρέπει να διαθέτει ευδιάκριτη ένδειξη που να δείχνει τη λειτουργική του θέση. Οι πυροφράκτες δεν απαιτούνται, ωστόσο, όπου αγωγοί διαπερνούν χώρους που περιβάλλονται από χωρίσματα κλάσης “Α”, χωρίς να εξυπηρετούν αυτούς τους χώρους, εφόσον οι αγωγοί αυτοί έχουν την ίδια ακεραιότητα έναντι πυρκαγιάς με τα χωρίσματα που διαπερνούν. Αγωγός με επιφάνεια διατομής που υπερβαίνει τα 0,075 m2 δεν πρέπει να διαιρείται σε μικρότερους αγωγούς κατά τη διέλευση από ένα χώρισμα κλάσης “Α” και στη συνέχεια να αναδομείται στον αρχικό αγωγό μετά τη διέλευση από το χώρισμα με σκοπό την αποφυγή εγκατάστασης του πυροφράκτη που απαιτείται από τη διάταξη αυτή.
7.3.2 Οι αγωγοί αερισμού με ελεύθερη επιφάνεια διατομής που υπερβαίνει τα 0,02 m2 που διαπερνούν φρακτές κλάσης “Β” πρέπει να επενδύονται με χαλύβδινα φύλλα μήκους 900 mm, διαιρούμενοι κατά προτίμηση στα 450 mm εκατέρωθεν της φρακτής, εκτός αν ο αγωγός είναι χαλύβδινος για αυτό το μήκος.
7.3.3 Όλοι οι πυροφράκτες πρέπει να μπορούν να λειτουργήσουν χειροκίνητα. Οι πυροφράκτες πρέπει να διαθέτουν άμεσο μηχανικό μέσον απελευθέρωσης, εναλλακτικά πρέπει να κλείνουν μέσω ηλεκτρικής, υδραυλικής ή πνευματικής λειτουργίας. Όλοι οι πυροφράκτες πρέπει να μπορούν να λειτουργούν χειροκίνητα και από τις δύο πλευρές του χωρίσματος. Οι αυτόματοι πυροφράκτες, περιλαμβανομένων των τηλεχειριζόμενων πυροφρακτών, πρέπει να έχουν έναν ασφαλή έναντι βλάβης μηχανισμό ο οποίος θα κλείσει τον πυροφράκτη σε μια πυρκαγιά ακόμη και μετά από απώλεια της ηλεκτρικής ενέργειας ή απώλεια υδραυλικής ή πνευματικής πίεσης. Τηλεχειριζόμενοι πυροφράκτες θα πρέπει να μπορούν να επανανοιχθούν χειροκίνητα ενεργώντας στον ίδιο τον πυροφράκτη.
7.4 Συστήματα αερισμού για επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν περισσότερους από 36 επιβάτες
7.4.1 Επιπρόσθετα των απαιτήσεων των παραγράφων 7.1, 7.2 και 7.3, το σύστημα αερισμού ενός επιβατηγού πλοίου που μεταφέρει περισσότερους από 36 επιβάτες πρέπει επίσης να πληροί τις ακόλουθες απαιτήσεις.
7.4.2 Γενικά, οι ανεμιστήρες αερισμού πρέπει να είναι τοποθετημένοι με τέτοιο τρόπο ώστε οι αγωγοί που φθάνουν στους διάφορους χώρους να παραμένουν μέσα σε μια κύρια κατακόρυφη ζώνη.
7.4.3 Τα περίκλειστα κλιμακοστάσια πρέπει να εξυπηρετούνται από ανεξάρτητο ανεμιστήρα αερισμού και σύστημα αγωγών (εξαερισμού και παροχής αέρα), που δεν πρέπει να εξυπηρετούν κανέναν άλλο χώρο του συστήματος αερισμού.
7.4.4 Ένας αγωγός, ανεξάρτητα από τη διατομή του, που εξυπηρετεί περισσότερους από έναν χώρο ενδιαίτησης, χώρο υπηρεσίας ή σταθμό ελέγχου ενδιαμέσου καταστρώματος, πρέπει να είναι εφοδιασμένος, κοντά στo σημείο διέλευσης από κάθε κατάστρωμα τέτοιων χώρων, με έναν αυτόματο καπνοφράκτη, που πρέπει επίσης να μπορεί να κλείνεται χειροκίνητα από το προστατευμένο κατάστρωμα που ευρίσκεται άνωθεν του καπνοφράκτη. Όταν ένας ανεμιστήρας εξυπηρετεί περισσότερους του ενός χώρους ενδιάμεσου καταστρώματος μέσω ξεχωριστών αγωγών μέσα σε μια κύρια κατακόρυφη ζώνη, από τους οποίους ο καθένας προορίζεται για ένα μονό χώρο ενδιαμέσου καταστρώματος, έκαστος αγωγός πρέπει να εφοδιάζεται με χειροκίνητο καπνοφράκτη τοποθετημένο κοντά στον ανεμιστήρα.
7.4.5 Οι κατακόρυφοι αγωγοί πρέπει, αν είναι απαραίτητο, να μονώνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πινάκων 9.1 και 9.2. Οι αγωγοί πρέπει να μονώνονται ως απαιτείται για τα καταστρώματα ανάμεσα στο χώρο που εξυπηρετούν και τον χώρο που εξετάζεται, ανάλογα με την περίπτωση.
7.5 Αγωγοί εξαερισμού από εστίες μαγειρείων
7.5.1 Απαιτήσεις για επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν περισσότερους από 36 επιβάτες
7.5.1.1 Επιπρόσθετα των απαιτήσεων των παραγράφων 7.1, 7.2 και 7.3, οι αγωγοί εξαερισμού από εστίες μαγειρείων πρέπει να κατασκευάζονται σύμφωνα με τις παραγράφους 7.2.4.2.1 και 7.2.4.2.2 και να μονώνονται με το πρότυπο της κλάσης "Α-60" σε όλους τους χώρους ενδιαιτήσεως, τους χώρους υπηρεσίας ή σταθμούς ελέγχου που διαπερνούν. Πρέπει επίσης να είναι εφοδιασμένοι με:
.1 λιποσυλλέκτη δυνάμενο να αφαιρείται εύκολα για καθαρισμό, εκτός εάν έχει τοποθετηθεί εναλλακτικό εγκεκριμένο σύστημα απομάκρυνσης των λιπών˙
.2 πυροφράκτη τοποθετημένο στο κατώτερο άκρο του αγωγού στην ένωση μεταξύ του αγωγού και της καλύπτρας της εστίας των μαγειρείων, ο οποίος να λειτουργεί αυτόματα και με τηλεχειρισμό και, επιπρόσθετα, έναν τηλεχειριζόμενο πυροφράκτη τοποθετημένο στο ανώτερο άκρο του αγωγού κοντά στην έξοδο του αγωγού˙
.3 μόνιμο μέσο κατάσβεσης πυρκαγιάς εντός του αγωγού˙
.4 διατάξεις τηλεχειρισμού για το κλείσιμο των ανεμιστήρων εξαερισμού και των ανεμιστήρων παροχής αέρα, για τη λειτουργία των πυροφρακτών που αναφέρονται στην παράγραφο 7.5.1.1.2 και για τη λειτουργία του συστήματος πυρόσβεσης που πρέπει να τοποθετείται σε θέση εκτός του μαγειρείου κοντά στην είσοδο προς το μαγειρείο. Όπου εγκαθίσταται διακλαδιζόμενο σύστημα, πρέπει να παρέχεται μέσο χειρισμού εξ αποστάσεως μαζί με τα παραπάνω χειριστήρια για το κλείσιμο όλων των κλάδων εξαερισμού μέσω του ίδιου κύριου αγωγού πριν από την απελευθέρωση πυροσβεστικού μέσου εντός του συστήματος˙ και
.5 κατάλληλα τοποθετημένες θυρίδες για επιθεώρηση και καθαρισμό, περιλαμβανομένης μιας κοντά στον ανεμιστήρα εξαερισμού και μιας τοποθετημένης στο κατώτερο άκρο, όπου συσσωρεύονται τα λίπη.
7.5.1.2 Αγωγοί εξαερισμού από εξοπλισμό εστιών μαγειρέματος που εγκαθίστανται σε ανοικτά καταστρώματα πρέπει να συμμορφώνονται με την παράγραφο 7.5.1.1., όπου έχει εφαρμογή, όταν διέρχονται μέσα από χώρους ενδιαίτησης ή χώρους που περιέχουν εύκαυστα υλικά*.
7.5.2. Απαιτήσεις για φορτηγά πλοία και για επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν όχι περισσότερους από 36 επιβάτες
Οι αγωγοί εξαερισμού από εστίες μαγειρείων όταν διέρχονται μέσα από χώρους ενδιαίτησης ή από χώρους που περιέχουν εύκαυστα υλικά, πρέπει να είναι κατασκευασμένοι σύμφωνα με τις παραγράφους 7.2.4.1.1 και 7.2.4.1.2. Κάθε αγωγός εξαερισμού πρέπει να είναι εφοδιασμένος με:
.1 λιποσυλλέκτη που να μπορεί να αφαιρείται εύκολα για καθαρισμό˙
.2 πυροφράκτη αυτόματης και τηλεχειριζόμενης λειτουργίας που να ευρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του αγωγού και στην ένωση μεταξύ του αγωγού και της καλύπτρας της εστίας των μαγειρείων και, επιπρόσθετα, έναν τηλεχειριζόμενο πυροφράκτη τοποθετημένο στο ανώτερο άκρο του αγωγού κοντά στην έξοδο του αγωγού˙
(*Γίνεται μνεία των συστάσεων που εκδόθηκαν από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης, συγκεκριμένα της δημοσίευσης ISO 15371:2009, Πλοία και ναυτική τεχνολογία – Συστήματα πυρόσβεσης για την προστασία του εξοπλισμού των μαγειρείων.)
.3 διατάξεις που να μπορούν να χειρίζονται μέσα από το μαγειρείο για τη διακοπή των ανεμιστήρων εξαερισμού και παροχής αέρα˙ και
.4 μόνιμο μέσο για την κατάσβεση πυρκαγιάς μέσα στον αγωγό.**
7.6 Διαμερίσματα αερισμού που εξυπηρετούν χώρους μηχανών κατηγορίας Α που περιέχουν μηχανές εσωτερικής καύσης 7.6.1 Όπου διαμέρισμα αερισμού εξυπηρετεί μόνο έναν τέτοιο παραπλήσιο χώρο μηχανών και δεν υπάρχει πυρίμαχο χώρισμα ανάμεσα στο διαμέρισμα αερισμού και τον χώρο μηχανών, τα μέσα κλεισίματος του αγωγού ή των αγωγών αερισμού που εξυπηρετούν το χώρο μηχανών πρέπει να είναι τοποθετημένα έξω από το διαμέρισμα αερισμού και το χώρο μηχανών.
7.6.2 Όπου διαμέρισμα αερισμού εξυπηρετεί έναν τέτοιο χώρο μηχανών, όπως επίσης και άλλους χώρους και χωρίζεται από το χώρο μηχανών με χώρισμα κλάσης "Α-0", περιλαμβανομένων των διελεύσεων, τα μέσα κλεισίματος του αγωγού αερισμού ή των αγωγών για το χώρο μηχανών μπορούν να ευρίσκονται μέσα στο διαμέρισμα αερισμού.
7.7 Συστήματα αερισμού για πλυντήρια σε επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν περισσότερους από 36 επιβάτες Οι αγωγοί εξαερισμού από διαμερίσματα πλυντηρίων και στεγνωτηρίων χώρων κατηγορίας (13) όπως ορίζονται στην παράγραφο 2.2.3.2.2 πρέπει να εφοδιάζονται με:
.1 φίλτρα που να αφαιρούνται εύκολα για σκοπούς καθαρισμού˙
.2 πυροφράκτη τοποθετημένο στο κατώτερο άκρο του αγωγού, που να λειτουργεί αυτόματα και με τηλεχειρισμό˙
.3 διατάξεις τηλεχειρισμού για τη διακοπή λειτουργίας των ανεμιστήρων εξαερισμού και παροχής αέρα μέσα από το χώρο και για τη λειτουργία του πυροφράκτη που αναφέρεται στην παράγραφο 7.7.2˙ και
.4 κατάλληλα τοποθετημένα στόμια για επιθεώρηση και καθαρισμό.”
(** Γίνεται μνεία των συστάσεων που δημοσιεύθηκαν από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης, συγκεκριμένα της έκδοσης ISO 15371:2009, Πλοία και ναυτική τεχνολογία – Κατασβεστικά συστήματα για την προστασία του εξοπλισμού των μαγειρείων.)
7 Η παράγραφος 1 αντικαθίσταται από την ακόλουθη:
“1. Σκοπός
1.1 Ο σκοπός αυτού του κανονισμού είναι η καταστολή και ταχεία κατάσβεση της πυρκαγιάς στο χώρο προέλευσής της, με εξαίρεση την παράγραφο 1.2. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να πληρούνται οι ακόλουθες λειτουργικές απαιτήσεις:
.1 πρέπει να εγκαθίστανται μόνιμα συστήματα κατάσβεσης πυρκαγιάς δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στη δυνατότητα για ανάπτυξη πυρκαγιάς των προστατευόμενων χώρων˙ και
.2 οι συσκευές κατάσβεσης πυρκαγιάς πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμες.1.2 Για ανοικτά κύτη εμπορευματοκιβωτίων* και σε περιοχές στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων καταστρώματος σε πλοία που έχουν σχεδιασθεί για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων επί ή υπεράνω του εκτεθειμένου στον καιρό καταστρώματος, που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, πρέπει να προβλέπονται διατάξεις πυροπροστασίας προκειμένου να περιορίζεται η πυρκαγιά στο χώρο ή την περιοχή προέλευσης και να ψύχονται οι παρακείμενες περιοχές ούτως ώστε να προλαμβάνεται η εξάπλωση της πυρκαγιάς και οι κατασκευαστικές ζημιές.
8 Στην παράγραφο 2.1.3, οι λέξεις ", πλην εκείνων που περιλαμβάνονται στην παράγραφο 7.3.2," προστίθενται μεταξύ των λέξεων "φορτηγών πλοίων" και "η διάμετρος".
9 Στην παράγραφο 2.2.4.1.2, οι λέξεις ", πλην εκείνων που περιλαμβάνονται στην παράγραφο 7.3.2," προστίθενται μεταξύ των λέξεων "φορτηγό πλοίο" και "η συνολικά απαιτούμενη παροχή των αντλιών πυρκαγιάς δεν χρειάζεται να".
10 Η ακόλουθη νέα παράγραφος προστίθεται μετά την παράγραφο 7.2:
"7.3 Καταπολέμηση της πυρκαγιάς για πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 που έχουν σχεδιασθεί να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια επί ή υπεράνω του εκτεθειμένου στον καιρό καταστρώματος
7.3.1 Τα πλοία πρέπει να μεταφέρουν, επιπρόσθετα του εξοπλισμού και των διατάξεων που απαιτούνται από τις παραγράφους 1 και 2, τουλάχιστον ένα ακροσωλήνιο ομίχλης νερού.
7.3.1.1 Το ακροσωλήνιο ομίχλης νερού πρέπει να αποτελείται από ένα σωλήνα με ακροφύσιο διάτρησης το οποίο να είναι ικανό να διεισδύει στα τοιχώματα του εμπορευματοκιβωτίου και να παράγει ομίχλη νερού μέσα σε ένα περιορισμένο χώρο (εμπορευματοκιβώτιο, κ.λπ.) όταν συνδέεται με το δίκτυο πυρκαγιάς.
7.3.2 Πλοία που έχουν σχεδιασθεί να μεταφέρουν πέντε ή περισσότερες σειρές εμπορευματοκιβωτίων επί ή υπεράνω του εκτεθειμένου στον καιρό καταστρώματος πρέπει να μεταφέρουν, πέραν των απαιτήσεων της παραγράφου 7.3.1, φορητούς εκτοξευτήρες νερού ως ακολούθως:
.1 πλοία πλάτους μικρότερου των 30 m: κατ’ ελάχιστον δύο φορητούς εκτοξευτήρες νερού˙ ή
.2 πλοία πλάτους 30 m ή περισσότερου: κατ’ ελάχιστον τέσσερις φορητούς εκτοξευτήρες νερού.
7.3.2.1 Οι φορητοί εκτοξευτήρες νερού, όλοι οι αναγκαίοι εύκαμπτοι σωλήνες, τα εξαρτήματα και απαιτούμενα υλικά στερέωσης πρέπει να φυλάσσονται έτοιμα προς χρήση σε θέση έξω από την περιοχή του χώρου φορτίου, η οποία δεν είναι πιθανό να αποκλειστεί σε περίπτωση πυρκαγιάς στους χώρους φορτίου.
7.3.2.2 Πρέπει να παρέχεται επαρκής αριθμός λήψεων ούτως ώστε:
.1 όλοι οι παρεχόμενοι φορητοί εκτοξευτήρες νερού να μπορούν να λειτουργήσουν ταυτόχρονα, ώστε να δημιουργούν αποτελεσματικά φράγματα νερού μπροστά και πίσω από κάθε διαμέρισμα με εμπορευματοκιβώτια˙
(* Για ορισμό του όρου αυτού, ανατρέξτε στις Προσωρινές κατευθυντήριες οδηγίες για τα ανοικτού τύπου πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (MSC / Circ.608 / Rev.1).
.2 οι δύο πίδακες νερού που απαιτούνται από την παράγραφο 2.1.5.1 να μπορούν να παρέχονται στην πίεση που απαιτείται από την παράγραφο 2.1.6˙ και
.3 καθένας από τους απαιτούμενους φορητούς εκτοξευτήρες νερού να μπορεί να τροφοδοτείται από ξεχωριστές λήψεις στην αναγκαία πίεση, ώστε να φθάνει μέχρι την ανώτατη σειρά των εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται στο κατάστρωμα.
7.3.2.3 Οι φορητοί εκτοξευτήρες νερού δύνανται να τροφοδοτούνται από το δίκτυο πυρκαγιάς, υπό την προϋπόθεση ότι η ισχύς των αντλιών πυρκαγιάς και η διάμετρος του δικτύου πυρκαγιάς επαρκούν για την ταυτόχρονη λειτουργία των φορητών εκτοξευτήρων νερού και των δύο προβολών νερού από εύκαμπτους σωλήνες στις απαιτούμενες τιμές πίεσης. Εάν μεταφέρονται επικίνδυνα φορτία, η ισχύς των αντλιών πυρκαγιάς και η διάμετρος του δικτύου πυρκαγιάς πρέπει επίσης να συμμορφώνονται με τον κανονισμό 19.3.1.5, στο βαθμό που είναι εφαρμόσιμο σε περιοχές φορτίων επί του καταστρώματος.
7.3.2.4 Η απόδοση λειτουργίας κάθε φορητού εκτοξευτήρα νερού πρέπει να δοκιμάζεται κατά τη διάρκεια αρχικής επιθεώρησης επί του πλοίου με τρόπο που να ικανοποιεί την Αρχή. Η δοκιμή πρέπει να επαληθεύει ότι:
.1 ο φορητός εκτοξευτήρας νερού μπορεί να προσαρμόζεται με ασφάλεια στην κατασκευή του πλοίου διασφαλίζοντας ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία˙
και
.2 ο πίδακας του φορητού εκτοξευτήρα νερού φθάνει την ανώτατη σειρά των εμπορευματοκιβωτίων με όλους τους απαιτούμενους εκτοξευτήρες και πίδακες νερού από τους εύκαμπτους σωλήνες λειτουργούν ταυτόχρονα**.
(** Γίνεται αναφορά στις Κατευθυντήριες οδηγίες για το σχεδιασμό, απόδοση, δοκιμή και έγκριση φορητών εκτοξευτήρων νερού που χρησιμοποιούνται για την προστασία περιοχών φορτίου επί του καταστρώματος για πλοία που έχουν σχεδιασθεί και κατασκευασθεί να μεταφέρουν πέντε ή περισσότερες σειρές εμπορευματοκιβωτίων επί ή υπεράνω του εκτεθειμένου στον καιρό καταστρώματος (MSC.1/Circ.1472).
11 Οι ακόλουθες δύο νέοι παράγραφοι προστίθενται μετά την παράγραφο 4.1.4:
“4.1.5 Κεκλιμένες κλίμακες και κλιμακοστάσια Για πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, όλες οι κεκλιμένες κλίμακες/ κλιμακοστάσια που έχουν τοποθετηθεί σε συμμόρφωση με την παράγραφο 4.1.1 με βαθμίδες ανοιχτές σε χώρους μηχανών, που είναι τμήμα ή παρέχουν πρόσβαση σε διαδρομές διαφυγής, αλλά δεν ευρίσκονται εντός προστατευμένου περιβλήματος, πρέπει να είναι κατασκευασμένες από χάλυβα. Τέτοιες κλίμακες/ κλιμακοστάσια πρέπει να είναι εφοδιασμένες με θωρακίσεις από χάλυβα, τοποθετημένες στις κάτω πλευρές τους, ούτως ώστε να παρέχουν στο διαφεύγον προσωπικό προστασία έναντι της θερμότητας και της φλόγας που προέρχονται από χαμηλότερες θέσεις.
4.1.6 Διαφυγή από κύρια εργαστήρια εντός των χώρων μηχανών
Για πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, πρέπει να παρέχονται δύο μέσα διαφυγής από το κύριο εργαστήριο εντός ενός χώρου μηχανών. Τουλάχιστον μία από αυτές τις διαδρομές διαφυγής πρέπει να παρέχει διαρκές καταφύγιο έναντι πυρκαγιάς μέχρι μία ασφαλή θέση έξω από το χώρο μηχανών.”
12 Οι ακόλουθες τρεις νέοι παράγραφοι προστίθενται μετά την παράγραφο 4.2.3:
“4.2.4 Κεκλιμένες κλίμακες και κλιμακοστάσια
Για πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, όλες οι κεκλιμένες κλίμακες/ κλιμακοστάσια που έχουν τοποθετηθεί σε συμμόρφωση με την παράγραφο 4.2.1 με βαθμίδες ανοιχτές σε χώρους μηχανών, να είναι τμήμα ή να παρέχουν πρόσβαση σε διαδρομές διαφυγής, αλλά που δεν ευρίσκονται εντός προστατευμένου περιβλήματος, πρέπει να είναι κατασκευασμένες από χάλυβα. Τέτοιες κλίμακες/ κλιμακοστάσια πρέπει να είναι εφοδιασμένες με θωρακίσεις από χάλυβα, τοποθετημένες στις κάτω πλευρές τους, ούτως ώστε να παρέχουν στο διαφεύγον προσωπικό προστασία έναντι της θερμότητας και της φλόγας που προέρχονται από χαμηλότερες θέσεις.
4.2.5 Διαφυγή από τα διαμερίσματα ελέγχου του μηχανοστασίου σε χώρους μηχανών κατηγορίας Α
Για πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, πρέπει να παρέχονται δύο μέσα διαφυγής από το διαμέρισμα ελέγχου του μηχανοστασίου που ευρίσκεται εντός ενός χώρου μηχανών. Τουλάχιστον μία από αυτές τις διαδρομές διαφυγής πρέπει να παρέχει διαρκές καταφύγιο έναντι πυρκαγιάς μέχρι μία ασφαλή θέση έξω από το χώρο μηχανών.
4.2.6 Διαφυγή από κύρια εργαστήρια σε χώρους μηχανών κατηγορίας "Α"
Για πλοία κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, πρέπει να παρέχονται δύο μέσα διαφυγής από το κύριο εργαστήριο εντός ενός χώρου μηχανών. Τουλάχιστον μία από αυτές τις διαδρομές διαφυγής πρέπει να παρέχει διαρκές καταφύγιο έναντι πυρκαγιάς μέχρι μία ασφαλή θέση έξω από το χώρο μηχανών.”
13 Η ακόλουθη νέα παράγραφος προστίθεται μετά την παράγραφο 3.2:
“3.3 Λειτουργία του συστήματος αδρανούς αερίου
3.3.1 Το σύστημα αδρανούς αερίου για δεξαμενόπλοια, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τον κανονισμό 4.5.5.1, πρέπει να λειτουργεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να καθιστά και να διατηρεί άφλεκτη την ατμόσφαιρα στις δεξαμενές φορτίου, εκτός των περιπτώσεων που τέτοιες δεξαμενές απαιτείται να είναι κενές αερίου (GAS-FREE).
3.3.2 Παρά τα ανωτέρω, για τα χημικά δεξαμενόπλοια, η εφαρμογή του αδρανούς αερίου μπορεί να λάβει χώρα μετά τη φόρτωση της δεξαμενής φορτίου, αλλά πριν την έναρξη της εκφόρτωσης και πρέπει να εξακολουθήσει να εφαρμόζεται, μέχρις ότου εκείνη η δεξαμενή φορτίου έχει καθαριστεί από όλους τους εύφλεκτους ατμούς που υπήρχαν πριν καταστεί κενή αερίου. Σύμφωνα με την παρούσα διάταξη μόνο το άζωτο είναι αποδεκτό ως αδρανές αέριο.
3.3.3 Παρά τον κανονισμό 1.2.2.2, οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου πρέπει να εφαρμόζονται μόνο σε δεξαμενόπλοια κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016. Εάν η περιεκτικότητα του αδρανούς αερίου σε οξυγόνο υπερβαίνει το 5% κατ' όγκο, πρέπει να αναληφθεί άμεση ενέργεια ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα του αερίου. Εκτός της περίπτωσης όπου η ποιότητα του αερίου βελτιώνεται, όλοι οι χειρισμοί σε εκείνες τις δεξαμενές φορτίου, στις οποίες παρέχεται αδρανές αέριο, πρέπει να αναστέλλονται, έτσι
ώστε να αποφεύγεται η εισρόφηση αέρα εντός των δεξαμενών φορτίου, η βαλβίδα ρύθμισης του αερίου, εάν έχει εγκατασταθεί, πρέπει να κλείνεται και το εκτός προδιαγραφών αέριο πρέπει να εξαερίζεται στην ατμόσφαιρα.
3.3.4 Στην περίπτωση όπου το σύστημα αδρανούς αερίου δεν είναι ικανό να πληροί την απαίτηση της παραγράφου 16.3.3.1 και έχει αξιολογηθεί ότι δεν είναι πρακτικά δυνατόν να πραγματοποιηθεί επισκευή, τότε η εκφόρτωση του φορτίου και ο καθαρισμός εκείνων των δεξαμενών φορτίου που απαιτούν αδρανοποίηση πρέπει να επαναληφθεί μόνον όταν έχουν ακολουθηθεί κατάλληλες διαδικασίες εκτάκτου ανάγκης, λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθυντήριες οδηγίες που αναπτύχθηκαν από τον Οργανισμό*.
(* Γίνεται μνεία της Διευκρίνισης για τις απαιτήσεις συστήματος αδρανούς αερίου σύμφωνα με τη Σύμβαση (MSC/Circ.485) και στις Αναθεωρημένες Κατευθυντήριες Οδηγίες για τα συστήματα αδρανούς αερίου (MSC/Circ.353), όπως έχουν τροποποιηθεί από την MSC/Circ.387.)
14 Στην παράγραφο 3.1.4.2, οι λέξεις “9.7.2.1.1 και 9.7.2.1.2” αντικαθίστανται από τις “9.7.2.4.1.1 και 9.7.2.4.1.2”.
Νέος κανονισμός 20-1 – Απαιτήσεις για οχηματαγωγά πλοία που μεταφέρουν μηχανοκίνητα οχήματα με συμπιεσμένο υδρογόνο ή φυσικό αέριο στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους ως φορτίο.
15 Ο παρακάτω νέος κανονισμός 20-1 προστίθεται μετά τον κανονισμό 20:
“Κανονισμός 20-1 – Απαιτήσεις για οχηματαγωγά πλοία που μεταφέρουν μηχανοκίνητα οχήματα με συμπιεσμένο υδρογόνο ή φυσικό αέριο στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους ως φορτίο
1 Σκοπός
Ο σκοπός αυτού του κανονισμού είναι να παρέχει επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας, προκειμένου να επιτευχθούν οι αντικειμενικοί στόχοι πυρασφαλείας αυτού του κεφαλαίου για οχηματαγωγά πλοία με χώρους οχημάτων και χώρους RO-RO που προορίζονται για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων με συμπιεσμένο υδρογόνο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους ως φορτίο.
2 Εφαρμογή
2.1 Επιπρόσθετα της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του κανονισμού 20, ως αρμόζει κατά περίπτωση, οι χώροι οχημάτων των πλοίων μεταφοράς οχημάτων κατασκευής την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 που προορίζονται για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων με συμπιεσμένο υδρογόνο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους ως φορτίο πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις στις παραγράφους 3 έως 5 του παρόντος κανονισμού.
2.2. Επιπρόσθετα της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του κανονισμού 20, ως αρμόζει κατά περίπτωση, τα οχηματαγωγά πλοία κατασκευής πριν την 1η Ιανουαρίου 2016, περιλαμβανομένων εκείνων κατασκευής πριν την 1η Ιουλίου 2012*, πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της παραγράφου 5 του παρόντος κανονισμού.
3 Απαιτήσεις για χώρους που προορίζονται για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους ως φορτίο
3.1 Ηλεκτρολογικός εξοπλισμός και καλωδίωση
Ολόκληρος ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός και η καλωδίωση πρέπει να είναι ασφαλούς πιστοποιημένου τύπου για χρήση σε εκρηκτικό μίγμα μεθανίου και αέρα**.
3.2 Διάταξη αερισμού
3.2.1 Ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός και η καλωδίωση, εφόσον είναι εγκατεστημένα σε οποιονδήποτε αγωγό αερισμού, πρέπει να είναι ασφαλούς πιστοποιημένου τύπου για χρήση σε εκρηκτικό μίγμα μεθανίου και αέρα.
(* Γίνεται μνεία της Σύστασης για μέτρα ασφαλείας για υπάρχοντα οχηματαγωγά πλοία που μεταφέρουν μηχανοκίνητα οχήματα με συμπιεσμένο υδρογόνο ή φυσικό αέριο στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους ως φορτίο (MSC.1/Circ.1471).
** Γίνεται μνεία των συστάσεων της Διεθνούς Ηλεκτροτεχνικής Επιτροπής και ειδικότερα της έκδοσης IEC 60079.)
3.2.2 Οι ανεμιστήρες πρέπει να είναι κατά τρόπο ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα ανάφλεξης μιγμάτων μεθανίου και αέρα. Κατάλληλα προστατευτικά συρματοπλέγματα πρέπει να είναι τοποθετημένα πάνω από τα ανοίγματα εισόδου και εξόδου του αερισμού.
3.3 Λοιπές πηγές ανάφλεξης
Λοιπός εξοπλισμός ο οποίος μπορεί να αποτελέσει πηγή ανάφλεξης μιγμάτων μεθανίου και αέρα δεν πρέπει να επιτρέπεται.
4 Απαιτήσεις για χώρους που προορίζονται για τη μεταφορά μηχανοκίνητων οχημάτων με συμπιεσμένο υδρογόνου στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους ως φορτίο.
4.1 Ηλεκτρολογικός εξοπλισμός και καλωδίωση
Ολόκληρος ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός και η καλωδίωση πρέπει να είναι ασφαλούς πιστοποιημένου τύπου για χρήση σε εκρηκτικό μίγμα υδρογόνου και αέρα***.
4.2 Διάταξη αερισμού
4.2.1 Ολόκληρος ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός και η καλωδίωση, εφόσον είναι εγκατεστημένα σε οποιονδήποτε αγωγό αερισμού, πρέπει να είναι ασφαλούς πιστοποιημένου τύπου για χρήση σε εκρηκτικά μίγματα υδρογόνου και αέρα και το σημείο εξόδου από κάθε αγωγό εξαερισμού πρέπει να είναι τοποθετημένο σε ασφαλή θέση, λαμβανομένων υπόψη λοιπών πιθανών πηγών ανάφλεξης.
4.2.2 Οι ανεμιστήρες πρέπει να είναι κατασκευασμένοι έτσι ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα ανάφλεξης μιγμάτων υδρογόνου και αέρα. Κατάλληλα προστατευτικά συρματοπλέγματα πρέπει να είναι τοποθετημένα πάνω από τα ανοίγματα εισόδου και εξόδου του εξαερισμού.
4.3 Λοιπές πηγές ανάφλεξης
Λοιπός εξοπλισμός ο οποίος μπορεί να αποτελέσει πηγή ανάφλεξης μιγμάτων υδρογόνου και αέρα δεν πρέπει να επιτρέπεται.
5 Ανίχνευση
Όταν ένα οχηματαγωγό πλοίο μεταφέρει ως φορτίο ένα ή περισσότερα μηχανοκίνητα οχήματα είτε με συμπιεσμένο υδρογόνο είτε με φυσικό αέριο στις δεξαμενές τους για την κίνησή τους, πρέπει να παρέχονται τουλάχιστον δύο φορητοί ανιχνευτές αερίου. Τέτοιοι ανιχνευτές πρέπει να είναι κατάλληλοι για την ανίχνευση αερίου καυσίμου και να είναι ασφαλούς πιστοποιημένου τύπου για χρήση σε εκρηκτικό μίγμα αερίου και αέρα.”
(*** Γίνεται μνεία των συστάσεων της Διεθνούς Ηλεκτροτεχνικής
Επιτροπής και ειδικότερα της έκδοσης IEC 60079.)
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.