Attachment | Size |
---|---|
ΦΕΚ 2Α_2020 | 215.36 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Της παρ. 1 του άρθρου δεκάτου τρίτου του ν. 4470/2017 «Κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης για τον Έλεγχο και Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα Πλοία, 2004 και άλλες διατάξεις» (Α΄ 65), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν,
β) του ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 35), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν,
γ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98),
δ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α΄ 114),
ε) του άρθρου 25 παρ. 4.(β) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α΄ 26),
στ) του π.δ. 18/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων»,
ζ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
2. Την αριθμ. MEPC.296(72) απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που υιοθετήθηκε την 13η Απριλίου 2018, «Τροποποιήσεις στη Διεθνή Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του Έρματος και των Iζημάτων που προέρχονται από τα πλοία, 2004 - Τροποποιήσεις στους Κανονισμούς Α-1 και Δ-3 [Κώδικας για την Έγκριση των Συστημάτων Διαχείρισης Έρματος (Κώδικας BWMS)]».
3. Την αριθμ. MEPC.297(72) απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που υιοθετήθηκε την 13η Απριλίου 2018, «Τροποποιήσεις στη Διεθνή Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα πλοία, 2004 - Τροποποιήσεις στον Κανονισμό Β-3 (Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής διαχείρισης έρματος για πλοία)».
4. Την αριθμ. MEPC.299(72) απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που υιοθετήθηκε την 13η Απριλίου 2018, «Τροποποιήσεις στη Διεθνή Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα πλοία, 2004 - Τροποποιήσεις στους Κανονισμούς E-1 και E-5 (Θεωρήσεις των
επιπρόσθετων επιθεωρήσεων στο Διεθνές Πιστοποιητικό Διαχείρισης Έρματος)».
5. Το αριθμ. 2811.8/87683/2018/27-11-2018 εισηγητικό σημείωμα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
6. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
7. Την με αριθμ. 80/2019 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εξωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
8. Την με αριθμ. 192/2019 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ύστερα από πρόταση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εξωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίζουμε:
1. Γίνονται αποδεκτές οι τροποποιήσεις στους Κανονισμούς Α-1 και Δ-3 [Κώδικας για την Έγκριση των Συστημάτων Διαχείρισης Έρματος (Κώδικας BWMS)] του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης για τον Έλεγχο και Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα Πλοία, 2004, όπως αναφέρονται στην MEPC.296(72) απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που υιοθετήθηκε την 13η Απριλίου 2018.
2. Το κείμενο της αποφάσεως της ανωτέρω παρ. 1 σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην ελληνική γλώσσα, παρατίθεται κατωτέρω.
3. Σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου της ως άνω αποφάσεως, υπερισχύει το αγγλικό.
Κανονισμός Α-1 – Ορισμοί
1 Μια νέα παράγραφος 8 προστίθεται ως εξής:
«8 “Κώδικας BWMS” σημαίνει ο Κώδικας για την Έγκριση των Συστημάτων Διαχείρισης Έρματος που υιοθετήθηκε με την απόφαση MEPC.300(72), όπως δύναται να τροποποιηθεί από τον Οργανισμό, με την προϋπόθεση ότι οι τροποποιήσεις αυτές εγκρίνονται και τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 19 της παρούσας Σύμβασης σχετικά με τις διαδικασίες τροποποίησης που εφαρμόζονται στο Παράρτημα.».
Κανονισμός Δ-3 – Απαιτήσεις έγκρισης για συστήματα διαχείρισης έρματος
2 Η παράγραφος 1 αντικαθίσταται με τα ακόλουθα:
«1 Με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2, τα συστήματα διαχείρισης έρματος που χρησιμοποιούνται για τη συμμόρφωση προς την παρούσα Σύμβαση θα εγκρίνονται από την Αρχή ως εξής:
.1 τα συστήματα διαχείρισης έρματος που εγκαθίστανται1 την ή μετά την 28η Οκτωβρίου 2020 εγκρίνονται σύμφωνα με τον κώδικα BWMS, όπως δύναται να τροποποιηθεί, και
.2 τα συστήματα διαχείρισης έρματος που εγκαθίστανται1πριν από την 28η Οκτωβρίου 2020 εγκρίνονται λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθυντήριες οδηγίες2 που εκπόνησε ο Οργανισμός ή τον Κώδικα BWMS, όπως δύναται να τροποποιηθεί.».
1 Ανατρέξτε στην παράγραφο 2 της ενοποιημένης ερμηνείας του προσαρτήματος I (Έντυπο του Διεθνούς Πιστοποιητικού Διαχείρισης Έρματος) της Σύμβασης BMW σχετικά με την «ημερομηνία εγκατάστασης» που περιέχεται στο BWM.2/Circ.66.
2 Ανατρέξτε στις αποφάσεις MEPC.125 (53), MEPC.174 (58) ή MEPC.279 (70), ανάλογα με την περίπτωση.
1. Γίνονται αποδεκτές οι τροποποιήσεις στον Κανονισμό Β-3 (Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής διαχείρισης έρματος για πλοία) του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης για τον Έλεγχο και Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα Πλοία, 2004, όπως αναφέρονται στην απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος MEPC.297(72) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που υιοθετήθηκε την 13η Απριλίου 2018.
2. Το κείμενο της αποφάσεως της ανωτέρω παρ. 1 σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην ελληνική γλώσσα, παρατίθεται κατωτέρω.
3. Σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου της ως άνω αποφάσεως, υπερισχύει το αγγλικό.
Κανονισμός Β-3 – Διαχείριση έρματος για πλοία
1 Το κείμενο του κανονισμού Β-3 αντικαθίσταται με το ακόλουθο:
«1 Ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί πριν το 2009:
1 με χωρητικότητα έρματος μεταξύ 1.500 και 5.000 κυβικών μέτρων, συμπεριλαμβανομένων, διεξάγει διαχείριση έρματος που κατ’ ελάχιστον πληροί το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-1 ή στον κανονισμό Δ-2 έως την επιθεώρηση ανανέωσης που περιγράφεται στην παράγραφο 10, μετά την οποία πρέπει κατ’ ελάχιστον να πληροί το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-2,
2 με χωρητικότητα έρματος μικρότερη από 1.500 ή μεγαλύτερη από 5.000 κυβικά μέτρα, διεξάγει διαχείριση έρματος που κατ’ ελάχιστον πληροί το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-1 ή στον κανονισμό Δ-2 έως την επιθεώρηση ανανέωσης που περιγράφεται στην παράγραφο 10, μετά την οποία πρέπει κατ’ ελάχιστον να πληροί το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-2.
2 Ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί κατά το ή μετά το 2009 και πριν από την 8η Σεπτεμβρίου 2017 με χωρητικότητα έρματος μικρότερη από 5.000 κυβικά μέτρα διεξάγει διαχείριση έρματος που κατ’ ελάχιστον πληροί το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-2 από την ημερομηνία της επιθεώρησης ανανέωσης που περιγράφεται στην παρ. 10.
3 Ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί κατά το ή μετά το 2009, αλλά πριν το 2012, με χωρητικότητα έρματος τουλάχιστον 5.000 κυβικών μέτρων, διεξάγει διαχείριση έρματος σύμφωνα με την παράγραφο 1.2.
4 Ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί κατά το ή μετά το 2012 και πριν από την 8η Σεπτεμβρίου 2017, με χωρητικότητα έρματος τουλάχιστον 5.000 κυβικών μέτρων διεξάγει διαχείριση έρματος που κατ’ ελάχιστον πληροί το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-2 από την ημερομηνία της επιθεώρησης ανανέωσης που περιγράφεται στην παράγραφο 10.
5 Ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί την ή μετά την 8η Σεπτεμβρίου 2017 διεξάγει διαχείριση έρματος που κατ’ ελάχιστον πληροί το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-2.
6 Οι απαιτήσεις του παρόντος κανονισμού δεν ισχύουν για τα πλοία που παραδίδουν έρμα σε ευκολία υποδοχής που έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις Κατευθυντήριες Οδηγίες που έχει καταρτίσει ο Οργανισμός για τις εν λόγω ευκολίες υποδοχής.
7 Άλλες μέθοδοι διαχείρισης έρματος μπορούν επίσης να γίνουν αποδεκτές ως εναλλακτικές των απαιτήσεων που περιγράφονται στις παραγράφους 1 έως 5 και στην παράγραφο 8, υπό την προϋπόθεση ότι οι μέθοδοι αυτές διασφαλίζουν τουλάχιστον το ίδιο επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος, της ανθρώπινης υγείας, των περιουσιακών στοιχείων ή των πόρων και έχουν επί της αρχής εγκριθεί από την Επιτροπή.
8 Ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί πριν από την 8η Σεπτεμβρίου 2017 στο οποίο δεν εφαρμόζεται η επιθεώρηση ανανέωσης που περιγράφεται στην παράγραφο 10, διεξάγει διαχείριση έρματος που πληροί κατ’ ελάχιστον το πρότυπο που περιγράφεται στον κανονισμό Δ-2 από την ημερομηνία που αποφασίζει η Αρχή, αλλά όχι αργότερα από την 8η Σεπτεμβρίου 2024.
9 Ένα πλοίο που υπόκειται στις παραγράφους 2, 4 ή 8 απαιτείται να συμμορφώνεται είτε με τον κανονισμό Δ-1 είτε με τον κανονισμό Δ-2, μέχρις ότου απαιτηθεί να συμμορφώνεται με τον κανονισμό Δ-2.
10 Κατά παρέκκλιση του κανονισμού E-1.1.2, η επιθεώρηση ανανέωσης που αναφέρεται στις παραγράφους 1.1, 1.2, 2 και 4 είναι:
1 η πρώτη επιθεώρηση ανανέωσης, όπως καθορίστηκε από την Επιτροπή, 1 την ή μετά την 8η Σεπτεμβρίου 2017 εάν:
1 η επιθεώρηση αυτή ολοκληρώθηκε την ή μετά την 8η Σεπτεμβρίου 2019, ή
2 μια επιθεώρηση ανανέωσης έχει ολοκληρωθεί την ή μετά την 8η Σεπτεμβρίου 2014 αλλά πριν από την 8η Σεπτεμβρίου 2017, και
2 η δεύτερη επιθεώρηση ανανέωσης, όπως έχει καθοριστεί από την Επιτροπή,5 την ή μετά την 8η Σεπτεμβρίου 2017, εάν η πρώτη επιθεώρηση ανανέωσης την ή μετά την 8η Σεπτεμβρίου 2017 έχει ολοκληρωθεί πριν από την 8η Σεπτεμβρίου 2019 και δεν πληρούνται οι όροι της παραγράφου 10.1.2.».
1. Γίνονται αποδεκτές οι τροποποιήσεις στους Κανονισμούς E-1 και E-5 (Θεωρήσεις των επιπρόσθετων επιθεωρήσεων στο Διεθνές Πιστοποιητικό Διαχείρισης Έρματος) του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης για τον Έλεγχο και Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα Πλοία, 2004, όπως αναφέρονται στην Απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος MEPC.299(72) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που υιοθετήθηκε την 13η Απριλίου 2018.
2. Το κείμενο της αποφάσεως της ανωτέρω παρ. 1 σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην ελληνική γλώσσα, παρατίθεται κατωτέρω.
3. Σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου της ως άνω αποφάσεως, υπερισχύει το αγγλικό.
1 Στην παράγραφο 1.5, η τελευταία πρόταση «Οι εν λόγω επιθεωρήσεις θεωρούνται πάνω στο Πιστοποιητικό που εκδίδεται σύμφωνα με τον κανονισμό E-2 ή E-3» διαγράφεται.
2 Στην αρχή της παραγράφου 8, οι λέξεις «ετήσια επιθεώρηση» αντικαθίστανται από «ετήσια ή ενδιάμεση επιθεώρηση».
3 Στην παράγραφο 8.3, οι λέξεις «ετήσιες επιθεωρήσεις» αντικαθίστανται από τις λέξεις «ετήσιες ή ενδιάμεσες επιθεωρήσεις».
4 Η υφιστάμενη παράγραφος 9.1 διαγράφεται και οι υπάρχουσες παράγραφοι 9.2 έως 9.4 επαναριθμούνται ως παράγραφοι 9.1 έως 9.3, αντίστοιχα.
Η ισχύς του παρόντος προεδρικού διατάγματος αρχίζει την 13η Οκτωβρίου 2019, ημερομηνία θέσης σε εφαρμογή των τροποποιήσεων της Διεθνούς Σύμβασης για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του Έρματος και των Ιζημάτων που προέρχονται από τα Πλοία, 2004, οι οποίες περιλαμβάνονται στις αποφάσεις MEPC.296(72), MEPC.297(72), MEPC.299(72).
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 27 Δεκεμβρίου 2019
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Υπουργοί
Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ |
Εξωτερικών ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ |
Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ |
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ |
The social partners body for health and safety at work
2025 © EL.IN.Y.A.E.