Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Εγκ. Δ30/Α3/118384_2021 | 1.19 MB |
1. Στο άρθρο 15 τροποποιείται το άρθρο 2 του Κ.Ο.Κ. που αφορά στους ορισμούς και εισάγεται ως κατηγορία οχήματος, το όχημα μικροκινητικότητας που ορίζεται ως «Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα» (Ε.Π.Η.Ο.). Τα Ε.Π.Η.Ο. διακρίνονται σε δύο κατηγορίες ανάλογα με την εκ κατασκευής τους ταχύτητα. Ε.Π.Η.Ο. που έχουν εκ κατασκευής ταχύτητα :
Στο ίδιο άρθρο τροποποιείται και ο ορισμός του μοτοποδηλάτου ώστε να είναι σε αντιστοιχία με τον Κανονισμό 168/2013/ΕΕ.
2. Στα άρθρα 16 έως και 25 του ν.4784/2021 θεσπίζονται βασικοί κανόνες κυκλοφορίας των Ε.Π.Η.Ο. αλλά και των ποδηλάτων με αντίστοιχη τροποποίηση των ανάλογων άρθρων του Κ.Ο.Κ.. Οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες αφορούν:
3. Στα άρθρα 26 έως και 28 του ν.4784/2021 θεσπίζονται ειδικές ρυθμίσεις για τα Ε.Π.Η.Ο. που αφορούν στις προϋποθέσεις κυκλοφορίας των Ε.Π.Η.Ο., την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις παρόχων και εκμισθωτών Ε.Π.Η.Ο.. Ρυθμίζεται μεταξύ άλλων ότι Ε.Π.Η.Ο. που διατέθηκαν ή εισήχθησαν στη Χώρα πριν τη δημοσίευση του ν.4784/2021, μπορούν να κυκλοφορούν υπό την προϋπόθεση ότι η μέγιστη ταχύτητα κίνησής τους περιορίζεται στα 25 χλμ./ώρα.
1. Με το Άρθρο 33 «Πεδίο εφαρμογής του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.)- Τροποποίηση του άρθρου 3 του π.δ. 74/2008» γίνεται τροποποίηση του άρθρου 3 του π.δ. 74/2008.
Συγκεκριμένα εισάγονται νέες εξαιρέσεις αναφορικά με τη μη υποχρέωση κατοχής Π.Ε.Ι. για:
2. Με το Άρθρο 34 «Χορήγηση Π.Ε.Ι. περιοδικής κατάρτισης - τόπος περιοδικής κατάρτισης – Τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 74/2008» γίνεται τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 74/2008
Συγκεκριμένα εισάγονται νέες διατάξεις για:
3. Με το Άρθρο 37 «Βάση δεδομένων εφαρμογής - Προσθήκη νέου άρθρου 8Α στο π.δ. 74/2008» γίνεται προσθήκη νέου άρθρου 8Α στο π.δ. 74/2008. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι τα κράτη μέλη, για σκοπούς εφαρμογής, ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με Π.Ε.Ι. που έχουν χορηγηθεί ή ανακληθεί. Για τον σκοπό αυτόν, τα κράτη μέλη υποχρεώνονται σε συνεργασία με την Επιτροπή να δημιουργήσουν ηλεκτρονικό δίκτυο ή να εργαστούν για την επέκταση υπάρχοντος δικτύου, λαμβάνοντας υπόψη την αξιολόγηση από την Επιτροπή της πλέον συμφέρουσας λύσης.
4. Με το Άρθρο 38 «Αντικατάσταση και προσθήκη Παραρτημάτων -Τροποποίηση του άρθρου 14 του π.δ. 74/2008» γίνεται τροποποίηση στο Τμήμα 3 του Παραρτήματος ΙΙ του π.δ. 74/2008.
Συγκεκριμένα ορίζεται:
Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής θα προωθηθεί συμπλήρωση της υ.α.30063/4796/2013 (Β'2643).
Με το Άρθρο 53 «Ρυθμίσεις θεμάτων δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς» ορίζεται ότι η καταληκτική προθεσμία του δευτέρου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4625/2019 (Α’ 139) για τη δυνατότητα, κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης του περιφερειάρχη, διενέργειας των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών υπό την παρουσία ενός (1) εξεταστή, παρατείνεται έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2021.
Με το Άρθρο 54 «Κατηγορίες αδειών οδήγησης και ισοδυναμίες - Τροποποίηση των άρθρων 3 και 4 του π.δ. 51/2012», γίνεται τροποποίηση των άρθρων 3 και 4 του π.δ. 51/2012 και σε συνδυασμό με το Άρθρο 23 που τροποποιεί το άρθρο 94 του ΚΟΚ ορίζονται τα εξής:
Δεν απαιτείται η έκδοση νέου εντύπου άδειας οδήγησης.
Δεν απαιτείται η έκδοση νέου εντύπου άδειας οδήγησης εφόσον στο κατεχόμενο έντυπο της άδειας οδήγησης (με τη μορφή πλαστικής κάρτας) αποτυπώνονται και οι δύο κατηγορίες (Β και ΑΜ).
Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής επίκειται η δημοσίευση της συμπλήρωσης της υ.α. 50984/7947/2013 (Β'3056).
Με το Άρθρο 55 «Αίτηση συνταξιοδότησης από εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών» ορίζεται ότι:
1. Για την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών, δεν απαιτείται η κατάθεση στον ασφαλιστικό φορέα της άδειας οδήγησης για περιορισμό των
κατηγοριών C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D και DE. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί τη συνέχιση της απασχόλησής του ως εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών, τούτο δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησής του.
2. Η παρ. 1 ισχύει και για τους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης κατά την 16/3/2021 (ημερομηνία έναρξη ισχύος του ν. 4784/21).
Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής επίκειται η δημοσίευση της συμπλήρωσης της υ.α. 50984/7947/2013 (Β'3056).
Επισημαίνεται ότι οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις ισχύουν από την 16 Μαρτίου 2021 [ημερομηνία έναρξης ισχύος του αναφερόμενου νόμου (ν. 4784/2021)], εκτός αυτών των άρθρων 26 έως και 28 που τίθενται σε ισχύ εξήντα (60) ημέρες από την προαναφερθείσα έναρξη ισχύος αλλά και αυτών του άρθρου 37 που τίθενται σε ισχύ την 23η Μαΐου 2021.
Παρακαλείται το σύνολο των εμπλεκομένων για την αρωγή τους με κάθε πρόσφορο τρόπο προς τη διασφάλιση της ομαλής υλοποίησης των υπόψη διατάξεων.
Ο Προϊστάμενος της
Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών και
Οδικής Ασφάλειας
Δημήτριος Παπαγιαννίδης