Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1393Β_2015 | 314.1 KB |
1.Τις διατάξεις:
α) των άρθρων 6, 9 παρ. 1, 12 και 13 του Ν.743/1977 (ΦΕΚ 319Α΄/1977) «Προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος κ.λπ.» όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο ένατο του Ν.1147/1981 (ΦΕΚ 110Α΄/1981) «κύρωση ΔΣ 1972 κ.λπ.», με την παράγραφο 12 του άρθρου 31 του Ν. 1650/1986 (ΦΕΚ 160Α΄/1986), με την παράγραφο 13 του άρθρου 31 του Ν. 1650/1986 (ΦΕΚ 160Α΄/1986), με το άρθρο μόνο του Π.δ. 205/1990 (ΦΕΚ 79Α΄/1990), με το άρθρο μόνο του Π.δ. 86/1997 (ΦΕΚ 72Α΄/1997, με τη παράγραφο 4 του άρθρου δευτέρου του Ν.3497/2006 (ΦΕΚ 219 Α΄/2006) και όπως κωδικοποιήθηκε σε ενιαίο κείμενο από το Π.δ. 55/1998 (ΦΕΚ 58Α΄/1998), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο μόνο του Π.δ. 163/2001 (ΦΕΚ 146Α΄/2001), με την παράγραφο 1 του άρθρου 10 του Ν. 2881/2001 (ΦΕΚ 16Α΄/2001), με το άρθρο έκτο του Ν. 3394/20015 (ΦΕΚ 243Α΄/2005) και με την παράγραφο 4 του άρθρου δευτέρου του Ν.3497/2006 (ΦΕΚ 219Α΄/2006),
β) των άρθρων έκτου, εβδόμου και ενάτου του Ν.1269/1982 (ΦΕΚ 89Α΄/1982) «κύρωση της ΔΣ−πρόληψης της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία του 1973 και του Πρωτοκόλλου 1978 που αναφέρεται στη σύμβαση αυτή (MARPOL 73/78)», όπως τροποποιήθηκε με τα Π.δ. 417/1986 (ΦΕΚ 195Α΄/1986) και Π.δ. 46/1993 (ΦΕΚ 17Α΄/1993) «αποδοχή τροποποιήσεων διατάξεων του παραρτήματος του Πρωτοκόλλου 1978 κ.λπ.»καθώς και με το Ν.3104/2003 (ΦΕΚ 28Α΄/2003) και με τα Π.δ. 205/1990 (ΦΕΚ 79Α΄/1990) και Π.δ. 86/1997 (ΦΕΚ 72Α΄/1997),
γ)του Π.δ. 25/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄21).
δ) της περίπτωσης (β) της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Π.δ. 24/2015 «Σύσταση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφοράς της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων»(Α΄ 20).
ε)του Π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α΄170).
στ) της αριθμ. Υ92/20−02−2015 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Θεόδωρο Δρίτσα» (Β΄285).
2. Την ανάγκη ομαλής και ασφαλούς λειτουργίας των πλωτών ευκολιών υποδοχής πετρελαιοειδών καταλοίπων, καθώς και της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.
3. Το γεγονός ότι από την έκδοση της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Η παράγραφος 2.5 του άρθρου 2 της αριθμ. 3231.8/1/28−07−1989 απόφασης του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β΄ 573), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο Πρώτο της Αριθμ. 4113.312/01/16−01−2014 απόφασης Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (Β’ 394), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Άρθρο Πρώτο
Οι πλωτές ευκολίες, ανελκύονται και επιθεωρούνται στην ξηρά ή σε πλωτή δεξαμενή κατά χρονικά διαστήματα που δεν υπερβαίνουν τα τρία (3) έτη. Το χρονικό διάστημα αυτό μπορεί να παραταθεί για τρία (3) έτη ακόμη με τη προϋπόθεση ότι θα διενεργούνται με ικανοποιητικά αποτελέσματα ετήσιες επιθεωρήσεις των υφάλων στη θάλασσα με δύτη και βιντεοσκόπηση, καθώς και λήψη εσωτερικών παχυμετρήσεων.
Για πλωτές ευκολίες που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία και εφ’ όσον υποβληθούν στοιχεία που τεκμηριώνουν την μη ύπαρξη ή διαθεσιμότητα κατάλληλης εγκατάστασης για την ανέλκυση αυτών στην ελληνική επικράτεια, ο ΚΕΠ δύναται να χορηγεί έγκριση παράτασης του χρονικού διαστήματος επιθεώρησης με ανέλκυση στη ξηρά ή σε πλωτή δεξαμενή, εφόσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη από την Τεχνική Επιτροπή ΥΠΟΥΝΤ και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Διεξαγωγής με ικανοποιητικά αποτελέσματα επιθεώρησης υφάλων αντί του δεξαμενισμού (In Water Survey In Lieu of Drydocking Survey) σε κάθε ετήσια επιθεώρηση με τις διαδικασίες και τις συστάσεις ενός εξουσιοδοτημένου από την Ελληνική Αρχή Αναγνωρισμένου Οργανισμού.
β. Ολοκλήρωσης με ικανοποιητικά αποτελέσματα των ετήσιων επιθεωρήσεων για την ανανέωση του ΠΓΕ αυτού.
γ. Λήψης εσωτερικών παχυμετρήσεων με ικανοποιητικά αποτελέσματα με τις διαδικασίες και τις συστάσεις ενός εξουσιοδοτημένου από την Ελληνική Αρχή Αναγνωρισμένου Οργανισμού σε κάθε ετήσια επιθεώρηση.
δ. Κοινοποίησης μελέτης εκτίμησης κινδύνου (Risk Assessment Report) προς ενημέρωση του ΚΕΠ εκπονημένη από τον διαχειριστή και σχέδιο έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισης λειτουργικής ή ατυχηματικής ρύπανσης, τα οποία να έχουν γίνει εγγράφως αποδεκτά από το φορέα εκμετάλλευσης του λιμένα δραστηριοποίησης και από τα οποία να προκύπτει, εκτός των άλλων, ότι για το χρονικό διάστημα παράτασης έχουν ληφθεί όλα τα
αναγκαία μέτρα, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι της ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος και της ασφάλειας του πληρώματός του.
Το χρονικό διάστημα από την προηγούμενη ανέλκυση δεν θα υπερβαίνει τα δέκα (10) χρόνια.»
Κοινοποίησης μελέτης εκτίμησης κινδύνου (Risk Assessment Report) προς ενημέρωση του ΚΕΠ εκπονημένη από τον διαχειριστή και σχέδιο έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισης λειτουργικής ή ατυχηματικής ρύπανσης, τα οποία να έχουν γίνει εγγράφως αποδεκτά από το φορέα εκμετάλλευσης του λιμένα δραστηριοποίησης και από τα οποία να προκύπτει, εκτός των άλλων, ότι για το χρονικό διάστημα παράτασης έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι της ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος και της ασφάλειας του πληρώματός του.
Το χρονικό διάστημα από την προηγούμενη ανέλκυση δεν θα υπερβαίνει τα δέκα (10) χρόνια.»
Κοινοποίησης μελέτης εκτίμησης κινδύνου (Risk Assessment Report) προς ενημέρωση του ΚΕΠ εκπονημένη από τον διαχειριστή και σχέδιο έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισης λειτουργικής ή ατυχηματικής ρύπανσης, τα οποία να έχουν γίνει εγγράφως αποδεκτά από το φορέα εκμετάλλευσης του λιμένα δραστηριοποίησης και από τα οποία να προκύπτει, εκτός των άλλων, ότι για το χρονικό διάστημα παράτασης έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι της ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος και της ασφάλειας του πληρώματός του.
Το χρονικό διάστημα από την προηγούμενη ανέλκυση δεν θα υπερβαίνει τα δέκα (10) χρόνια.»
Η ισχύς της απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 6 Ιουλίου 2015
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ