Υ.Α. 2263.1−1/67/15/2015 (ΦΕΚ 1438/Β` 10.7.2015)
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1438Β_2015 | 896.25 KB |
1. Τις διατάξεις:
α)) Tης παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του N. 1269/1982 (Α΄ 89), με τον οποίο κυρώθηκε η Διεθνής Σύμβαση «πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία, 1973 και του Πρωτοκόλλου του 1978» MARPOL 73/78, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο δεύτερο του Ν. 3104/2003 (Α΄ 28).
β) Tου Π.δ. 14/2011 «Αποδοχή τροποποιήσεων στο Παράρτημα VI του Πρωτοκόλλου του 1997 το οποίο τροποποιεί την Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο του 1978 που σχετίζεται με αυτή (Αναθεωρημένο Παράρτημα VI της Δ.Σ MARPOL 73/78)» (Α΄ 29) με το οποίο κυρώθηκε η απόφαση MEPC.176(58) της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
γ) Του Ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει.
δ) Του Ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 35), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ε) Του άρθρου 5 του Π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α’ 141), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Π.δ. 94/2012 (Α΄ 149) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.δ. 98/2012 (Α΄ 160).
στ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
η) Της υπ’ αριθ. 531.4−3/2013/3052/31.08.2013 απόφασης των Υπουργών Εξωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ναυτιλίας και Αιγαίου «Μεταβίβαση αρμοδιότητος έκδοσης αποφάσεων στους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Β΄ 1957).
θ) Του Άρθρου 24 παρ.4.(β) του Π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α΄ 170).
ι) Του Π.δ. 24/2015 «Σύσταση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων» (Α΄ 20).
2. Την απόφαση MEPC.258(67) της 17ης Οκτωβρίου 2014 της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά σε τροποποιήσεις του Παραρτήματος VI της Διεθνούς Σύμβασης για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε με το Πρωτόκολλο 1978 που σχετίζεται με αυτή.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Γίνονται αποδεκτές οι τροποποιήσεις στο Παράρτημα του Πρωτοκόλλου 1997 της Δ.Σ. MARPOL 73/78, όπως αναφέρονται στην απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος MEPC.258(67), που υιοθετήθηκε την 17η Οκτωβρίου 2014.
2. Το κείμενο της απόφασης της παραγράφου 1 σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην ελληνική γλώσσα, παρατίθεται κατωτέρω.
3. Σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου της ως άνω απόφασης, υπερισχύει το αγγλικό.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ 1997 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΑΠΟ ΠΛΟΙΑ 1973, ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ 1978 ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗ.
Τροποποιήσεις στο Παράρτημα VI της AJ.MARPOL
(Τροποποιήσεις στους Κανονισμούς 2 και 13 καθώς και στο Συμπλήρωμα του ΔΠΠΡΑ)
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ,
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΝΤΑΣ το Άρθρο 38(α) της Σύμβασης για το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό σχετικά με τα καθήκοντα της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, που της ανατέθηκαν με διεθνείς συμβάσεις για την πρόληψη και τον έλεγχο της θαλάσσιας ρύπανσης,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ το Άρθρο 16 της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία 1973 («η Σύμβαση 1973»), το άρθρο VI του Πρωτοκόλλου 1978 σχετικά με τη Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία 1973 («το Πρωτόκολλο 1978») και το άρθρο 4 του Πρωτοκόλλου 1997 για τη τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία 1973, όπως τροποποιήθηκε με το Πρωτόκολλο 1978 σε αυτή («το Πρωτόκολλο 1997»), που ορίζουν από κοινού τη διαδικασία τροποποίησης του Πρωτοκόλλου 1997 και αναθέτουν στο αρμόδιο σώμα του Οργανισμού το καθήκον της εξέτασης και υιοθέτησης τροποποιήσεων στη Σύμβαση 1973, όπως τροποποιήθηκε με τα Πρωτόκολλα 1978 και 1997,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ ότι, με το Πρωτόκολλο 1997, το Παράρτημα VI με τίτλο Κανονισμοί για την Πρόληψη Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης από Πλοία προστέθηκε στη Σύμβαση 1973,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΠΔΕΟΝ ότι το αναθεωρημένο Παράρτημα VI, το οποίο υιοθετήθηκε με την απόφαση MEPC.176(58), τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2010,
ΕΧΟΝΤΑΣ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΨΗ το σχέδιο τροποποιήσεων στο αναθεωρημένο Παράρτημα VI σχετικά με τις μηχανές αποκλειστικής καύσης αερίων καυσίμων,
1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο 16 (2) (δ) της Σύμβασης 1973, τις τροποποιήσεις του Παραρτήματος VI της Σύμβασης 1973, το κείμενο των οποίων παρατίθεται ως παράρτημα της παρούσας απόφασης
2. ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο 16 (2) (στ) (iii) της Σύμβασης 1973, ότι οι τροποποιήσεις θα θεωρούνται ότι έγιναν αποδεκτές την 1η Σεπτεμβρίου 2015, εκτός αν, πριν από αυτή την ημερομηνία, όχι λιγότερο του ενός τρίτου των Μερών ή των Μερών των οποίων ο συνδυασμένος εμπορικός στόλος αποτελεί όχι λιγότερο του 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας του εμπορικού στόλου, έχουν διαβιβάσει στον Οργανισμό την αντίρρησή τους στις τροποποιήσεις
3. ΚΑΛΕΙ τα Μέρη να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο 16 (2) (ζ) (Η) της Σύμβασης 1973, οι εν λόγω τροποποιήσεις θα τεθούν σε ισχύ την 1η Μαρτίου 2016 κατά την αποδοχή τους σύμφωνα με την παράγραφο 2 πιο πάνω
4. ΖΗΤΑ από το Γενικό Γραμματέα, σε συμμόρφωση με το άρθρο 16 (2) (ε) της Σύμβασης 1973, να διαβιβάσει σε όλα τα Μέρη της Σύμβασης 1973, όπως τροποποιήθηκε από τα Πρωτόκολλα του 1978 και του 1997, πιστοποιημένα αντίγραφα της παρούσας απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που περιέχεται στο Παράρτημα
5. ΖΗΤΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ από το Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει στα Μέλη του Οργανισμού που δεν είναι Μέρη στη Σύμβαση 1973, όπως τροποποιήθηκε από τα Πρωτόκολλα του 1978 και του 1997,αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του Παραρτήματος της.
(Τροποποιήσεις στους Κανονισμούς 2 και 13 καθώς και στο Προσάρτημα I)
Κεφάλαιο 1
Γενικά
Κανονισμός 2
Ορισμοί
1 Ο ορισμός «καύσιμο πετρέλαιο» στην παράγραφο 9 αντικαθίσταται από τον εξής ορισμό:
«Καύσιμο πετρέλαιο σημαίνει οποιοδήποτε καύσιμο παραδίδεται και προορίζεται για τους σκοπούς της πρόωσης ή της λειτουργίας του πλοίου, συμπεριλαμβανομένων του αερίου, των αποσταγμάτων και των υπολειμμάτων καυσίμου.»
2 Ο ορισμός «ναυτική μηχανή diesel» της παραγράφου 14 αντικαθίσταται από τον ακόλουθο:
«Ναυτική μηχανή diesel σημαίνει οποιαδήποτε εμβολοφόρα μηχανή εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με υγρά ή διπλά καύσιμα, στην οποία εφαρμόζεται ο Κανονισμός 13 αυτού του Παραρτήματος, συμπεριλαμβανομένων των σύνθετων /ενισχυτικών συστημάτων, αν υπάρχουν. Επιπρόσθετα, μια μηχανή καύσης αερίου που είναι εγκατεστημένη σε πλοίο το οποίο έχει κατασκευαστεί την ή μετά από την 1η Μαρτίου 2016 ή μια μηχανή αντικατάστασης με καύση αερίου πρόσθετης ή μη ταυτόσημης αντικατάστασης που έχει εγκατασταθεί την ή μετά από αυτήν την ημερομηνία θεωρείται επίσης ως ναυτική μηχανή diesel.»
Κεφάλαιο 3
Απαιτήσεις yia τον έλεγχο των εκπομπών από τα πλοία
Κανονισμός 13
Οξείδια του Αζώτου (ΝΟχ)
3 Η παράγραφος 7.3 αντικαθίσταται από την ακόλουθη παράγραφο:
«7.3 Όσον αφορά σε πλοίο με ναυτική μηχανή diesel με απόδοση ισχύος άνω των 5.000 kW και εκτόπισμα ανά κύλινδρο ίσο με ή πάνω από 90 λίτρα εγκατεστημένη επί του πλοίου που έχει κατασκευαστεί την ή μετά την 1η Ιανουάριου 1990, αλλά πριν την 1η Ιανουάριου 2000, το Διεθνές Πιστοποιητικό Πρόληψης Ρύπανσης του Αέρα για ναυτική μηχανή diesel για την οποία εφαρμόζεται η παράγραφος 7.1 αυτού του κανονισμού, αναφέρει ένα από τα εξής:
.1 μια εγκεκριμένη μέθοδος έχει εφαρμοσθεί σύμφωνα με την παράγραφο 7.1.1 αυτού του κανονισμού,
.2 η μηχανή έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με την παράγραφο 7.1.2 αυτού του κανονισμού,
.3 μια εγκεκριμένη μέθοδος δεν είναι εμπορικά διαθέσιμη, όπως περιγράφεται στην υποπαράγραφο 7.2 αυτού του κανονισμού, ή
.4 μια εγκεκριμένη μέθοδος δεν εφαρμόζεται.»
Συμπλήρωμα στο Διεθνές Πιστοποιητικό Πρόληψης Ρύπανσης του Αέρα (ΔΠΠΡΑ)
4 Η υποσημείωση σχετικά με την παράγραφο 1.4 αντικαθίσταται από την ακόλουθη υποσημείωση:
«* Συμπληρώνεται μόνο για πλοία που έχουν κατασκευαστεί την ή μετά την 1η Ιανουάριου 2016 που είναι ειδικά σχεδιασμένα και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς αναψυχής και για τα οποία, σύμφωνα με τον Κανονισμό 13.5.2.1 ή τον Κανονισμό 13.5.2.3, δεν εφαρμόζονται τα όρια εκπομπών ΝΟχ του κανονισμού 13.5.1.1.»
5 Η παράγραφος 2.2.1 αντικαθίσταται με την ακόλουθη παράγραφο:
«2.2.1 Οι ακόλουθες ναυτικές μηχανές diesel που είναι εγκατεστημένες σε αυτό το πλοίο, συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του κανονισμού 13 ως εξής:
6 Η παράγραφος 2.5 αντικαθίσταται από την ακόλουθη παράγραφο:
«2.5 Αποτέφρωση στο πλοίο (κανονισμός 16)
Το πλοίο διαθέτει έναν αποτεφρωτήρα:
.1 εγκατεστημένο την ή μετά την 1Π Ιανουάριου 2000 που συμμορφώνεται με:
1. την απόφαση MEPC.76(40), όπως αυτή έχει τροποποιηθεί * □
2. την απόφαση MEPC.244(66) □
.2 εγκατεστημένο πριν την 1η Ιανουάριου 2000 που συμμορφώνεται με:
1. την απόφαση MEPC.59(33), όπως αυτή έχει τροποποιηθεί ** □
2. την απόφαση MEPC.76(40), όπως αυτή έχει τροποποιηθεί* □»
* Όπως αυτή τροποποιήθηκε από την Απόφαση MEPC. 93 (45)
** Όπως αυτή τροποποιήθηκε από την Απόφαση MEPC. 92 (45).»
1.Η ισχύς της παρούσης απόφασης αρχίζει την 1η Μαρτίου 2016, ημερομηνία θέσης σε εφαρμογή των τροποποιήσεων του Παραρτήματος του Πρωτοκόλλου 1997 της Δ.Σ. MARPOL που περιέχονται στην Απόφαση MEPC.258(67) του ΙΜΟ.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 29 Ιουνίου 2015
Οι Γενικοί Γραμματείς των Υπουργείων
Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ |
Εξωτερικών ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ |