Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 53Α_2017 | 171.37 KB |
1. Τις διατάξεις: α) της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως Περί Ασφαλείας της Ανθρώπινης Ζωής εν Θαλασσή 1974 και Περί Άλλων Τινών Διατάξεων» (Α΄ 95), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο πέμπτο του ν. 2208/1994 (Α΄ 71).
β) του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 210).
γ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)].
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3. Τις αριθ. 196/2016 και 29/2016 Γνωμοδοτήσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργού Εξωτερικών.
1. Το υπάρχον κείμενο της παραγράφου 2 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
"από 1ης Ιανουαρίου 2011, για όλα τα πλοία, απαγορεύεται νέα εγκατάσταση υλικών που περιέχουν αμίαντο."
1. Το υπάρχον κείμενο της παραγράφου 2 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
"από 1ης Ιανουαρίου 2011, για όλα τα πλοία, απαγορεύεται νέα εγκατάσταση υλικών που περιέχουν αμίαντο."
2. Η ακόλουθη νέα παράγραφος 2.6.3 προστίθεται μετά την υπάρχουσα παράγραφο 2.6.2: "2.6.3 Οι προβλέψεις για την αποστράγγιση των κλειστών χώρων οχημάτων και των χώρων οχημάτων αυτόνομης φορτοεκφόρτωσης (ro-ro) και των χώρων οχημάτων ειδικής κατηγορίας χώρους πρέπει επίσης να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς ΙΙ-2/20.6.1.4 και ΙΙ-2/20.6.1.5."
3 Στην παράγραφο 2.1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος. 4 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
".4 ναυτικούς χάρτες και ναυτιλιακές εκδόσεις για να σχεδιάσουν και απεικονίσουν τη διαδρομή του πλοίου για το προγραμματισμένο ταξίδι και για να χαράξουν και παρακολουθήσουν τα στίγματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ένα σύστημα απεικόνισης ηλεκτρονικών χαρτών και πληροφοριών (ECDIS) είναι επίσης αποδεκτό ως πληρούν τις απαιτήσεις για τον εφοδιασμό με χάρτες του παρόντος εδαφίου. Τα πλοία για τα οποία εφαρμόζεται η παράγραφος 2.10 πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις εφοδιασμού με ECDIS όπως περιγράφεται σε αυτήν."
4 Στην παράγραφο 2.2, οι νέες υποπαράγραφοι. 3 και. 4 προστίθεται μετά την υφιστάμενη υποπαράγραφο. 2 ως εξής:
".3 ένα σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS), ως εξής:
.1 φορτηγά πλοία ολικής χωρητικότητας 150 και άνω και τα επιβατηγά πλοία ανεξαρτήτως μεγέθους που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1 Ιουλίου 2011;
.2 επιβατηγά πλοία ανεξαρτήτως μεγέθους που κατασκευάστηκαν πριν από την 1η Ιουλίου 2011, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση5 μετά την 1 Ιουλίου 2012;
.3 φορτηγά πλοία ολικής χωρητικότητας 3.000 και άνω και τα οποία έχουν κατασκευαστεί πριν την 1η Ιουλίου του 2011, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση5 μετά την 1 Ιουλίου 2012;
.4 φορτηγά πλοία ολικής χωρητικότητας 500 και άνω, αλλά λιγότερο από 3.000, που κατασκευάστηκαν πριν από την 1η Ιουλίου 2011, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση5 μετά την 1 Ιουλίου 2013; και
.5 φορτηγά πλοία ολικής χωρητικότητας 150 και άνω, αλλά κάτω από 500, που κατασκευάστηκαν πριν από την 1 Ιουλίου 2011, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση5 μετά την 1η Ιουλίου 2014. Το σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS) θα είναι σε λειτουργία κάθε φορά που το πλοίο κινείται στη θάλασσα;
.4 ένα σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS) που εγκαταστάθηκε πριν από την 1 του Ιουλίου 2011 μπορεί στη συνέχεια να εξαιρεθεί από την πλήρη συμμόρφωση με τα πρότυπα που εγκρίθηκαν από τον Οργανισμό, κατά τη διακριτική ευχέρεια της Αρχής."
5 Μετά την υπάρχουσα παράγραφο 2.9, οι νέες παράγραφοι 2.10 και 2.11 προστίθενται ως εξής:
"2.10 Πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες θα εφοδιαστούν με ένα σύστημα απεικόνισης ηλεκτρονικών χαρτών και πληροφοριών (ECDIS) ως εξής:
.1 επιβατηγά πλοία ολικής χωρητικότητας 500 και άνω που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1 Ιουλίου 2012;
.2 δεξαμενόπλοια ολικής χωρητικότητας 3.000 και άνω, που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1 Ιουλίου 2012;
.3 φορτηγά πλοία, εκτός από δεξαμενόπλοια, ολικής χωρητικότητας 10.000 και άνω, που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1 Ιουλίου 2013;
.4 φορτηγά πλοία, εκτός από δεξαμενόπλοια, ολικής χωρητικότητας 3.000 και άνω αλλά λιγότερο από 10.000 που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1 Ιουλίου 2014;
.5 επιβατηγά πλοία ολικής χωρητικότητας 500 και άνω που κατασκευάστηκαν πριν την 1 Ιουλίου 2012, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση6 την ή μετά την 1 Ιουλίου 2014;
.6 δεξαμενόπλοια ολικής χωρητικότητας 3.000 και άνω που κατασκευάστηκαν πριν από την 1 Ιουλίου 2012, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση6 την ή μετά την 1 Ιουλίου 2015;
.7 φορτηγά πλοία, εκτός από δεξαμενόπλοια, ολικής χωρητικότητας 50.000 και άνω που κατασκευάστηκαν πριν από την 1 Ιουλίου 2013, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση την ή μετά την 1 Ιουλίου 2016;
.8 φορτηγά πλοία, εκτός από δεξαμενόπλοια, ολικής χωρητικότητας 20.000 και άνω, αλλά λιγότερο από 50.000 που κατασκευάστηκαν πριν από την 1 Ιουλίου 2013, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση6 την ή μετά την 1 Ιουλίου 2017; και
.9 φορτηγά πλοία, εκτός από δεξαμενόπλοια, ολικής χωρητικότητας 10.000 και άνω, αλλά λιγότερο από 20.000 που κατασκευάστηκαν πριν από την 1 Ιουλίου 2013, όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση7 την ή μετά την 1 Ιουλίου 2018.
2.1.1. Οι Αρχές δύνανται να απαλλάσσουν τα πλοία από την εφαρμογή των απαιτήσεων της παραγράφου 2.10, όταν τα εν λόγω πλοία θα τεθούν οριστικά εκτός υπηρεσίας μέσα σε δύο χρόνια μετά την ημερομηνία εφαρμογής που καθορίζεται στα εδάφια. 5 έως. 9 της παραγράφου 2.10."
5 Βλέπε την ενοποιημένη ερμηνεία του όρου «πρώτη επιθεώρηση» ο οποίος αναφέρεται στους Κανονισμούς της ΔΣ ΠΑΑΖΕΘ (MSC.1/Circ.1290).
8 Το υπάρχον κείμενο του κανονισμού αντικαθίσταται από το ακόλουθο:
" Πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο ή καύσιμο πετρελαίου, όπως ορίζεται στον κανονισμό 1 του Παραρτήματος 1 της Διεθνούς Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, 1973, όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο του 1978, πρέπει να εφοδιάζονται με φύλλα δεδομένων ασφάλειας του υλικού, βάσει των συστάσεων που έχουν αναπτυχθεί από τον Οργανισμό8, πριν από τη φόρτωση αυτού του πετρελαίου ως χύδην φορτίο ή ανεφοδιασμού τους με καύσιμο πετρελαίου. "
8 Βλέπε στις συστάσεις για τα φύλλα δεδομένων ασφάλειας υλικού (MSDS) για το Παράρτημα Ι της MARPOL για τα φορτία πετρελαίου και καύσιμων πετρελαίου, η οποία εγκρίθηκε από τον Οργανισμό με το ψήφισμα MSC.286(86), όπως ενδέχεται να τροποποιηθεί.
Πίνακας Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφάλειας Επιβατηγού Πλοίου (Έντυπο Ρ)
9 Στον Πίνακα Εξοπλισμού του Πιστοποιητικού Ασφαλείας Επιβατηγού Πλοίου (Έντυπο Ρ), στην ενότητα 5, προστίθεται νέο σημείο 14 ως ακολούθως:
"14 Σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS)". Πίνακας Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφάλειας Φορτηγού Πλοίου (Έντυπο Ε)
10 Στον Πίνακα Εξοπλισμού του Πιστοποιητικού Ασφαλείας Φορτηγού Πλοίου (Έντυπο Ε), στην ενότητα 3, προστίθεται νέο σημείο 14 ως ακολούθως:
"14 Σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS)". Πίνακας Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφάλειας Πυρηνικού Επιβατηγού Πλοίου (Έντυπο PNUC)
11 Στον Πίνακα Εξοπλισμού του Πιστοποιητικού Ασφαλείας Πυρηνικού Επιβατηγού Πλοίου (Έντυπο PNUC), στην ενότητα 5, προστίθεται νέο σημείο 15 ως ακολούθως:
"15 Σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS)".
Πίνακας Εξοπλισμού για το Πιστοποιητικό Ασφάλειας Πυρηνικού Φορτηγού Πλοίου (Έντυπο CNUC)
12 Στον Πίνακα Εξοπλισμού του Πιστοποιητικού Ασφαλείας Πυρηνικού Φορτηγού Πλοίου (Εντυπο CNUC), στην ενότητα 5, προστίθεται νέο σημείο 14 ως ακολούθως:
"14 Σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS)".
Στους παραβάτες του παρόντος διατάγματος επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του ν.δ 187/1973 (Α΄ 261).
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και την εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 4 Απριλίου 2017
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Υπουργοί
Εξωτερικών ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ |
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ |