Υ.Α. Φ. 514.1/2014/Αριθμ. Σχ. 3775/2014 (ΦΕΚ 2551/Β` 24.9.2014)
| Συνημμένο | Μέγεθος | 
|---|---|
| ΦΕΚ 2551Β_2014 | 354.15 KB | 
1. Τις διατάξεις: 
α) της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (Α΄ 261), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 
β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει. 
γ) του ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος−Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 35), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 
δ) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 23 του π.δ. 67/2011 «Οργάνωση των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής» (Α΄ 149). 
ε) του άρθρου 5 του π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του π.δ. 94/2012 (Α΄ 149) και το άρθρο 3 του π.δ. 98/2012 (Α΄ 160). 
στ) του π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 153). 
ζ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98). 
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Εγκρίνουμε τον παρακάτω Γενικό Κανονισμό Λιμένων με αριθμ. 56 
ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΑΡΙΘΜ. 56 
«Αντικατάσταση – συμπλήρωση διατάξεων των Γενικών Κανονισμών Λιμένων αριθμ. 20, 23, 38 και 50» 
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ 
ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ 
Έχοντας υπόψη: 
1. Τις διατάξεις: 
α) της περίπτωσης (α) του άρθρου 156 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (Α΄ 261), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 
β) του ν.δ. 444/1970 «Περί αρμοδιοτήτων Λιμενικού Σώματος και σχέσεων προς τας αρμοδιότητας των Σωμάτων Ασφαλείας» (Α΄ 39). 
γ) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει. 
δ) του ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος−Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 35), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 
ε) της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 23 του π.δ. 67/2011 «Οργάνωση των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής» (Α΄ 149). 
στ) του άρθρου 5 του π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του π.δ. 94/2012 (Α΄ 149) και το άρθρο 3 του π.δ. 98/2012 (Α΄ 160). 
ζ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98). 
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του Κανονισμού αυτού δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, εκδίδουμε τον ακόλουθο Γενικό Κανονισμό Λιμένων:
Ο παρών Γενικός Κανονισμός Λιμένων ισχύει στην κατά νόμο χερσαία και θαλάσσια περιοχή δικαιοδοσίας κάθε Λιμενικής Αρχής της χώρας.
1. Μετά την παράγραφο 8 του άρθρου 22 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 20 προστίθεται νέα παράγραφος 9, ως ακολούθως: 
«9. Η άδεια εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής μεταβιβάζεται ελεύθερα, για όσο χρόνο τα θαλάσσια μέσα αναψυχής εκμισθώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού αυτού, εφόσον υποβληθεί σχετική αίτηση και συντρέχουν στο πρόσωπο του ενδιαφερόμενου οι προϋποθέσεις και τα προσόντα του άρθρου αυτού.». 
2. Οι παράγραφοι 9 και 10 του άρθρου 22 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 20 καταργούνται. 
3. Οι παράγραφοι 11, 12, 13 και 14 του άρθρου 22 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 20 αναριθμούνται σε 10, 11, 12, και 13 αντίστοιχα. 
Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 13 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 23 αντικαθίσταται ως ακολούθως: 
«Το όνομα του σκάφους και ο αύξων αριθμός εγγραφής του στο Β.Ε.Μ.Σ., με μέριμνα του ιδιοκτήτη, αναγράφονται κατά σειρά, με ευδιάκριτα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, στις παρειές της πλώρης του, το δε ύψος των χαρακτήρων (γραμμάτων και αριθμών) είναι τουλάχιστον επτά (07) εκατοστόμετρα με ανάλογο πλάτος.». 
Η περίπτωση (γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 38, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως: 
«(γ) Είναι κύριος σε ποσοστό 100% τριών (3) τουλάχιστον μηχανοκίνητων λέμβων ή και ταχυπλόων μικρών σκαφών, εφοδιασμένων με εφεδρική μηχανή, ολικού μήκους τεσσάρων και τριάντα εκατοστών (4,30) μέχρι και δέκα (10) μέτρων, που έχουν εγγραφεί σε Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (ΒΕΜΣ) και φέρουν σήμανση CE, σύμφωνα με την ΚΥΑ αριθμ. 4841/Φ.76/52/97 (Β΄ 111/1997), όπως τροποποιήθηκε από την Κ.Υ.Α. αριθμ. 4113.183/01/2004/18−10−2004 (Β΄ 1613 /2004), με τις οποίες εναρμονίστηκε η Ελληνική νομοθεσία με τις οδηγίες 94/25/ΕΚ και 2003/44/ΕΚ, αντίστοιχα. 
Η ελάχιστη ισχύς της κύριας μηχανής κάθε σκάφους σε ίππους (ΗΡ) καθορίζεται σε: 
(αα) δεκαπέντε (15), όταν πρόκειται για εξωλέμβια, 
(ββ) σαράντα (40), όταν πρόκειται για εσω/εξωλέμβια (stern drive) και 
(γγ) είκοσι (20), όταν πρόκειται για εσωλέμβια, 
H μέγιστη ισχύς της κύριας μηχανής πρέπει να είναι εντός των ορίων που καθορίζει ο κατασκευαστής του σκάφους και αναγράφεται στη Δήλωση Συμμόρφωσης του σκάφους (Declaration of Conformity). 
Τα μικρά σκάφη ολικού μήκους πάνω από επτά (07) και μέχρι δέκα (10) μέτρα πρέπει να είναι ανοικτού τύπου (ΟΡΕΝ), ενώ υπερκατασκευή (σπιράγιο) για σκοπούς κυρίως καιροπροστασίας είναι επιτρεπτή. 
Οι προαναφερόμενες διατάξεις ως προς το μήκος των μηχανοκίνητων λέμβων ή και ταχυπλόων μικρών σκαφών και ως προς την ισχύ της κύριας μηχανής δεν έχουν εφαρμογή για τους ήδη εφοδιασμένους, μέχρι 01−10−2008, με άδεια εκμίσθωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσής της, και μόνο για τα συγκεκριμένα σκάφη που αναγράφονταν μέχρι την ημερομηνία αυτή στην άδεια.».
Μετά την παράγραφο 13 του άρθρου 8 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθμ. 50 προστίθεται νέα παράγραφος 14 ως ακολούθως: 
«14. Το δικαίωμα ίδρυσης και λειτουργίας σχολής εκπαίδευσης υποψηφίων χειριστών ταχυπλόων σκαφών μεταβιβάζεται ελεύθερα, για όσο χρόνο λειτουργεί η σχολή, εφόσον υποβληθεί σχετική αίτηση και συντρέχουν στο πρόσωπο του ενδιαφερόμενου οι προϋποθέσεις και τα προσόντα του άρθρου αυτού.».
Οι παραβάτες του κανονισμού αυτού, ανεξάρτητα από τις ποινικές, πειθαρχικές και αστικές ευθύνες που υπέχουν κατά την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 157 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α΄ 261), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Πειραιάς, 25 Ιουλίου 2014 
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ Αντιναύαρχος Λ.Σ. 
ΑΘ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Η εφαρμογή του κανονισμού αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 
Πειραιάς, 10 Σεπτεμβρίου 2014 
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ 
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ