Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Εγκ. 114979_2020 | 228.52 KB |
Σε συνέχεια σχετικών αιτημάτων περιφερειακών Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών της Χώρας και Φορέων της εγχώριας αγοράς διάθεσης υγραερίου (LPG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων, οι παράγραφοι 4, 5 και 6 της ως άνω (α) σχετικής εγκυκλίου, τροποποιούνται ως εξής:
«4. Οι ανωτέρω επιθεωρήσεις παρακαλούμε όπως ολοκληρωθούν σύμφωνα με τον συνολικό αριθμό των αδειών λειτουργίας που έχετε χορηγήσει στα εν θέματι πρατήρια, όπως αυτός προκύπτει από το ψηφιακό μητρώο πρατηρίων της παρ. 5 του άρθρου 21 του ν. 4439/2016 (Α΄ 222), που τηρείται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως εξής:
α) Στην περίπτωση που έχουν χορηγηθεί μέχρι και πενήντα (50) άδειες λειτουργίας πρατηρίων αμιγώς υγραερίου (LPG) ή/και μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου (LPG), έως και 31-01-2021 και,
β) στην περίπτωση που έχουν χορηγηθεί άνω των πενήντα (50) αδειών λειτουργίας πρατηρίων αμιγώς υγραερίου (LPG) ή/και μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου (LPG), έως και 30-04-2021.
Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση που σύμφωνα με την Έκθεση επιθεώρησης σε ένα εν θέματι πρατήριο διαπιστωθεί ότι δεν διαθέτει εγκατεστημένο το σύστημα δια-μανδάλωσης (INTERLOCK), ή/και ότι αυτό δεν εφαρμόζεται ορθά, πρέπει να προβείτε στις ενέργειες που απορρέουν από τα οριζόμενα της παραπάνω (β) σχετικής υπουργικής απόφασης.
5. Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω επιθεωρήσεων παρακαλούμε να αποστείλετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση (dee@yme.gov.gr) συμπληρωμένο τον επισυναπτόμενο στο παρόν συγκεντρωτικό Πίνακα, με τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων έως και 28-02-2021 στην περίπτωση που έχουν χορηγηθεί μέχρι και πενήντα (50) άδειες λειτουργίας πρατηρίων αμιγώς υγραερίου (LPG) ή/και μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου (LPG) και έως και 30-05-2021 στην περίπτωση που έχουν χορηγηθεί άνω των πενήντα (50) αδειών λειτουργίας πρατηρίων αμιγώς υγραερίου (LPG) ή/και μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου (LPG).
6. Παρακαλούμε για την πιστή τήρηση των ανωτέρω χρονοδιαγραμμάτων εκ μέρους σας, στο πλαίσιο της:
α) ενίσχυσης της ασφαλούς λειτουργίας των πρατηρίων αμιγώς υγραερίου (LPG) και των μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου (LPG) της Χώρας,
β) τήρησης των όρων και προϋποθέσεων βάσει των οποίων χορηγήθηκε η άδεια λειτουργίας τους και,
γ) προάσπισης της δημόσιας ασφάλειας».
Σε συνέχεια του (γ) σχετικού και ερωτημάτων περιφερειακών Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών της Χώρας, καθώς και των ως άνω (δ), (ε) και (στ) σχετικών, σας ενημερώνουμε τα εξής:
Το σύστημα δια-μανδάλωσης (Interlock) όπως περιγράφεται στην παρ. ζ, άρθ. 21 του ΠΔ 595/84 όπως ισχύει, λειτουργεί συνδέοντας το σύστημα ασφάλειας του βυτιοφόρου LPG με το σύστημα ασφάλειας του πρατηρίου LPG, με τεχνολογία κατάλληλη ώστε πρωτίστως αν αποτύχει η διασύνδεση των ανωτέρω δύο (2) συστημάτων ασφαλείας να μην τίθεται σε επιπρόσθετο κίνδυνο η εκφόρτωση υγραερίου (FAIL SAFE).
Σύμφωνα με στοιχεία που διαθέτει η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου και Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Οχημάτων (Δ35), του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διασύνδεση των εγκατεστημένων συστημάτων ασφαλείας των εταιριών εμπορίας υγραερίου (LPG), γίνεται με τη χρήση πνευματικής τεχνολογίας μεταξύ της σταθερής εγκατάστασης LPG και του βυτιοφόρου οχήματος.
Η ορθή λειτουργία του συστήματος δια-μανδάλωσης (INTERLOCK) διαπιστώνεται στην περίπτωση που η ενεργοποίηση οποιουδήποτε κομβίου έκτακτης ανάγκης, είτε της σταθερής εγκατάστασης LPG, είτε του βυτιοφόρου LPG, ενεργοποιεί ταυτόχρονα:
1. το σύστημα ασφαλείας του πρατηρίου LPG ήτοι:
2. Το σύστημα ασφαλείας του βυτιοφόρου LPG.
Επιπρόσθετα, διευκρινίζονται τα εξής:
α) Η εγκατάσταση του συστήματος δια-μανδάλωσης (INTERLOCK) δεν πρέπει να επηρεάζει την ορθή λειτουργία των επί μέρους υφιστάμενων συστημάτων ασφαλείας του αμιγούς ή μικτού πρατηρίου LPG (για παράδειγμα το σύστημα ανίχνευσης ατμών υγραερίου, το σύστημα ελέγχου γείωσης, το σύστημα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης, τα κομβία έκτακτης ανάγκης κλπ), διότι η αρμονική και λειτουργική συνεργασία μεταξύ αυτών αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη και για την ασφαλή διασύνδεση του συστήματος ασφαλείας του αμιγούς ή μικτού πρατηρίου υγραερίου (LPG) και του αντίστοιχου συστήματος ασφαλείας του βυτιοφόρου LPG, με δεδομένο ότι η ενεργοποίηση οποιουδήποτε εκ των ανωτέρω συστημάτων ασφαλείας θα έχει ως αποτέλεσμα και την ενεργοποίηση του συστήματος Interlock (Παρ. 1.β.γγ, Αρθ. 21, ΠΔ 595/1984) και,
β) λόγω λειτουργίας του εξοπλισμού του σε εκρήξιμη ατμόσφαιρα το σύστημα δια-μανδάλωσης (INTERLOCK) πρέπει να διαθέτει την απαραίτητη πιστοποίηση σύμφωνα με την ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/34/ΕΕ, όπως έχει ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία και ισχύει, όπου αυτό απαιτείται.
Οποιαδήποτε παρέμβαση στο βυτιοφόρο LPG πρέπει να είναι σύμφωνη με την ισχύουσα Συμφωνία ADR, όπως έχει ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία.
Επιπρόσθετα των ανωτέρω ενημερώνουμε επίσης ότι, εφόσον σχεδιαστούν αντίστοιχα συστήματα διασύνδεσης και άλλων τεχνολογιών εκτός της πνευματικής, τα οποία θα έχουν ισοδύναμο αποτέλεσμα και θα πληρούν τις απαιτήσεις του π.δ. 595/1984 (Α΄ 218), όπως ισχύει, θα πρέπει να μας γνωστοποιηθούν προς έγκριση.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι, ο έλεγχος ύπαρξης συστήματος διασύνδεσης (INTERLOCK) θα πρέπει να διαπιστώνεται κατ’ ελάχιστο με το πάτημα του κομβίου, τόσο από την σταθερή εγκατάσταση LPG όσο και από το βυτιοφόρο LPG, επιβεβαιώνοντας την ορθή διασύνδεσή τους με την ταυτόχρονη ενεργοποίηση και των δύο (2) συστημάτων ασφάλειας του βυτιοφόρου και του πρατηρίου υγραερίου (LPG).
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ