Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 170Α_2023 | 217.12 KB |
Σκοπός του παρόντος είναι η ενίσχυση της επιχειρησιακής ευελιξίας των επιχειρήσεων που μεταφέρουν εμπορεύματα για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτων και η αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των εν λόγω επιχειρήσεων.
Αντικείμενο του παρόντος είναι, μέσω της επικαιροποιημένης ενσωμάτωσης της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιανουαρίου 2006 «για τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές» (L 33), όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2022/738 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Απριλίου 2022 (L 137), η αναμόρφωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, παρέχοντας δυνατότητα διευρυμένης χρήσης μισθωμένων οχημάτων, ιδίως μέσω της χρήσης οχημάτων που έχουν μισθώσει επιχειρήσεις, από επιχειρήσεις εγκατεστημένες στο έδαφος άλλου κράτους μέλους, εκτός του κράτους μέλους εγκατάστασής τους, ώστε να καλύπτουν τη βραχυπρόθεσμη αύξηση της ζήτησης ή να αντικαθιστούν οχήματα ελαττωματικά ή με βλάβη.
1. Για τους σκοπούς του παρόντος νοούνται ως:
α) «όχημα»: κάθε μηχανοκίνητο όχημα, ρυμουλκούμενο όχημα, ημιρυμουλκούμενο όχημα ή σύνολο οχημάτων (συνδυασμός οχημάτων), που προορίζονται αποκλειστικά για τη μεταφορά εμπορευμάτων,
β) «μισθωμένο όχημα»: κάθε όχημα το οποίο, επί πληρωμή και για καθορισμένο χρονικό διάστημα, τίθεται στη διάθεση επιχείρησης που πραγματοποιεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές, για λογαριασμό τρίτων ή για ίδιο λογαριασμό, βάσει σύμβασης με την επιχείρηση που διαθέτει τα οχήματα,
γ) «επιχειρήσεις εκμίσθωσης»: οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης που λειτουργούν σύμφωνα με την υπ’ αρ.16597/29.12.2010 κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού (Β’ 2156, διόρθωση σφάλματος Β’ 263/2011), όπως εκάστοτε ισχύει.
2. Οι αναφορές σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης νοούνται ως αναφορές και στα κράτη μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου του ν. 2155/1993 (Α’ 104).
1. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού μπορούν να τροποποιούνται οι όροι του άρθρου 5 για τη χρησιμοποίηση από μεταφορικές επιχειρήσεις, σε ελληνικό έδαφος, μισθωμένων οχημάτων που έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας ή έχουν τεθεί σε κυκλοφορία σύμφωνα με τη νομοθεσία άλλου κράτους μέλους, στο πλαίσιο του άρθρου 3 της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιανουαρίου 2006 «για τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές» (L 33).
2. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να τροποποιούνται η διαδικασία γνωστοποίησης της σύμβασης μίσθωσης στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών του άρθρου 10 και τα δεδομένα που καταχωρίζονται στο Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων, σύμφωνα με το άρθρο 12.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού μπορούν να ρυθμίζονται θέματα εκμίσθωσης φορτηγών οχημάτων, χωρίς οδηγό, από τις επιχειρήσεις εκμίσθωσης που αναφέρονται στο άρθρο 9 και να προστίθεται η δυνατότητα εκμίσθωσης οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων και άλλων κατηγοριών.
4. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά για την έκδοση της βεβαίωσης γνωστοποίησης της παρ. 2 του άρθρου 10 και το περιεχόμενό της.
Από τη θέση σε ισχύ του παρόντος καταργείται η παρ. ΙΕ’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222), περί ενσωμάτωσης της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιανουαρίου 2006 «για τη χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές» (L 33).
Σκοπός του παρόντος είναι η έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων που αφορούν στην υλοποίηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), στο πλαίσιο που θέτει ο Κανονισμός (ΕΕ) 1315/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2013, περί των προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (L 348).
Αντικείμενο του παρόντος είναι:
α) η οργάνωση και αποσαφήνιση των διαδικασιών αδειοδότησης που απαιτούνται για την έγκριση της υλοποίησης:
αα) των έργων που αποτελούν μέρος προκαθορισμένων τμημάτων διασυνοριακών συνδέσεων και ελλείποντα τμήματα του κεντρικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, όπως αυτά παρατίθενται στο Παράρτημα της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021 «περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)» (L 258),
αβ) άλλων έργων στους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου, όπως προσδιορίζονται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 44 του Κανονισμού 1315/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2013, περί των προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (L 348), με συνολικό κόστος άνω των τριακοσίων εκατομμυρίων (300.000.000) ευρώ,
β) ο καθορισμός της εντεταλμένης αρχής, η οποία πρόκειται να διευκολύνει την αποτελεσματική εποπτεία και τη διεκπεραίωση των διαδικασιών αδειοδότησης των έργων αυτών, διαρθρωμένη στα επιμέρους στάδια αυτής,
γ) ο συντονισμός της διασυνοριακής διαδικασίας αδειοδότησης και
δ) η ρύθμιση θεμάτων σχετικά με τη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων διασυνοριακών έργων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του, σύμφωνα με το άρθρο 25.
1. Ο παρών δεν εφαρμόζεται σε έργα: α) για τα οποία οι διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης άρχισαν πριν τη 10η Αυγούστου 2023 ή β) που αφορούν αποκλειστικά στις τηλεματικές εφαρμογές, τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία, κατά τα άρθρα 31 και 33 του Κανονισμού (ΕΕ) 1315/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2013, περί των προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.
2. α) Το άρθρο 25 εφαρμόζεται σε συμβάσεις για τις οποίες η προκήρυξη διαγωνισμού απεστάλη ή, αν δεν προβλέπεται προκήρυξη διαγωνισμού, για τις οποίες η αναθέτουσα αρχή ή ο αναθέτων φορέας κίνησε τη διαδικασία σύναψης της σύμβασης, μετά τη 10η Αυγούστου 2023.
β) Το άρθρο 25 δεν εφαρμόζεται σε κοινό φορέα που έχει συσταθεί πριν την 9η Αυγούστου 2021.
3. Από την παρ. 1 εξαιρούνται τα έργα του Παραρτήματος της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021 «περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)» (L 258).
Για τους σκοπούς του παρόντος, ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
1. «απόφαση έγκρισης»: η απόφαση που εκδίδεται από τον προϊστάμενο της εντεταλμένης αρχής, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 45 και 49 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) και του άρθρου 29 του ν. 4413/2016 (Α’ 148), η οποία καθορίζει αν ο φορέας προώθησης έργου δικαιούται να εκτελέσει το έργο στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή και δεν θίγει τις αποφάσεις που λαμβάνονται κατόπιν προσφυγής ενώπιον διοικητικής αρχής ή δικαστηρίου,
2. «διαδικασία αδειοδότησης»: η διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε έργο που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 18, προκειμένου να λάβει την απόφαση έγκρισης, με εξαίρεση τον πολεοδομικό ή χωροταξικό σχεδιασμό, τις διαδικασίες που σχετίζονται με την ανάθεση δημόσιων συμβάσεων και τα μέτρα που λαμβάνονται σε στρατηγικό επίπεδο και που δεν παραπέμπουν σε συγκεκριμένο έργο, όπως η στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση, ο δημοσιονομικός σχεδιασμός, καθώς και τα εθνικά ή περιφερειακά σχέδια μεταφορών, όπως περιγράφεται στο άρθρο 23,
3. «έργο»: η πρόταση κατασκευής, προσαρμογής ή τροποποίησης ορισμένου τμήματος της υποδομής μεταφορών, η οποία στοχεύει στη βελτίωση της χωρητικότητας, της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας της εν λόγω υποδομής και της οποίας η εκτέλεση απαιτεί απόφαση έγκρισης,
4. «διασυνοριακό έργο»: το έργο που καλύπτει ένα διασυνοριακό τμήμα μεταξύ δύο (2) ή περισσοτέρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
5. «φορέας προώθησης έργου»: ο αιτών έγκριση για υλοποίηση έργου ή η δημόσια αρχή που αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για ένα έργο,
6. «εντεταλμένη αρχή»: η αρχή η οποία, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 21, αποτελεί το σημείο επαφής για τον φορέα προώθησης του έργου και η οποία διευκολύνει την αποτελεσματική και διαρθρωμένη διεκπεραίωση των διαδικασιών αδειοδότησης, σύμφωνα με τον παρόντα,
7. «κοινή αρχή»: αρχή που ιδρύεται με αμοιβαία συμφωνία δύο (2) ή περισσοτέρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να διευκολύνει τις διαδικασίες αδειοδότησης διασυνοριακών έργων, συμπεριλαμβανομένων των κοινών αρχών που συστάθηκαν από εντεταλμένες αρχές, εξουσιοδοτημένες προς τούτο από τα κράτη μέλη.
Στην παρ. 1 του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α’ 57), περί μέτρων για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας: α) στο τελευταίο εδάφιο προστίθεται η σύμφωνη γνώμη του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης για την περιοχή αρμοδιότητάς του, β) προστίθενται τέσσερα νέα εδάφια, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, όπως στον καθορισμό των μονόδρομων, ποδηλατοδρόμων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού, στην εγκατάσταση και λειτουργία φωτεινής σηματοδότησης, στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους και γενικά στον καθορισμό χώρων στάθμευσης και στην επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας ή στάθμευσης, λαμβάνονται με αποφάσεις του Περιφερειακού ή Δημοτικού Συμβουλίου στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους, με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί από ή για λογαριασμό των αρμοδίων Τεχνικών Υπηρεσιών τους. Οι αποφάσεις αυτές εγκρίνονται από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος αποφαίνεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου και εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την κοινοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου, η χορήγηση της έγκρισης τεκμαίρεται.
Κατ’ εξαίρεση, τα μέτρα του πρώτου εδαφίου, που καθορίζονται στις μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις Υπηρεσίες κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, λαμβάνονται με αποφάσεις των κατά τόπους αρμοδίων Περιφερειακών Αστυνομικών Διευθύνσεων ή Διευθύνσεων Τροχαίας, όταν αυτά αφορούν:
α) Τους αυτοκινητόδρομους, τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας και το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, τις παρακαμπτήριες οδούς αυτών και αυτές που τα επηρεάζουν.
β) Τα εκτελούμενα ή υπάρχοντα ή προγραμματιζόμενα συγκοινωνιακά έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο.
γ) Το βασικό οδικό δίκτυο, όπως αυτό ορίζεται με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών:
Των Δήμων της Περιφέρειας Αττικής, εκτός των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων.
Του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ήτοι των Δήμων Θεσσαλονίκης, Κορδελιού Ευόσμου, Παύλου Μελά, Αμπελοκήπων Μενεμένης, Καλαμαριάς, Νεάπολης
Συκεών, πλην της δημοτικής ενότητας Πεύκων, Πυλαίας Χορτιάτη, πλην της δημοτικής ενότητας Χορτιάτη, της δημοτικής ενότητας Θέρμης του Δήμου Θέρμης και της δημοτικής κοινότητας Καλοχωρίου του Δήμου Δέλτα.
Του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου, ήτοι των δημοτικών ενοτήτων Βόλου, Νέας Ιωνίας, Αισωνίας και Ιωλκού του Δήμου Βόλου.
Του πολεοδομικού συγκροτήματος Ηρακλείου, ήτοι των δημοτικών ενοτήτων Ηρακλείου και Νέας Αλικαρνασσού του Δήμου Ηρακλείου και της δημοτικής Ενότητας Γαζίου του Δήμου Μαλεβιζίου.
Του πολεοδομικού συγκροτήματος Πατρών, ήτοι των δημοτικών κοινοτήτων Ανατολικού, Αρκτικού, Κεντρικού και Νότιου Τομέα Δήμου Πατρέων, της δημοτικής κοινότητας Ρίου (Αγίου Γεωργίου Ρίου), της τοπικής κοινότητας Ακταίου (Βερναδαίικων) και της δημοτικής κοινότητας Παραλίας.
Του πολεοδομικού συγκροτήματος Λάρισας, ήτοι της δημοτικής ενότητας Λαρισαίων.
δ) Τις παρακαμπτήριες οδούς του βασικού δικτύου της προηγούμενης περίπτωσης και στις οδούς που επηρεάζουν το ανωτέρω δίκτυο.
ε) Την κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο επί των ορίων, μεταξύ όμορων Ο.Τ.Α..
Οι παραπάνω κανονιστικές αποφάσεις γνωστοποιούνται άμεσα στις κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας ή στις Αστυνομικές Υπηρεσίες που ασκούν καθήκοντα Τροχαίας, καθώς και στις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Αν από τη λήψη των μέτρων της παρούσας παραγράφου επηρεάζονται οι υπηρεσίες οδικής μαζικής μεταφοράς, απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) ή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.), για την περιοχή αρμοδιότητάς τους, για την περιοχή αρμοδιότητάς του ή των αρμοδίων Υπηρεσιών των Περιφερειών για λεωφορειακές διαδρομές ΚΤΕΛ ή των δήμων για αστικές λεωφορειακές διαδρομές, για τις άλλες περιοχές της χώρας.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, δύναται να προσδιορίζεται δίκτυο οδών που επηρεάζονται από την κατασκευή εκτελούμενων ή προγραμματιζόμενων συγκοινωνιακών έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που υλοποιούνται ως συμβάσεις παραχώρησης ή Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Κατ’ εξαίρεση κάθε αντίθετης διάταξης, τα μέτρα της παρούσας για τα ανωτέρω συγκοινωνιακά έργα που κατασκευάζονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το προσδιοριζόμενο δίκτυο οδών που επηρεάζεται από αυτά, ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού τους, καθορίζονται με μελέτες που εκπονούνται ή εγκρίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες κατασκευής και κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και λαμβάνονται με απόφαση του Γενικού Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών δύναται να ανατίθεται κατ’ εξαίρεση, σε εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου η αρμοδιότητα για τη λειτουργία, συντήρηση, σήμανση, διαγράμμιση, καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό του δικτύου των οδών που επηρεάζονται κατά την κατασκευή των έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης ή ΣΔΙΤ ή χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Αν από τη λήψη των μέτρων της παρούσας, επηρεάζονται οι υπηρεσίες οδικής μαζικής μεταφοράς, για τα παραπάνω συγκοινωνιακά έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και το επηρεαζόμενο δίκτυο οδών, η απαιτούμενη γνώμη του Ο.Α.Σ.Α. ή του Ο.Σ.Ε.Θ., για την περιοχή αρμοδιότητάς τους ή των αρμοδίων υπηρεσιών των Περιφερειών για λεωφορειακές διαδρομές ΚΤΕΛ ή των δήμων για αστικές λεωφορειακές διαδρομές, για τις άλλες περιοχές της χώρας, παρέχεται υποχρεωτικά εντός προθεσμίας πέντε (5) ημέρων από την υποβολή του σχετικού φακέλου, άλλως τεκμαίρεται ως σύμφωνη.»
Για την εγκατάσταση της υποδομής, την τοποθέτηση και τη σύνδεση συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε υφιστάμενα, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, αμαξοστάσια της «ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.» και του «Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης υπό εκκαθάριση εν λειτουργία», ανεξαρτήτως αν για τη σύνδεση απαιτείται η εγκατάσταση νέου μετασχηματιστή μέσης ή χαμηλής τάσης, δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας ή βεβαίωση μηχανικού του άρθρου 30 του ν. 4495/2017 (Α’ 167). Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), εξαιρουμένου του τρίτου εδαφίου αυτής.
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται ειδικότερα.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2023
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Οι Υπουργοί
Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ |
Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ |
Εξωτερικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ |
Εθνικής Άμυνας ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ |
Εσωτερικών ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ |
Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ |
Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ |
Υποδομών και Μεταφορών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ |
Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ |
Ανάπτυξης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ |
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ |
Δικαιοσύνης ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ |
Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ |
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ |
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ |
Τουρισμού ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ |
Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ |
Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ |
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 23 Οκτωβρίου 2023
Ο επί της Δικαιοσύνης Υπουργός
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ