Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 6711Β_2024 | 964.71 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 1045/1980 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως ‘περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση 1974’ και περί άλλων τινών διατάξεων» (Α΄ 95),
β) του άρθρου 18 του ν. 4504/2017 «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις» (Α΄ 184).
γ) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102),
δ) του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α΄ 130),
ε) του π.δ. 87/2023 «Διορισμός Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α΄ 151),
στ) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α΄ 26),
ζ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α΄ 114),
η) του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ’ αρ. 2811.8/82131/2024/14.11.2024 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:
1. Κυρώνονται οι τροποποιήσεις, που υιοθετήθηκαν την 23η Μαΐου 2024 με την υπό στοιχεία MSC.550(108) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα, 1974, η οποία κυρώθηκε με το ν. 1045/1980.
2. Το κείμενο της υπό στοιχεία MSC.550(108)/23.5.2024 απόφασης παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων που κυρώνονται με την παρούσα απόφαση, κατισχύει το αγγλικό κείμενο.
(open pdf file for the English text)
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ το άρθρο 28(b) της Σύμβασης για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό σχετικά με τα καθήκοντα της Επιτροπής,
ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το άρθρο Vlll(b) της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα, 1974 ("εφεξής η Σύμβαση"), σχετικά με τη διαδικασία τροποποίησης που εφαρμόζεται στο παράρτημα της Σύμβασης, εκτός από τις διατάξεις του κεφαλαίου I,
ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ, στην 108η σύνοδό της, τροποποιήσεις της Σύμβασης που προτάθηκαν και κυκλοφόρησαν σύμφωνα με το άρθρο Vlll(b)(i) της Σύμβασης,
1 ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο Vlll(b)(iv) της Σύμβασης, τροποποιήσεις στη Σύμβαση, το κείμενο της οποίας παρατίθεται στο παράρτημα της παρούσας Απόφασης.
2 ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIIl(b)(vi)(2)(bb) της Σύμβασης, ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις θα θεωρούνται ότι έγιναν αποδεκτές την 1 Ιουλίου 2025, εκτός εάν, πριν από την ημερομηνία αυτή, περισσότερες από το ένα τρίτο των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων της Σύμβασης ή των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων, οι συνδυασμένοι εμπορικοί στόλοι των οποίων αποτελούν όχι λιγότερο από το 50% της ολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχουν κοινοποιήσει στον Γενικό Γραμματέα τις αντιρρήσεις τους για τις τροποποιήσεις.
3 ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο Vlll(b)(vii)(2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2026 μετά την αποδοχή τους σύμφωνα με την παράγραφο 2 ανωτέρω.
4 ΑΙΤΕΙΤΑΙ από τον Γενικό Γραμματέα, για τους σκοπούς του άρθρου VIIl(b)(v) της Σύμβασης, να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας Απόφασης και του κειμένου των τροποποιήσεων που περιέχονται στο παράρτημα σε όλα τα συμβαλλόμενα κράτη της Σύμβασης.
5 ΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ από τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα αυτής της Απόφασης και του παραρτήματός του στα Μέλη του Οργανισμού που δεν είναι συμβαλλόμενες κυβερνήσεις στη Σύμβαση.
1 Στο τέλος της παραγράφου 2.1.7, η λέξη "και" διαγράφεται και στο τέλος της παραγράφου 2.1.8 η τελεία ".", αντικαθίσταται από το "και".
2 Η ακόλουθη νέα υποπαράγραφος προστίθεται μετά την υφιστάμενη παράγραφο 2.1.8:
".9 Το καύσιμο πετρελαίου που παραδίδεται και χρησιμοποιείται σε πλοία δεν πρέπει να θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων ούτε να επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των μηχανημάτων ούτε να είναι επιβλαβές για το προσωπικό."
5 Προστασία χώρων ενδιαίτησης και υπηρεσίας και σταθμών ελέγχου
3 Η παράγραφος 5.2 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
"5.2 Απαιτήσεις για επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν περισσότερους από 36 επιβάτες
Ένα μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να είναι εγκατεστημένο και διαρρυθμισμένο έτσι ώστε να παρέχει ανίχνευση καπνού σε χώρους υπηρεσίας, σταθμούς ελέγχου και χώρους ενδιαίτησης, συμπεριλαμβανομένων διαδρόμων, κλιμακοστασίων και οδών διαφυγής εντός των χώρων ενδιαίτησης. Δεν χρειάζεται να τοποθετούνται ανιχνευτές καπνού σε ιδιωτικά μπάνια και μαγειρεία. Χώροι με μικρό ή μηδενικό κίνδυνο πυρκαγιάς, όπως κενοί χώροι, κοινόχρηστες τουαλέτες, δωμάτια διοξειδίου του άνθρακα και παρόμοιοι χώροι, δεν χρειάζεται να διαθέτουν μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς. Οι ανιχνευτές που είναι τοποθετημένοι σε καμπίνες, όταν ενεργοποιούνται, πρέπει επίσης να μπορούν να εκπέμπουν ή να προκαλούν ηχητικό συναγερμό εντός του χώρου όπου βρίσκονται."
4 Η ενότητα 5.5 (Φορτηγά πλοία) τροποποιείται ως εξής:
"5.5 Φορτηγά πλοία
(Οι απαιτήσεις της παραγράφου 5.5 πρέπει να ισχύουν για πλοία που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026. Τα πλοία που κατασκευάστηκαν πριν από την 1η Ιανουαρίου 2026 πρέπει να συμμορφώνονται με τις προϊσχύουσες απαιτήσεις της παραγράφου 5.5.)
Οι χώροι ενδιαίτησης και υπηρεσίας καθώς και οι σταθμοί ελέγχου φορτηγών πλοίων πρέπει να προστατεύονται από μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς ή/και αυτόματο σύστημα καταιονισμού, ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς ως εξής, ανάλογα με τη μέθοδο προστασίας που υιοθετείται σύμφωνα με τον κανονισμό 9.2.3.1.
5.5.1 Μέθοδος IC
Ένα μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να είναι εγκατεστημένο και διαρρυθμισμένο ώστε να παρέχει ανίχνευση καπνού σε όλους τους διαδρόμους, τα κλιμακοστάσια και τις οδούς διαφυγής εντός των χώρων ενδιαίτησης και σε όλους τους σταθμούς ελέγχου και τους χώρους ελέγχου φορτίου.
5.5.2 Μέθοδος IIC
Ένα αυτόματο σύστημα καταιονισμού, ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς εγκεκριμένου τύπου που συμμορφώνεται με τις σχετικές απαιτήσεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας πρέπει να είναι εγκατεστημένο και διαρρυθμισμένο έτσι ώστε να προστατεύονται οι χώροι ενδιαίτησης, τα μαγειρεία και άλλοι χώροι υπηρεσίας, εκτός από χώρους που δεν προκαλούν σημαντικό κίνδυνο πυρκαγιάς όπως κενοί χώροι, χώροι υγιεινής κ.λπ. Επιπλέον, ένα μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να είναι εγκατεστημένο και διαρρυθμισμένο έτσι ώστε να παρέχει ανίχνευση καπνού σε όλους τους διαδρόμους, τα κλιμακοστάσια και τις οδούς διαφυγής εντός των χώρων ενδιαίτησης και σε όλους τους σταθμούς ελέγχου και τους χώρους ελέγχου φορτίου.
5.5.3 Μέθοδος IIIC
Ένα μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να είναι εγκατεστημένο και διαρρυθμισμένο έτσι ώστε να ανιχνεύει την παρουσία πυρκαγιάς σε όλους τους χώρους ενδιαίτησης και χώρους υπηρεσίας, και να παρέχει ανίχνευση καπνού σε διαδρόμους, κλιμακοστάσια και οδούς διαφυγής εντός των χώρων ενδιαίτησης, εκτός από χώρους που δεν ενέχουν ουσιαστικό κίνδυνο πυρκαγιάς όπως κενοί χώροι, χώροι υγιεινής κ.λπ. Επιπλέον, ένα μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να εγκατασταθεί και να διαρρυθμιστεί έτσι ώστε να παρέχει ανίχνευση καπνού σε όλους τους διαδρόμους, τα κλιμακοστάσια και τις οδούς διαφυγής εντός των χώρων ενδιαίτησης και σε όλους τους σταθμούς ελέγχου και χώρους ελέγχου φορτίου.”
6 Προστασία οριακών χωρισμάτων χώρου φορτίου
5 Η παράγραφος 6.1 διαγράφεται και οι επόμενες παράγραφοι αναριθμούνται αναλόγως.
6 Ο τίτλος του κανονισμού 20 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
"Κανονισμός 20 Προστασία χώρων οχημάτων, ειδικής κατηγορίας, ανοιχτών και κλειστών χώρων ro-ro και ανοιχτών καταστρωμάτων που προορίζονται για τη μεταφορά οχημάτων"
1 Σκοπός
7 Η παράγραφος 1.1 τροποποιείται ως ακολούθως:
".1 Πρέπει να παρέχονται συστήματα πυροπροστασίας για την επαρκή προστασία του πλοίου από τους κινδύνους πυρκαγιάς που σχετίζονται με χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας και ro-ro, και το ανοιχτό κατάστρωμα που προορίζεται για τη μεταφορά οχημάτων."
2 Γενικές απαιτήσεις
2.1 Εφαρμογή
8 Η ακόλουθη νέα παράγραφος 2.1.3 προστίθεται μετά την υφιστάμενη παράγραφο 2.1.2:
"2.1.3 Επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να συμμορφώνονται επίσης με τους κανονισμούς 20.4.1.6, 20.4.4 και 20.6.2.3, όπως υιοθετήθηκαν με την απόφαση MSC.550(108)."
3 Προφύλαξη έναντι ανάφλεξης εύφλεκτων ατμών σε κλειστούς χώρους οχημάτων, κλειστούς χώρους ro-ro και χώρους ειδικής κατηγορίας
9 Η παράγραφος 3.1.5 τροποποιείται ως ακολούθως:
"3.1.5 Μόνιμα ανοίγματα
Στα φορτηγά πλοία, τα μόνιμα ανοίγματα στα πλευρικά τοιχώματα, τα άκρα ή την οροφή του χώρου πρέπει να είναι τοποθετημένα έτσι ώστε σε περίπτωση πυρκαγιάς στον χώρο φορτίου να μην τίθενται σε κίνδυνο οι χώροι στοιβασίας και οι σταθμοί επιβίβασης σωστικών μέσων και οι χώροι ενδιαίτησης, χώροι υπηρεσίας και σταθμοί ελέγχου σε υπερκατασκευές και υπερστεγάσματα άνω των χώρων φορτίου."
4 Ανίχνευση και αναγγελία
10 Η ακόλουθη νέα παράγραφος προστίθεται κάτω από τον υφιστάμενο τίτλο της ενότητας 4 (Ανίχνευση και αναγγελία):
"Τα επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της παραγράφου 4.1.6 όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2028."
4.1 Μόνιμα συστήματα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς
11 Η ενότητα 4.1 (Μόνιμα συστήματα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς) τροποποιείται ως ακολούθως:
"4.1 Μόνιμα συστήματα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς
Οι απαιτήσεις των παραγράφων 4.1.1 έως 4.1.4 θα ισχύουν μόνο για επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026. Τα επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026 συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της παραγράφου 4.1.6 καθώς και με τις προϊσχύουσες απαιτήσεις της παραγράφου 4.1. Οι απαιτήσεις της παραγράφου 4.1.5 θα ισχύουν για φορτηγά πλοία που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026. Τα φορτηγά πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026 θα συμμορφώνονται με τις προϊσχύουσες απαιτήσεις της παραγράφου 4.1.
4.1.1 Σε χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας και ro-ro, θα πρέπει να παρέχεται ένα ατομικώς ταυτοποιήσιμο μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς.
Το σύστημα πρέπει να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας.
4.1.1.1 Το μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να παρέχει ανίχνευση καπνού και θερμότητας σε όλους τους χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας και ro-ro. Η Αρχή μπορεί να δεχθεί γραμμικούς ανιχνευτές θερμότητας ως το απαιτούμενο σύστημα για την ανίχνευση θερμότητας. Το σύστημα πρέπει να είναι ικανό να ανιχνεύει γρήγορα την έναρξη πυρκαγιάς. Η θέση των ανιχνευτών πρέπει να ικανοποιεί την Αρχή, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις του αερισμού και άλλους σχετικούς παράγοντες. Αφού εγκατασταθεί, το σύστημα πρέπει να δοκιμαστεί υπό κανονικές συνθήκες αερισμού και πρέπει να παρέχει συνολικό χρόνο απόκρισης που ικανοποιεί την Αρχή.
4.1.2 Εάν ένα μόνιμο σύστημα κατάκλυσης με νερό χρησιμοποιείται για χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας και ro-ro, τότε πρέπει να τοποθετηθεί ένα σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς, διαχωρισμένο σε ζώνες που να ταυτίζονται με τις ζώνες στις οποίες έχει διαχωριστεί και το σύστημα κατάκλυσης.
4.1.3 Το σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να σχεδιάζεται με διεπαφή συστήματος που παρέχει λογική και ευκρινή παρουσίαση των πληροφοριών, ώστε να επιτρέπει τη γρήγορη και σωστή κατανόηση και λήψη αποφάσεων. Ειδικότερα, η αρίθμηση των ζωνών στο σύστημα αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να συμπίπτει με εκείνη άλλων συστημάτων, όπως ενός μόνιμου κατασβεστικού συστήματος νερού ή ενός συστήματος τηλεοπτικής παρακολούθησης, εάν είναι διαθέσιμο.
4.1.4 Πρέπει να παρέχεται μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς στην περιοχή του ανοιχτού καταστρώματος που προορίζεται για τη μεταφορά οχημάτων. Το μόνιμο σύστημα πυρανίχνευσης πρέπει να είναι ικανό να ανιχνεύει γρήγορα την έναρξη πυρκαγιάς οπουδήποτε στην περιοχή. Ο τύπος των ανιχνευτών, η αποστάσεις τους και η θέση τους πρέπει να ικανοποιεί την Αρχή, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις των καιρικών συνθηκών, την παρεμπόδιση λόγω του φορτίου και άλλους σχετικούς παράγοντες. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικές ρυθμίσεις για συγκεκριμένες ακολουθίες λειτουργίας, όπως κατά τη φόρτωση ή εκφόρτωση και κατά τη διάρκεια του πλου, προκειμένου να μειωθούν οι ψευδείς συναγερμοί.
4.1.5 Στα φορτηγά πλοία, οι χώροι οχημάτων, οι χώροι ειδικής κατηγορίας και οι χώροι ro-ro πρέπει να διαθέτουν μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς που συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας. Το μόνιμο σύστημα πυρανίχνευσης πρέπει να είναι ικανό να ανιχνεύει γρήγορα την έναρξη πυρκαγιάς. Ο τύπος των ανιχνευτών και οι αποστάσεις τους και η θέση τους πρέπει να ικανοποιεί την Αρχή, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις του αερισμού και άλλους σχετικούς παράγοντες. Αφού εγκατασταθεί, το σύστημα πρέπει να δοκιμαστεί υπό κανονικές συνθήκες εξαερισμού και πρέπει να δώσει συνολικό χρόνο απόκρισης που ικανοποιεί την Αρχή.
4.1.6 Για επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να παρέχεται ένα μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς συμμορφούμενο με τις απαιτήσεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας, σε χώρους ειδικής κατηγορίας, ανοιχτούς και κλειστούς χώρους ro-ro και οχημάτων. Το μόνιμο σύστημα πυρανίχνευσης πρέπει να είναι ικανό να ανιχνεύει γρήγορα την έναρξη πυρκαγιάς. Το μόνιμο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς πρέπει να παρέχει ανίχνευση καπνού και θερμότητας σε όλους τους χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας και ro-ro. Στο πλαίσιο αυτό, οι ανιχνευτές θερμότητας πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις απόστασης και περιοχής κάλυψης που ισχύουν για τους ανιχνευτές καπνού. Απαιτείται η τοποθέτηση μόνον ανιχνευτών θερμότητας σε περιοχές όπου υφίστανται ήδη ανιχνευτές καπνού."
4.3 Χώροι ειδικής κατηγορίας
12 Η παράγραφος 4.3.1 τροποποιείται ως ακολούθως:
"4.3.1 Ένα αποτελεσματικό σύστημα περιπολίας πυρκαγιάς πρέπει να τηρείται σε χώρους ειδικής κατηγορίας."
13 Η ακόλουθη νέα ενότητα 4.4 προστίθεται μετά την υφιστάμενη ενότητα 4.3 (Χώροι ειδικής κατηγορίας):
"4.4 Τηλεοπτική παρακολούθηση
Οι απαιτήσεις των παραγράφων 4.4.1 και 4.4.2 ισχύουν για πλοία που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026. Επιβατηγά πλοία με χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας ή ro-ro που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις των παραγράφων 4.4.1 και 4.4.2 όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2028.
4.4.1 Για τα επιβατηγά πλοία, πρέπει να είναι εγκατεστημένο ένα αποτελεσματικό σύστημα τηλεοπτικής παρακολούθησης σε χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας και ro-ro για συνεχή παρακολούθηση αυτών των χώρων. Το σύστημα πρέπει να διαθέτει δυνατότητα άμεσης αναπαραγωγής ώστε να επιτρέπει, στο μέτρο του δυνατού, τη γρήγορη αναγνώριση της θέσης της πυρκαγιάς. Θα πρέπει να τοποθετούνται κάμερες για να καλύπτουν ολόκληρο τον χώρο, αρκετά ψηλά ώστε να βλέπουν πάνω από το φορτίο και τα οχήματα μετά τη φόρτωση.
4.4.2 Τα βίντεο που καταγράφονται από αυτό το σύστημα παρακολούθησης πρέπει να είναι διαθέσιμα για επανάληψη σε έναν συνεχώς επανδρωμένο σταθμό ελέγχου ή στο κέντρο ασφαλείας για τουλάχιστον επτά ημέρες, για εγκατάσταση του συστήματος σε επιβατηγά πλοία ro-ro που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026, και 24 ώρες για τα υφιστάμενα επιβατηγά πλοία ro-ro που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012. Η αντιστοιχία ανάμεσα σε οποιαδήποτε βιντεοκάμερα και τη ζώνη του μόνιμου πυροσβεστικού συστήματος νερού, που προστατεύει τον καλυπτόμενο από αυτήν την κάμερα χώρο, πρέπει να εμφανίζεται με ευκρίνεια πλησίον της οθόνης βίντεο. Δεν απαιτείται συνεχής παρακολούθηση της εικόνας βίντεο από το πλήρωμα."
5 Δομική πυροπροστασία
14 Η ενότητα 5 (δομική πυροπροστασία) τροποποιείται, ως ακολούθως, μαζί με τις σχετικές υποσημειώσεις:
"5 Δομική πυροπροστασία και διάταξη ανοιγμάτων
Η υφιστάμενη παράγραφος ισχύει για επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026. Τα επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026 πρέπει να συμμορφώνονται με τις προϊσχύουσες απαιτήσεις της παραγράφου 5.
5.1 Δομική πυροπροστασία
5.1.1 Σε επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν περισσότερους από 36 επιβάτες, τα οριακά διαφράγματα και τα καταστρώματα των χώρων ειδικής κατηγορίας και ro-ro πρέπει να είναι μονωμένα σύμφωνα με το πρότυπο κλάσης "A-60". Ωστόσο, όταν ένας χώρος κατηγορίας (5), (9) και (10), όπως ορίζεται στον κανονισμό 9.2.2.3, βρίσκεται στη μία πλευρά του χωρίσματος, το πρότυπο μπορεί να μειωθεί σε "A-0".
Όταν οι δεξαμενές καυσίμου πετρελαίου βρίσκονται κάτω από χώρο ειδικής κατηγορίας, η ακεραιότητα του καταστρώματος μεταξύ τέτοιων χώρων μπορεί να μειωθεί στο πρότυπο "A-0".
5.1.2 Όταν ένας χώρος ειδικής κατηγορίας ή χώρος ro-ro υποδιαιρείται με εσωτερικά καταστρώματα, το επίπεδο πυρίμαχης αντοχής αυτών των
καταστρωμάτων πρέπει να καθορίζεται με βάση τη δυνατότητα και τη διάταξη του μόνιμου πυροσβεστικού συστήματος νερού. Εάν το μόνιμο πυροσβεστικό σύστημα νερού δεν μπορεί να καλύψει ταυτόχρονα την αναλογούσα περιοχή πάνω και κάτω από ένα δεδομένο κατάστρωμα, αυτό το κατάστρωμα πρέπει να είναι του προτύπου "A-30", ενώ τυχόν ράμπες και θύρες μεταξύ καταστρωμάτων πρέπει να είναι κατασκευασμένες από χάλυβα και σχεδιασμένες κατά το δυνατόν στεγανές.
5.2 Διάταξη ανοιγμάτων σε χώρους ro-ro και χώρους ειδικής κατηγορίας
5.2.1 Τα ανοίγματα στα πλευρικά τοιχώματα, τα άκρα ή η στην οροφή του χώρου ro-ro πρέπει να τοποθετούνται και να διατάσσονται έτσι ώστε η πυρκαγιά στο χώρο ro-ro να μην θέτει σε κίνδυνο:
.1 χώρους στοιβασίας για σωστικά μέσα,
.2 σταθμούς επιβίβασης και σταθμούς συγκέντρωσης, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε τέτοιους σταθμούς, και
.3 χώρους ενδιαίτησης, σταθμούς ελέγχου και σε χώρους υπηρεσίας όπου συνήθως υπάρχει πλήρωμα σε υπερκατασκευές και υπερστεγάσματα άνω του χώρου ro-ro.
Δεν επιτρέπονται ανοίγματα σε όλα τα καταστρώματα ακριβώς κάτω από αυτούς τους χώρους και σε απόσταση ασφαλείας, τουλάχιστον έξι (6,0 m) μέτρων, μετρημένη οριζόντια.
5.2.2 Αυτή η απαίτηση δεν ισχύει για ανοίγματα εξοπλισμένα με διατάξεις ασφάλισης, όπως ράμπες και θύρες. Οι ράμπες και οι θύρες πρέπει να είναι από χάλυβα για όλα τα καταστρώματα ακριβώς κάτω από τους χώρους ενδιαίτησης, τους σταθμούς ελέγχου και τους χώρους υπηρεσίας όπου συνήθως υπάρχει πλήρωμα, και κατ’ ελάχιστο "A-0" για όλα τα καταστρώματα ακριβώς κάτω από τα σωστικά μέσα, τους σταθμούς επιβίβασης και τους σταθμούς συγκέντρωσης.
5.2.3 Ωστόσο, τα ανοίγματα γίνονται δεκτά σε χώρους ro-ro κάτω από χώρους ενδιαίτησης, σταθμούς ελέγχου και σε χώρους υπηρεσίας όπου συνήθως υπάρχει πλήρωμα, όταν η πυροστεγανότητα της πλευράς του πλοίου, συμπεριλαμβανομένων των παραθύρων και των θυρών, είναι "A-60" στα όρια σε ορθογώνια επιφάνεια, μετρημένη 6,0 m οριζόντια πρώρα και πρύμα από τα ανοίγματα και κατακόρυφα τουλάχιστον δύο επίπεδα καταστρώματος πάνω από το επίπεδο του καταστρώματος με το άνοιγμα. Τα παράθυρα "A-0" που προστατεύονται από σύστημα νερού με παροχή τουλάχιστον 5,0 L/min ανά τετραγωνικό μέτρο μπορούν να γίνουν δεκτά ως ισοδύναμα με τα παράθυρα "A-60". Οι είσοδοι αερισμού πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε να ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο επιμόλυνσης.*
* Ανατρέξτε στους κανονισμούς II-2/5.2,II-2/8.2, II-2/9.7.1.5 και II-2/20.3.1.4.
5.2.4 Ανοίγματα για μηχανικό αερισμό χώρων ro-ro και ειδικής κατηγορίας επιτρέπονται κάτω από χώρους ενδιαίτησης, χώρους υπηρεσίας και σταθμούς ελέγχου σε υπερκατασκευές, εάν το άνοιγμα προστατεύεται από μέσο κλεισίματος,
που διαθέτει διάταξη ασφάλισης η οποία δεν είναι πιθανό να αποκοπεί σε περίπτωση πυρκαγιάς στους χώρους ro-ro, ικανό να κλείσει από άμεσα προσβάσιμη θέση. Η διάταξη κλεισίματος πρέπει να είναι κατασκευασμένη από χάλυβα ή άλλο πυρίμαχο υλικό. Τέτοια ανοίγματα δεν επιτρέπονται κάτω από το σωστικό μέσο, τη γεννήτρια έκτακτης ανάγκης και τις εισαγωγές αέρα για το(τα) μηχανοστάσιο(α).
5.2.5 Παρά τα ανωτέρω, οι εισαγωγές αέρα που εξυπηρετούν τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για την κύρια πρόωση του πλοίου, την παραγωγή ενέργειας και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας έκτακτης ανάγκης, πρέπει να είναι σε θέση που ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο να προσβληθούν από πυρκαγιά στο χώρο ro-ro ή στο χώρο ειδικής κατηγορίας.
5.3 Διάταξη ανοιχτού καταστρώματος που προορίζεται για τη μεταφορά
οχημάτων
5.3.1 Πρέπει να γίνονται οι κατάλληλες διατάξεις ώστε μια πλήρως ανεπτυγμένη πυρκαγιά στα ανοιχτά καταστρώματα που προορίζονται για τη μεταφορά οχημάτων να μην θέτει σε κίνδυνο:
.1 χώρους στοιβασίας για σωστικά μέσα,
.2 σταθμούς επιβίβασης και σταθμούς συγκέντρωσης συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε αυτούς, και
.3 χώρους ενδιαίτησης, σταθμούς ελέγχου και χώρους υπηρεσίας
όπου συνήθως υπάρχει πλήρωμα, σε υπερκατασκευές και υπερστεγάσματα παρακείμενα του ανοιχτού καταστρώματος.
5.3.2 Πρέπει να γίνονται κατάλληλες διατάξεις που να παρέχουν μια απόσταση ασφαλείας, μετρούμενη οριζόντια, από τις καθορισμένες λωρίδες οχημάτων άνω των 6,0 m έως τους χώρους ενδιαίτησης, σταθμούς ελέγχου και χώρους υπηρεσίας όπου συνήθως υπάρχει πλήρωμα, σε υπερκατασκευές και υπερστεγάσματα παρακείμενα του ανοιχτού καταστρώματος.
5.3.3 Η απόσταση ασφαλείας μπορεί να μειωθεί στα 3,0 m όταν τα όρια,
συμπεριλαμβανομένων των παραθύρων και των θυρών, εντός 6,0 m είναι ακεραιότητας "A-60". Εναλλακτικά, τα όρια "A-0" που προστατεύονται από σύστημα νερού με παροχή τουλάχιστον 5,0 L/min ανά τετραγωνικό μέτρο μπορούν να γίνουν δεκτά ως ισοδύναμα.
5.3.4 Τα σωστικά μέσα και οι σταθμοί επιβίβασης, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε αυτούς, πρέπει να προστατεύονται με απόσταση ασφαλείας μεγαλύτερη από 12,0 m. Οι αποστάσεις ασφαλείας πρέπει να μετρούνται οριζόντια.
5.3.5 Παρά τα ανωτέρω, τα στόμια εισαγωγής αέρα που εξυπηρετούν τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για την κύρια πρόωση του πλοίου, την παραγωγή ενέργειας και την παραγωγή ενέργειας έκτακτης ανάγκης πρέπει να είναι σε θέση να ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο να προσβληθούν από πυρκαγιά στο ανοιχτό κατάστρωμα που προορίζεται για τη μεταφορά οχημάτων."
6 Κατάσβεση πυρκαγιάς
6.1 Μόνιμα πυροσβεστικά συστήματα
15 Η επεξηγηματική παράγραφος υπό τον τίτλο της ενότητας 6.1 (μόνιμα συστήματα πυρόσβεσης) τροποποιείται ως εξής:
"(Οι απαιτήσεις των παραγράφων 6.1.1 και 6.1.2 ισχύουν για πλοία που
κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιουλίου 2014. Πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2014 πρέπει να συμμορφώνονται με τις προϊσχύουσες απαιτήσεις των παραγράφων 6.1.1 και 6.1.2. Οι απαιτήσεις των παραγράφων 6.2.1 και 6.2.2 ισχύουν για επιβατηγά πλοία ro-ro που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026.
Τα επιβατηγά πλοία με χώρους οχημάτων, ειδικής κατηγορίας ή ro-ro που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της παραγράφου 6.2.3 όχι αργότερα από την πρώτη επιθεώρηση την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2028.)"
16 Η ακόλουθη νέα ενότητα 6.2 προστίθεται μετά την υφιστάμενη ενότητα 6.1 (Μόνιμα συστήματα πυρόσβεσης) και η επόμενη ενότητα (Φορητοί πυροσβεστήρες) και οι παράγραφοι της αναριθμούνται αναλόγως:
"6.2 Μόνιμο πυροσβεστικό σύστημα νερού σε ανοικτά καταστρώματα
που προορίζονται για μεταφορά οχημάτων
6.2.1 Στα επιβατηγά πλοία, θα πρέπει να εγκατασταθεί ένα μόνιμο πυροσβεστικό σύστημα νερού, βασισμένο σε εκτοξευτήρες, προκειμένου να καλύπτονται τα ανοικτά καταστρώματα που προορίζονται για τη μεταφορά οχημάτων. Ο(οι) εκτοξευτήρας(ες)
πρέπει να συμμορφώνονται με τις διατάξεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας.
6.2.2 Στα επιβατηγά πλοία, πρέπει να παρέχεται αποστράγγιση όπου είναι εγκατεστημένο ένα μόνιμο πυροσβεστικό σύστημα νερού για την κάλυψη ανοικτών καταστρωμάτων που προορίζονται για τη μεταφορά οχημάτων. Το σύστημα πρέπει να έχει μέγεθος ώστε να αφαιρεί όχι λιγότερο από το 125% της συνδυασμένης παροχής του εκτοξευτήρα(ών) και του απαιτούμενου αριθμού ακροσωληνίων εύκαμπτων πυροσβεστικών σωλήνων.
6.2.3 Για επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2026, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν πριν την 1η Ιουλίου 2012, πρέπει να εγκατασταθεί ένα μόνιμο πυροσβεστικό σύστημα νερού βασισμένο σε εκτοξευτήρα(ες) για την προστασία των περιοχών στα ανοικτά καταστρώματα που προορίζονται για τη μεταφορά των οχημάτων. Οι εκτοξευτήρες πρέπει να βρίσκονται σε θέσεις που διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη προστασία των οχημάτων στην περιοχή ανοικτού καταστρώματος που προορίζεται για μεταφορά οχημάτων, στο μέτρο του δυνατού. Η λειτουργία των εκτοξευτήρων πρέπει να διασφαλίζεται με ασφαλείς οδούς πρόσβασης ή με απομακρυσμένο έλεγχο που να μην επηρεάζεται από πυρκαγιά στην περιοχή που προστατεύεται από αυτόν τον εκτοξευτήρα. Η παροχή κάθε εκτοξευτήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.250 L/min. Η Αρχή μπορεί να επιτρέψει χαμηλότερες παροχές όταν η απαιτούμενη παροχή δεν είναι πρακτικά εφαρμόσιμη, δεδομένου του μεγέθους και της διάταξης του πλοίου. Η Αρχή μπορεί επίσης να επιτρέψει εναλλακτικές διατάξεις για πλοία που έχουν ήδη εγκαταστήσει ένα μόνιμο πυροσβεστικό σύστημα νερού βασισμένο σε εκτοξευτήρες πριν την 1η Ιανουαρίου 2026."
17 Η ακόλουθη νέα ενότητα 7 προστίθεται μετά την υφιστάμενη ενότητα 6 (Πυρόσβεση) με τις σχετικές υποσημειώσεις:
"7 Λήψη αποφάσεων
(Οι απαιτήσεις της παραγράφου 7 ισχύουν για επιβατηγά πλοία που κατασκευάστηκαν την ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2026.)
Στα επιβατηγά πλοία, οι χώροι οχημάτων, ειδικής κατηγορίας και ro-ro, όπου έχει τοποθετηθεί μόνιμο σύστημα ψεκασμού νερού υπό πίεση, πρέπει να διαθέτουν κατάλληλη σήμανση και σηματοδότηση στην οροφή του καταστρώματος και στο διάφραγμα και στα κατακόρυφα όρια ώστε να επιτρέπουν την εύκολη ταυτοποίηση των ζωνών του μόνιμου πυροσβεστικού συστήματος. Οι κατάλληλες πινακίδες και σημάνσεις πρέπει να προσαρμόζονται στις συνήθεις κινήσεις του πληρώματος λαμβάνοντας υπόψη την παρεμπόδιση από φορτίο ή σταθερές εγκαταστάσεις. Οι πινακίδες με τον αριθμό των ζωνών πρέπει να είναι από υλικό φωσφορίζον*. Η αρίθμηση των ζωνών που υποδεικνύεται εντός του χώρου πρέπει να ταυτίζεται με την αρίθμηση των επιστομίων των ζωνών και των ζωνών του συστήματος εντός του κέντρου ασφαλείας ή του συνεχώς επανδρωμένου σταθμού ελέγχου.
*Ανατρέξτε στο κεφάλαιο 11 του Κώδικα FSS για την αξιολόγηση και τη δοκιμή φωσφορίζοντος υλικού."
6 Έλεγχος και παρακολούθηση συστημάτων ασφαλείας
18 Η παράγραφος 6.10 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
".10 σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγίας;"
19 Οι ακόλουθες νέες παράγραφοι προστίθενται μετά την υφιστάμενη παράγραφο 1, μαζί με τη σχετική υποσημείωση:
"2.1 Ο πλοίαρχος κάθε πλοίου που εμπλέκεται στην απώλεια εμπορευματοκιβωτίου(ων) μεταφοράς πρέπει να κοινοποιεί τα στοιχεία ενός τέτοιου συμβάντος με τα κατάλληλα μέσα χωρίς καθυστέρηση και στο μέγιστο δυνατό βαθμό σε πλοία που βρίσκονται στην περιοχή, στο πλησιέστερο παράκτιο κράτος, και επίσης στο Κράτος Σημαίας.
2.2 Σε περίπτωση εγκατάλειψης του πλοίου που αναφέρεται στην παράγραφο 2.1 ή σε περίπτωση που μια αναφορά από ένα τέτοιο πλοίο είναι ελλιπής ή ανέφικτη, η εταιρεία, όπως ορίζεται στον κανονισμό IX/1.2, θα πρέπει, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, να αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στον πλοίαρχο από αυτόν τον κανονισμό.
2.3 Το Κράτος Σημαίας, αφού ενημερωθεί σύμφωνα με την παράγραφο 2.1, πρέπει να αναφέρει στον Οργανισμό επί της απώλειας εμπορευματοκιβωτίου(ων) μεταφοράς*
* Ανατρέξτε στην ειδοποίηση και κοινοποίηση μέσω του Παγκόσμιου Ολοκληρωμένου Συστήματος Πληροφοριών Ναυτιλίας (GISIS) (Απόφαση A.1074(28)).
2.4 Ο πλοίαρχος κάθε πλοίου που παρατηρεί παρασυρόμενα εμπορευματοκιβώτια στη θάλασσα, κοινοποιεί τα στοιχεία μιας τέτοιας παρατήρησης με κατάλληλα μέσα χωρίς καθυστέρηση και στο μέγιστο δυνατό βαθμό σε παραπλέοντα πλοία και στο πλησιέστερο παράκτιο κράτος."
20 Οι παράγραφοι 2, 3 και 4 αναριθμούνται ως παράγραφοι 3, 4 και 5, αντίστοιχα.
21 Η ακόλουθη νέα παράγραφος προστίθεται μετά την υπάρχουσα παράγραφο 2
(Τροπικοί κυκλώνες (θύελλες)):
"3 Απώλεια ή παρατήρηση εμπορευματοκιβωτίου(ων) μεταφοράς
.1 Απώλεια εμπορευματοκιβωτίου(ων) από πλοίο
Αναγνωρίζεται ότι κατά τη στιγμή της αρχικής αναφοράς, ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμα όλα τα στοιχεία. Οποιεσδήποτε μεταγενέστερες ή/και πρόσθετες πληροφορίες αναφέρονται από τον πλοίαρχο το συντομότερο δυνατό μετά την αρχική αναφορά. Η έκθεση θα περιλαμβάνει:
.1 Γενικές πληροφορίες
- Είδος αναφοράς: Απώλεια εμπορευματοκιβωτίων από πλοίο
- Ώρα (Συντονισμένη Παγκόσμια Ώρα) και ημερομηνία
- Ταυτότητα πλοίου (Αριθμός IMO/Όνομα/Διεθνές
Διακριτικό Σήμα/Διακριτικό Σταθμού Πλοίου (MMSI))
- Από: Πλοίαρχος του πλοίου ή στοιχεία επικοινωνίας του εκπροσώπου τους που αναφέρει εκ μέρους του πλοιάρχου
- Προς: Πλησιέστερο παράκτιο κράτος όπου συνέβη το περιστατικό και κράτος σημαίας
- Ο αριθμός μηνύματος: Με χρονολογική σειρά εάν αποστέλλονται άλλα μηνύματα απώλειας εμπορευματοκιβωτίων μετά το πρώτο.
Το συντομότερο, ασφαλές και πρακτικώς εφικτό, θα διενεργηθεί ενδελεχής επιθεώρηση. Ο αριθμός ή ο εκτιμώμενος αριθμός των χαμένων εμπορευματοκιβωτίων θα επαληθεύεται. Ένα μήνυμα που περιέχει αυτόν τον επαληθευμένο αριθμό επισημαίνεται ως "τελικό" και αποστέλλεται στους ίδιους παραλήπτες.
.2 Αναφορά θέσης*
Θέση σε γεωγραφικό πλάτος και μήκος ή πραγματική διόπτευση και απόσταση σε ναυτικά μίλια από ένα σαφώς προσδιορισμένο ορόσημο (όπου είναι δυνατόν)
- Τη θέση του πλοίου όταν χάθηκαν εμπορευματοκιβώτια,
ή
- Εάν η θέση του πλοίου όταν χάθηκαν τα εμπορευματοκιβώτια - δεν είναι γνωστή, η εκτιμώμενη θέση του πλοίου όταν χάθηκαν τα εμπορευματοκιβώτια εμπορευμάτων, ή
- Εάν η εκτιμώμενη θέση του πλοίου όταν χάθηκαν το(τα) εμπορευματοκιβώτιο(α) - δεν είναι γνωστή ή δεν μπορεί να προσδιοριστεί, η θέση του πλοίου κατά την ανακάλυψη της απώλειας.
* Όπου είναι διαθέσιμο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα μηχανικών, ηλεκτρονικών ή/και οπτικών βοηθημάτων, που επιτρέπει την αναφορά σχεδόν σε πραγματικό χρόνο για το σημείο πτώσης του εμπορευματοκιβωτίου(ων).
.3 Συνολικός αριθμός ή εκτιμώμενος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν, ανάλογα με την περίπτωση:
.4 Τύπος εμπορευμάτων στα εμπορευματοκιβώτια:
- Επικίνδυνα εμπορεύματα: Ναι/Όχι
- Αριθμός UN (εάν είναι γνωστός)
.5 Περιγραφή εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν όσο είναι διαθέσιμο και εφικτό:
.1 Διαστάσεις εμπορευματοκιβωτίου(ων) (π.χ. 20 πόδια),
.2 Τύπος(οι) εμπορευματοκιβωτίου(ων) (π.χ. ψυγείο), και .3 Αριθμός ή εκτιμώμενος αριθμός κενών
εμπορευματοκιβωτίων.
.6 Ο πλοίαρχος μπορεί να παρέχει πρόσθετες πληροφορίες, εάν είναι διαθέσιμες και εφικτές, ενδεικτικά και μη περιοριστικά:
- Περιγραφή φορτίου σύμφωνα με το δηλωτικό επικίνδυνων εμπορευμάτων (εάν υπάρχει)
- Περιγραφή οποιασδήποτε διαρροής φορτίου
- Διεύθυνση και ταχύτητα ανέμου
- Διεύθυνση και ταχύτητα ρεύματος στη θάλασσα
- Εκτιμώμενη κατεύθυνση μετατόπισης και ταχύτητα χαμένου εμπορευματοκιβωτίου(ων)
- Κατάσταση θάλασσας και ύψος κύματος.
.2 Παρατήρηση εμπορευματοκιβωτίων που παρασύρονται στη θάλασσα.
.1 Γενικές πληροφορίες
- Είδος αναφοράς: Παρατήρηση εμπορευματοκιβωτίων που παρασύρονται στη θάλασσα
- Ώρα (Συντονισμένη Παγκόσμια Ώρα) και ημερομηνία
- Ταυτότητα πλοίου (Αριθμός IMO/Όνομα/Διεθνές
Διακριτικό Σήμα/Διακριτικό Σταθμού Πλοίου (MMSI))
- Από: Πλοίαρχος του πλοίου
- Προς: Πλησιέστερο παραθαλάσσιο κράτος στη θέση παρατήρησης
.2 Αναφορά θέσης
(Ώρα (Συντονισμένη Παγκόσμια Ώρα), ημερομηνία και θέση του παρατηρούμενου εμπορευματοκιβωτίου(ων) σε γεωγραφικό πλάτος και μήκος ή πραγματική διόπτευση και απόσταση σε ναυτικά μίλια από ένα σαφώς προσδιορισμένο ορόσημο (όπου είναι δυνατόν)
.3 Συνολικός αριθμός εμπορευματοκιβωτίων που παρατηρήθηκαν
.4 Ο πλοίαρχος μπορεί να παρέχει πρόσθετες πληροφορίες, εάν είναι διαθέσιμες και πρακτικά εφικτές, ενδεικτικά και μη περιοριστικά:
- Διάσταση εμπορευματοκιβωτίου(ων) (π.χ. 20 πόδια)
- Τύποι(οι) εμπορευματοκιβωτίου(ων) (π.χ. ψυγείο)
- Περιγραφή τυχόν διαρροής φορτίου
- Διεύθυνση και ταχύτητα ανέμου
- Διεύθυνση και ταχύτητα θαλάσσιου ρεύματος
- Εκτιμώμενη κατεύθυνση μετατόπισης και ταχύτητα του παρατηρούμενου(ων) εμπορευματοκιβωτίου(ων) εμπορευμάτων
- Κατάσταση της θάλασσας και ύψος κύματος "
22 Οι υπάρχουσες παράγραφοι 3, 4 και 5 αναριθμούνται ως παράγραφοι 4, 5 και 6, αντίστοιχα.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2026.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 29 Νοεμβρίου 2024
Ο Yπουργός
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ