Υ.Α. 40955/4862/2013 (ΦΕΚ 2514/Β` 7.10.2013)
Σχετικό έγγραφο:
- Εγκ. Γ/50947/6560/11.10.2013 Κοινοποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης με αρ. πρωτ. 40955/4862/2013 (ΦΕΚ 2514/Β΄/2013) ενσωμάτωση Οδηγίας 2012/45 (ADR 2013 - RID 2013) με ΑΔΑ: ΒΛΛΡ1-Λ69
Κωδικοποιήθηκε από την :
- Υ.Α. Γ1/20655/2897/2015, (ΦΕΚ 1495/Β/16.7.2015) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2014/103/ΕΕ της Επιτροπής της 21ης Νοεμβρίου 2014 για την τρίτη προσαρμογή στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο των παραρτημάτων της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων και κωδικοποίηση των κ.υ.α. 35043/2524 (ΦΕΚ 1385/Β΄/2010), 52280/4720 (ΦΕΚ 2640/Β΄/2011), 52167/4683 (ΦΕΚ 37/Β΄/2012) και 40955/4862 (ΦΕΚ 2514/Β΄/2013)»
| Συνημμένο | Μέγεθος |
|---|---|
| ΦΕΚ 2514Β_2013 | 24.76 MB |
1. Τις διατάξεις:
α. της παρ. 11 του άρθρου 5 του ν. 2801/2000 (Α΄ 46) «Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις»
β. του άρθρου 3 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (Α΄ 34), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101) και του άρθρου 4 του ν. 1338/1983, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 6 παρ. 4 του ν. 1440/1984 (Α΄ 70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/1988 (Α΄ 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α΄ 130), 19 του ν. 2367/1995 (Α΄ 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α΄ 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α΄ 312) και 91 του ν. 3862/2010 (Α΄ 113)
γ. του άρθρου δεύτερου του ν. 2077/1992 (Α΄ 136) «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνονται στην Τελική πράξη»
δ. του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)
ε. του άρθρου 2 του ν. 3897/2010 (Α΄ 208) «Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του τεχνικού ελέγχου οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, κύρωση Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις
στ. του π.δ. 118/2013 «Τροποποίηση του π.δ. 85/2012 (Α΄ 141) – Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως» (Α΄ 152)
ζ. της υπ’ αριθμ. 329/3−7−2013 απόφασης του Πρωθυπουργού (ΦΕΚ 1655/Β΄/2013) «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου»
η. της κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμ. 35043/ 2524/2.9.2010 (Β΄ 1385) «Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου 2008 σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων» θ. της κοινής υπουργικής απόφασης οικ. 52280/4720/ 8−11−2011 (Β΄ 2640) «Συμπλήρωση της κοινής υπουργικής απόφασης 35043/2524/1−9−2010 (ΦΕΚ 1385/Β΄) − Καθορισμός διαδικασίας πιστοποίησης Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων»
ι. της οδηγίας 2012/45/ΕΕ της Επιτροπής της 3ης Δεκεμβρίου 2012 για την δεύτερη προσαρμογή στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο των παραρτημάτων της οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L332, της 4.12.2012, σελ. 18 και 19)
ια. των κειμένων ECE/TRANS/WP.15/213 της 5 Μαρτίου 2012, ECE/TRANS/WP.15/213/Corr.1 της 30 Μαΐου 2012, ECE/TRANS/WP.15/213/Add.1 της 29 Μαΐου 2012, ECE/ TRANS/WP.15/213/Add.1/Corr.1 της 25 Ιουνίου 2012 και Corrigendum E.12.VIII.1 του Δεκεμβρίου 2012 και Απριλίου 2013 της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ που περιέχουν τα επίσημα κείμενα τροποποιήσεων και διορθώσεων της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας σχετικά με διεθνείς οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) 2011
ιβ. του κειμένου OTIF/RID/NOT/2013 της 3ης Ιουλίου 2012 του Διακυβερνητικού Οργανισμού Διεθνών Σιδηροδρομικών Μεταφορών (OTIF), που περιέχει επίσημο κείμενο των τροποποιήσεων του RID έκδοσης 1.1.2013, καθώς επίσης και των διορθώσεών του.
2. Την ανάγκη τροποποίησης των παραρτημάτων της κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμ. 35043/2524/2.9.2010 (Β΄1385) «Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου 2008 σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων» σε συμμόρφωση της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της προαναφερθείσας οδηγίας 2012/45/ΕΕ της Επιτροπής της 3ης Δεκεμβρίου 2012 και των κειμένων ECE/TRANS/ WP.15/213 της 5 Μαρτίου 2012, ECE/TRANS/WP.15/213/ Corr.1 της 30 Μαΐου 2012, ECE/TRANS/WP.15/213/Add.1 της 29 Μαΐου 2012, ECE/TRANS/WP.15/213/Add.1/Corr.1 της 25 Ιουνίου 2012 και Corrigendum E.12.VIII.1 του Δεκεμβρίου 2012 και Απριλίου 2013 της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ που περιλαμβάνουν τα επίσημα κείμενα τροποποιήσεων και διορθώσεων της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας σχετικά με διεθνείς οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) 2011, καθώς επίσης του κειμένου OTIF/RID/NOT/2013 της 3ης Ιουλίου 2012 του Διακυβερνητικού Οργανισμού Διεθνών Σιδηροδρομικών Μεταφορών (OTIF), που περιέχει επίσημο κείμενο των τροποποιήσεων του RID έκδοσης 1.1.2013, καθώς επίσης και των διορθώσεών του.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:




























1. Οι παρεκκλίσεις που έχουν εγκριθεί με βάση το άρθρο 4 του Π.Δ. 104/1999 (Α΄113/4−6−1999) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2010 διατηρούνται σε ισχύ για τις εθνικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων που αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο.
2. Εντός της χώρας, επιτρέπεται η χρήση δεξαμενών και οχημάτων που έχουν κατασκευασθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1997 και δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της παρούσας, έχουν όμως κατασκευασθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εθνικής νομοθεσίας που ίσχυαν στις 31 Δεκεμβρίου 1996, υπό την προϋπόθεση ότι οι εν λόγω δεξαμενές και οχήματα διατηρούνται στα απαιτούμενα επίπεδα ασφάλειας. Οι δεξαμενές και τα οχήματα που έχουν κατασκευασθεί την 1η Ιανουαρίου 1997 ή έπειτα από την ημερομηνία αυτή και δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της παρούσας, έχουν όμως κατασκευασθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της οδηγίας 94/55/ΕΚ η οποία ίσχυε κατά την κατασκευή τους, επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται στις εγχώριες μεταφορές.
3. Για εθνικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων, που πραγματοποιούνται με οχήματα ταξινομημένα στη χώρα σύμφωνα με τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας που ίσχυαν στις 31 Δεκεμβρίου 1996, διατηρούνται οι διατάξεις αυτές σχετικά με την απεικόνιση ή την τοποθέτηση κωδικού ανάληψης δράσης έκτακτης ανάγκης ή κάρτας επικινδυνότητας αντί του αναγνωριστικού αριθμού επικινδυνότητας που προβλέπoυν τα παραρτήματα Ι.1.Α και Ι.1.Β του άρθρου 8 της παρούσας.
Εθνικές παρεκκλίσεις για τις μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων εντός του εδάφους με βάση το άρθρο 6 παράγραφος 2 της παρούσας.
Αρίθμηση παρεκκλίσεων:
RO−bi−EL−nn, όπου RO = οδός
bi = άρθρο 6 παράγραφος 2 β i) της οδηγίας 2008/68/ΕΚ
EL = συντομογραφία ονόματος χώρας (ΕΛΛΑΣ)
nn = αύξων αριθμός παρεκκλίσεως
Με βάση το άρθρο 6 της παρούσας, ισχύουν οι ακόλουθες παρεκκλίσεις για την οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων: RO–bi–EL−1
Θέμα: Παρέκκλιση από τις απαιτήσεις ασφαλείας για τις μόνιμες δεξαμενές (βυτιοφόρα οχήματα), που έχουν ταξινομηθεί πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2001, για τοπικές μεταφορές μικρών ποσοτήτων ορισμένων κατηγοριών επικίνδυνων εμπορευμάτων.
Παραπομπή στο παράρτημα Ι.1.Α του άρθρου 8 της παρούσας: 1.6.3.6, 6.8.2.4.2, 6.8.2.4.3, 6.8.2.4.4, 6.8.2.4.5, 6.8.2.1.17−6.8.2.1.22, 6.8.2.1.28, 6.8.2.2, 6.8.2.2.1, 6.8.2.2.2.
Περιεχόμενο του παραρτήματος Ι.1.Α του άρθρου 8 της παρούσας: Απαιτήσεις για την κατασκευή, τον εξοπλισμό, την έγκριση τύπου, τις επιθεωρήσεις, τις δοκιμές, τη σήμανση σταθερών δεξαμενών (βυτιοφόρα οχήματα), αποσυναρμολογούμενων δεξαμενών και δεξαμενών−εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενών σε κινητά αμαξώματα, με περιβλήματα από μεταλλικά υλικά, οχήματα συστοιχίας και MEGCs.
Περιεχόμενο της εθνικής νομοθεσίας: Μεταβατική διάταξη: Οι σταθερές δεξαμενές (βυτιοφόρα), οι κινητές δεξαμενές και τα εμπορευματοκιβώτια βυτιοδέκτες που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα μεταξύ 1.1.1985 και 31.12.2001 μπορούν να χρησιμοποιούνται έως τις 31.12.2010. Η παρούσα μεταβατική διάταξη αφορά οχήματα μεταφοράς των εξής επικίνδυνων υλικών (UN: 1202, 1268, 1223, 1863, 2614, 1212, 1203, 1170, 1090, 1193, 1245, 1294, 1208, 1230, 3262, 3257). Προϋπόθεση είναι να πρόκειται για μικρές ποσότητες ή για τοπικές μεταφορές με οχήματα ταξινομημένα κατά την προαναφερόμενη περίοδο. Η μεταβατική διάταξη θα ισχύσει για τα βυτιοφόρα οχήματα που έχουν προσαρμοσθεί σύμφωνα με τα εξής:
1. Παράγραφοι της ADR για την επιθεώρηση και τις δοκιμές: 6.8.2.4.2, 6.8.2.4.3, 6.8.2.4.4, 6.8.2.4.5, (ADR 1999: 211 151, 211 152, 211 153, 211 154).
2. Ελάχιστο πάχος κελύφους 3 mm για τις δεξαμενές με χωρητικότητα του διαμερίσματος του κελύφους έως 3500 lt και πάχος μαλακού χάλυβα τουλάχιστον 4 mm για δεξαμενές με διαμερίσματα χωρητικότητας έως 6000 lt, ανεξάρτητα από τον τύπο ή το πάχος των χωρισμάτων.
3. Εάν το χρησιμοποιούμενο υλικό είναι αλουμίνιο ή άλλο μέταλλο, οι δεξαμενές πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις για το πάχος και άλλες τεχνικές προδιαγραφές που απορρέουν από τα τεχνικά σχέδια που έχουν εγκρίνει οι αρμόδιες αρχές της χώρας όπου είχαν ταξινομηθεί προηγουμένως. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν τεχνικά σχέδια, οι δεξαμενές πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις της 6.8.2.1.17 (211 127).
4. Οι δεξαμενές πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις των παραγράφων περιθωρίου 211 128, 6.8.2.1.28 (211 129), της παραγράφου 6.8.2.2 στις υποπαραγράφους 6.8.2.2.1 και 6.8.2.2.2 (211 130, 211 131).
Πιο συγκεκριμένα, τα βυτιοφόρα οχήματα μάζας κάτω των 4t που χρησιμοποιούνται για τοπικές μεταφορές μόνον πετρελαίου θέρμανσης (UN 1202), τα οποία έχουν ταξινομηθεί πριν από τις 31.12.2002, εάν έχουν πάχος κελύφους κάτω των 3mm, επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνον εφόσον τροποποιηθούν σύμφωνα με την παράγραφο περιθωρίου 211 127 (5)β4 (6.8.2.1.20).
Αρχική παραπομπή στην εθνική νομοθεσία: Τεχνικές Προδιαγραφές κατασκευής, εξοπλισμού και ελέγχων των δεξαμενών μεταφοράς συγκεκριμένων κατηγοριών επικινδύνων εμπορευμάτων για σταθερές δεξαμενές (οχήματα−δεξαμενές), αποσυναρμολογούμενες δεξαμενές που βρίσκονται σε κυκλοφορία.
Ημερομηνία λήξης ισχύος: 30 Ιουνίου 2015
RO–bi–EL−2
Θέμα: Παρέκκλιση από τις απαιτήσεις κατασκευής βασικών οχημάτων όσον αφορά οχήματα προοριζόμενα για τοπικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων τα οποία ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2001.
Παραπομπή στο παράρτημα Ι.1.Β του άρθρου 8 της παρούσας: ADR 2001: 9.2, 9.2.3.2, 9.2.3.3.
Περιεχόμενο του παραρτήματος Ι.1.Β του άρθρου 8 της παρούσας: Απαιτήσεις κατασκευής βασικών οχημάτων.
Περιεχόμενο της εθνικής νομοθεσίας: Η παρέκκλιση αφορά οχήματα προοριζόμενα για τοπικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (κατηγορίες UN 1202, 1268, 1223, 1863, 2614, 1212, 1203, 1170, 1090, 1193, 1245, 1294, 1208, 1230, 3262 και 3257), τα οποία ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2001.
Τα προαναφερθέντα οχήματα πρέπει να ικανοποιούν τις απαιτήσεις του Μέρους 9 (παράγραφοι 9.2.1 έως 9.2.6) του παραρτήματος B του Π.Δ. 104/1999 (Α΄113/4−6−1999), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, με τις εξής αποκλίσεις.
Συμμόρφωση προς τις απαιτήσεις της 9.2.3.2 απαιτείται μόνον εάν το όχημα είναι εξοπλισμένο εκ κατασκευής με σύστημα απεμπλοκής των τροχών κατά την πέδηση (ABS)· πρέπει να είναι εφοδιασμένο με σύστημα συνεχούς πέδησης, όπως ορίζεται στο 9.2.3.3.1 χωρίς όμως να είναι υποχρεωτική η συμμόρφωση προς τις απαιτήσεις των 9.2.3.3.2 και 9.2.3.3.3.
Η ηλεκτρική σύνδεση με τον ταχογράφο πρέπει να είναι εφοδιασμένη με φράγμα ασφαλείας απευθείας συνδεδεμένο με τον συσσωρευτή (παράγραφος περιθωρίου 220 514) και ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός του μηχανισμού για την ανύψωση του άξονα του φορείου πρέπει να τοποθετείται εκεί όπου τοποθετήθηκε για πρώτη φορά από τον κατασκευαστή του οχήματος και προστατεύεται με κατάλληλα σφραγισμένο περίβλημα (παράγραφος περιθωρίου 220 517).
Ειδικά τα βυτιοφόρα μέγιστης μάζας κάτω των 4 τόνων για τοπικές μεταφορές πετρελαίου θέρμανσης (UN: 1202) πρέπει να πληρούν τις διατάξεις των 9.2.2.3, 9.2.2.6, 9.2.4.3 και 9.2.4.5. αλλά όχι αναγκαστικά των υπολοίπων παραγράφων.
Αρχική παραπομπή στην εθνική νομοθεσία: Τεχνικές Προδιαγραφές ήδη κυκλοφορούντων οχημάτων που διενεργούν εθνικές μεταφορές ορισμένων κατηγοριών επικινδύνων εμπορευμάτων.
Παρατηρήσεις: Ο αριθμός των οχημάτων που προαναφέρθηκαν είναι μικρός, εάν συγκριθεί με το συνολικό αριθμό των ήδη ταξινομημένων οχημάτων, και επιπλέον πρόκειται για οχήματα που προορίζονται μόνο για τοπικές μεταφορές. Η μορφή της ζητούμενης παρέκκλισης, το μέγεθος του συγκεκριμένου στόλου οχημάτων και ο τύπος των μεταφερόμενων εμπορευμάτων δεν δημιουργούν πρόβλημα οδικής ασφάλειας.
Ημερομηνία λήξης ισχύος: 30 Ιουνίου 2015
1. Εντός του ελληνικού εδάφους, επιτρέπεται η χρήση βυτιοφόρων φορταμαξών που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1997 και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της παρούσας, έχουν κατασκευασθεί όμως σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εθνικής νομοθεσίας που ίσχυαν στις 31 Δεκεμβρίου 1996, με την προϋπόθεση ότι αυτές οι βυτιοφόρες φορτάμαξες διατηρούνται στα απαιτούμενα επίπεδα ασφάλειας.
Βυτιοφόρες φορτάμαξες που έχουν κατασκευασθεί μέχρι την 1η Ιανουαρίου 1997 ή έπειτα από την ημερομηνία αυτή και δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της παρούσας, έχουν όμως κατασκευασθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κοινής υπουργικής απόφασης με αριθ. Φ4.2/18960/1446 (Β΄ 778/2001) οι οποίες ίσχυαν κατά την κατασκευή τους, επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται στις εγχώριες μεταφορές.
2. Φορτάμαξες ταξινομημένες στην ελληνική επικράτεια σύμφωνα με εθνικές διατάξεις μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 1996 δύναται να διατηρούν την υφιστάμενη απεικόνιση ή τοποθέτηση κωδικού ανάληψης δράσης έκτακτης ανάγκης ή κάρτα επικινδυνότητας αντί του αναγνωριστικού αριθμού επικινδυνότητας που ορίζεται στο παράρτημα ΙΙ τμήμα ΙΙ.1 της παρούσας.
Δεν υφίστανται παρεκκλίσεις RID σε εθνικό επίπεδο.
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2013
