Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
4932B_2019.pdf | 563.38 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 1338/1983 (Α’ 34) «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του ν. 1440/1984 (Α’ 70) και της περίπτωσης (ζ) της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ίδιου νόμου.
β) Της παραγράφου 3 του άρθρου 4Β του ν. 3446/2006 (Α’ 49) «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων - Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
γ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α’ 98).
δ) Το άρθρο 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 131).
ε) Τα άρθρα 2, 3 και 4 του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο ‘’Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ’’ και άλλες διατάξεις» (Α΄ 112).
στ) Του π.δ. 123/2017 (Α΄ 151) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
ζ) Του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 (Α΄ 208) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
η) Του π.δ. 81/2019 (Α’ 119) «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων».
θ) Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121).
ι) Της με αριθμ. ΔΝΣα/οικ.59172/7775/ΦΝ459/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β΄ 3058).
2. Την ανάγκη διόρθωσης σημείων τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με το διορθωτικό στην οδηγία 2014/47/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 3ης Απριλίου 2014 αναφορικά με την τεχνική οδική επιθεώρηση της καλής τεχνικής κατάστασης των οχημάτων επαγγελματικής χρήσεως που κυκλοφορούν στην Ένωση και την κατάργηση της Οδηγίας 2000/30/ΕΚ, το οποίο δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L219/22-8-2019.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Στο άρθρο 23 της με αριθμ. οικ. 39804/2812/2017 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 2918), το Παράρτημα II αντικαθίσταται ως εξής:
«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
1. ΠΕΔΙΑ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
0) Ταυτοποίηση οχήματος
1) Εξοπλισμός πέδησης
2) Σύστημα διεύθυνσης
3) Ορατότητα
4) Εξοπλισμός φωτισμού και ηλεκτρολογικός εξοπλισμός
5) Άξονες, τροχοί, ελαστικά, ανάρτηση
6) Πλαίσιο και εξαρτήματα στερεωμένα στο πλαίσιο
7) Λοιπός τεχνικός εξοπλισμός
8) Οχλήσεις
9) Συμπληρωματικοί έλεγχοι για οχήματα των κατηγοριών Μ2 και Μ3 κατάλληλων για μεταφορά επιβατών
2. ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Επισημαίνονται με Ε τα στοιχεία που επιτρέπεται να ελέγχονται μόνον με τη χρήση εξοπλισμού. Επισημαίνονται με +(Ε) τα στοιχεία που επιτρέπεται να ελέγχονται μερικώς χωρίς τη χρήση εξοπλισμού.
Όπου προβλέπεται μέθοδος οπτικού ελέγχου, αυτό σημαίνει ότι, πέραν του οπτικού ελέγχου του ελεγχόμενου στοιχείου, ο ελεγκτής, αν είναι σκόπιμο, το χειρίζεται επίσης, αξιολογεί τον θόρυβο και χρησιμοποιεί κάθε άλλο κατάλληλο μέσο ελέγχου χωρίς τη χρήση εξοπλισμού.
Οι οδικοί τεχνικοί έλεγχοι καλύπτουν τα στοιχεία που απαριθμούνται στον πίνακα 1, περιλαμβανομένων των μεθόδων ελέγχου που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται.
Το παρόν παράρτημα δεν εμποδίζει με κανέναν τρόπο τον ελεγκτή να χρησιμοποιεί πρόσθετο εξοπλισμό εφόσον απαιτείται, π.χ. ανυψωτήρα ή λάκκο κατόπτευσης.
Οι τεχνικοί έλεγχοι εκτελούνται με τις τρέχουσες τεχνικές και τον τρέχοντα εξοπλισμό, χωρίς τη χρήση εργαλείων για αποσυναρμολόγηση ή αφαίρεση μέρους του οχήματος. Ο τεχνικός έλεγχος μπορεί ακόμη να περιλαμβάνει την εξακρίβωση αν τα αντίστοιχα μέρη και κατασκευαστικά στοιχεία του οχήματος ανταποκρίνονται στα απαιτούμενα χαρακτηριστικά ασφάλειας και περιβάλλοντος που ίσχυαν κατά τον χρόνο της έγκρισης, ή, κατά περίπτωση, του μετεξοπλισμού του οχήματος.
Αν η σχεδίαση του οχήματος δεν επιτρέπει την εφαρμογή των μεθόδων ελέγχου του παρόντος παραρτήματος, ο τεχνικός έλεγχος διεξάγεται σύμφωνα με τις συνιστώμενες μεθόδους ελέγχου που αποδέχονται οι αρμόδιες αρχές.
Τα «αίτια αποτυχίας του ελέγχου» δεν ισχύουν για περιπτώσεις παραπομπής σε απαιτήσεις οι οποίες δεν ήταν προδιαγεγραμμένες στη σχετική νομοθεσία έγκρισης οχημάτων κατά την πρώτη έγκριση ή την πρώτη θέση σε κυκλοφορία, ή σε απαιτήσεις σχετικά με τον μετεξοπλισμό.
(ακολουθούν πίνακες, βλέπε pdf)
Η παρούσα απόφαση ισχύει από την ημέρα δημοσίευσής της.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παπάγου, 18 Δεκεμβρίου 2019
Οι Υπουργοί
Οικονομικών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ |
Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ |
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ |
Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ |
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ |