Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 4644Β_2019 | 413.06 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) Της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 1045/1980 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως "περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση 1974" και περί άλλων τινών διατάξεων» (Α’ 95), όπως ισχύει,
β) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
γ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)].
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το αριθμ. 2811.8/81910/2019/12-11-2019 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:
1. Εγκρίνεται και γίνεται αποδεκτή η αριθμ. ΜSC.436(99) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 24η Μαΐου 2018.
2. Το κείμενο της αριθμ. MSC.436(99)/24.05.2018 απόφασης, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων που κυρώνονται με την παρούσα απόφαση, κατισχύει το αγγλικό κείμενο.
1. Οι ακόλουθες νέοι παράγραφοι 1.1.1 και 1.1.2 παρεμβάλλονται μετά την υφιστάμενη παράγραφο 1.1:
1.1.1 Εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά, τα μέρη Β, Β-1, Β-2 και Β-4 του παρόντος κεφαλαίου πρέπει να εφαρμόζονται στα πλοία:
.1 στα οποία η σύμβαση κατασκευής χρονικά είναι στις ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2020, ή
.2 ελλείψει σύμβασης κατασκευής, η τρόπιδα τοποθετείται ή βρίσκονται σε τέτοιο στάδιο κατασκευής στις ή μετά την 1 Ιουλίου 2020, ή
.3 η παράδοση του οποίου είναι στις ή μετά την 1 Ιανουαρίου 2024.
1.1.2 Εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά, για πλοία που δεν υπόκεινται στις διατάξεις της υποπαραγράφου 1.1.1 αλλά είναι κατασκευασμένα στις ή μετά την 1 Ιανουαρίου 2009, η Διοίκηση πρέπει:
.1 να διασφαλίζει ότι οι απαιτήσεις για τα μέρη Β,
Β-1, Β-2 και Β-4 που ισχύουν σύμφωνα με το κεφάλαιο ΙΙ-1 της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα, 1974, όπως τροποποιήθηκε με τις αποφάσεις MSC.216(82), MSC.269(85) και MSC.325(90) είναι σύμμορφες, και
.2 να διασφαλίζει ότι οι απαιτήσεις των κανονισμών 8-1.3 και 19-1 είναι σύμμορφες»
2. Η υφιστάμενη παράγραφος 1.3.4 διαγράφεται.
3 Η υφιστάμενη παράγραφος 2 αντικαθίσταται με τα ακόλουθα:
«2 Εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά, για πλοία που είναι κατασκευασμένα πριν την 1η Ιανουαρίου 2009, η Διοίκηση πρέπει:
.1 να διασφαλίζει ότι οι απαιτήσεις που ισχύουν σύμφωνα με το κεφάλαιο ΙΙ-1 της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα, 1974, όπως τροποποιήθηκε με τις αποφάσεις MSC.1(XLV), MSC.6(48), MSC.11(55), MSC. 12(56), MSC.13(57), MSC.19(58), MSC.26(60), MSC.27(61), Απόφαση 1 της Σύσκεψης SOLAS 1995, MSC. 47(66) MSC.57(67), MSC.65(68), MSC.69(69), MSC.99(73), MSC.134(76), MSC.151(78) και MSC.170(79) είναι σύμμορφες, και
.2 να διασφαλίζει ότι οι απαιτήσεις των κανονισμών
8-1.3 και 19-1 είναι σύμμορφες.»
Κανονισμός 8-1 – Ικανότητες συστήματος και πληροφορίες λειτουργίας μετά το ατύχημα πλημμύρας σε επιβατηγά πλοία
4. Το υφιστάμενο κείμενο του κανονισμού 8-1 τροποποιείται προς ανάγνωση ως ακολούθως:
«1 Εφαρμογή
Τα επιβατηγά πλοία που έχουν μήκος, όπως καθορίζεται στον κανονισμό ΙΙ-1/2.5, 120 μέτρων ή και άνω ή έχουν τρεις ή περισσότερες κύριες κάθετες ζώνες πρέπει να συμμορφώνονται με τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού.
2 Διαθεσιμότητα βασικών συστημάτων σε περίπτωση ζημίας από πλημμύρα*
Ένα επιβατηγό πλοίο πρέπει να είναι σχεδιασμένο ώστε τα συστήματα που ορίζονται στον κανονισμό ΙΙ-2/21.4 να παραμένουν σε λειτουργία όταν το πλοίο υπόκειται σε κατάκλυση του ενιαίου στεγανού διαμερίσματος.
3. Πληροφορίες λειτουργίας μετά από ένα ατύχημα πλημμύρας
3.1 Για τον σκοπό παροχής πληροφοριών λειτουργίας στον πλοίαρχο για ασφαλή επιστροφή στον λιμένα μετά από ένα ατύχημα διαρροής, τα επιβατηγά πλοία, όπως ορίζεται στην παράγραφο 1, πρέπει να έχουν:
.1 έναν υπολογιστή ευστάθειας επί του πλοίου, ή
.2 υποστήριξη από την ξηρά, βάσει των οδηγιών που αναπτύσσονται από τον Οργανισμό.**
3.2 Επιβατηγά πλοία που είναι κατασκευασμένα πριν από την 1η Ιανουαρίου 2014 πρέπει να είναι σύμμορφα με τις διατάξεις της παραγράφου 3.1 όχι αργότερα από την πρώτη περιοδική επιθεώρηση μετά την 1η Ιανουαρίου 2025.
------------------------------------------------------------------------
*Αναφορά στις Ενδιάμεσες Επεξηγηματικές Σημειώσεις αξιολόγησης των ικανοτήτων των συστημάτων των επιβατηγού πλοίου μετά από ένα περιστατικό πυρκαγιάς ή πλημμύρας (MSC.1/ Εγκύκλιος 1369).
**Αναφορά στις Οδηγίες Πληροφοριών Λειτουργίας για τους Πλοιάρχους Επιβατηγών πλοίων για την Ασφαλή Επιστροφή στον λιμένα με δική του ισχύ ή υπό ρυμούλκηση (MSC.1 Εγκύκλιος 1400) για πλοία που είναι κατασκευασμένα στις ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2014 αλλά πριν από τις 13 Μαΐου 2016, ή στις Αναθεωρημένες Οδηγίες Πληροφοριών Λειτουργίας για τους Πλοιάρχους Επιβατηγών πλοίων για την Ασφαλή Επιστροφή στον λιμένα με δική του ισχύ ή υπό ρυμούλκηση (MSC.1 Εγκύκλιος 1532/Αναθεώρηση 1) για πλοία που είναι κατασκευασμένα στις ή μετά τις 13 Μαΐου 2016, ή Οδηγίες Πληροφοριών Λειτουργίας για τους Πλοιάρχους σε περίπτωση πλημμύρας Επιβατηγών πλοίων για επιβατηγά πλοία που είναι κατασκευασμένα στις ή μετά την 1η Ιανουαρίου 2014 (MSC.1 Εγκύκλιος 1589).
5. Στην παράγραφο 1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος .16 τροποποιείται και η νέα υποπαράγραφος .17 προστίθεται ως ακολούθως:
«.16 Το Παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιου κινδύνου και ασφάλειας (GMDSS) αναγνωρίζει την ταυτότητα των θαλάσσιων κινητών υπηρεσιών, το διακριτικό σήμα του πλοίου, τις ταυτότητες της αναγνωρισμένης κινητής δορυφορικής υπηρεσίας και την ταυτότητα του σειριακού αριθμού που μπορεί να μεταδοθεί από τον εξοπλισμό του σκάφους και χρησιμοποιείται για την αναγνώριση του σκάφους.
.17 Αναγνωρισμένη κινητή δορυφορική υπηρεσία είναι οποιαδήποτε υπηρεσία που λειτουργεί μέσω ενός δορυφορικού συστήματος και είναι αναγνωρισμένη από τον Οργανισμό, για να χρησιμοποιηθεί στο παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιου κινδύνου και ασφάλειας (GMDSS).».
6. Στην παράγραφο 1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος.
.5 τροποποιείται ως ακολούθως:
«.5 μια εγκατάσταση ασυρμάτου για λήψη πληροφοριών ναυτικής ασφάλειας από μια αναγνωρισμένη κινητή δορυφορική υπηρεσία με ενισχυμένο ομαδικό σύστημα κλήσης εάν το σκάφος εκτελεί πλόες στην θαλάσσια περιοχή Α1, ή Α2 ή Α3 αλλά στην οποία μια διεθνής υπηρεσία NAVTEX δεν παρέχεται. Εντούτοις, το σκάφος που εκτελεί πλόες αποκλειστικά σε περιοχές όπου παρέχεται τηλεγραφική υπηρεσία HF άμεσης εκτύπωσης πληροφοριών θαλάσσιας ασφάλειας και είναι εξοπλισμένη με εξοπλισμό κατάλληλο λήψης μιας τέτοιας υπηρεσίας, μπορεί να εξαιρεθεί από αυτή την απαίτηση.».
------------------------------------------------------------------------
* Αναφορά στη Σύσταση δημοσίευσης πληροφοριών ναυτικής ασφάλειας που υιοθετήθηκε από τον Οργανισμό με την απόφαση Α.705(17), όπως τροποποιήθηκε.».
7. Στην παράγραφο 1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος .5 τροποποιείται ως ακολούθως:
«.5 μέσω μιας αναγνωρισμένης κινητής δορυφορικής υπηρεσίας, αυτή η απαίτηση μπορεί να εκπληρωθεί από:
5.1 ένα επίγειο σταθμό του πλοίου, ή
5.2 το δορυφορικό EPIRB, που απαιτείται από την 7.1.6, είτε εγκαθιστώντας το δορυφορικό EPIRB πλησίον σε, ή από εξ αποστάσεως ενεργοποίηση από, τη θέση που το σκάφος φυσιολογικά κυβερνάται.
------------------------------------------------------------------------
* Αυτή η απαίτηση μπορεί να ικανοποιηθεί από αναγνωρισμένους επίγειους σταθμούς σκάφους κινητής δορυφορικής υπηρεσίας ικανοί αμφίδρομης επικοινωνίας όπως Fleet -77 (απόφαση Α.808 (19) και MSC.130 (75) ή Inmarsat-C (απόφαση Α.807 (19), όπως τροποποιείται) επίγειους σταθμούς πλοίου.
Εκτός και εάν διαφορετικά ορίζεται, η παρούσα σημείωση ισχύει για όλες τις απαιτήσεις για ένα αναγνωρισμένο επίγειο σταθμό πλοίου κινητής δορυφορικής υπηρεσίας που ορίζεται από το παρόν κεφάλαιο.».
8. Στην παράγραφο 1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος 3.3 τροποποιείται ως ακολούθως:
«.3.3 μέσω μιας αναγνωρισμένης δορυφορικής κινητής υπηρεσίας από επίγειο σταθμό πλοίου.»
9. Στην παράγραφο. 3, η υφιστάμενη υποπαράγραφος .2 τροποποιείται προς ανάγνωση ως ακολούθως:
«.2 ένας αναγνωρισμένος επίγειος σταθμός πλοίου κινητής δορυφορικής υπηρεσίας.»
10. Στην παράγραφο 1, η εισαγωγική φράση της υφιστάμενης υποπαραγράφου .1 τροποποιείται ως ακολούθως:
«.1 ένας αναγνωρισμένος επίγειος σταθμός πλοίου κινητής δορυφορικής υπηρεσίας ικανός να:».
11. Στην παράγραφο 1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος
.4.3 τροποποιείται ως ακολούθως:
«.4.3 μέσω ενός επιπρόσθετου επίγειου σταθμού πλοίου αναγνωρισμένης κινητής δορυφορικής υπηρεσίας.»
12. Στην παράγραφο .2, η υφιστάμενη υποπαράγραφος. 3.2 τροποποιείται ως ακολούθως:
«.3.2 μέσω ενός επίγειου σταθμού πλοίου αναγνωρισμένης κινητής δορυφορικής υπηρεσίας, και».
Κανονισμός 12 – Τήρηση φυλακής
13. Στην παράγραφο 1, η υφιστάμενη υποπαράγραφος
.4 τροποποιείται ως ακολούθως:
«.4 για σήματα συναγερμού κινδύνου ξηράς προς πλοίο, εάν το σκάφος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κανονισμού 10.1.1., είναι εξοπλισμένο με έναν αναγνωρισμένο επίγειο σταθμό πλοίου κινητής δορυφορικής υπηρεσίας.».
14. Στην παράγραφο 2 η λέξη «Inmarsat» διαγράφεται από τη δεύτερη πρόταση.
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΥ ΠΛΟΙΟΥ (ΕΝΤΥΠΟ P)
15. Στο τμήμα 3, η υφιστάμενη περιγραφή του στοιχείου 1.4 τροποποιείται ως ακολούθως:
«Επίγειος σταθμός πλοίου αναγνωρισμένης κινητής δορυφορικής υπηρεσίας».
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΠΛΟΙΟΥ (ΕΝΤΥΠΟ R)
16. Στο τμήμα 2, η υφιστάμενη περιγραφή του στοιχείου 1.4 τροποποιείται ως ακολούθως:
«Επίγειος σταθμός πλοίου αναγνωρισμένης κινητής δορυφορικής υπηρεσίας».
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΠΛΟΙΟΥ (ΕΝΤΥΠΟ C)
17. Στο τμήμα 3, η υφιστάμενη περιγραφή του στοιχείου 1.4 τροποποιείται ως ακολούθως:
«Επίγειος σταθμός πλοίου αναγνωρισμένης κινητής δορυφορικής υπηρεσίας».
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 5 Δεκεμβρίου 2019
Ο Υπουργός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ