Τροποποιήθηκε από :
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1001Β_2009 | 415.9 KB |
1. Τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 8 του ν. 3551/2007 «Μητρώο Επιχειρήσεων ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων».
2. Του π.δ. 206/2007 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 232/Α΄) και του π.δ. 4/2009 (ΦΕΚ 2/Α΄).
3. Του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 98/Α΄).
4. Της υπ’ αριθμ. Δ15/Α/Φ.19/1189/21.1.2009 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης Ιωάννη Μπούγα και Γεώργιο Βλαχο» (ΦΕΚ 91/Β΄/26.1.2009).
5. Τις διατάξεις του π.δ. 242/1999 «Οργανισμός Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας» (ΦΕΚ 201/Α΄).
6. Τις διατάξεις του π.δ. 27/1996 «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας, Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης σε συνδυασμό με τις διατάξεις των Οργανισμών των συγχωνευθέντων Υπουργείων» (ΦΕΚ 19/Α΄).
7. Τις διατάξεις του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις υπ’ αριθμ. 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11/Α΄) οδηγίες.
8. Τις διατάξεις του π.δ. 27/1996 «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας, Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης σε συνδυασμό με τις διατάξεις των Οργανισμών των συγχωνευθέντων Υπουργείων» (ΦΕΚ 19/Α΄) και του π.δ. 122/2004 «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού» (ΦΕΚ 85/Α΄).
9. Τις διατάξεις του π.δ. 70/1990 «Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε ναυπηγικές εργασίες» (ΦΕΚ 31/Α΄).
10. Του π.δ. 229/1986 «Οργανισμός της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας» (ΦΕΚ 96/Α΄) όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε από τα π.δ. 396/1989 (ΦΕΚ 172/Α΄), π.δ. 189/1995 (ΦΕΚ 99/Α΄) και π.δ. 182/2005 (ΦΕΚ 230/Α΄).
11. Τις διατάξεις του ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ 137/Α΄).
12. Τις διατάξεις του ν. 1568/1985 «Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων» (ΦΕΚ 177/Α΄).
13. Τις διατάξεις του ν.δ. 187/1973 (ΦΕΚ 261/Α΄) με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
14. Την υπ’ αριθμ. ΔΠ/Φ6.12/οικ./1213/28.1.2009 (ΦΕΚ 36/ΥΟΔΔ/2.2.2009) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης Διορισμός στη θέση του μετακλητού Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας.
15. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας Απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται σε περιπτώσεις εργασιών επισκευής και συντήρησης πλοίων που βρίσκονται εκτός των χώρων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων ή Ναυπηγοεπισκευαστικών Ζωνών, αγκυροβολημένα ή εν πλω εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων.
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας οι ακόλουθοι όροι έχουν την έναντι αυτών προσδιοριζόμενη έννοια:
(α) «Πλοίο»: Κάθε πλωτό ναυπήγημα μεταλλικού περιβλήματος (γάστρας), το οποίο, ανεξαρτήτως της χωρητικότητας, είναι ολικού μήκους άνω των 24 μέτρων.
(β) «Επισκευή»: Η επιδιόρθωση και η αποκατάσταση της λειτουργικής ή της κατασκευαστικής ακεραιότητας μερών, κυρίων και βοηθητικών συστημάτων του πλοίου που υπέστησαν βλάβη ή φθορά, εφόσον δεν συνεπάγονται ριζικές μεταβολές στην αρχική σχεδίαση και λειτουργία του.
(γ) «Συντήρηση»: Κάθε εργασία διατήρησης της κατασκευαστικής ή της λειτουργικής ικανότητας μερών, κυρίων και βοηθητικών συστημάτων του πλοίου.
(δ) «Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΑ.ΖΩ.)»: Η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις χωροθετημένη χερσαία και θαλάσσια έκταση εντός των ορίων νομίμως παραχωρηθείσας θαλάσσιας έκτασης, αιγιαλού και παραλίας, η οποία δύναται να εκμισθώνεται από τους οικείους φορείς διοίκησης, διαχείρισης ή εκμετάλλευσης για τη διενέργεια εργασιών ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων.
(ε) «Ναυπηγοεπισκευαστικές Επιχειρήσεις»: Οι Επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν εργασίες σε έναν ή και περισσότερους από τους τομείς της ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής ή συντήρησης πλοίων και στις οποίες έχει παραχωρηθεί νομίμως πρόσβαση στον αιγιαλό και χρήση του αντίστοιχου θαλάσσιου χώρου και είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο το οποίο τηρείται από τις Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 3551/2007 διαθέτουν το κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό.
(στ) «Ειδικές Επιχειρήσεις»: Οι Ειδικές Επιχειρήσεις που εκτελούν επί μέρους εργασίες ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής ή συντήρησης πλοίων και οι οποίες είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο το οποίο τηρείται από τις Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 3551/2007 διαθέτουν το κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό.
(ζ) «Θερμή εργασία»: Η εργασία συγκόλλησης, κοπής, πυράκτωσης και κάθε εργασία που συνεπάγεται τη χρήση των οργάνων ή συσκευών, που παράγουν φωτιά, φλόγα, θερμότητα, σπινθήρες ή ηλεκτρικά τόξα.
(η) «Ψυχρή εργασία»: Κάθε εργασία που δεν είναι θερμή.
(θ) «Κύριος του έργου»: Ο πλοιοκτήτης, εφοπλιστής, νομέας, ο κάτοχος του πλοίου ή άλλης πλωτής κατασκευής, όπου εκτελείται ύστερα από εντολή του και για λογαριασμό του ναυπηγοεπισκευαστικό έργο. Ο κύριος του έργου μπορεί να εκπροσωπείται από το νόμιμο εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του ή τον Πλοίαρχο του πλοίου.
(ι) «Τεχνικός Ασφάλειας»: Σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του π.δ. 17/1996, του π.δ. 70/1990 και του ν. 1568/1985.
(ια) «Χημικός Ναυτιλίας»: Ο κάτοχος άδειας για την έκδοση πιστοποιητικού απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια (GAS − FREEING) σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
(ιβ) «Πιστοποιητικό απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια»: Η γραπτή γνωμάτευση που εκδίδεται από το Χημικό Ναυτιλίας, σύμφωνα με ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Ι και ΙΙ του Παραρτήματος της υπ’ αριθμ. 3232/41/1989 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 400).
(ιγ) «Βιβλίο ημερήσιας παρουσίας εργαζομένων»: Το αναφερόμενο στην υπ’ αριθμ. 131517/25.9.1988 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 711).
(ιδ) «Αγκυροβολημένο πλοίο»: Το πλοίο που βρίσκεται επ’ αγκύρα σε αγκυροβόλιο ή όρμο ή λιμένα ή είναι προσδεδεμένο σε λιμένα ή άλλη λιμενική εγκατάσταση εκτός των χώρων Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης ή Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
Δεν θεωρείται «αγκυροβολημένο» το πλοίο που είναι παροπλισμένο, παρά μόνον εάν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της διάταξης της υποπαραγράφου 1.δ. του άρθρου 4 της παρούσας.
1. Άδεια εκτέλεσης εργασιών επισκευής σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα ή εν πλω χορηγείται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή για τις Ναυπηγοεπισκευαστικές και Ειδικές Επιχειρήσεις, οι οποίες είναι εγγεγραμμένες σε Ειδικό Μητρώο το οποίο τηρείται από τις Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σύμφωνα με τις Διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 3551/2007.
2. Άδεια εκτέλεσης εργασιών συντήρησης σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα ή εν πλω χορηγείται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή για τις Ναυπηγοεπισκευαστικές ή Ειδικές Επιχειρήσεις. Ομοίως απαιτείται άδεια της οικείας Λιμενικής Αρχής για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης από το πλήρωμα σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα. Οι εργασίες συντήρησης, από το πλήρωμα των πλοίων εν πλω, εκτελούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους Κανονισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των πλοίων αυτών.
3. Για τις εργασίες επισκευής ή συντήρησης σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα εντός λιμένα και εντός λιμενικής ζώνης, απαιτείται έγγραφη συναίνεση από τον αρμόδιο Φορέα Διοίκησης και Εκμετάλλευσης για την εκτέλεση των σχετικών εργασιών.
1. Η διενέργεια εργασιών επισκευής και συντήρησης σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα επιτρέπεται, εφόσον:
α. Πρόκειται για δρομολογημένα Ε/Γ ή Ε/Γ−Ο/Γ πλοία, κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης δρομολογίων και υπάρχει ανάγκη άμεσης επισκευής ή συντήρησής τους για την κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών.
β. Πρόκειται για Ε/Γ − Τ/Ρ πλοία, κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης περιηγητικών πλόων, με ανειλημμένες υποχρεώσεις εκτέλεσης των πλόων αυτών και υπάρχει ανάγκη άμεσης επισκευής ή συντήρησης για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.
γ. Πρόκειται για πλοία λοιπών κατηγοριών των οποίων, λόγω έκτακτης ζημιάς ή βλάβης και λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων επίκειται ο απόπλους και υπάρχει άμεση ανάγκη επισκευής ή συντήρησης για την ασφαλή εκτέλεση του πλου.
δ. Πρόκειται για πλοία κάθε κατηγορίας των οποίων η κατάσταση αποκλείει την αυτοδύναμη ή με ρυμούλκηση μεταφορά τους σε χώρους Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης ή Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εκτέλεση μόνον εργασιών επισκευής και συντήρησης που κρίνονται αναγκαίες για την ασφαλή αυτοδύναμη ή με ρυμούλκηση μεταφορά τους σε χώρο Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης ή Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
2. Σε κάθε περίπτωση από τις ανωτέρω, ο χρόνος εκτέλεσης των εργασιών και ο αριθμός του εργατοτεχνικού προσωπικού δεν περιορίζεται με γνώμονα τη ταχύτερη εκτέλεση των σχετικών εργασιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πλοίου, εφόσον το πλοίο είναι προσδεδεμένο σε λιμένα ή σε άλλη λιμενική εγκατάσταση, με την έγκριση του φορέα Διοίκησης και Εκμετάλλευσης του Λιμένα ή της Λιμενικής Εγκατάστασης.
3. Για τα πλοία που είναι σε αγκυροβόλιο ή όρμο εκτός λιμένα ή άλλης λιμενικής εγκατάστασης και εκτός των χώρων Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης ή Ζώνης ο αριθμός των εργαζομένων δεν θα υπερβαίνει τα δεκαπέντε (15) άτομα, και ο μέγιστος χρόνος εκτέλεσης των εργασιών τις πέντε (5) ημέρες από την ημερομηνία χορήγησης της σχετικής αδείας από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, δυνάμενος να παραταθεί μέχρι και σε ποσοστό 50% υπό την προϋπόθεση ότι τα σωστικά μέσα του πλοίου επαρκούν.
Σε περίπτωση που τα σωστικά μέσα του πλοίου δεν επαρκούν να καλύψουν και τον αριθμό του εργατοτεχνικού προσωπικού ο Κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του ή ο Πλοίαρχος, ενημερώνει έγγραφα την αρμόδια Λιμενική Αρχή για τα συμπληρωματικά σωστικά μέσα που θα χρησιμοποιήσει για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών.
4. Η διενέργεια εργασιών επισκευής και συντήρησης σε πλοία που βρίσκονται εν πλω επιτρέπεται σε ειδικές και έκτακτες περιπτώσεις, και εφόσον οι αντίστοιχες ανάγκες προέκυψαν κατά τη διάρκεια του πλου και είναι αναγκαίες για τη συνέχιση του πλου ή την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων ή το πλοίο έχει ανειλημμένες υποχρεώσεις ως πργ.1 (εδάφια α, β, γ) του άρθρου αυτού με την προϋπόθεση ότι οι εργασίες που θα εκτελεστούν δεν αλλάζουν την κλάση του πλοίου, ύστερα από άδεια της Λιμενικής Αρχής του λιμένα επιβίβασης του συνεργείου.
5. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των ατόμων των Ναυπηγοεπισκευαστικών και Ειδικών Επιχειρήσεων, που επιβιβάζονται στο πλοίο για την εν πλω διενέργεια εργασιών επισκευής και συντήρησης, πρέπει να καλύπτεται από τα σωστικά μέσα του πλοίου σύμφωνα με το οικείο Πιστοποιητικό Ασφάλειας και να δύναται να ενδιαιτηθεί.
1. Απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών επισκευής ή συντήρησης αγκυροβολημένου πλοίου ή πλοίου εν πλω από τις Ναυπηγοεπισκευαστικές και Ειδικές Επιχειρήσεις, χωρίς την άδεια της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής.
Για τη χορήγηση της άδειας για κάθε περίπτωση υποβάλλονται με κάθε πρόσφορο μέσο στην Λιμενική Αρχή τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του ή του πλοιάρχου στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία και η θέση του πλοίου, τα στοιχεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής ή Ειδικής Επιχείρησης, που έχει ανατεθεί η εκτέλεση των εργασιών επισκευής ή συντήρησης, το είδος των εργασιών, και αν πρόκειται για θερμές οι ψυχρές εργασίες, καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
β. Πιστοποιητικό GAS FREE σε κάθε περίπτωση που κατά την πρόοδο των εργασιών επισκευής ή συντήρησης και για την εκτέλεση συγκεκριμένης εργασίας, απαιτείται η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έκδοση του πιστοποιητικού αυτού.
Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
γ. Αντίγραφο του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» το οποίο έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
Σε περίπτωση αργιών, επίσημων εορτών ή τις μη εργάσιμες ώρες ο Τεχνικός Ασφαλείας έγγραφα δηλώνει ότι το έντυπο αυτό θα κατατεθεί στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο τις πρωινές ώρες της πρώτης εργάσιμης ημέρας και υποβάλλει σ’ αυτήν, συμπληρωμένο και χωρίς θεώρηση, αντίγραφο του εντύπου που θα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
δ. Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού της Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις επιμέρους εργασίες επισκευής ή συντήρησης του πλοίου καθώς και ημέρες και ωράριο εργασίας σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση που θα φέρει την σφραγίδα της Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης.
Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί, αντίγραφό της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή. Παράλληλα, τηρείται κανονικά από την Επιχείρηση το προβλεπόμενο από την υπ’ αριθμ. 131517/25.9.1988 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 711/Β΄) Βιβλίο Ημερήσιας Παρουσίας.
2. Η γραπτή εκτίμηση κινδύνου σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις υπ’ αριθμ. 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11/Α΄) οδηγίες θα τηρείται στον χώρο επισκευής − συντήρησης του πλοίου και αντίγραφο αυτής θα κατατίθεται στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός απασχολουμένων είναι μεγαλύτερος του εκατό (100), σύμφωνα με διατάξεις της παρ.5 του αρθ. 4 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31/Α΄), εκπονείται και κατατίθεται επίσης στη αρμόδια Λιμενική Αρχή μελέτη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου διαφυγής και διάσωσης των εργαζομένων σε περίπτωση κινδύνου.
3. Πλέον των ανωτέρω δικαιολογητικών ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει επίσης έγγραφα με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή για τα ακόλουθα:
i) Τα μέσα πυρασφάλειας του πλοίου, λειτουργούν κανονικά, είναι σε ετοιμότητα και θα είναι σε συνεχή πίεση σε όλη την διάρκεια των εργασιών ή θα υπάρχουν αντίστοιχα ισοδύναμα μέσα πυρασφάλειας.
ii) Το πλήρωμα που του έχουν ανατεθεί καθήκοντα αγήματος πυρασφάλειας είναι σε ετοιμότητα καθ’ όλη την διάρκεια των εργασιών επισκευής − συντήρησης και γνωρίζει την χρήση των μέσων πυρασφάλειας.
iii) Ο Τεχνικός Ασφαλείας πριν την έναρξη των εργασιών έχει ενημερωθεί για τους χώρους που θα εκτελεστούν εργασίες επισκευής ή συντήρησης, προκειμένου να εκτιμήσει τους κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων και να προτείνει ανάλογα τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.
iv) Οι χώροι που θα εκτελεστούν εργασίες επισκευής ή συντήρησης, επιθεωρήθηκαν και είναι ασφαλείς για τον άνθρωπο και δεν γειτνιάζουν αυτοί με χώρους που υπάρχουν εύφλεκτες ουσίες – φορτία.
Επισυνάπτεται για διευκόλυνση ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1 στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
4. Απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών συντήρησης από το πλήρωμα πλοίου που είναι αγκυροβολημένο, χωρίς την άδεια της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής. Για τη χορήγηση της άδειας, υποβάλλεται αίτηση του κυρίου του έργου ή του νόμιμου εκπροσώπου του ή του πλοιάρχου στην οποία θα περιγράφονται οι εργασίες συντήρησης που πρόκειται να εκτελεσθούν και θα αναφέρονται οι λόγοι που καθιστούν αναγκαία την εκτέλεση των εργασιών αυτών από το πλήρωμα και ενώ το πλοίο είναι αγκυροβολημένο.
5. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που απαιτείται για την ασφάλεια του πλοίου η εκτέλεση εργασιών συντήρησης από το πλήρωμα και απαιτείται χρήση φλόγας, για τη χορήγηση αδείας θα υποβάλλονται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του ή του πλοιάρχου στην οποία θα περιγράφονται οι εργασίες συντήρησης με χρήση φλόγας, που πρόκειται να εκτελεσθούν και θα αναφέρονται οι λόγοι που καθιστούν αναγκαία την εκτέλεση των εργασιών αυτών από το πλήρωμα ενώ το πλοίο είναι αγκυροβολημένο. Στην ίδια αίτηση θα αναφέρονται και τα ακόλουθα:
i) Τα μέσα πυρασφάλειας του πλοίου, λειτουργούν κανονικά, είναι σε ετοιμότητα και θα είναι σε συνεχή πίεση σε όλη την διάρκεια των εργασιών ή θα υπάρχουν αντίστοιχα ισοδύναμα μέσα πυρασφάλειας.
ii) Το πλήρωμα που του έχουν ανατεθεί καθήκοντα αγήματος πυρασφάλειας είναι σε ετοιμότητα καθ’ όλη την διάρκεια των εργασιών συντήρησης και γνωρίζει την χρήση των μέσων πυρασφάλειας.
iii) Οι χώροι που θα εκτελεστούν θερμές εργασίες επιθεωρήθηκαν και είναι ασφαλείς για τον άνθρωπο και δεν γειτνιάζουν αυτοί με χώρους που υπάρχουν εύφλεκτες ουσίες − φορτία.
Επισυνάπτεται ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2 στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
β. Πιστοποιητικό GAS FREE όπου απαιτείται για την εκτέλεση της συγκεκριμένης εργασίας συντήρησης σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για ενημέρωση.
6. Για την εκτέλεση εργασιών επισκευής ή συντήρησης σε συστήματα θέρμανσης – ψύξης – κλιματισμού ή ηλεκτρονικό εξοπλισμό πλοίων, από εξουσιοδοτημένα πρόσωπα του κατασκευαστή ή του αντιπροσώπου του δεν απαιτείται σχετική εγγραφή στο Ειδικό Μητρώο της αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Οι εργασίες αυτές εκτελούνται κατόπιν σχετικής αίτησης και χορήγησης ειδικής άδειας από την αρμόδια Λιμενική Αρχή χωρίς την υποβολή σ’ αυτή άλλων δικαιολογητικών.
Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού της Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις επιμέρους εργασίες επισκευής ή συντήρησης του πλοίου καθώς και ημέρες και ωράριο εργασίας σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση που θα φέρει την σφραγίδα της Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης.
Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί, αντίγραφό της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή. Παράλληλα, τηρείται κανονικά από την Επιχείρηση το προβλεπόμενο από την υπ’ αριθμ. 131517/25.9.1988 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 711/Β΄) Βιβλίο Ημερήσιας Παρουσίας.
Η γραπτή εκτίμηση κινδύνου σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις υπ’ αριθμ. 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11/Α΄) οδηγίες θα τηρείται στον χώρο επισκευής − συντήρησης του πλοίου και αντίγραφο αυτής θα κατατίθεται στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός απασχολουμένων είναι μεγαλύτερος του εκατό (100), σύμφωνα με διατάξεις της παρ.5 του αρθ. 4 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31/Α΄), εκπονείται και κατατίθεται επίσης στη αρμόδια Λιμενική Αρχή μελέτη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου διαφυγής και διάσωσης των εργαζομένων σε περίπτωση κινδύνου.
1. Η άδεια η οποία χορηγείται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή για εργασία επισκευής και συντήρησης πλοίων είναι μία για κάθε περίπτωση εργασίας ανεξάρτητα από τον αριθμό των Λιμενικών Τμημάτων περιοχής δικαιοδοσίας της Λιμενικής Αρχής.
2. Τα προβλεπόμενα στην παρούσα Απόφαση δικαιολογητικά για κάθε περίπτωση εργασίας υποβάλλονται μία και μόνο φορά στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο για την χορήγηση της συγκεκριμένης αδείας εργασίας σε αγκυροβολημένο ή εν πλω πλοίο, και ισχύουν εφόσον δεν υπάρξουν τροποποιήσεις ή μεταβολές μέχρι την ολοκλήρωση της.
3. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πλοίου και των κατά περίπτωση Επιχειρήσεων παρέχεται η δυνατότητα, ειδικότερα για την Λιμενική Αρχή Πειραιά, σύστασης Γραφείου στο οποίο ο ενδιαφερόμενος θα καταθέτει τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά, θα γίνεται ο έλεγχος και θα χορηγεί το ταχύτερο δυνατόν τις άδειες που προβλέπονται στην παρούσα.
1. Ο έλεγχος εφαρμογής της παρούσας ανατίθεται στα όργανα των αρμοδίων Λιμενικών Αρχών.
2. Στους παραβάτες των διατάξεων της παρούσας, ανεξάρτητα των συντρεχουσών ποινικών και αστικών ευθυνών κατά την ισχύουσα νομοθεσία, επιβάλλονται κατά περίπτωση οι κυρώσεις της παρ.2 ή της παρ.3 του άρθρου 7 του ν. 3551/2007 (ΦΕΚ 76/Α΄).
Από την έναρξη ισχύος της παρούσης καταργείται η υπ’ αριθμ. 2123/05/2001/15.3.2001 (ΦΕΚ 484/Β΄) κοινή υπουργική απόφαση.
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 13 Μαΐου 2009
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΓΑΣ |
ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ |