Τροποποιήθηκε από:
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1346Β_2010 | 327.97 KB |
1. Τις διατάξεις του Νόμου 1558/1985 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 137/Α).
2. Τις διατάξεις του ΠΔ 368/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (ΦΕΚ 163/Α) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα.
3. Το Π.Δ. 189/2009 Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων (221/A΄).
4. Την παράγραφο 9 του άρθρου 21 του Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (ΦΕΚ 84 Α΄).
5. Την με αριθμ. 2523/2009 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
6. Την με αριθμ. 3/27−05−2010 γνωμοδότηση του Συμβουλίου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΣΥΑΕ), αποφασίζουμε:
1. Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι ο καθορισμός του μέγιστου αριθμού πλοίων στα οποία μπορεί ταυτόχρονα να παρέχει υπηρεσίες ο ίδιος τεχνικός ασφάλειας, όπως αυτός ορίζεται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 8 του Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (ΦΕΚ 84 Α΄) και στο ΠΔ 70/1990 «Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε ναυπηγικές εργασίες» (ΦΕΚ 31/Α), καθώς και του ελάχιστου ημερήσιου χρόνου υποχρεωτικής απασχόλησής του και παρουσίας του επί του πλοίου κατά το χρονικό διάστημα που εκτελούνται εργασίες, ανάλογα με το είδος των πλοίων, το είδος των εκτελούμενων εργασιών, τις θέσεις και την περιοχή ελλιμενισμού.
2.Oι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται σε όλες τις επιχειρήσεις και εγκαταστάσεις ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων, σύμφωνα με το Ν. 3551/2007 «Μητρώο επιχειρήσεων ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων (ΦΕΚ 76/Α)».
1. Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης οι όροι «πλοίο» και «ναυπηγοεπισκευαστική επιχείρηση» είναι εκείνοι που αναφέρονται στο άρθρο 2 του ν. 3551/2007.
2. Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης τα πλοία κατατάσσονται σε τρεις (3) κατηγορίες επικινδυνότητας:
(Υ) Υψηλή κατηγορία επικινδυνότητας
(Μ) Μεσαία κατηγορία επικινδυνότητας
(Χ) Χαμηλή κατηγορία επικινδυνότητας.
Στην Υψηλή (Υ) κατηγορία υπάγονται:
α. Τα Δ/Ξ (πετρελαιοφόρα, υγραεριοφόρα κλπ.) εφόσον σ’ αυτά εκτελούνται:
- εργασίες για τις οποίες προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία έκδοση πιστοποιητικού απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια διάρκειας το πολύ 36 ωρών ή
- εργασίες σε κλειστούς χώρους, που περιείχαν καύσιμα, εύφλεκτα ή άλλα υλικά που μπορεί να αποκτήσουν επικίνδυνες φυσικοχημικές ιδιότητες από τις εκτελούμενες εργασίες ή
- Θερμές εργασίες:
α1. σε χώρους που γειτνιάζουν με χώρους φορτίου ή
α2. στο αντλιοστάσιο και στα δίκτυα μεταφοράς φορτίων.
β. Όλα τα πλοία εφόσον σ’ αυτά εκτελούνται εργασίες που απαιτούν την ταυτόχρονη παρουσία άνω των 150 εργαζομένων.
Στη Μεσαία (Μ) κατηγορία υπάγονται:
α. Τα Δ/Ξ (πετρελαιοφόρα, υγραεριοφόρα κλπ.) εφόσον σ’ αυτά εκτελούνται εργασίες αποκλειστικά και μόνο εκτός των χώρων φορτίου και φυσικά εφόσον δεν εμπίπτουν σε μία από τις περιπτώσεις της Υψηλής κατηγορίας επικινδυνότητας.
β. Τα πλοία κατά τη διάρκεια που λαμβάνουν χώρα εργασίες βαφής σε εσωτερικούς χώρους ή εργασίες αμμοβολής ή εργασίες υδροβολής.
γ. Τα πλοία εφόσον σ΄ αυτά εκτελούνται εργασίες για τις οποίες προβλέπεται:
δ. Τα πλοία εφόσον σ’ αυτά εκτελούνται εργασίες που απαιτούν την ταυτόχρονη εργασία 50 έως 150 εργαζομένων.
Στη Χαμηλή (Χ) κατηγορία υπάγονται:
Όλα τα λοιπά πλοία και για εργασίες που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις καθώς και τα ναυπηγούμενα μετά την καθέλκυσή τους και εφόσον δεν απαιτούν την ταυτόχρονη εργασία περισσοτέρων των 49 εργαζόμενων.
1. Ο μέγιστος αριθμός πλοίων στα οποία μπορεί ταυτόχρονα να παρέχει υπηρεσίες ο ίδιος τεχνικός ασφάλειας ορίζεται σε:
α. Γενική πρόβλεψη
β. Εάν όλα τα πλοία βρίσκονται στην περιοχή αρμοδιότητας του ίδιου Λιμεναρχείου:
γ. Εάν όλα τα πλοία βρίσκονται εντός της ίδιας ναυπηγοεπισκευαστικής επιχείρησης:
Τα παραπάνω φαίνονται συνοπτικά στον ακόλουθο πίνακα:
1. Ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης του τεχνικού ασφάλειας και παρουσίας του επί του πλοίου κατά το χρονικό διάστημα που εκτελούνται εργασίες ορίζεται σε:
α) Πέντε (5) ώρες για κάθε πλοίο της Υψηλής κατηγορίας επικινδυνότητας,
β) δύο (2) ώρες για κάθε πλοίο της Μεσαίας κατηγορίας επικινδυνότητας,
γ) μία (1) ώρα για κάθε πλοίο της Χαμηλής κατηγορίας επικινδυνότητας.
Ο χρόνος αυτός πρέπει να είναι συνεχόμενος.
Ειδικότερα για τα πλοία της Υψηλής κατηγορίας επικινδυνότητας και για τις περιπτώσεις 1β και 1γ του άρθρου 3 παρέχεται η δυνατότητα ο συνολικός χρόνος να καλύπτεται το πολύ σε δύο φάσεις μετά από έγκριση της αρμόδιας Τεχνικής και Υγειονομικής Επιθεώρησης Εργασίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.).
2. Η παρουσία του τεχνικού ασφάλειας επί του πλοίου αναφέρεται στο βιβλίο υποδείξεων τεχνικού ασφάλειας που ορίζεται στο άρθρο 14 του Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (ΦΕΚ 84 Α΄).
Συγκεκριμένα αναγράφεται από τον ίδιο τον τεχνικό ασφάλειας, ενυπόγραφα και με τη σφραγίδα του, η ώρα προσέλευσης καθώς και η ώρα αποχώρησής του καθημερινά. Στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του της παραγράφου 3 του άρθρου 21 του Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (ΦΕΚ 84 Α΄), το ακριβές ωράριο του τεχνικού ασφάλειας αναφέρεται τόσο στη σχετική σύμβαση όσο και στο βιβλίο υποδείξεων. Κάθε αλλαγή των στοιχείων αυτών πρέπει να ανακοινώνεται έγκαιρα στην αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας. Ο γενικός εργολάβος και εάν δεν υπάρχει ο κύριος του έργου, υποχρεούται να μεριμνά για την ανελλιπή τήρηση των παραπάνω διατυπώσεων.
1. Στο πλαίσιο της εφαρμογής των παραπάνω ρυθμίσεων, η ανάληψη καθηκόντων τεχνικού ασφάλειας, πέραν των υποχρεώσεων που προκύπτουν από τις κείμενες διατάξεις, πρέπει να γνωστοποιείται άμεσα στη αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.). Ομοίως και η παύση από τα καθήκοντα αυτά μετά το πέρας των εργασιών ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο.
2. Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα παραπάνω άρθρα δηλώνονται πριν την έναρξη των εργασιών στην αρμόδια Τεχνική και Υγειονομική Επιθεώρηση Εργασίας του Σ.ΕΠ.Ε. από το γενικό εργολάβο και αν δεν υπάρχει από τον κύριο του έργου.
O έλεγχος της εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας απόφασης ανατίθεται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε. οι οποίες κατά περίπτωση συνεπικουρούνται από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Σε κάθε εργοδότη που παραβαίνει τις διατάξεις της παρούσας επιβάλλονται, οι ποινικές και διοικητικές κυρώσεις των άρθρων 72 και 71 αντίστοιχα του Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (ΦΕΚ 84 Α΄). Ως εργοδότης νοείται κατά την έννοια του άρθρου 2 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31 Α΄) ο εργολάβος ολόκληρου ή τμήματος του έργου, ο υπεργολάβος ολόκληρου ή τμήματος του έργου και ο κύριος του έργου σε περίπτωση που αναθέτει την εκτέλεση των εργασιών σε περισσότερους του ενός εργολάβους ή υπεργολάβους.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει τρεις (3) μήνες από τη δημοσίευσή της, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται η απόφαση 130134/2007 (1369/Β΄/2007).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ KAI ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΛΟΥΚΙΑ − ΤΑΡΣΙΤΣΑ ΚΑΤΣΕΛΗ |
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ |
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ