Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 3171Β_2023 | 197.42 KB |
1. Τις διατάξεις:
α. Της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 3534/2007 «Σύσταση Αρχής για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στους ελληνικούς αερολιμένες και άλλες διατάξεις» (Α’ 40),
β. της υπ’ αρ. οικ. 62923/639/27-8-2019 απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Προϋποθέσεις και διαδικασία αναγγελίας έναρξης άσκησης επαγγέλματος του τεχνίτη ταχογράφου, του Καν. (EE) αριθμ. 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου για τους ταχογράφους στον τομέα των οδικών μεταφορών, οι προβλεπόμενες κυρώσεις καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια» (Β’ 3272),
γ. του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, ο οποίος καταργεί τον Κανονισμό (ΕΟΚ) αριθμ. 3821/1985 του Συμβουλίου,
δ. του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2016/799 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΕ) 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου,
ε. του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98),
στ. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» όπως αυτό διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133),
ζ. του ν. 1575/1985 «Προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του τεχνίτη αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων και όροι λειτουργίας των συνεργείων των οχημάτων αυτών» (Α’ 207),
η. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151),
θ. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
ι. του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155),
ια. της υπό στοιχεία Υ1/1-3-2023 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας, Γεώργιο Γεραπετρίτη» (Β’ 1181) και ειδικότερα της περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 1, και
ιβ. της υπ’ αρ. 102555/2-4-2023 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β’ 2133).
2. Την υπ’ αρ. 151578/12.05.2023 εισηγητική έκθεση δημοσιονομικών επιπτώσεων, της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
3. Την ανάγκη καθορισμού προσόντων, εκπαίδευσης, ελέγχου, υποχρεώσεων και διαδικασίας αναγγελίας έναρξης άσκησης του επαγγέλματος του τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου (1ης και 2ης γενιάς).
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Με την παρούσα καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αναγγελίας έναρξης επαγγέλματος τεχνιτών ψηφιακού ταχογράφου (1ης και 2ης γενιάς), η αρμόδια Αρχή, καθώς και άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τον υπεύθυνο συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου, τις υποχρεώσεις των συνεργείων ψηφιακού ταχογράφου και τις επιβαλλόμενες κυρώσεις.
Όπου στην παρούσα δεν ορίζεται διαφορετικά, εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του ν. 1575/1985 (Α’ 207).
Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης έχουν εφαρμογή οι εξής ορισμοί:
1. «Αρμόδια Αρχή»: Αρμόδια αρχή για την αναγγελία έναρξης άσκησης επαγγέλματος του τεχνίτη ταχογράφου ορίζεται, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 1575/1985, η οικεία Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.
2. «Συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου»: Είναι το εργαστήριο εγκατάστασης, ενεργοποίησης, βαθμονόμησης, χορήγησης πινακίδων τοποθέτησης, τοποθέτησης πινακίδων σφράγισης, διενέργειας περιοδικών ελέγχων, επιθεώρησης νέων ή επισκευασμένων, επισκευής, απόσυρσης και σφράγισης των ψηφιακών ταχογράφων των οχημάτων οδικών μεταφορών.
3. «Ψηφιακός ταχογράφος»: Είναι ο ταχογράφος που χρησιμοποιεί κάρτα ταχογράφου σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 165/2014.
4. «Ευφυής Ταχογράφος»: Είναι ο ψηφιακός ταχογράφος που πληροί τις απαιτήσεις των άρθρων 8, 9 και 10 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 165/2014, καθώς και του Παραρτήματος 1Γ του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2016/799.
5. «Συσκευή ψηφιακού ταχογράφου 1ης γενιάς»: Είναι ο εξοπλισμός που προορίζεται για εγκατάσταση σε οχήματα οδικών μεταφορών για αυτόματη ή ημιαυτόματη απεικόνιση, καταγραφή, εκτύπωση, αποθήκευση και έκδοση στοιχείων που αφορούν στην κίνηση, περιλαμβανομένης της ταχύτητας, αυτών των οχημάτων, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 165/2014, και στοιχείων για ορισμένες περιόδους δραστηριότητας των οδηγών τους. Ο εν λόγω εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει καλώδια, αισθητήρες, μονάδα ηλεκτρονικής αποθήκευσης πληροφοριών σχετικών με τον οδηγό, μία (1) ή δύο (2) μονάδα (-ες) ανάγνωσης κάρτας για την εισαγωγή μίας (1) ή δύο (2) καρτών οδηγού (με μνήμη), ενσωματωμένο ή ανεξάρτητο εκτυπωτή, μονάδες οπτικής απεικόνισης, μονάδα μεταβίβασης δεδομένων, μονάδα απεικόνισης ή εκτύπωσης πληροφοριών κατά παραγγελία και μονάδα καταγραφής των τόπων έναρξης και λήξης της ημερήσιας περιόδου εργασίας.
6. «Συσκευή ψηφιακού ταχογράφου 2ης γενιάς (Ευφυής ταχογράφος)»: Είναι ο εξοπλισμός που προορίζεται για εγκατάσταση σε οχήματα οδικών μεταφορών για αυτόματη ή ημιαυτόματη απεικόνιση, καταγραφή, εκτύπωση, αποθήκευση και έκδοση στοιχείων που αφορούν στην κίνηση, περιλαμβανομένης της ταχύτητας, αυτών των οχημάτων, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 165/2014, και στοιχείων για ορισμένες περιόδους δραστηριότητας των οδηγών τους.
Ο εν λόγω εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει τη συσκευή ελέγχου, τις κάρτες ταχογράφου και το σύστημα όλων των συσκευών που επικοινωνούν άμεσα ή έμμεσα κατά τη διάρκεια της κατασκευής, της εγκατάστασης, της χρήσης, της δοκιμής και του ελέγχου τους, όπως κάρτες, συσκευή ανάγνωσης δεδομένων επικοινωνίας εξ αποστάσεως και οποιαδήποτε άλλη συσκευή που χρησιμοποιείται για την τηλεφόρτωση δεδομένων, την ανάλυση, βαθμονόμηση, δημιουργία, διαχείριση δεδομένων ή την εισαγωγή στοιχείων ασφάλειας κ.λπ., σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2016/799 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
7. «Εργασίες ψηφιακού ταχογράφου»: Η εγκατάσταση, ενεργοποίηση, βαθμονόμηση, έλεγχος, επιθεώρηση, επισκευή, χορήγηση πινακίδων τοποθέτησης, τοποθέτηση πινακίδων σφράγισης, διενέργεια περιοδικών ελέγχων απόσυρση και σφράγιση των ψηφιακών ταχογράφων που εκτελούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 165/2014 και του Εκτελεστικού Κανονισμoύ (ΕΕ) 2016/799.
8. «Εγκατάσταση»: Είναι η προσαρμογή του ψηφιακού ταχογράφου στο όχημα.
9. «Ενεργοποίηση»: Είναι το στάδιο κατά το οποίο ο ψηφιακός ταχογράφος τίθεται σε πλήρη λειτουργία και θέτει σε εφαρμογή όλες του τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργιών ασφαλείας μέσω της χρήσης κάρτας συνεργείου.
10. «Βαθμονόμηση»: Είναι η επικαιροποίηση ή η επιβεβαίωση των παραμέτρων του οχήματος για καταγραφή στη μνήμη της συσκευής ελέγχου. Οι παράμετροι του οχήματος συνίστανται στα αναγνωριστικά στοιχεία του οχήματος (αριθμός αναγνώρισης οχήματος (VIN), αριθμός κυκλοφορίας οχήματος (VRN) και το κράτος μέλος έκδοσης αυτού) και στα χαρακτηριστικά του οχήματος (w, k, l, μέγεθος ελαστικών, ρύθμιση διάταξης περιορισμού της ταχύτητας (εφόσον υπάρχει) τρέχουσα διεθνής ώρα UTC, τρέχουσα τιμή χιλιομετρητή). Κατά τη διάρκεια της βαθμονόμησης της συσκευής ελέγχου, στη μνήμη δεδομένων αποθηκεύονται τα είδη και τα αναγνωριστικά όλων των υφιστάμενων σφραγίδων που συνδέονται με την έγκριση τύπου της.
11. «Χορήγηση πινακίδων τοποθέτησης»: Μετά την εγκατάσταση μιας συσκευής ψηφιακού ταχογράφου και τον έλεγχο της εν λόγω τοποθέτησης, πάνω, μέσα ή δίπλα από τη συσκευή ελέγχου χορηγείται ευδιάκριτη πινακίδα τοποθέτησης, που προσαρμόζεται σε προσβάσιμο σημείο, σύμφωνα με την παρ. 5.2 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2016/799 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ύστερα από κάθε έλεγχο που διεξάγει εγκεκριμένος τεχνίτης ή συνεργείο προσαρμόζεται νέα πινακίδα τοποθέτησης στη θέση της υφιστάμενης.
12. «Τοποθέτηση πινακίδας σφράγισης»: Για την αποφυγή τυχόν μεταβολών ή απώλειας δεδομένων γίνεται σφράγιση των συνδέσεων και τοποθετείται πινακίδα σφράγισης που να μην δύναται να αφαιρεθεί.
13. «Περιοδικοί έλεγχοι»: Το σύνολο ενεργειών που πραγματοποιούνται σε περιοδική βάση προκειμένου να ελεγχθεί η ορθή λειτουργία του ψηφιακού ταχογράφου, το κατά πόσον οι ρυθμίσεις του ανταποκρίνονται στις παραμέτρους του οχήματος και το ότι δεν υπάρχουν συσκευές παραποίησης στον ψηφιακό ταχογράφο. Οι περιοδικοί έλεγχοι της συσκευής που είναι τοποθετημένη στο όχημα διεξάγονται ύστερα από κάθε επισκευή της συσκευής, ή ύστερα από όποια μεταβολή του χαρακτηριστικού συντελεστή του οχήματος ή της πραγματικής περιφέρειας ελαστικών των τροχών ή ύστερα από την εκδήλωση εικοσάλεπτης τουλάχιστον καθυστέρησης της διεθνούς ώρας UTC της συσκευής, ή μετά την αλλαγή του αριθμού VRN και εν γένει κάθε δυο (2) έτη.
14. «Επιθεώρηση νέων ή επισκευασμένων οργάνων»: Είναι ο έλεγχος κάθε επί μέρους συσκευής ψηφιακού ταχογράφου, νέας ή επισκευασμένης σχετικά με την ορθή λειτουργία της και την ακρίβεια των ενδείξεων και των καταγραφών της μέσω της βαθμονόμησης και της σφράγισής της.
15. «Επισκευή»: Κάθε επισκευή που πραγματοποιείται σε αισθητήρα κίνησης ή σε μονάδα επί οχήματος για την οποία απαιτείται διακοπή της ηλεκτρικής τροφοδότησής τους ή αποσύνδεσή τους από άλλα δομικά στοιχεία του ψηφιακού ταχογράφου ή άνοιγμα του αισθητήρα κίνησης ή της μονάδας επί του οχήματος.
16. «Απόσυρση ψηφιακού ταχογράφου και πιστοποιητικό περί μη τηλεφόρτωσης»: Τα εγκεκριμένα συνεργεία ψηφιακού ταχογράφου εκδίδουν για τις επιχειρήσεις μεταφορών πιστοποιητικό δεδομένων όταν αστοχία της συσκευής ελέγχου εμποδίζει την τηλεφόρτωση από το συνεργείο των δεδομένων που έχουν καταγραφεί. Σε αυτή την περίπτωση γίνεται απόσυρση του ταχογράφου.
Τα συνεργεία πρέπει να φυλάσσουν αντίγραφο του πιστοποιητικού που εξέδωσαν για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός (1) έτους.
17. «Σφράγιση ψηφιακού ταχογράφου»: Είναι η σφράγιση του ψηφιακού ταχογράφου που εκτελείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου και του Εκτελεστικού Κανονισμoύ (ΕΕ) 2016/799.
18. «Κάρτα συνεργείου»: Η κάρτα ψηφιακού ταχογράφου εκδίδεται από την Αρχή Έκδοσης Καρτών για κατασκευαστή συσκευών ελέγχου, κατασκευαστή οχημάτων ή συνεργείο - τεχνίτη, εγκεκριμένων από την αρμόδια Αρχή έγκρισης συνεργείων και τεχνιτών ψηφιακού ταχογράφου. Με την κάρτα συνεργείου ταυτοποιείται ο κάτοχος της κάρτας και καθίσταται δυνατός ο έλεγχος (δοκιμή), η βαθμονόμηση ή/και η τηλεφόρτωση των δεδομένων της συσκευής ελέγχου. Η κάρτα συνεργείου - τεχνίτη εκδίδεται στο όνομα του συνεργείου για αποκλειστική χρήση από το συνεργείο - τεχνίτη του οποίου και φέρει τα στοιχεία. Για μεγαλύτερη ασφάλεια συνοδεύεται από έναν κωδικό PIN. Η κάρτα συνεργείου φέρει την ψηφιοποιημένη φωτογραφία και υπογραφή του κατόχου της και έχει χρονική ισχύ για ένα (1) έτος.
19. «Κάρτα ταχογράφου»: Είναι η ευφυής κάρτα που προορίζεται να χρησιμοποιείται μαζί με τον ταχογράφο, η οποία επιτρέπει την ταυτοποίηση από τον ταχογράφο του ρόλου του κατόχου της, την τηλεφόρτωση και την αποθήκευση δεδομένων.
20. «Τηλεφόρτωση»: από ψηφιακό ταχογράφο, είναι η αντιγραφή μαζί με την ψηφιακή υπογραφή μέρους ή πλήρους συνόλου αρχείων δεδομένων που έχουν καταγραφεί στη μνήμη δεδομένων της μονάδας επί οχήματος ή στη μνήμη κάρτας ταχογράφου, με την προϋπόθεση ότι η διαδικασία αυτή δεν αλλοιώνει ούτε διαγράφει αποθηκευμένα δεδομένα. Τα συνεργεία μπορούν να τηλεφορτώνουν δεδομένα από τη συσκευή ελέγχου προκειμένου να παραδοθούν στην κάτοχο του εν λόγω οχήματος επιχείρηση οδικών μεταφορών.
Τα προσόντα που απαιτούνται για την αναγγελία άσκησης επαγγέλματος του τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου είναι:
1. Ο υποψήφιος να είναι κάτοχος μιας τουλάχιστον εκ των βεβαιώσεων ορθής αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος των αναφερομένων στις περ. α (μηχανοτεχνίτης), β (ηλεκτροτεχνίτης) και στ (τεχνίτης οργάνων) της παρ. 2 του άρθρου 2 και στις περ. α (διπλωματούχος μηχανικός αυτοκινήτων) και β (τεχνολόγος μηχανικός αυτοκινήτων) της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 1575/1985 και
2. Ο υποψήφιος να έχει λάβει την απαιτούμενη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, για την εκτέλεση των εργασιών του άρθρου 5 της παρούσας. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα είναι διάρκειας τουλάχιστον είκοσι (20) ωρών και μπορεί να γίνει από τους παρακάτω φορείς:
α) από τμήμα εκπαιδευτικού ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης αντίστοιχης εξειδίκευσης.
β) από εκπαιδευτικό ίδρυμα μέσης ή μεταλυκειακής βαθμίδας, στο πρόγραμμα σπουδών του οποίου θα συμπεριλαμβάνεται η αντίστοιχη εξειδικευμένη ύλη και οι ώρες διδασκαλίας.
γ) από αδειοδοτημένα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) σύμφωνα με τις διατάξεις του κεφαλαίου Θ’ του ν. 4763/2020 (Α’ 254).
Η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση γίνεται από εκπαιδευτές που διαθέτουν βεβαίωση επάρκειας εκπαιδευτή τεχνιτών ψηφιακού ταχογράφου από το εργοστάσιο κατασκευής ταχογράφων. Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, ο φορέας επιμόρφωσης εκδίδει βεβαίωση παρακολούθησης επιμορφωτικού προγράμματος, η οποία αναφέρει κατ’ ελάχιστον τα στοιχεία του εκπαιδευομένου, τα στοιχεία του εκπαιδευτή, τον φορέα εκπαίδευσης, τον τόπο εκπαίδευσης, την ημερομηνία έναρξης και λήξης της εκπαίδευσης, τις ώρες θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης.
1. Ο υποψήφιος που πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 3 της παρούσας, υποβάλλει τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Αίτηση αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου, του Παραρτήματος Ι. Η υπόψη αίτηση, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται στην παρούσα στο Παράρτημα Ι, υποβάλλεται από τον υποψήφιο ή από ειδικώς εξουσιοδοτημένο προς τούτο πρόσωπο μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, σε σφραγισμένο φάκελο στην αρμόδια Αρχή.
β. Ευκρινές φωτοαντίγραφο βεβαίωσης ορθής αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος εκ των αναφερομένων στις περ. α, β και στ της παρ. 2 του άρθρου 2 και στις περ. α και β της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 1575/1985.
γ. Βεβαίωση παρακολούθησης επιμορφωτικού προγράμματος σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 3 της παρούσας.
δ. Βεβαίωση επάρκειας του εκπαιδευτή από το εργοστάσιο κατασκευής ταχογράφων.
2. Ύστερα από τον έλεγχο της πληρότητας και ορθότητας των ανωτέρω δικαιολογητικών, η αρμόδια Αρχή χορηγεί στον υποψήφιο τεχνίτη την απαιτούμενη από τις ισχύουσες διατάξεις βεβαίωση ορθής αναγγελίας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου.
Ο τεχνίτης ψηφιακού ταχογράφου παρέχει, κατ’ ελάχιστο, για όλους τους εγκεκριμένους τύπους ψηφιακού ταχογράφου, τις κάτωθι υπηρεσίες όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσας:
α) Εγκατάσταση
β) Ενεργοποίηση
γ) Βαθμονόμηση
δ) Χορήγηση πινακίδας τοποθέτησης
ε) Τοποθέτηση πινακίδας σφράγισης
στ) Διενέργεια περιοδικών ελέγχων
ζ) Επιθεώρηση νέων ή επισκευασμένων οργάνων
η) Επισκευή
θ) Απόσυρση ταχογράφου και χορήγηση πιστοποιητικού περί μη τηλεφόρτωσης
ι) Σφράγιση
1. Κάθε συνεργείο ταχογράφου έχει τουλάχιστον έναν (1) τεχνίτη ταχογράφου ως υπεύθυνο για την ορθή εκτέλεση των εργασιών. Στην περίπτωση που ο εκμεταλλευτής του συνεργείου είναι τεχνίτης ταχογράφου, δεν είναι υποχρεωτική η απασχόληση άλλου τεχνίτη ταχογράφου σε αυτό, πέραν του εκμεταλλευτή.
2. Το συνεργείο που απασχολεί πέραν του ενός (1) τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου, υποχρεούται όπως ορίσει έναν εξ αυτών ως υπεύθυνο για την ορθή εκτέλεση των εργασιών ψηφιακού ταχογράφου εντός του συνεργείου, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 5 της παρούσας.
Η διδακτέα ύλη της εκπαιδευτικής διαδικασίας της παρ. 2 του άρθρου 3 της παρούσας, που απαιτείται για την απόκτηση της βεβαίωσης παρακολούθησης επιμορφωτικού προγράμματος της περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσας, παρατίθεται στο Παράρτημα ΙΙ.
1. Η αρμόδια Αρχή ή οποιαδήποτε άλλη ελεγκτική Αρχή κατά αρμοδιότητα, ελέγχει, κατά τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, τα συνεργεία και τους τεχνίτες στον τομέα αρμοδιότητας της, για να διαπιστωθεί η καλή εκτέλεση των εργασιών που σχετίζονται με τη λειτουργία της συσκευής ταχογράφου ήτοι εγκατάσταση, βαθμονόμηση, επισκευή, επιθεώρηση, έλεγχο αυτής καθώς και της κάρτας συνεργείου που κατέχουν οι τεχνίτες ταχογράφου όπως ενδεικτικά είναι η τηλεφόρτωση, η ασφαλής φύλαξη των καρτών, η αρχειοθέτηση των τηλεφορτωθέντων δεδομένων, η διασφάλιση των δεδομένων και η παράδοση αυτών σε ηλεκτρονική μορφή στους κυρίους των οχημάτων κατά τα οριζόμενα στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 165/2014.
2. Η αρμόδια Αρχή ενημερώνει το ηλεκτρονικό Ψηφιακό Μητρώο των λειτουργούντων «Συνεργείων και των Τεχνιτών αυτών», προκειμένου να εξασφαλισθεί η αποτελεσματικότερη έρευνα και ο έλεγχος των καρτών του οδηγού καθώς και να διευκολυνθούν οι ελεγκτές στην άσκηση των καθηκόντων του κατά τα οριζόμενα στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 165/2014.
3. Η Αρμόδια Αρχή δύναται να διενεργεί τακτικές ή/και έκτακτες επιθεωρήσεις και ελέγχους. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του ν. 1575/1985.
4. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται τα οριζόμενα στην αναγγελία έναρξης επαγγέλματος του τεχνίτη ταχογράφου, για την αποκατάσταση των ελλείψεων δίδεται, με απόφαση του οικείου περιφερειάρχη, προθεσμία ενός (1) μήνα. Σε αντίθετη περίπτωση απαγορεύεται η άσκηση του επαγγέλματος του τεχνίτη ταχογράφου για ένα (1) έτος, ενημερώνεται, το Μητρώο που τηρείται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και ο επίσημος αντιπρόσωπος της συσκευής ταχογράφου. Σε περίπτωση υποτροπής απαγορεύεται εφεξής η άσκηση του επαγγέλματος του τεχνίτη ταχογράφου.
Οποτεδήποτε διαπιστωθεί από την αρμόδια Αρχή, ότι οι εργασίες του τεχνίτη ταχογράφου εκτελούνται κατά τρόπο που δεν συνάδει με τους κανόνες της τέχνης και της τεχνικής, ή είναι κατά παράβαση των διατάξεων της παρούσας, ή της ισχύουσας Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τον ταχογράφο, επιβάλλονται, κατά περίπτωση, οι κυρώσεις της παρ. 2 του άρθρου 17 του π.δ. 78/1988 (Α’ 34) και της υπ΄αρ. οικ. 4924/225/26.1.2009 (Β’ 222) υπουργικής απόφασης.
1. Οι τεχνίτες ψηφιακού ταχογράφου οι οποίοι δεν έχουν καταθέσει στην αρμόδια Αρχή τη βεβαίωση επάρκειας τεχνίτη της παρ. 2 του άρθρου 3 της υπ’ αρ. οικ. 62923/639/27.8.2019 (Β’ 3272) υπουργικής απόφασης, υποχρεούνται εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος της παρούσας, να καταθέσουν στην αρμόδια Αρχή τη Βεβαίωση παρακολούθησης επιμορφωτικού προγράμματος της περ. γ. της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσας, μετά από εκπαίδευση διάρκειας οκτώ (8) ωρών επί της διδακτέας ύλης που προβλέπεται στο κεφάλαιο 4 του Παραρτήματος ΙΙ της παρούσας.
2. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, καταργείται η υπ’ αρ. οικ. 62923/639/27-8-2019 (Β’ 3272) υπουργική απόφαση.
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας απόφασης αποτελούν τα Παραρτήματα Ι και ΙΙ.
- ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Αίτηση για αναγγελία άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συνεργείου για την εκτέλεση των εργασιών ψηφιακού ταχογράφου σε οχήματα.
- ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: Θεωρητική εκπαίδευση τεχνιτών ψηφιακού ταχογράφου.
Η εκπαίδευση των τεχνιτών ψηφιακού ταχογράφου περιλαμβάνει:
Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή
Εισαγωγή στον κόσμο των ταχογράφων
Κεφάλαιο 2: Βασικά
Τι είναι ο ψηφιακός ταχογράφος;
Κανονισμοί της ΕΕ.
Οχήματα που απαιτούν εξοπλισμό ψηφιακής καταγραφής
Σε ποιες περιπτώσεις είναι υποχρεωτικός ο εξοπλισμός ψηφιακής καταγραφής;
Τι είναι ο ευφυής ταχογράφος;
Κανονισμοί της ΕΕ.
Οχήματα που απαιτούν εξοπλισμό καταγραφής με ευφυή ταχογράφο
Σε ποιες περιπτώσεις είναι υποχρεωτικός ο εξοπλισμός με ευφυή ταχογράφο;
Επισκόπηση συστήματος
Η μονάδα επί του οχήματος
Ο αισθητήρας ταχογράφου
Κάρτες Ταχογράφου
Τύποι καρτών ταχογράφου
Κάρτες ταχογράφου και λειτουργίες
Έκδοση κάρτας και ισχύς της
Αποθήκευση των δεδομένων
Αποθήκευση των δεδομένων
Δεδομένα στη μαζική μνήμη
Δεδομένα όσον αφορά την κάρτα συνεργείου
Ποιός μπορεί να δει τα δεδομένα;
Καθήκοντα και αρμοδιότητες
Τα καθήκοντα και οι δυνατότητές σας
Κατάλληλη χρήση
Ελαττωματικός εξοπλισμός καταγραφής
Ελαττωματική κάρτα και απώλεια
Έλεγχοι στο δρόμο
Καθήκοντα και αρμοδιότητες των χειριστών (επιχειρήσεις)
Παρεμπόδιση επιχείρησης
Μεταφόρτωση και αρχειοθέτηση
Χρησιμοποίηση του εξοπλισμού καταγραφής
Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό καταγραφής - επισκόπηση των ελέγχων
Εισαγωγή της κάρτας
Αφαίρεση κάρτας, κουμπιά ελέγχου για τον οδηγό 1 και 2
Επιλογές με τα κουμπιά επιλογών
Τα κουμπιά επιλογών και οι λειτουργίες τους Επισκόπηση τω κύριων επιλογών
Δομή επιλογών: Παράδειγμα - επιδεικνύει τις καθημερινές τιμές από την κάρτα οδηγών
Έξοδος από τις επιλογές
Οθόνη
Οι διάφορες λειτουργίες της οθόνης
Στοιχεία της οθόνης
Εικονογράμματα για τους λειτουργούντες τρόπους και τις δραστηριότητες της οθόνης
Ειδικές ενδείξεις
Μηνύματα στην οθόνη
Χρησιμοποίηση του Εκτυπωτή
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
Εκπαίδευση τεχνιτών ψηφιακού ταχογράφου
Εκτύπωση
Έναρξη της εκτύπωσης
Εξάντληση χαρτιού εκτύπωσης κατά τη διάρκεια της εκτύπωσης
Ακύρωση της εκτύπωσης
Διεπαφή για τη μεταμόρφωση και τη βαθμολόγηση
UTC και τοπική ώρα
Χρονικές ζώνες και χρόνος UTC
Τοπική ώρα μετατροπής - χρόνος UTC
Χρονική ρύθμιση
Άσκηση μετατροπής για UTC και την τοπική ώρα
Αξιολόγηση των εκτυπώσεων
Επισκόπηση
Εισαγωγή
Πλεονέκτημα 1: Η αξιολόγηση απλοποιείται
Πλεονέκτημα 2: Λεπτομερείς καταγραφές Ομοιότητες
Κάρτα οδηγού και μαζική μνήμη στη μονάδα του οχήματος
Ποιοι τύποι εκτυπώσεων υπάρχουν;
Ποιες εκτυπώσεις μπορείτε να κάνετε με την κάρτα σας;
Η δομή των εκτυπώσεων
Ανάγνωση εικονογραμμάτων
Μεμονωμένα εικονογράμματα
Συνδυασμός των εικονογραμμάτων
Τι σημαίνουν αυτά τα εικονογράμματα;
Αξιολόγηση μιας καθημερινής εκτύπωσης
Πώς να αξιολογήσετε την καθημερινή εκτύπωση (επιγραφή)
Πώς να αξιολογήσετε (σώμα 1)
Πώς να αξιολογήσετε (σώμα 2)
Πώς να αξιολογήσετε την καθημερινή εκτύπωση (σώμα 3 και υποσημείωση)
Τι σημαίνουν αυτά τα τμήματα;
Αξιολόγηση των περαιτέρω εκτυπώσεων
Αξιολόγηση των συμβάντων από υψηλή ταχύτητα
Αξιολόγηση των συμβάντων από υπερβολική ταχύτητα
Εκτύπωση “τεχνικών στοιχείων”
Κεφάλαιο 3: Ψηφιακός ταχογράφος 1ης γενιάς
Εγκατάσταση και βαθμολόγηση
Εισαγωγή
Ψηφιακός Ταχογράφος
Αισθητήρας ταχύτητας και καλώδιο αισθητήρων
Πώς ο Ψηφιακός Ταχογράφος αποθηκεύει τα στοιχεία
Συμπεριφορά μνήμης
Η μαζική μνήμη
Η κύρια μνήμη
Μεταφόρτωση των δεδομένων
Πώς πραγματοποιείται η μεταφόρτωση δεδομένων;
Πότε πρέπει τα δεδομένα να μεταφορτωθούν;
Εγκατάσταση του Ψηφιακός Ταχογράφος
Εισαγωγή και επισκόπηση
Εργαλεία
Βήματα εγκατάστασης
Εγκατάσταση
Σχηματική άποψη της διαδικασίας εγκατάστασης
Πραγματοποίηση των ελέγχων
Εγκατάσταση και σύνδεση του αισθητήρα ταχύτητας
Σφράγιση του αισθητήρα ταχύτητας στο κιβώτιο ταχυτήτων
Προετοιμασία του πλαισίου εγκατάστασης
Σφραγίζοντας σημεία του Ψηφιακός Ταχογράφος
Σύνδεση του Ψηφιακού Ταχογράφου με το ηλεκτρονικό σύστημα του οχήματος
Τοποθέτηση του Ψηφιακού Ταχογράφου στο πλαίσιο εγκατάστασης
Τακτοποίηση των βημάτων εγκατάστασης στη σωστή σειρά.
Ενεργοποίηση
Ενεργοποίηση του Ψηφιακού Ταχογράφου
Τι είναι ενεργοποίηση;
Πότε ο ψηφιακός ταχογράφος ενεργοποιείται;
Πώς να ενεργοποιήσετε τον Ψηφιακό Ταχογράφο
Βαθμολόγηση
Τι είναι η βαθμολόγηση;
Πότε η βαθμολόγηση είναι απαραίτητη;
Παράμετροι βαθμολόγησης
Εξοπλισμός δοκιμής
Σχηματική άποψη της διαδικασίας βαθμολόγησης
Αρχικός προγραμματισμός
Είσοδος των στοιχείων βαθμολόγησης
Η επιθεώρηση
Έλεγχος δοκιμής (Test Drive)
Δημιουργία πιστοποιητικού ελέγχου
Lock in και Lock out στον εξοπλισμό
Πώς να συνδεθείτε
Και έτσι αποσυνδέεστε ξανά
Επιθεώρηση του συστήματος
Εισαγωγή και επισκόπηση
Υποχρέωση επιθεώρησης
Περιπτώσεις επιθεώρησης
Έκταση της επιθεώρησης
Προετοιμασία της επιθεώρησης
Πραγματοποίηση μιας επιθεώρησης
Τα διαγνωστικά συστήματα υπηρεσιών (SDS)
Πότε πρέπει να πραγματοποιηθεί η αναβαθμολόγηση;
Συμβάντα, αστοχίες και λάθη
Εισαγωγή
Συμβάν «Διακοπή τροφοδοσίας»
Συμβάν «Σφάλμα ροής δεδομένων»
Συμβάν «Απόπειρα παραβίασης της ασφάλειας»
Αστοχία «Συσκευής ελέγχου»
Η εκτύπωση «Συμβάντων και λαθών»
Συντήρηση του συστήματος
Αντικατάσταση της μπαταρίας
Αλλαγή του ρολού εκτύπωσης
Ολοκλήρωση της συντήρησης
Λογισμικό Πρόγραμμα
Επισκόπηση λογισμικού προγράμματος
Πρώτα βήματα με το πρόγραμμα
Εγκατάσταση
Τρόποι λειτουργίας
Δημιουργία αρχειοθέτησης
Ανάλυση
Δημιουργία πιστοποιητικού ελέγχου
Κεφάλαιο 4: Ψηφιακός ταχογράφος 2ης γενιάς (Ευφυής ταχογράφος)
Εγκατάσταση και βαθμολόγηση
Εισαγωγή
Ευφυής Ταχογράφος
Αισθητήρας ταχύτητας και καλώδιο αισθητήρων
Πώς ο Ευφυής Ταχογράφος αποθηκεύει τα δεδομένα Συμπεριφορά μνήμης
Η μαζική μνήμη
Η κύρια μνήμη
Μεταφόρτωση των δεδομένων
Πώς πραγματοποιείται η μεταφόρτωση δεδομένων;
Πότε πρέπει τα δεδομένα να μεταφορτωθούν;
Εγκατάσταση του Ευφυή Ταχογράφου
Εισαγωγή και επισκόπηση
Εργαλεία
Βήματα εγκατάστασης
Εγκατάσταση
Σχηματική άποψη της διαδικασίας εγκατάστασης
Πραγματοποίηση των ελέγχων
Εγκατάσταση και σύνδεση του αισθητήρα ταχύτητας
Σφράγιση του αισθητήρα ταχύτητας στο κιβώτιο ταχυτήτων
Προετοιμασία του πλαισίου εγκατάστασης
Σφραγίζοντας σημεία του Ευφυή Ταχογράφου
Σύνδεση του Ευφυή Ταχογράφου με το ηλεκτρονικό σύστημα του οχήματος
Τοποθέτηση του Ευφυή Ταχογράφου στο πλαίσιο εγκατάστασης
Τακτοποίηση των βημάτων εγκατάστασης στη σωστή σειρά.
Ενεργοποίηση
Ενεργοποίηση του Ευφυή Ταχογράφου
Τι είναι ενεργοποίηση;
Πότε ο Ευφυής Ταχογράφος ενεργοποιείται;
Πώς να ενεργοποιήσετε τον Ευφυή Ταχογράφο
Βαθμολόγηση
Τι είναι η βαθμολόγηση;
Πότε η βαθμολόγηση είναι απαραίτητη;
Παράμετροι βαθμολόγησης
Εξοπλισμός δοκιμής
Σχηματική άποψη της διαδικασίας βαθμολόγησης
Αρχικός προγραμματισμός
Είσοδος των στοιχείων βαθμολόγησης
Η επιθεώρηση
Έλεγχος δοκιμής (Test Drive)
Δημιουργία πιστοποιητικού ελέγχου
Lock in και Lock out στον εξοπλισμό
Πώς να συνδεθείτε
Και έτσι αποσυνδέεστε ξανά
Επιθεώρηση του συστήματος
Εισαγωγή και επισκόπηση
Υποχρέωση επιθεώρησης
Περιπτώσεις επιθεώρησης
Έκταση της επιθεώρησης
Προετοιμασία της επιθεώρησης
Πραγματοποίηση μιας επιθεώρησης
Τα διαγνωστικά συστήματα υπηρεσιών (SDS)
Πότε πρέπει να πραγματοποιηθεί η αναβαθμολόγηση;
Συμβάντα, αστοχίες και λάθη
Εισαγωγή
Συμβάν «Διακοπή τροφοδοσίας»
Συμβάν «Σφάλμα επικοινωνίας με τον μηχανισμό επικοινωνίας εξ αποστάσεως»
Συμβάν «Έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τη θέση του οχήματος από τον δέκτη GNSS»
Συμβάν «Σφάλμα επικοινωνίας με τον εξωτερικό μηχανισμό GNSS»
Συμβάν «Σφάλμα ροής δεδομένων»
Συμβάν «Απόπειρα παραβίασης της ασφάλειας»
Αστοχία «Συσκευής ελέγχου»
Η εκτύπωση «Συμβάντων και λαθών»
Συντήρηση του συστήματος
Αντικατάσταση της μπαταρίας
Αλλαγή του ρολού εκτύπωσης
Ολοκλήρωση της συντήρησης
Λογισμικό Πρόγραμμα
Επισκόπηση λογισμικού προγράμματος
Πρώτα βήματα με το πρόγραμμα
Εγκατάσταση
Τρόποι λειτουργίας
Δημιουργία αρχειοθέτησης
Ανάλυση
Δημιουργία πιστοποιητικού ελέγχου
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παπάγου, 11 Μαΐου 2023
Ο Υφυπουργός
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ