Τροποποιήθηκε από:
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 1132Β_2009 | 414.18 KB |
1. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3551/2007 μητρώο Επιχειρήσεων ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων».
2. Το π.δ. 205/2007 «Για τη συγχώνευση των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής» (ΦΕΚ Α΄ 231).
3. Του π.δ. 206/2007 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α΄ 232) και του π.δ. 4/2009 (ΦΕΚ 2Α).
4. Της υπ’ αριθμ. Δ15/Α/Φ.19/1189/21.1.2009 κοινής του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης απόφασης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης Ιωάννη Μπούγα και Γεώργιο Βλάχο» (ΦΕΚ 91/Β/26.1.2009).
5. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την «Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98)
6. Του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 98 Α)
7. Τις διατάξεις του π.δ. 242/1999 “Οργανισμός Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας” (ΦΕΚ 201/Α)
8. Τις διατάξεις του π.δ. 27/1996 «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας, Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης σε συνδυασμό με τις διατάξεις των Οργανισμών των συγχωνευθέντων Υπουργείων» (ΦΕΚ 19/Α) και του π.δ. 122/2004 «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού» (ΦΕΚ 85 Α΄)
9. Τις διατάξεις του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για την βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11/Α).
10. Τις διατάξεις του π.δ. 70/1990 «Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε ναυπηγικές εργασίες» (ΦΕΚ 31/Α).
11. Του π.δ. 229/1986 «Οργανισμός της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας» (ΦΕΚ π6 Α) όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε από τα π.δ. 396/1989 (ΦΕΚ 172 Α΄), π.δ.
189/1995 (ΦΕΚ 99 Α΄) και π.δ. 182/2005 (ΦΕΚ 230 Α΄).
12. Τις διατάξεις του ν. 1568/1985 «Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων» (ΦΕΚ 177/Α).
13. Τις διατάξεις του ν.δ. 187/1973 (ΦΕΚ 261/Α) με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
14. Την υπ’ αριθμ. ΔΠ/Φ6.12/οικ/1213/28.1.2009 (ΦΕΚ 36/ΥΟΔΔ 2.2.2009) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης Διορισμός στη θέση του Μετακλητού Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας.
15. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας Απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Η παρούσα απόφαση καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγηση των αδειών εκτέλεσης εργασιών ναυπήγησης, μετατροπής επισκευής, συντήρησης πλοίων που εκτελούνται σε χώρους Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων ή σε Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες περιοχής δικαιοδοσίας των Λιμενικών Αρχών.
1. Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας οι ακόλουθοι όροι έχουν την έναντι αυτών προσδιοριζόμενη έννοια:
α. Πλοίο, ναυπήγηση, μετατροπή, επισκευή, συντήρηση, ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, εργοληπτικές επιχειρήσεις, ειδικές επιχειρήσεις, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη: είναι εκείνοι που αναφέρονται στο άρθρο 2 του ν. 3551/2007.
β. Θερμή εργασία, ψυχρή εργασία, κύριος του έργου: είναι εκείνοι που αναφέρονται στο άρθρο 2 του π.δ. 70/1990 «Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε ναυπηγικές εργασίες» (ΦΕΚ 31/Α).
γ. Χημικός ναυτιλίας, πιστοποιητικό απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια (ή πιστοποιητικό GAS FREE): είναι εκείνοι που αναφέρονται στο άρθρο 2 της υπ’ αριθμ. 3232/41/89 κοινής υπουργικής απόφασης «Συγκρότηση εννεαμελούς επιτροπής στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Πειραιά − Δραπετσώνας − Κερατσινίου − Περάματος − Σαλαμίνας και διαδικασία ελέγχου επικινδύνων αερίων στα πλοία και πλωτά ναυπηγήματα» (ΦΕΚ 400/Β).
2. Όπου στο κείμενο αναφέρεται ΚΕΕΠ σημαίνει Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων.
1. Δικαίωμα για την εκτέλεση εργασιών ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής ή συντήρησης πλοίων έχουν:
α) Οι Ναυπηγοεπισκευαστικές Επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2 του ν. 3551/2007 και είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο του άρθρου 4 του νόμου αυτού.
β) Οι Εργοληπτικές Επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2 του ν. 3551/2007 και είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο του άρθρου 4 του νόμου αυτού.
γ) Οι Ειδικές Επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2 του ν. 3551/2007 και είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο του άρθρου 4 του νόμου αυτού.
δ) Το πλήρωμα του πλοίου, μόνο για εργασίες συντήρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Υπουργική απόφαση της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 3551/2007 (ΦΕΚ 76/Α).
2. Ο κύριος του έργου της ναυπήγησης ή της μετατροπής έχει το δικαίωμα να αναθέτει την εκτέλεση των επί μέρους έργων ναυπήγησης ή μετατροπής σε Ειδικές Επιχειρήσεις μόνο εφόσον:
α) έχει ορισθεί υπεύθυνος τεχνικός σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ή Εργοληπτική Επιχείρηση, για την επίβλεψη και το συντονισμό των εργασιών,
β) οι Ειδικές Επιχειρήσεις οι οποίες εκτελούν τα επί μέρους έργα, έχουν την προβλεπόμενη από την ισχύουσα νομοθεσία άδεια.
γ) τα έργα εκτελούνται σε χώρους Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης της οποίας η άδεια λειτουργίας επιτρέπει την εκτέλεση τέτοιων έργων ή σε Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
3. Η εκτέλεση εργασιών ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίου, επιτρέπεται εφόσον:
α) Η Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή η Εργοληπτική Επιχείρηση ή η Ειδική Επιχείρηση στην οποία έχει ανατεθεί ολόκληρο το έργο ή μέρος του έργου, κατέχει την προβλεπόμενη άδεια λειτουργίας σε ισχύ.
β) Επιπρόσθετα η Επιχείρηση στην οποία έχει ανατεθεί το έργο ή μέρος του έργου να είναι εγγεγραμμένη στο Ειδικό Μητρώο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της αρμόδιας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και δεν έχει διαγραφεί απ’ αυτό.
4. Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση, δύναται να εκτελέσει μερικώς ή εξ’ολοκλήρου εργασίες, σε χώρο άλλης Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης ή ΝΑ.ΖΩ. με τις προϋποθέσεις των διατάξεων της παρούσης.
Απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών ναυπήγησης πλοίου χωρίς την άδεια της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής. Για τη χορήγηση της άδειας υποβάλλονται στην αρμόδια Λιμενική Αρχή, με μέριμνα των ενδιαφερομένων και με κάθε πρόσφορο μέσο, κατά περίπτωση, ανάλογα με το χώρο διεξαγωγής των εργασιών (Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη) ή ανάλογα με το είδος της Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις εργασίες (Ναυπηγοεπισκευαστική ή Εργοληπτική ή Ειδική Επιχείρηση), τα ακόλουθα κατά περίπτωση δικαιολογητικά:
1. Ναυπήγηση πλοίου σε χώρο Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης.
Η ναυπήγηση πλοίου σε χώρο Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης μπορεί να διενεργηθεί εξ ολοκλήρου από την Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή από Εργοληπτική Επιχείρηση με την παραχώρηση του χώρου ή με ανάθεση από Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή Εργοληπτική Επιχείρηση ή από τον κύριο του έργου επιμέρους εργασιών ναυπήγησης σε Ειδικές Επιχειρήσεις.
α. Ναυπήγηση πλοίου εξ ολοκλήρου από Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση.
(1) Αίτηση του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του νόμιμου εκπροσώπου του που της ανέθεσαν την εξ’ ολοκλήρου ναυπήγηση του πλοίου, καθώς και τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα ναυπηγηθεί και περαιτέρω τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Αντίγραφο άδειας έναρξης εργασιών ναυπήγησης που έχει εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ ή από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα.
(3) Πιστοποιητικό GAS FREE σε κάθε περίπτωση που κατά την πρόοδο των εργασιών ναυπήγησης και για την εκτέλεση συγκεκριμένης εργασίας, απαιτείται η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έκδοση του πιστοποιητικού αυτού.
Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για ενημέρωση.
(4) Αντίγραφο του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» το οποίο έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σε περίπτωση αργιών, επίσημων εορτών ή τις μη εργάσιμες ώρες ο Τεχνικός Ασφαλείας έγγραφα δηλώνει ότι το έντυπο αυτό θα κατατεθεί στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο τις πρωινές ώρες της πρώτης εργάσιμης ημέρας και υποβάλλει σ’ αυτήν, συμπληρωμένο και χωρίς θεώρηση, αντίγραφο του εντύπου που θα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
(5) Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού που θα εκτελέσει τις εργασίες ναυπήγησης του πλοίου, το ωράριο εργασίας, τις ημέρες ανάπαυσης όπως προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση αυτή που θα φέρει την σφραγίδα της κατά περίπτωση Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης. Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί, αντίγραφό της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
(6) Ναυπηγοεπισκεαστική Επιχείρηση η οποία πληρεί σωρευτικά τις προϋποθέσεις των επομένων υποπαραγράφων (α) έως και (θ), δύναται να μην υποβάλλει το δικαιολογητικό που αναφέρεται στην παράγραφο 1.α.(5) του παρόντος άρθρου και αντί αυτού να τηρεί στην γραφειακή εγκατάσταση του τμήματος Τεχνικών Ασφαλείας, κατάσταση με τα πλήρη στοιχεία του δικού της εργατοτεχνικού προσωπικού που εργάζεται σε κάθε ένα από τα πλοία που εκτελούν εργασίες ναυπήγησης στο χώρο της.
Η κατάσταση αυτή θα πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως και ανελλιπώς και να είναι διαθέσιμη για έλεγχο από τις ελεγκτικές αρχές, καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο.
(α) Έχει παραχωρηθεί νόμιμα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση πρόσβαση στον αιγιαλό και χρήση θαλάσσιου χώρου επί μετώπου διακοσίων (200) τουλάχιστον μέτρων.
(β) Διαθέτει χώρους πρόσδεσης πλοίων τουλάχιστον διακοσίων (200) μέτρων, με βάθος θάλασσας ικανό για την υποδοχή πλοίων του μεγέθους της δυνατότητάς τους.
(γ) Διαθέτει ναυπηγική κλίνη, ή μόνιμη δεξαμενή, ή πλωτή δεξαμενή ιδιόκτητη ή παραχωρημένη νόμιμα για αποκλειστική χρήση.
(δ) Διαθέτει υπαίθριους χώρους στη συνέχεια του αιγιαλού, έκτασης τουλάχιστον 30.000 τ.μ.
(ε) Διαθέτει υπαίθριους χώρους συνολικού εμβαδού τουλάχιστον 3.000 τ.μ. με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό.
(στ) Έχει ισχύ μηχανολογικού εξοπλισμού άνω των 3.000 ΚW.
(ζ) Απασχολεί τουλάχιστον εκατόν πενήντα (150) εργαζόμενους, εκ των οποίων τουλάχιστον πέντε Ναυπηγούς ή Μηχανολόγους Μηχανικούς πτυχιούχους ανώτατης σχολής, μέλη του Τ.Ε.Ε.
(η) Έχει εγκατεστημένο και σε άμεση ετοιμότητα εγκεκριμένο σύστημα πυρόσβεσης.
(θ) Διαθέτει στελεχωμένα και σε λειτουργία οργανωμένα τμήματα πυρασφάλειας, πρόληψης ατυχημάτων και Τεχνικών Ασφαλείας.
β. Ναυπήγηση πλοίου εξ ολοκλήρου από Εργοληπτική Επιχείρηση.
(1) Αίτηση του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του που της ανέθεσαν την εξ’ ολοκλήρου ναυπήγηση του πλοίου, καθώς και τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα ναυπηγηθεί και περαιτέρω τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Βεβαίωση του ιδιοκτήτη ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης ότι έχει παραχωρήσει στην Εργοληπτική Επιχείρηση τον απαιτούμενο για τη ναυπήγηση του πλοίου χώρο ή ότι έχει συνάψει σύμβαση συνεργασίας με αυτή.
(3) Βεβαίωση της Υπηρεσίας Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) του Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων από την οποία να προκύπτει, ότι αυτή είναι εγγεγραμμένη στην κατηγορία πλωτών έργων και εγκαταστάσεων ναυπηγείου, καθώς και βεβαίωση του Ειδικού Μητρώου της αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
(4) Αντίγραφο άδειας έναρξης εργασιών ναυπήγησης που έχει εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ ή από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα
(5) Πιστοποιητικό GAS FREE σε κάθε περίπτωση που κατά την εκτέλεση των επιμέρους εργασιών απαιτείται η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έκδοση του πιστοποιητικού αυτού. Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για ενημέρωση.
(6) Αντίγραφο του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» το οποίο έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σε περίπτωση αργιών, επίσημων εορτών ή τις μη εργάσιμες ώρες ο Τεχνικός Ασφαλείας έγγραφα δηλώνει ότι το έντυπο αυτό θα κατατεθεί στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο τις πρωινές ώρες της πρώτης εργάσιμης ημέρας και υποβάλλει σ’ αυτήν, συμπληρωμένο και χωρίς θεώρηση, αντίγραφο του εντύπου που θα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
(7) Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού της Εργοληπτικής Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις επιμέρους εργασίες ναυπήγησης του πλοίου, το ωράριο εργασίας, τις ημέρες ανάπαυσης όπως προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση που θα φέρει την σφραγίδα της κατά περίπτωση Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης και αντίγραφο της θα αναρτάται επίσης στον Πίνακα Ανακοινώσεων του χώρου ναυπήγησης του πλοίου. Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί αντίγραφο της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
γ. Ναυπήγηση του πλοίου από Ειδικές Επιχειρήσεις.
(1) Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του ή του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής ή Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία της Ειδικής Επιχείρησης ή των Ειδικών Επιχειρήσεων που έχει ανατεθεί η εκτέλεση των επιμέρους εργασιών ναυπήγησης, το είδος των εργασιών και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες, καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας, και τα στοιχεία επίσης του ορισμένου Τεχνικού ή της Εργοληπτικής Επιχείρησης για την επίβλεψη και το συντονισμό των εργασιών ναυπήγησης.
(2) Πιστοποιητικό GAS FREE σε κάθε περίπτωση που κατά την εκτέλεση των επιμέρους εργασιών απαιτείται η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έκδοση του πιστοποιητικού αυτού. Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για ενημέρωση.
(3) Αντίγραφο του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» το οποίο έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σε περίπτωση αργιών, επίσημων εορτών ή τις μη εργάσιμες ώρες ο Τεχνικός Ασφαλείας έγγραφα δηλώνει ότι το έντυπο αυτό θα κατατεθεί στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο τις πρωινές ώρες της πρώτης εργάσιμης ημέρας και υποβάλλει σ’ αυτήν, συμπληρωμένο και χωρίς θεώρηση, αντίγραφο του εντύπου που θα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
(4) Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού της κάθε Ειδικής Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις επιμέρους εργασίες ναυπήγησης του πλοίου, το ωράριο εργασίας, τις ημέρες ανάπαυσης όπως προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση που θα φέρει την σφραγίδα της κατά περίπτωση Ειδικής Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης. Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί αντίγραφό της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
2. Ναυπήγηση πλοίου σε Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
(i) Όλα τα δικαιολογητικά της παρούσης όπως προβλέπονται ανά κατηγορία ναυπήγησης από Ναυπηγοεπισκευαστική, Εργοληπτική ή Ειδικές Επιχειρήσεις για επί μέρους εργασίες ναυπήγησης του πλοίου και επιπλέον έγγραφο του Φορέα Διαχείρισης ή Εκμετάλλευσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για παραχώρηση του συγκεκριμένου χώρου προς ναυπήγηση του πλοίου.
(ii) Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής ή Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία σαφώς θα αναφέρεται ότι διατίθεται ο κατάλληλος τεχνικός εξοπλισμός για την ναυπήγηση του πλοίου αλλά και τα μέσα για την ασφαλή καθέλκυση του.
(iii) H χορηγούμενη άδεια ναυπήγησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρόνο της παραχώρησης του χώρου και ανανεώνεται με την προσκόμιση στην Λιμενική Αρχή νέου παραχωρητηρίου.
3. Η γραπτή εκτίμηση κινδύνου σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11 Α) θα τηρείται στον χώρο εργασιών ναυπήγησης του πλοίου και αντίγραφο αυτής θα κατατίθεται για όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις στην αρμόδια Λιμενική Αρχή. Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός απασχολουμένων είναι μεγαλύτερος του εκατό (100), σύμφωνα με διατάξεις της παρ.5 του αρθ. 4 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31 Α), εκπονείται και κατατίθεται επίσης στη αρμόδια Λιμενική Αρχή μελέτη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου διαφυγής και διάσωσης των εργαζομένων σε περίπτωση κινδύνου.
4. Τηρείται κανονικά από όλες τις κατά περίπτωση Επιχειρήσεις το προβλεπόμενο Βιβλίο Ημερήσιας Παρουσίας από την υπ’ αριθμ. 131517/25.9.1988 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β 711).
1. Ναυπήγηση πλοίου σε χώρο Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης
Η ναυπήγηση πλοίου σε χώρο Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης μπορεί να διενεργηθεί εξ ολοκλήρου από την Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή από Εργοληπτική Επιχείρηση με την παραχώρηση του χώρου ή με ανάθεση από Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή Εργοληπτική Επιχείρηση ή από τον κύριο του έργου επιμέρους εργασιών ναυπήγησης σε Ειδικές Επιχειρήσεις.
α. Ναυπήγηση πλοίου εξ ολοκλήρου από Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση.
(1) Αίτηση του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του νόμιμου εκπροσώπου του που της ανέθεσαν την εξ’ ολοκλήρου ναυπήγηση του πλοίου, καθώς και τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα ναυπηγηθεί και περαιτέρω τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Αντίγραφο άδειας έναρξης εργασιών ναυπήγησης που έχει εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ ή από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα.
(3) Πιστοποιητικό GAS FREE σε κάθε περίπτωση που κατά την πρόοδο των εργασιών ναυπήγησης και για την εκτέλεση συγκεκριμένης εργασίας, απαιτείται η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έκδοση του πιστοποιητικού αυτού.
Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για ενημέρωση.
(4) Αντίγραφο του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» το οποίο έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σε περίπτωση αργιών, επίσημων εορτών ή τις μη εργάσιμες ώρες ο Τεχνικός Ασφαλείας έγγραφα δηλώνει ότι το έντυπο αυτό θα κατατεθεί στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο τις πρωινές ώρες της πρώτης εργάσιμης ημέρας και υποβάλλει σ’ αυτήν, συμπληρωμένο και χωρίς θεώρηση, αντίγραφο του εντύπου που θα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
(5) Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού που θα εκτελέσει τις εργασίες ναυπήγησης του πλοίου, το ωράριο εργασίας, τις ημέρες ανάπαυσης όπως προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση αυτή που θα φέρει την σφραγίδα της κατά περίπτωση Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης. Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί, αντίγραφό της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
(6) Ναυπηγοεπισκεαστική Επιχείρηση η οποία πληρεί σωρευτικά τις προϋποθέσεις των επομένων υποπαραγράφων (α) έως και (θ), δύναται να μην υποβάλλει το δικαιολογητικό που αναφέρεται στην παράγραφο 1.α.(5) του παρόντος άρθρου και αντί αυτού να τηρεί στην γραφειακή εγκατάσταση του τμήματος Τεχνικών Ασφαλείας, κατάσταση με τα πλήρη στοιχεία του δικού της εργατοτεχνικού προσωπικού που εργάζεται σε κάθε ένα από τα πλοία που εκτελούν εργασίες ναυπήγησης στο χώρο της.
Η κατάσταση αυτή θα πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως και ανελλιπώς και να είναι διαθέσιμη για έλεγχο από τις ελεγκτικές αρχές, καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο.
(α) Έχει παραχωρηθεί νόμιμα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση πρόσβαση στον αιγιαλό και χρήση θαλάσσιου χώρου επί μετώπου διακοσίων (200) τουλάχιστον μέτρων.
(β) Διαθέτει χώρους πρόσδεσης πλοίων τουλάχιστον διακοσίων (200) μέτρων, με βάθος θάλασσας ικανό για την υποδοχή πλοίων του μεγέθους της δυνατότητάς τους.
(γ) Διαθέτει ναυπηγική κλίνη, ή μόνιμη δεξαμενή, ή πλωτή δεξαμενή ιδιόκτητη ή παραχωρημένη νόμιμα για αποκλειστική χρήση.
(δ) Διαθέτει υπαίθριους χώρους στη συνέχεια του αιγιαλού, έκτασης τουλάχιστον 30.000 τ.μ.
(ε) Διαθέτει υπαίθριους χώρους συνολικού εμβαδού τουλάχιστον 3.000 τ.μ. με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό.
(στ) Έχει ισχύ μηχανολογικού εξοπλισμού άνω των 3.000 ΚW.
(ζ) Απασχολεί τουλάχιστον εκατόν πενήντα (150) εργαζόμενους, εκ των οποίων τουλάχιστον πέντε Ναυπηγούς ή Μηχανολόγους Μηχανικούς πτυχιούχους ανώτατης σχολής, μέλη του Τ.Ε.Ε.
(η) Έχει εγκατεστημένο και σε άμεση ετοιμότητα εγκεκριμένο σύστημα πυρόσβεσης.
(θ) Διαθέτει στελεχωμένα και σε λειτουργία οργανωμένα τμήματα πυρασφάλειας, πρόληψης ατυχημάτων και Τεχνικών Ασφαλείας.
β. Ναυπήγηση πλοίου εξ ολοκλήρου από Εργοληπτική Επιχείρηση.
(1) Αίτηση του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του που της ανέθεσαν την εξ’ ολοκλήρου ναυπήγηση του πλοίου, καθώς και τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα ναυπηγηθεί και περαιτέρω τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Βεβαίωση του ιδιοκτήτη ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης ότι έχει παραχωρήσει στην Εργοληπτική Επιχείρηση τον απαιτούμενο για τη ναυπήγηση του πλοίου χώρο ή ότι έχει συνάψει σύμβαση συνεργασίας με αυτή.
(3) Βεβαίωση της Υπηρεσίας Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) του Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων από την οποία να προκύπτει, ότι αυτή είναι εγγεγραμμένη στην κατηγορία πλωτών έργων και εγκαταστάσεων ναυπηγείου, καθώς και βεβαίωση του Ειδικού Μητρώου της αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
(4) Αντίγραφο άδειας έναρξης εργασιών ναυπήγησης που έχει εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ ή από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα
(5) Πιστοποιητικό GAS FREE σε κάθε περίπτωση που κατά την εκτέλεση των επιμέρους εργασιών απαιτείται η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έκδοση του πιστοποιητικού αυτού. Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για ενημέρωση.
(6) Αντίγραφο του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» το οποίο έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σε περίπτωση αργιών, επίσημων εορτών ή τις μη εργάσιμες ώρες ο Τεχνικός Ασφαλείας έγγραφα δηλώνει ότι το έντυπο αυτό θα κατατεθεί στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο τις πρωινές ώρες της πρώτης εργάσιμης ημέρας και υποβάλλει σ’ αυτήν, συμπληρωμένο και χωρίς θεώρηση, αντίγραφο του εντύπου που θα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
(7) Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού της Εργοληπτικής Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις επιμέρους εργασίες ναυπήγησης του πλοίου, το ωράριο εργασίας, τις ημέρες ανάπαυσης όπως προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση που θα φέρει την σφραγίδα της κατά περίπτωση Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης και αντίγραφο της θα αναρτάται επίσης στον Πίνακα Ανακοινώσεων του χώρου ναυπήγησης του πλοίου. Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί αντίγραφο της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
γ. Ναυπήγηση του πλοίου από Ειδικές Επιχειρήσεις.
(1) Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του ή του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής ή Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία της Ειδικής Επιχείρησης ή των Ειδικών Επιχειρήσεων που έχει ανατεθεί η εκτέλεση των επιμέρους εργασιών ναυπήγησης, το είδος των εργασιών και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες, καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας, και τα στοιχεία επίσης του ορισμένου Τεχνικού ή της Εργοληπτικής Επιχείρησης για την επίβλεψη και το συντονισμό των εργασιών ναυπήγησης.
(2) Πιστοποιητικό GAS FREE σε κάθε περίπτωση που κατά την εκτέλεση των επιμέρους εργασιών απαιτείται η σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έκδοση του πιστοποιητικού αυτού. Σε περίπτωση ανανέωσης ή τροποποίησης του προαναφερθέντος πιστοποιητικού, αντίγραφο αυτού κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για ενημέρωση.
(3) Αντίγραφο του εντύπου ανάθεσης καθηκόντων «Τεχνικού Ασφαλείας» το οποίο έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σε περίπτωση αργιών, επίσημων εορτών ή τις μη εργάσιμες ώρες ο Τεχνικός Ασφαλείας έγγραφα δηλώνει ότι το έντυπο αυτό θα κατατεθεί στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο τις πρωινές ώρες της πρώτης εργάσιμης ημέρας και υποβάλλει σ’ αυτήν, συμπληρωμένο και χωρίς θεώρηση, αντίγραφο του εντύπου που θα κατατεθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
(4) Αντίγραφο της κατάστασης με τα πλήρη στοιχεία του εργατοτεχνικού προσωπικού της κάθε Ειδικής Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις επιμέρους εργασίες ναυπήγησης του πλοίου, το ωράριο εργασίας, τις ημέρες ανάπαυσης όπως προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία και τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις. Η κατάσταση που θα φέρει την σφραγίδα της κατά περίπτωση Ειδικής Επιχείρησης θα υπογράφεται από τον υπεύθυνο της Επιχείρησης. Εάν η αρχική κατάσταση μεταβληθεί ή τροποποιηθεί αντίγραφό της θα κατατίθεται με κάθε πρόσφορο μέσο στην αρμόδια Λιμενική Αρχή.
2. Ναυπήγηση πλοίου σε Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
(i) Όλα τα δικαιολογητικά της παρούσης όπως προβλέπονται ανά κατηγορία ναυπήγησης από Ναυπηγοεπισκευαστική, Εργοληπτική ή Ειδικές Επιχειρήσεις για επί μέρους εργασίες ναυπήγησης του πλοίου και επιπλέον έγγραφο του Φορέα Διαχείρισης ή Εκμετάλλευσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για παραχώρηση του συγκεκριμένου χώρου προς ναυπήγηση του πλοίου.
(ii) Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής ή Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία σαφώς θα αναφέρεται ότι διατίθεται ο κατάλληλος τεχνικός εξοπλισμός για την ναυπήγηση του πλοίου αλλά και τα μέσα για την ασφαλή καθέλκυση του.
(iii) H χορηγούμενη άδεια ναυπήγησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρόνο της παραχώρησης του χώρου και ανανεώνεται με την προσκόμιση στην Λιμενική Αρχή νέου παραχωρητηρίου.
3. Η γραπτή εκτίμηση κινδύνου σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11 Α) θα τηρείται στον χώρο εργασιών ναυπήγησης του πλοίου και αντίγραφο αυτής θα κατατίθεται για όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις στην αρμόδια Λιμενική Αρχή. Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός απασχολουμένων είναι μεγαλύτερος του εκατό (100), σύμφωνα με διατάξεις της παρ.5 του αρθ. 4 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31 Α), εκπονείται και κατατίθεται επίσης στη αρμόδια Λιμενική Αρχή μελέτη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου διαφυγής και διάσωσης των εργαζομένων σε περίπτωση κινδύνου.
Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός απασχολουμένων είναι μεγαλύτερος του εκατό (100), σύμφωνα με διατάξεις της παρ.5 του αρθ. 4 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31 Α), εκπονείται και κατατίθεται επίσης στη αρμόδια Λιμενική Αρχή μελέτη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου διαφυγής και διάσωσης των εργαζομένων σε περίπτωση κινδύνου.
4. Τηρείται κανονικά από όλες τις κατά περίπτωση Επιχειρήσεις το προβλεπόμενο Βιβλίο Ημερήσιας Παρουσίας από την υπ’ αριθμ. 131517/25.9.1988 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β 711).
Απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών μετατροπής πλοίου χωρίς την άδεια της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής. Για τη χορήγηση της άδειας υποβάλλονται στην αρμόδια Λιμενική Αρχή, με μέριμνα των ενδιαφερομένων και με κάθε πρόσφορο μέσο, κατά περίπτωση, ανάλογα με το χώρο διεξαγωγής των εργασιών (Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη) ή ανάλογα με το είδος της Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις εργασίες (Ναυπηγοεπισκευαστική ή Εργοληπτική ή Ειδική Επιχείρηση), τα ακόλουθα κατά περίπτωση δικαιολογητικά:
1. Εργασίες μετατροπής πλοίου σε χώρο Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης Η μετατροπή πλοίου σε χώρο Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης μπορεί να διενεργηθεί εξ ολοκλήρου από την Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή από Εργοληπτική Επιχείρηση με την παραχώρηση του χώρου ή με ανάθεση από Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή Εργοληπτική Επιχείρηση ή από τον κύριο του έργου επιμέρους εργασιών μετατροπής σε Ειδικές Επιχειρήσεις.
α. Εργασίες μετατροπής πλοίου εξ ολοκλήρου από Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση.
(1) Αίτηση του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του που της ανέθεσαν εξ ολοκλήρου τις εργασίες μετατροπής του πλοίου, τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα λάβουν χώρα οι σχετικές εργασίες, το είδος των εργασιών και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Όλα τα λοιπά δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παράγραφο 1α του άρθρου 4 με αντικατάσταση της άδειας έναρξης εργασιών ναυπήγησης, με άδεια έναρξης εργασιών μετατροπής που έχει εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ ή αναγνωρισμένο Νηογνώμονα.
i) Η διάταξη 1.α. (6) του άρθρου 4 της παρούσης, εφαρμόζεται αναλογικά και στη συγκεκριμένη περίπτωση.
(3) Σε περίπτωση που το πλοίο στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής είναι επανδρωμένο ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει επίσης έγγραφα με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή για τα ακόλουθα:
i) Τα μέσα πυρασφάλειας του πλοίου, λειτουργούν κανονικά, είναι σε ετοιμότητα και θα είναι σε συνεχή πίεση σε όλη την διάρκεια των εργασιών ή θα υπάρχουν αντίστοιχα ισοδύναμα μέσα πυρασφάλειας.
ii) Το πλήρωμα που του έχουν ανατεθεί καθήκοντα αγήματος πυρασφάλειας είναι σε ετοιμότητα καθ’ όλη την διάρκεια των εργασιών μετατροπής και γνωρίζει την χρήση των μέσων πυρασφάλειας.
iii) Ο Τεχνικός Ασφαλείας πριν την έναρξη των εργασιών έχει ενημερωθεί για τους χώρους που θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής, προκειμένου να εκτιμήσει τους κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων και να προτείνει ανάλογα τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.
iv) Οι χώροι που θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής επιθεωρήθηκαν και είναι ασφαλείς για τον άνθρωπο και δεν γειτνιάζουν με χώρους που υπάρχουν εύφλεκτες ουσίες – φορτία.
Επισυνάπτεται για διευκόλυνση του κυρίου του έργου, του νομίμου εκπροσώπου του ή του Πλοιάρχου σχετικό ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα.
(4) Δύναται η Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση στο χώρο της οποίας εκτελούνται οι εργασίες μετατροπής στο συγκεκριμένο πλοίο, να αναλάβει με δικά της μέσα και κατάλληλα πιστοποιημένο προσωπικό, την πυρασφάλεια καθ’ όλη την διάρκεια της εκτέλεσης των εργασιών. Στην περίπτωση αυτή θα ενημερώνεται σχετικά από την Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση η αρμόδια Λιμενική Αρχή και θα παραλείπονται τα αναφερόμενα στις υποπαραγράφους (3)(i) και (3)(ii) της παραγράφου 1.α.(3) του παρόντος άρθρου για θέματα πυρασφάλειας.
β. Εργασίες μετατροπής πλοίου εξ ολοκλήρου από Εργοληπτική Επιχείρηση.
(1) Αίτηση του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του που της ανέθεσαν εξ ολοκλήρου τις εργασίες μετατροπής του πλοίου, τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα λάβουν χώρα οι σχετικές εργασίες, το είδος των εργασιών, και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Όλα τα λοιπά δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παράγραφο 1(β) του άρθρου 4 με αντικατάσταση της άδειας έναρξης εργασιών ναυπήγησης, με άδεια έναρξης εργασιών μετατροπής που έχει εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ ή αναγνωρισμένο Νηογνώμονα.
Σε περίπτωση που το πλοίο στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής είναι επανδρωμένο ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει έγγραφα επίσης με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή ως ειδικότερα προβλέπεται κατά περίπτωση στις παραγράφους 1.α.(3) και 1.α.(4) του παρόντος άρθρου.
γ. Εργασίες μετατροπής του πλοίου από Ειδικές Επιχειρήσεις.
(1) Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του ή του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής ή Εργοληπτικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία της Ειδικής Επιχείρησης ή των Ειδικών Επιχειρήσεων που έχει ανατεθεί η εκτέλεση των επιμέρους εργασιών μετατροπής, το είδος των εργασιών και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες, καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας, και τα στοιχεία επίσης του ορισμένου Τεχνικού ή της Εργοληπτικής Επιχείρησης για την επίβλεψη και το συντονισμό των εργασιών μετατροπής.
(2) Όλα τα λοιπά δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παράγραφο 1.γ.(2), 1.γ.(3) και 1.γ.(4) του άρθρου 4 της παρούσης.
(3) Σε περίπτωση που το πλοίο στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής είναι επανδρωμένο ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει έγγραφα με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή ως ειδικότερα προβλέπεται κατά περίπτωση στην παράγραφο 1.α.(3) του παρόντος άρθρου.
2. Μετατροπή πλοίου σε Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη
i) Όλα τα δικαιολογητικά της παρούσης όπως προβλέπονται ανά κατηγορία μετατροπής από Ναυπηγοεπισκευαστική, Εργοληπτική ή Ειδικές Επιχειρήσεις κατά περίπτωση και επιπλέον έγγραφο του Φορέα Διαχείρισης ή Εκμετάλλευσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για παραχώρηση του συγκεκριμένου χώρου προς μετατροπή του πλοίου
ii) Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της κατά περίπτωση Επιχείρησης στην οποία σαφώς θα αναφέρεται ότι διατίθεται ο κατάλληλος τεχνικός εξοπλισμός για τις εργασίες μετατροπής του πλοίου και τα κατάλληλα ασφαλή μέσα σε περίπτωση ανέλκυσης ή καθέλκυσης του πλοίου.
iii) H χορηγούμενη άδεια μετατροπής δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρόνο της παραχώρησης του χώρου και ανανεώνεται με την προσκόμιση στην Λιμενική Αρχή νέου παραχωρητηρίου.
3. Η γραπτή εκτίμηση κινδύνου σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11 Α΄) θα τηρείται στον χώρο εργασιών μετατροπής του πλοίου και αντίγραφο αυτής θα κατατίθεται για όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις στην αρμόδια Λιμενική Αρχή. Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός απασχολουμένων είναι μεγαλύτερος του εκατό (100), σύμφωνα με διατάξεις της παρ.5 του αρθ. 4 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31 Α΄), εκπονείται και κατατίθεται επίσης στη αρμόδια Λιμενική Αρχή μελέτη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου διαφυγής και διάσωσης των εργαζομένων σε περίπτωση κινδύνου.
4. Τηρείται κανονικά από όλες τις κατά περίπτωση Επιχειρήσεις το προβλεπόμενο Βιβλίο Ημερήσιας Παρουσίας από την υπ’ αριθμ. 131517/25.9.1988 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β 711).
Απαγορεύεται η διενέργεια εργασιών επισκευής−συντήρησης πλοίου χωρίς την άδεια της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής. Για τη χορήγηση της άδειας υποβάλλονται στην αρμόδια Λιμενική Αρχή, με μέριμνα των ενδιαφερομένων και με κάθε πρόσφορο μέσο, κατά περίπτωση, ανάλογα με το χώρο διεξαγωγής των εργασιών (Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη) ή ανάλογα με το είδος της Επιχείρησης που θα εκτελέσει τις εργασίες (Ναυπηγοεπισκευαστική ή Ειδική Επιχείρηση), τα ακόλουθα κατά περίπτωση δικαιολογητικά:
1. Επισκευή − συντήρηση πλοίου σε χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης.
Η επισκευή − συντήρηση πλοίου σε χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης μπορεί να διενεργηθεί εξ ολοκλήρου από την Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή με ανάθεση από την Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή τον κύριο του έργου επιμέρους εργασιών σε Ειδικές Επιχειρήσεις.
α. Επισκευή − συντήρηση πλοίου εξ ολοκλήρου από την Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση
(1) Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νόμιμου εκπροσώπου του ή του πλοιάρχου του πλοίου, στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα λάβουν χώρα οι σχετικές εργασίες, το είδος των εργασιών, και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες, τα στοιχεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης στην οποία έχει ανατεθεί η εκτέλεσή τους, καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Όλα τα λοιπά δικαιολογητικά που προβλέπονται στις παραγράφους 1.α.(3), 1.α.(4) και 1.α (5) του άρθρου 4.
(3) Σε περίπτωση που το πλοίο στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες επισκευής− συντήρησης είναι επανδρωμένο ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει έγγραφα επίσης με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή ως ειδικότερα προβλέπεται κατά περίπτωση στις παραγράφους 1.α.(3) και 1.α.(4) του άρθρου 5 της παρούσης.
(4) Η διάταξη 1.α.(6) του άρθρου 4 της παρούσης, εφαρμόζεται αναλογικά και στη συγκεκριμένη περίπτωση.
β. Ανάθεση από Ναυπηγοεπισκευαστική Επιχείρηση ή τον κύριο του έργου επιμέρους εργασιών επισκευής − συντήρησης του πλοίου σε Ειδικές Επιχειρήσεις
(1) Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του ή του υπευθύνου ή του νομίμου εκπροσώπου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Επιχείρησης στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία της Ειδικής Επιχείρησης ή των Ειδικών Επιχειρήσεων που έχει ανατεθεί η εκτέλεση των επιμέρους εργασιών επισκευής − συντήρησης, το είδος των εργασιών και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες, καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Όλα τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στις παραγράφους 1.γ.(2), 1.γ.(3) και 1.γ.(4) του άρθρου 4 της παρούσης.
(3) Σε περίπτωση που το πλοίο στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες επισκευής − συντήρησης είναι επανδρωμένο ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει έγγραφα επίσης με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή ως ειδικότερα προβλέπεται κατά περίπτωση στις παραγράφους 1.α.(3) και 1.α.(4) του άρθρου 5 της παρούσης.
γ. Ανάθεση από τον κύριο του έργου επιμέρους εργασιών επισκευής − συντήρησης του πλοίου σε Ειδικές Επιχειρήσεις.
(1) Αίτηση του κυρίου του έργου ή του νομίμου εκπροσώπου του ή του πλοιάρχου του πλοίου στην οποία θα αναφέρονται τα στοιχεία του συγκεκριμένου πλοίου που θα λάβουν χώρα οι εργασίες επισκευής−συντήρησης, το είδος των εργασιών και εάν πρόκειται για θερμές ή ψυχρές εργασίες, τα στοιχεία της Ειδικής Επιχείρησης ή των Ειδικών Επιχειρήσεων που τους έχει ανατεθεί η εκτέλεση των εργασιών, καθώς και τα στοιχεία του ορισμένου Τεχνικού Ασφαλείας.
(2) Όλα τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στις παραγράφους 1.γ.(2), 1.γ.(3) και 1.γ (4) του άρθρου 4 της παρούσης.
(3) Σε περίπτωση που το πλοίο στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες επισκευής συντήρησης είναι επανδρωμένο ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει έγγραφα επίσης με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή ως ειδικότερα προβλέπεται κατά περίπτωση στην παράγραφο 1.α.(3) του άρθρου 5 της παρούσης.
2. Επισκευή − συντήρηση σε Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη
i) Όλα τα δικαιολογητικά της παρούσης όπως προβλέπονται ανά κατηγορία επισκευής ή συντήρησης από Ναυπηγοεπισκευαστική, ή Ειδικές Επιχειρήσεις κατά περίπτωση και επιπλέον έγγραφο του Φορέα Διαχείρισης ή Εκμετάλλευσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης για παραχώρηση του συγκεκριμένου χώρου προς επισκευή ή συντήρηση του πλοίου.
ii) Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της κατά περίπτωση Επιχείρησης στην οποία σαφώς θα αναφέρεται ότι διατίθεται ο κατάλληλος τεχνικός εξοπλισμός για τις εργασίες επισκευής − συντήρησης του πλοίου και τα κατάλληλα ασφαλή μέσα σε περίπτωση ανέλκυσης ή καθέλκυσης του πλοίου.
iii) H χορηγούμενη άδεια επισκευής ή συντήρησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρόνο της παραχώρησης του χώρου και ανανεώνεται με την προσκόμιση στην Λιμενική Αρχή νέου παραχωρητηρίου.
3. Για την εκτέλεση εργασιών επισκευής ή συντήρησης σε συστήματα θέρμανσης – ψύξης – κλιματισμού ή ηλεκτρονικό εξοπλισμό πλοίων, από εξουσιοδοτημένα πρόσωπα του κατασκευαστή ή του αντιπροσώπου του δεν απαιτείται σχετική εγγραφή στο Ειδικό Μητρώο της αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Οι εργασίες αυτές εκτελούνται κατόπιν σχετικής αίτησης και χορήγησης ειδικής άδειας από την αρμόδια Λιμενική Αρχή χωρίς την υποβολή σε αυτή άλλων δικαιολογητικών.
4. Η γραπτή εκτίμηση κινδύνου σύμφωνα με το άρθρο 8 του π.δ. 17/1996 «Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ» (ΦΕΚ 11 Α) θα τηρείται στον χώρο εργασιών επισκευής − συντήρησης του πλοίου και αντίγραφο αυτής θα κατατίθεται για όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις στην αρμόδια Λιμενική Αρχή. Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός απασχολουμένων είναι μεγαλύτερος του εκατό (100), σύμφωνα με διατάξεις της παρ. 5 του αρθ. 4 του π.δ. 70/1990 (ΦΕΚ 31 Α), εκπονείται και κατατίθεται επίσης στη αρμόδια Λιμενική Αρχή μελέτη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου διαφυγής και διάσωσης των εργαζομένων σε περίπτωση κινδύνου.
5. Τηρείται κανονικά από όλες τις κατά περίπτωση Επιχειρήσεις το προβλεπόμενο Βιβλίο Ημερήσιας Παρουσίας από την υπ’ αριθμ. 131517/25.9.1988 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β 711).
1. Η άδεια η οποία χορηγείται από την αρμόδια Λιμενική Αρχή για εργασία ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων είναι μία για κάθε περίπτωση εργασίας ανεξάρτητα από τον αριθμό των Λιμενικών Τμημάτων περιοχής δικαιοδοσίας της Λιμενικής Αρχής.
2. Τα προβλεπόμενα στην παρούσα απόφαση δικαιολογητικά για κάθε περίπτωση εργασίας υποβάλλονται μία και μόνο φορά στην αρμόδια Λιμενική Αρχή με κάθε πρόσφορο μέσο για την χορήγηση της συγκεκριμένης αδείας εργασίας σε πλοίο, και ισχύουν εφόσον δεν υπάρξουν τροποποιήσεις ή μεταβολές μέχρι την ολοκλήρωσή της.
3. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πλοίου και των κατά περίπτωση Επιχειρήσεων παρέχεται η δυνατότητα, ειδικότερα για την Λιμενική Αρχή Πειραιά, σύστασης Γραφείου στο οποίο ο ενδιαφερόμενος θα καταθέτει τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά, θα γίνεται ο έλεγχος και θα χορηγεί το ταχύτερο δυνατόν τις άδειες που προβλέπονται στην παρούσα.
1. Ο έλεγχος εφαρμογής της παρούσας απόφασης ανατίθεται στα αρμόδια όργανα των Λιμενικών Αρχών οι οποίες τηρούν ενημερωμένο αρχείο για τις κατά περίπτωση χορηγούμενες από αυτές και σε ισχύ άδειες εργασιών ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης για κάθε πλοίο.
2. Τα αρμόδια όργανα ελέγχου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους κατά τους ελέγχους που διενεργούν, όταν διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει άδεια εκτέλεσης εργασιών ή εφόσον προβούν σε διακοπή εργασιών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ενημερώνουν άμεσα τις αρμόδιες Λιμενικές αρχές για τις δικές τους ενέργειες.
Στους παραβάτες των διατάξεων της παρούσας, ανεξάρτητα των συντρεχουσών ποινικών και αστικών ευθυνών κατά την ισχύουσα νομοθεσία, επιβάλλονται κατά περίπτωση οι κυρώσεις της παρ. 2 ή της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 3551/2007 (ΦΕΚ 76 Α).
Από την έναρξη ισχύος της παρούσης καταργείται η υπ’ αριθμ. 12670/601/2001/1.6.2001 (ΦΕΚ 762 Β΄) κοινή υπουργική απόφαση.
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 1 Ιουνίου 2009
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΦΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΓΑΣ |
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΦΑΝΗ ΠΑΛΛΗ − ΠΕΤΡΑΛΙΑ |
ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ |