Τροποποιήθηκε από το :
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΦΕΚ 133Β_2015 | 322.2 KB |
1. Τις διατάξεις:
α) της παραγράφου 1 του άρθρου 53 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κυρώθηκε με το Ν. 2696/1999 (ΦΕΚ Α΄ 57),
β) του άρθρου 12 παρ. 2, περιπτ. β΄ του Ν.Δ. 3155/1955 «περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών», όπως ισχύει,
γ) του Π.Δ. 1161/1977 (ΦΕΚ Α΄ 380) «Περί των μεγίστων ορίων διαστάσεων και βαρών των αυτοκινήτων οχημάτων, αρθρωτών οχημάτων, ρυμουλκούμενων υπό αυτοκινήτων και συρμών.» όπως ισχύει,
δ) του Π.Δ. 77/1998 (ΦΕΚ Α΄ 71), όπως ισχύει, με το οποίο εναρμονίστηκε η Ελληνική νομοθεσία με την οδηγία 96/53/ΕΚ του Συμβουλίου της 25ης Ιουλίου 1996, σχετικά με τον καθορισμό, για ορισμένα οδικά οχήματα που κυκλοφορούν στην Κοινότητα, των μέγιστων επιτρεπόμενων διαστάσεων στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές και των μέγιστων επιτρεπόμενων βαρών στις διεθνείς μεταφορές,
ε) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98),
στ) της αριθμ. 871/54/2013 (ΦΕΚ Β΄/136) απόφασης «Περί τροποποίησης του άρθρου 2 του Π.Δ. 1161/1977 (ΦΕΚ Α΄/380)»,
ζ) του Π.Δ. 109/2014 (ΦΕΚ Α΄/263) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων»,
η) του Π.Δ. 85/2012 (ΦΕΚ Α΄/141) «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ. 118/2013 (ΦΕΚ Α΄/152),
θ) της υπ’ αριθμ. 2821/23−10−2014 (ΦΕΚ Β΄/2893/29−10−2014) κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου».
2. Την ανάγκη επανακαθορισμού της μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) για τα αρθρωτά οχήματα και τους οδικούς συρμούς με πέντε ή έξι άξονες δεδομένου ότι τα οχήματα αυτά έχουν εκ κατασκευής την ικανότητα να φέρουν αυτό το φορτίο.
3. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του Π.Δ. 1161/1977 (ΦΕΚ Α΄/380) όπως ισχύει:
1. Αντικαθίσταται η περίπτωση ε) όπως ισχύει, ως εξής:
«ε) Η επί δημοσίων οδών κυκλοφορία αρθρωτών οχημάτων ή οδικών συρμών που εκτελούν εθνικές εμπορευματικές μεταφορές με ΜΑΜΦΟ μέχρι σαράντα χιλιάδες (40.000) χιλιόγραμμα στην περίπτωση συνολικού αριθμού τεσσάρων αξόνων για συνδυασμούς οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ)».
2. Αντικαθίσταται η περίπτωση στ) όπως ισχύει, ως εξής:
«στ) Η επί δημοσίων οδών κυκλοφορία αρθρωτών οχημάτων ή οδικών συρμών με πέντε ή έξι άξονες που εκτελούν εθνικές εμπορευματικές μεταφορές με ΜΑΜΦΟ μέχρι σαράντα δύο χιλιάδες (42.000) χιλιόγραμμα».
3. Αντικαθίσταται η υποπερίπτωση ββ) της περίπτωσης ζ) όπως ισχύει, ως εξής:
«ζ) Για την εφαρμογή των περιπτώσεων ε) και στ) της παραγράφου αυτής:
ββ) Ως προς τη ΜΑΜΦΟ των ημιρυμουλκούμενων οχημάτων με ανεξάρτητη άδεια κυκλοφορίας, μέρος συνδυασμών των κατηγοριών οχημάτων των αναφερομένων περιπτώσεων, εκτός της περίπτωσης ε) όπου εφαρμόζεται το άρθρο 1 της παρούσης, τίθεται η προϋπόθεση να μη υπερβαίνει τα όρια:
ααα) Στα διαξονικά: τριανταμία χιλιάδες (31.000) χιλιόγραμμα.
βββ) Στα τριαξονικά ημιρυμουλκούμενα: τριαντατέσσερεις χιλιάδες (34.000) χιλιόγραμμα. Αυτή η προϋπόθεση εφαρμόζεται μόνο σε συνδυασμούς πέντε ή έξι αξόνων.
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 16 Ιανουαρίου 2015
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ